Tsi motor Egzoz... Merak edilenler.


Balistique

Katılımcı Üye
 
Katılım
11 Ocak 2016
Mesajlar
570
Tepkime puanı
566
İsim
Mesut
Başka bir forumdaki yazımdan alıntıdır. Merak edilen bir konu olduğu için paylaşmak istedim... 

Şimdi yakıt tüketimi ile egzoz değişikliği arasında direkt olmasada dolaylı bir bağlantı var. Tabi bu bağlantı aracınızın motor hacmine ve motor tipine göre değişiklik gösterir.
Bizim kullandığımız 1.4 tsi motorlar için konuşmak gerekirse. Sesli tip egzozlara geçişte sesi duymak için gaz pedalına biraz daha basıyoruz yada sakin gidebileceğimiz yerlerde daha tempolu sürüş yapıyoruz dolayısıyla tüketim artıyor.

Bir diğer etkende şudur ; Normalde turbolu araçlar için '' Best exhaust is no exhasut '' derler fakat bu deyim bizim fındık turbolu ve 1.5 litre kola kıvamındaki tsi motorlar için geçerli değil malesef. 3bin-5bin cc motorlar için geçerlidir.

Oem susturucuların görevi sesi almak olduğu kadar içerideki duvarlı yapı sayesinde egzoz gazı yoğunluğunu tutarak gelen hava basıncına karşı bir basınç üreterek turbo pallerinin dönmesine ekstra bir güç sağlar. Bunu özellikle alt devirlerde yani turbonun 1200-1500 devirlerde yeni hızlanmaya başladığı anda destek görevi görür. Susturucu iptallerinde (düz boru) yada free flow susturucu kullanıldığında hava akışı herhangi bir toplanma kanalı bulamadığından turbonun ihtiyacı olan geri basıncı vermez buda yukarıda bahsettiğim alt devirlerde cansızlık diye bahsettiğimiz soruna sebep olur. Fakat bu serbest hava akışı alt devirleri cansızlaştırdığı gibi üst devirlerde salınan aşırı egzoz gazının rahat tahliyesini sağladığından üst devirlerde daha canlı bir etki verir.

Motor performansını törpülemeden egzoz uygulaması yapmanın altın kuralı motora en yakın egzoz susturucularını oem tip kullanmaktır. Örneğin katalizör turbo gazının ilk çıkışında ilk kesici görevi görmektedir. Katalizör iptali stage 1+ yada stage2 yazılım olmadan yapılırsa motorda ciddi performans kaybına neden olur. Mutlaka kaybolan turbo basıncını yazılım ile arttırmak ve bu gereken havayı sağlamak için iyi bir filtre ile desteklemek gerekir.

Şöyle bir örnek vereyim : Bir pipet ile ağzımızdan üflediğimiz hava ile bir hortumdan üflediğiniz arasında nasıl bir fark var. Ağız aynı ciğer aynı  Hava çıkışı daraldıkça çıkış hızı ve gücü daha fazla olur. Aynı zamanda o havanın zor çıkması size daha güçlü üfleme imkanı verir. 

Çok ince nüanslar var .Bizler genelde olaylara duygusal ve görsel yaklaşıyoruz. Motor olsun egzoz olsun mantığını bilmeden hareket ediyoruz. 5mm boru capında oynama bile farklı sonuçlar verir. 

Benim 1.4 tsi motorlar için tavsiyem şudur. 

Hafif bir homurtu isteyenler ; Son susturucu iptali , orta susturucudan sonra oem boruyla aynı capta yada en fazla 5mm buyuk olucak sekılde düz boru. Bu seçenekte fazla ses çıkmaz, aile ile kullanan ve hafif bir homurtu isteyen aynı zamanda performans kaybı yaşamak istemeyenler için en iyi ve uygun fiyatlı çözüm. Kullanılaçak malzemeye, uçlara ve ustalığa bağlı. 400-700 tl civarı.

