Aracim sabahlari gec calisiyor ve calisinca beyaz duman atiyor!


SercanK54

Yeni Üye
Katılım
9 Tem 2023
Mesajlar
10
Tepkime puanı
2
Konum
Sakarya
İsim
Sercan kocabaş
Araç
Golf 7
Arkadaslar merhaba 1.6 tdi clh motor koduna sahip bir arac aldim, araci alir almaz triger devirdaim enjektor turbo revizelerini yaptirdim yag kecelerini degistirdim, araci alirkende gec calisma sorunu mevcuttu sabah ilk soguk calismada yapiyor sadece, kontagi kapatip aciyorum hersey normal, geceden sabaha bir sorun okusuyor arabada ve buna bagli beyaz duman atiyor, 2 twne motor ustasi gordu araci hicbir sorun yok, enjektorleri yaptirdigim pompacida 2 gun kaldi arac herseyini kontrol etti yine sorun yok yakit basinc sensorleri balata spreyiyle temizlendi yani aklimiza gelen herseyi gosterip kontrol ettik ama sorunu bulamadik, aracta dpf partikul iptali var yazilim sorunu olabilir mi diye dusunduk 2 gunde yazilimcida kaldi arac ama care yok daha once basina gelen bir arkadas varsa ve yardimci olursaniz cok sevinirim.
 

Duman çalıştıktan 5-10dk sonra kesiliyorsa problem yok motor soğukken olması çok doğal. Dumanın rengi maviye çalıyorsa yağdır beyaz-şeffafımsı ise soğuktan kaynaklanıyordur. Yakıt odasına yağ aldığı zaman önüne geçilmez bir duman atma problemi olurdu. Her benzinlide ilk çalışmada çiğ benzin kokusu olur bu da gayet normaldir. Eğer aracınızda belirli bir yağ eksilmesi yoksa çok da kafaya takılacak bir durum değil havaların ortalama 2 3 derece olduğu aylardayız kapalı garajda kalan araba bile geç marş alıyor.
 
Upvote 0

alip deneyeyim diyecegim ama cok pahali parca tecrubelerinizi aktarir misiniz?
Aynı motor araca sahibim. Son 1 aydır yaşadığınız sorunun aynısı bende de var. Bununla ilgili her hangi birşey yapmadım. Konunun takipçisiyim..
 
Upvote 0
Hocam gec calisma ve beyaz duman sorununu cozemedim siz cozerseniz benide bildilendirebilir misiniz?
 
Upvote 0
Arkadaslar merhaba 1.6 tdi clh motor koduna sahip bir arac aldim, araci alir almaz triger devirdaim enjektor turbo revizelerini yaptirdim yag kecelerini degistirdim, araci alirkende gec calisma sorunu mevcuttu sabah ilk soguk calismada yapiyor sadece, kontagi kapatip aciyorum hersey normal, geceden sabaha bir sorun okusuyor arabada ve buna bagli beyaz duman atiyor, 2 twne motor ustasi gordu araci hicbir sorun yok, enjektorleri yaptirdigim pompacida 2 gun kaldi arac herseyini kontrol etti yine sorun yok yakit basinc sensorleri balata spreyiyle temizlendi yani aklimiza gelen herseyi gosterip kontrol ettik ama sorunu bulamadik, aracta dpf partikul iptali var yazilim sorunu olabilir mi diye dusunduk 2 gunde yazilimcida kaldi arac ama care yok daha once basina gelen bir arkadas varsa ve yardimci olursaniz cok sevinirim.
Hocam selamlar, CLH motor kodlu 2014 arabamda geç çalışma sorunu yaşıyorum. Aracım komple servis bakımlı ve geçen sene kampta geç çalıştığını fark ettim. (Satın aldıktan birkaç ay sonra kızılcahamamda soğukta kaldı araba). Baya uzun bir marş sonucu çalıştı. Vakti geldiği için triger seti değişimi - soğutma sıvısı değişimi - akü değişimi için servise gittim. Şikayet sonucu değil vakti geldiği için değişti tüm bunlar. (Bu arada bu forum ve CLH motor hakkında çok bilgim yoktu ben 8 sene CAY motorlu mk6 kullandım ama CLH motorda triger seti ile devirdaim pompası da değişmesi gerekiyormuş ben serviste reddettim sonra düz yolda hararet saati sona dayandı, doğrudan servise giderek devirdaim pompasını da değiştirdim, setle alakalı bir sorunum yok şu an. Bilmiyordum öğrendim..) Tüm bu servis bakım ve onarımından sonra bu kış yine bu illetten kurtulamıyorum. Araç illa geç çalışıyor. Golf 7’de otomatik marş var, yani anahtarı marş pozisyonunda araç çalışana kadar tutmanıza gerek yok. Araç kendi çalışıncaya kadar marş yapıyor. Bir keresinde marş süresi bitinceye kadar marş yaptı ama çalışmadı. Bu forumda bazı kullanıcılar golf 7 kızdırma bujilerinin çok kısa çalıştığını yazmış ve yazılımla süreyi uzattıklarını yazmışlar. Ben de kontağı 3-4 kere aç kapa yaparak, kızdırma bujisini biraz daha ısıtmayı deniyorum, görece daha hızlı çalışıyor ama acayip sinir bozucu bir durum. Bu arada, beyaz duman soğuk hava ile 90% bağlantılı görünüyor çünkü itfaiyeciyim ve gece saatlerinde soğuk motorlu kamyonlarımızla yola çıktığımızda birkaç yüz metre boyunca bembeyaz duman atıyor sonra geçiyor. Yardımcı olamamış olsam bile deneyimlerimin işe yarayacağını umarak bu gönderiyi yazıyorum.
 
Upvote 0
Arkadaslar sorunu hallettim, motoru sifir sandik motor alarak degistirdim. Gomleklerde yada ust silindir blogunda catlak oldugunu soyledi gittigim tum ustalar.Sonra yedek su kapinda ince yag katmani oldugunu farkedince hersey bence netlesti.İstanbul sultangazide bir parcacidan sifir 2.0 dfs blok motor aldim. 3-4 gundur kullaniyorum arac bahsettigim sorunlarin hicbiri kalmadi. Peki gomleklerin yada ust blok catlak oldugunu nasil anlayabiliriz diye soracak olursaniz, biz soyle yaptik, egr sogutucu iptal ettik sorun duzelmedi manifold testi yaptik manifolddada kacak yoktu, bunlari test ettikten sonra motoru calistirdik harareti 90 dereceye getirdik sonra yedek su kabinin kapagini actik motora ara ara gaz verip sicakligi yukselttik yag sicakligi 90 derece oldugunda yedek su kabindan aracin suyu tasirdigini tespit ettik. sizde bunu evde bile test edebilirsiniz. Dipnot: arkadaslar rektefe maliyeti toplam 140-150 bin bandinda tutuyordu bu sebepten sifir 2.0 dfs motor aldik ve alttan ustten kapali sekilde 80 bine aldim motoru usta masrafi falan derken 130 bine geldi bana bilginiz olsun.
 
Upvote 0

Geri
Üst