- Katılım
- 11 Ocak 2016
- Mesajlar
- 570
- Tepkime puanı
- 566
- İsim
- Mesut
Başka bir forumdaki yazımdan alıntıdır. Merak edilen bir konu olduğu için paylaşmak istedim...
Şimdi yakıt tüketimi ile egzoz değişikliği arasında direkt olmasada dolaylı bir bağlantı var. Tabi bu bağlantı aracınızın motor hacmine ve motor tipine göre değişiklik gösterir.
Bizim kullandığımız 1.4 tsi motorlar için konuşmak gerekirse. Sesli tip egzozlara geçişte sesi duymak için gaz pedalına biraz daha basıyoruz yada sakin gidebileceğimiz yerlerde daha tempolu sürüş yapıyoruz dolayısıyla tüketim artıyor.
Bir diğer etkende şudur ; Normalde turbolu araçlar için '' Best exhaust is no exhasut '' derler fakat bu deyim bizim fındık turbolu ve 1.5 litre kola kıvamındaki tsi motorlar için geçerli değil malesef. 3bin-5bin cc motorlar için geçerlidir.
Oem susturucuların görevi sesi almak olduğu kadar içerideki duvarlı yapı sayesinde egzoz gazı yoğunluğunu tutarak gelen hava basıncına karşı bir basınç üreterek turbo pallerinin dönmesine ekstra bir güç sağlar. Bunu özellikle alt devirlerde yani turbonun 1200-1500 devirlerde yeni hızlanmaya başladığı anda destek görevi görür. Susturucu iptallerinde (düz boru) yada free flow susturucu kullanıldığında hava akışı herhangi bir toplanma kanalı bulamadığından turbonun ihtiyacı olan geri basıncı vermez buda yukarıda bahsettiğim alt devirlerde cansızlık diye bahsettiğimiz soruna sebep olur. Fakat bu serbest hava akışı alt devirleri cansızlaştırdığı gibi üst devirlerde salınan aşırı egzoz gazının rahat tahliyesini sağladığından üst devirlerde daha canlı bir etki verir.
Motor performansını törpülemeden egzoz uygulaması yapmanın altın kuralı motora en yakın egzoz susturucularını oem tip kullanmaktır. Örneğin katalizör turbo gazının ilk çıkışında ilk kesici görevi görmektedir. Katalizör iptali stage 1+ yada stage2 yazılım olmadan yapılırsa motorda ciddi performans kaybına neden olur. Mutlaka kaybolan turbo basıncını yazılım ile arttırmak ve bu gereken havayı sağlamak için iyi bir filtre ile desteklemek gerekir.
Şöyle bir örnek vereyim : Bir pipet ile ağzımızdan üflediğimiz hava ile bir hortumdan üflediğiniz arasında nasıl bir fark var. Ağız aynı ciğer aynı Hava çıkışı daraldıkça çıkış hızı ve gücü daha fazla olur. Aynı zamanda o havanın zor çıkması size daha güçlü üfleme imkanı verir.
Çok ince nüanslar var .Bizler genelde olaylara duygusal ve görsel yaklaşıyoruz. Motor olsun egzoz olsun mantığını bilmeden hareket ediyoruz. 5mm boru capında oynama bile farklı sonuçlar verir.
Benim 1.4 tsi motorlar için tavsiyem şudur.
Hafif bir homurtu isteyenler ; Son susturucu iptali , orta susturucudan sonra oem boruyla aynı capta yada en fazla 5mm buyuk olucak sekılde düz boru. Bu seçenekte fazla ses çıkmaz, aile ile kullanan ve hafif bir homurtu isteyen aynı zamanda performans kaybı yaşamak istemeyenler için en iyi ve uygun fiyatlı çözüm. Kullanılaçak malzemeye, uçlara ve ustalığa bağlı. 400-700 tl civarı.