Oem susturucu ve spor susturucu sistemini aynı anda istediği zaman kullanmak isteyenler için : ( istenildiğinde yırtıcı bir ses istenildiğinde oem susturucu sessizliği ) Orjinal X force varex ile orta susturucu değişecek son susturucu iptal olacak komple krom boru.
Kumanda sistemiyle bu ikisi arasında geçiş araç içinde rahatça yapılabilir. 
Özellikle Xforce varex dememin sebebi şudur: X force varex replikalara göre çok daha kaliteli ve daha iyi bir mühendislik sunar. Vana kapalı konumdayken sahip olduğu tasarım ile hava akışını engellemez ve EGT yi arttırmaz. Vana diğer varex tiplerinde ya açık ya kapalı konumda kullanılır ama xforce varex te basılı tutularak istediğiniz miktarda vanayı açıp kapatabilirsiniz. %30 açık %50 açık vs. Aynı zamanda ses kalitesi ve tokluk daha iyidir. Bazı uygulamalarda görüldüğü gibi traktör sesi çıkarmaz.
Bu sistemde Xforce varex susturucu fiyatı 1500 tl dir. Başka bir fiyat yok. Distrübütör sabit fiyat uyguluyor daha ucuzu orjinal değildir. Replikanında iyisi kötüsü var ama vana takılma, vana motoru bozulma, kurum bağlama gibi sorun yaşayan çok. Gerisi yine son susturucu iptali ve krom boru ilk seçenekteki gibi. Totalde 2500-3000 tl civarı ( Orijinal varex ile ) 

Ben hep bangır bangır ses isterim. Polis molis fıs gelir diyenler için : Komple düz boruyu yukarıda bahsettiğim sorunlar sebebiyle önermiyorum. Bu seçenekte tavsiyem ortaya ve sona free flow egzoz takılması özelliikle son Remus, Greddy, Supersprint vb. kaliteli son susturucu kullanırsanız ses daha iyi olur. Stage 1 yazılım ile kullanılması performansa ve sese katkı sağlar. Kullanılan son susturucu markasına göre. 1500-3000 tl arası.

Egzoz işinin esası deneme yanılma yöntemidir. Onun bunun benim lafıma çok bakmayın deneyin görün 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Balistique Mesut hocam bende egzoz sistemi yaptıracağım için çok faydalı bir yazı teşekkür ediyorum fakat 1 sorum var.

Ben kat iptali + warex + remus son susturucu düşünüyorum fakat orta susturucu yerine takılam warexin inanılmaz bir trim sesi yaptığı ve kabini rahatsız ettiği söyleniyor. Daha önce böyle bir bilgiyle karşılaştınız mı acaba ? Birde free flow ne oluyor tam olarak herhangi bir susturucu takılıyor mu ?

Saygılarımla

 
@Mete45

Kat iptalini tavsiye etmiyorum. Katalizör iptali bence yarış yada pist amaclı kullanılan araçlarda olmalı. Seramik oem katalizör iptal edilecekse yerine Spor metal katalizör 100 cell yada 200cell kullanılmalı ama bunlar 1.4 tsi araçlar için gereksiz çünkü zaten bu motorla 7 ileri kuru kavrama dsg için 250 tork limitine dayanmış durumda. Katalizör değişiminde stage 2 yazılım yapılmalı. Stage 2 demek soft core yazılım, intercooler ve filtre demek. Yani masrafı çok ve buna rağmen dsg riskini beraberinde getiriyor. 

Onun yerine catback sistem ve soft stage 1 yazılım her türlü tatmin eder. Masraf olarakta üzmez. 

Bahsettiğim gibi replika varexler beraberinde pek çok sorunu getiriyor ama orijinal varex te bahsettiğin gibi sorunlar yaşamazsın. 

