Jant Çapı, Genişliği, ET Değerleri ve Ağırlıkları


Ynsmr

Yeni Üye
Katılım
29 Kas 2024
Mesajlar
162
Tepkime puanı
140
Konum
Ankara
İsim
Emre
Araç
VW Golf 8.5
Proje 1.jpg

Ön arka farklı olmasa şeytan diyor yap şöyle bir şey ama arkaların 9j olması iyi olmadı.
 

Jant çok yakışıklı ama J'nin haricinde ET değeri de Golf için çok düşük kalıyor hocam.
Farkındayım Et değeri çok düşük ve bu jantın et'si golf için ütopik bir değerde ama şu mantıkla düşünüyorum.
Et45 gibi değer kullananlar da yine 2 santime yakın spacer falan kullanıyor.
Teknik olarak et45'den spacer ile et25'lere geliyor ve tekerin merkezi her türlü dışa kayıyor.
Tabi ki bu değerler firmanın önerdiği ve alt takımın süspansiyonun çalışma limitlerinin dışına çıkıyor.
Ama illaki teker dışarı alınmak isteniyorsa ekstra spacer takıp ağırlık eklemektense direk ET si düşük jant takmak bana mantıklı geliyor.
 
Bu konunun direk tartışıldığı bir başlık varsa orda konuşmak isterim, siz daha iyi bilirsiniz de bu konuyu satış başlığı altında değerlendirmeyelim.
Jantın boyutu kadar, genişliğinin önemli olduğu bununla birlikte ağırlığının değiskenlik gösterdiği.
Yine bu ölçülerin ve ağırlığın aracın çekiş sistemine ve süspansiyon sistemine yaptığı değişiklikler.
Yine malum spacer konusu, bu neye göre hangi limitler doğrultusunda takılmalıdır. Türkiye de ele ayağa düşmüş durumda çünkü herkes kafasına göre bulduğu spacerı takıyor direk.
 
Farkındayım Et değeri çok düşük ve bu jantın et'si golf için ütopik bir değerde ama şu mantıkla düşünüyorum.
Et45 gibi değer kullananlar da yine 2 santime yakın spacer falan kullanıyor.
Teknik olarak et45'den spacer ile et25'lere geliyor ve tekerin merkezi her türlü dışa kayıyor.
Tabi ki bu değerler firmanın önerdiği ve alt takımın süspansiyonun çalışma limitlerinin dışına çıkıyor.
Ama illaki teker dışarı alınmak isteniyorsa ekstra spacer takıp ağırlık eklemektense direk ET si düşük jant takmak bana mantıklı geliyor.
Yüksek ET + Spacer uygulamasındansa düşük ETli jant tabii ki daha sağlıklı ama hem J hem ET değerini birlikte değerlendirince bu jantlar Golf ve muadili araçlar için normal şartlar altında kullanılamaz oluyor.

Golf'te 265/30/18 lastik ve 9J ET52 jant kullanan biliyorum ama kw clubsport coilover kullanıyor, kamber ayarı ile bu ölçüleri kullanmak mümkün. ETsi 50 civarlarında olsaydı kullanılabilirdi yani.
 
Yüksek ET + Spacer uygulamasındansa düşük ETli jant tabii ki daha sağlıklı ama hem J hem ET değerini birlikte değerlendirince bu jantlar Golf ve muadili araçlar için normal şartlar altında kullanılamaz oluyor.

Golf'te 265/30/18 lastik ve 9J ET52 jant kullanan biliyorum ama kw clubsport coilover kullanıyor, kamber ayarı ile bu ölçüleri kullanmak mümkün. ETsi 50 civarlarında olsaydı kullanılabilirdi yani.
Onu kullanan kişinin janttan ziyade tabana basma kuvvetine ihtiyacı var gibi duruyor.
Teker ölçüsü standart bir 225/45/17 baz alındığında dışarıya 2 içeriye 3 santim genişliyor ve üstüne 265 gibi uçuk bir taban ölçüsü geliyor.
Güncel golf R bile 18 jantla 225 taban, 19 jantla 235 taban geliyor.
Onu takan kişinin aracı 500+ olsa gerek.
 
Onu kullanan kişinin janttan ziyade tabana basma kuvvetine ihtiyacı var gibi duruyor.
Teker ölçüsü standart bir 225/45/17 baz alındığında dışarıya 2 içeriye 3 santim genişliyor ve üstüne 265 gibi uçuk bir taban ölçüsü geliyor.
Güncel golf R bile 18 jantla 225 taban, 19 jantla 235 taban geliyor.
Onu takan kişinin aracı 500+ olsa gerek.
Evet öyle, orada olay gücün yere aktarımı.
Konu jant ölçüsü olunca iyi örnek olur diye yazdım.
 
Evet öyle, orada olay gücün yere aktarımı.
Konu jant ölçüsü olunca iyi örnek olur diye yazdım.
Benim kafamdaki ölçü şu, araçtaki takılı ebat 205/55/16 7J ET48, ben bundan 225/40/18 8J ET35 e geçersem;
Teker çap olarak değişmiyor zaten, genişlik olarak da içe genişleme olmuyor sadece 2,5 santim dışarı genişliyor.
O da spacer olmadan kullanmak ve çamurluk hizasına yaklaştırmak için tam ideal ölçü diye düşünüyorum.
 
Benim kafamdaki ölçü şu, araçtaki takılı ebat 205/55/16 7J ET48, ben bundan 225/40/18 8J ET35 e geçersem;
Teker çap olarak değişmiyor zaten, genişlik olarak da içe genişleme olmuyor sadece 2,5 santim dışarı genişliyor.
O da spacer olmadan kullanmak ve çamurluk hizasına yaklaştırmak için tam ideal ölçü diye düşünüyorum.
8J ET35 bizim araçlar için güzel bir ölçü, ben şu an spacer ile nihai olarak 8J ET33 kullanıyorum ama yüklü bir şekilde sürtme testi yapamadım henüz.

Jantın genişliği arttıkça yarısı dışa, yarısı içe gidiyor bu arada.
 

Başka bir konuda jantın ağırlığını 10.7 kg diye söylemişsiniz, kendiniz mi ölçtünüz ağırlığı?
Kendi sitesinde 13.07kg olarak görünüyor. Eğer dediğiniz gibiyse mükemmel değer, 18x8 O.Z ultraleggera 10kg geliyor zaten.
 

Geri
Üst Alt