Oem susturucu ve spor susturucu sistemini aynı anda istediği zaman kullanmak isteyenler için : ( istenildiğinde yırtıcı bir ses istenildiğinde oem susturucu sessizliği ) Orjinal X force varex ile orta susturucu değişecek son susturucu iptal olacak komple krom boru.
Kumanda sistemiyle bu ikisi arasında geçiş araç içinde rahatça yapılabilir.
Özellikle Xforce varex dememin sebebi şudur: X force varex replikalara göre çok daha kaliteli ve daha iyi bir mühendislik sunar. Vana kapalı konumdayken sahip olduğu tasarım ile hava akışını engellemez ve EGT yi arttırmaz. Vana diğer varex tiplerinde ya açık ya kapalı konumda kullanılır ama xforce varex te basılı tutularak istediğiniz miktarda vanayı açıp kapatabilirsiniz. %30 açık %50 açık vs. Aynı zamanda ses kalitesi ve tokluk daha iyidir. Bazı uygulamalarda görüldüğü gibi traktör sesi çıkarmaz.
Bu sistemde Xforce varex susturucu fiyatı 1500 tl dir. Başka bir fiyat yok. Distrübütör sabit fiyat uyguluyor daha ucuzu orjinal değildir. Replikanında iyisi kötüsü var ama vana takılma, vana motoru bozulma, kurum bağlama gibi sorun yaşayan çok. Gerisi yine son susturucu iptali ve krom boru ilk seçenekteki gibi. Totalde 2500-3000 tl civarı ( Orijinal varex ile )
Ben hep bangır bangır ses isterim. Polis molis fıs gelir diyenler için : Komple düz boruyu yukarıda bahsettiğim sorunlar sebebiyle önermiyorum. Bu seçenekte tavsiyem ortaya ve sona free flow egzoz takılması özelliikle son Remus, Greddy, Supersprint vb. kaliteli son susturucu kullanırsanız ses daha iyi olur. Stage 1 yazılım ile kullanılması performansa ve sese katkı sağlar. Kullanılan son susturucu markasına göre. 1500-3000 tl arası.
Egzoz işinin esası deneme yanılma yöntemidir. Onun bunun benim lafıma çok bakmayın deneyin görün
Şimdi yakıt tüketimi ile egzoz değişikliği arasında direkt olmasada dolaylı bir bağlantı var. Tabi bu bağlantı aracınızın motor hacmine ve motor tipine göre değişiklik gösterir.
Bizim kullandığımız 1.4 tsi motorlar için konuşmak gerekirse. Sesli tip egzozlara geçişte sesi duymak için gaz pedalına biraz daha basıyoruz yada sakin gidebileceğimiz yerlerde daha tempolu sürüş yapıyoruz dolayısıyla tüketim artıyor.
Bir diğer etkende şudur ; Normalde turbolu araçlar için '' Best exhaust is no exhasut '' derler fakat bu deyim bizim fındık turbolu ve 1.5 litre kola kıvamındaki tsi motorlar için geçerli değil malesef. 3bin-5bin cc motorlar için geçerlidir.
Oem susturucuların görevi sesi almak olduğu kadar içerideki duvarlı yapı sayesinde egzoz gazı yoğunluğunu tutarak gelen hava basıncına karşı bir basınç üreterek turbo pallerinin dönmesine ekstra bir güç sağlar. Bunu özellikle alt devirlerde yani turbonun 1200-1500 devirlerde yeni hızlanmaya başladığı anda destek görevi görür. Susturucu iptallerinde (düz boru) yada free flow susturucu kullanıldığında hava akışı herhangi bir toplanma kanalı bulamadığından turbonun ihtiyacı olan geri basıncı vermez buda yukarıda bahsettiğim alt devirlerde cansızlık diye bahsettiğimiz soruna sebep olur. Fakat bu serbest hava akışı alt devirleri cansızlaştırdığı gibi üst devirlerde salınan aşırı egzoz gazının rahat tahliyesini sağladığından üst devirlerde daha canlı bir etki verir.