Freeflow egzoz demek ; Susturucunun içinde oem susturucudaki gibi duvarlar olmayan düz delikli boru ve içi elyaf dolu kazandan oluşur. Sesi azaltır ama adındanda anlaşıldığı üzere serbest bir hava akışı sağlar. Oem kadar sesi kesmez, toklaştırır.

 
@Balistique Anladım abi sağolasın çok faydalı oldu. Uygun bir zamanda İskendere gideceğim, sanırsam o da iyi yardımcı olur tam karar vermeden önce. İskender kendisi custom warex ve downpipe yapıyor fakat xforce almam daha mı mantıklı olur sizce sıkıntı riskini gidermek için ?

Bu arada benim aracım 1.2 tsi ve bangır bangır diye tabir ettiğiniz sureti tercih edenlerdenim. Siz ne önerirsiniz hocam ?

Son olarak sizde fr vardı galiba yanlış hatırlamıyorsam onda var mı bir egzoz sistemi ?

Saygılarımla

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Mete45

Yukarıda bahsettim hangi uygulamalarla hangi ses alınacağından. 1.2 tsi dan da aynı şekilde ses alınır. 0,2 cc çok farketmeyecektir. Turbonun biraz küçük olması belki biraz farkeder ama  oda çoplak kulakla anlaşılır kadar değil. Bende FR var 150 hp act olmayan model. Son susturucuyu iptal ettim. Hafif tok bir ses var ama varex koyucam ortaya önümüzdeki baharda. Artık kış geliyor apacheler olarak yavaş yavaş mağaralarımıza çekilme vaktimiz yaklaşıyor :)

 
@Mete45  Tabiki. Replikanın derdi bitmiyor. Bende dert babası değilim :)

 
@Balistique Iyi aksamlar. 2016 1.4 tsi dsg golf 7 aracim var. Kaput altinda Kat iptali (dp)  k&n hava filtresi, r8 bobin, forge dv, aem metanol kit ve custom stage 2 yazilim yaptirdim.  Gel gelelimki bu islemlerden sonra arac sanki anca 120 bg gucune ulasti. Dyno testine girdigimde asil husrana ugradim arac 119 bg cikti. :) simdi bilgi sahiplerine soruyorum  bu olay normalmi?  Araci sanki bisey tutuyo birakmiyo gibi gidiyo 120 ye kadar koltuga yapistiriyo sonrasinda stok golf 7  3 boy kadar aciyo arayi.  Yaptigim onca masrafi gecelim pskolojimi bozdu araba. Acaba bu think blue deki eco yazisi ile alakali bi durum olabilirmi? Yoksa dsg den kaynakli.bi durummu bilgisi olanden cevap bekliyorum

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
 
[mention=661]Balistique[/mention] Iyi aksamlar. 2016 1.4 tsi dsg golf 7 aracim var. Kaput altinda Kat iptali (dp)  k&n hava filtresi, r8 bobin, forge dv, aem metanol kit ve custom stage 2 yazilim yaptirdim.  Gel gelelimki bu islemlerden sonra arac sanki anca 120 bg gucune ulasti. Dyno testine girdigimde asil husrana ugradim arac 119 bg cikti. [emoji4] simdi bilgi sahiplerine soruyorum  bu olay normalmi?  Araci sanki bisey tutuyo birakmiyo gibi gidiyo 120 ye kadar koltuga yapistiriyo sonrasinda stok golf 7  3 boy kadar aciyo arayi.  Yaptigim onca masrafi gecelim pskolojimi bozdu araba. Acaba bu think blue deki eco yazisi ile alakali bi durum olabilirmi? Yoksa dsg den kaynakli.bi durummu bilgisi olanden cevap bekliyorum
Yazılımı yapan yere sormak lazım hocam. Sorun tamamen yazılım ile alakalı. Muhtemelen stage 1 yazılımı daha düzgündu. Custom yazılım ayağına bozuyorlar
 
@Balistique Iyi aksamlar. 2016 1.4 tsi dsg golf 7 aracim var. Kaput altinda Kat iptali (dp)  k&n hava filtresi, r8 bobin, forge dv, aem metanol kit ve custom stage 2 yazilim yaptirdim.  Gel gelelimki bu islemlerden sonra arac sanki anca 120 bg gucune ulasti. Dyno testine girdigimde asil husrana ugradim arac 119 bg cikti. :) simdi bilgi sahiplerine soruyorum  bu olay normalmi?  Araci sanki bisey tutuyo birakmiyo gibi gidiyo 120 ye kadar koltuga yapistiriyo sonrasinda stok golf 7  3 boy kadar aciyo arayi.  Yaptigim onca masrafi gecelim pskolojimi bozdu araba. Acaba bu think blue deki eco yazisi ile alakali bi durum olabilirmi? Yoksa dsg den kaynakli.bi durummu bilgisi olanden cevap bekliyorum
Kardeşim, araç sanırım 125 lik. Öncelikle bu kadar işlere girmek gereksiz 125 likte methanol, r8 bobin vs :)  Güzel bi yazılım, filtre, dp ve egzoz ile final yapsaydın yeterdi. Yazılımı nerede yaptırdın ? Bu bahsettiğin eklentilerle minimum 160-170 hp civarında guc alman gerekir normalde. Bir yerlerde kacak felan olabılır. Arac performanslı suruslerde limp mode a gectımı ?

 
@Balistique söyledigin tum islemleri yaptim yazilimi ecutuned eyup yazdi  valla suan eyubun gelmesini bekliyorum yazilim yerindeyim. Cozemedigim bi durum basincla ilgili bi sorun yok silindirler saglam sebep ne cozemiyorum. Ecu fast  stage 2 yazilimi yetersiz geldigi icin eyup e attirdim yazilimi ama performans ayni varmi fikrin yakicam arabayi yoksa :)

Screenshot_20170420-192930.png

 
@Balistique söyledigin tum islemleri yaptim yazilimi ecutuned eyup yazdi  valla suan eyubun gelmesini bekliyorum yazilim yerindeyim. Cozemedigim bi durum basincla ilgili bi sorun yok silindirler saglam sebep ne cozemiyorum. Ecu fast  stage 2 yazilimi yetersiz geldigi icin eyup e attirdim yazilimi ama performans ayni varmi fikrin yakicam arabayi yoksa :)

Ekli dosyayı görüntüle 10950
Oncelikle filtre nin yeri cok sakat. Ordan hava cekmesi zor cekse bile kutusu olmadıgından butun sıcak havayı ceker performans gider. Dp den sonra susturucu  olması lazım. Yoksa geri basınc gelmedıgınden arac altlarda gerı duser. Benim sana tavsiyem maslak Dr. Ecu ya yada powershopa gitmen. Bu işi onlar cozer. Vcds ile hatalara bakıcaklar bide log alıp sorunu cozecekler. Bende 125 liğe yazılım yaptırdım ve dp var egzozun geri kalan kısmı stok, şu an ateş eder durumdayım.

 
@Balistique oem ortayi cikarip daha kucuk bi susturucu koydum.  Hava filtresinin onune gelen panjuru soktum hava alisi guzel zaten metanol bagli dur bakim konusayim olmadi yazilim dosyalarini silicem. Fena can sıkar halde oldu :) eyvallah saol

 

@Balistique oem ortayi cikarip daha kucuk bi susturucu koydum.  Hava filtresinin onune gelen panjuru soktum hava alisi guzel zaten metanol bagli dur bakim konusayim olmadi yazilim dosyalarini silicem. Fena can sıkar halde oldu :) eyvallah saol
2 tavsiyem var. Oem ortayı geri tak, orta susuturucu tsi larda cok onemli. Oem kutu filtreyi geri tak ıcındekı filtreyı k&n yada bmc ile degıstır. Acık hava filtresi de problem.

 

Geri
Üst Alt