Motor performansını törpülemeden egzoz uygulaması yapmanın altın kuralı motora en yakın egzoz susturucularını oem tip kullanmaktır. Örneğin katalizör turbo gazının ilk çıkışında ilk kesici görevi görmektedir. Katalizör iptali stage 1+ yada stage2 yazılım olmadan yapılırsa motorda ciddi performans kaybına neden olur. Mutlaka kaybolan turbo basıncını yazılım ile arttırmak ve bu gereken havayı sağlamak için iyi bir filtre ile desteklemek gerekir.
Şöyle bir örnek vereyim : Bir pipet ile ağzımızdan üflediğimiz hava ile bir hortumdan üflediğiniz arasında nasıl bir fark var. Ağız aynı ciğer aynı Hava çıkışı daraldıkça çıkış hızı ve gücü daha fazla olur. Aynı zamanda o havanın zor çıkması size daha güçlü üfleme imkanı verir.
Çok ince nüanslar var .Bizler genelde olaylara duygusal ve görsel yaklaşıyoruz. Motor olsun egzoz olsun mantığını bilmeden hareket ediyoruz. 5mm boru capında oynama bile farklı sonuçlar verir.
Benim 1.4 tsi motorlar için tavsiyem şudur.
Hafif bir homurtu isteyenler ; Son susturucu iptali , orta susturucudan sonra oem boruyla aynı capta yada en fazla 5mm buyuk olucak sekılde düz boru. Bu seçenekte fazla ses çıkmaz, aile ile kullanan ve hafif bir homurtu isteyen aynı zamanda performans kaybı yaşamak istemeyenler için en iyi ve uygun fiyatlı çözüm. Kullanılaçak malzemeye, uçlara ve ustalığa bağlı. 400-700 tl civarı.
Oem susturucu ve spor susturucu sistemini aynı anda istediği zaman kullanmak isteyenler için : ( istenildiğinde yırtıcı bir ses istenildiğinde oem susturucu sessizliği ) Orjinal X force varex ile orta susturucu değişecek son susturucu iptal olacak komple krom boru.
Kumanda sistemiyle bu ikisi arasında geçiş araç içinde rahatça yapılabilir.
Özellikle Xforce varex dememin sebebi şudur: X force varex replikalara göre çok daha kaliteli ve daha iyi bir mühendislik sunar. Vana kapalı konumdayken sahip olduğu tasarım ile hava akışını engellemez ve EGT yi arttırmaz. Vana diğer varex tiplerinde ya açık ya kapalı konumda kullanılır ama xforce varex te basılı tutularak istediğiniz miktarda vanayı açıp kapatabilirsiniz. %30 açık %50 açık vs. Aynı zamanda ses kalitesi ve tokluk daha iyidir. Bazı uygulamalarda görüldüğü gibi traktör sesi çıkarmaz.
Bu sistemde Xforce varex susturucu fiyatı 1500 tl dir. Başka bir fiyat yok. Distrübütör sabit fiyat uyguluyor daha ucuzu orjinal değildir. Replikanında iyisi kötüsü var ama vana takılma, vana motoru bozulma, kurum bağlama gibi sorun yaşayan çok. Gerisi yine son susturucu iptali ve krom boru ilk seçenekteki gibi. Totalde 2500-3000 tl civarı ( Orijinal varex ile )
Ben hep bangır bangır ses isterim. Polis molis fıs gelir diyenler için : Komple düz boruyu yukarıda bahsettiğim sorunlar sebebiyle önermiyorum. Bu seçenekte tavsiyem ortaya ve sona free flow egzoz takılması özelliikle son Remus, Greddy, Supersprint vb. kaliteli son susturucu kullanırsanız ses daha iyi olur. Stage 1 yazılım ile kullanılması performansa ve sese katkı sağlar. Kullanılan son susturucu markasına göre. 1500-3000 tl arası.
Egzoz işinin esası deneme yanılma yöntemidir. Onun bunun benim lafıma çok bakmayın deneyin görün
Moderatör tarafında düzenlendi: