golfucubaha
Yeni Üye
- Katılım
- 16 May 2017
- Mesajlar
- 29
- Tepkime puanı
- 13
- İsim
- baha
Varex Egzoz Nedir?
Varex tipi egzoz, araçlarımızın motordan başlayarak arkaya doğru uzanan kısma kadar olan bölümün mantığının değiştirilmesidir. Egzozda yapılan farklılaştırma çalışmasından sonra ortama fazla sesler çıkartan bir araç çıkmış oluyor. Modifiye severlerin gözdesi olan bu parça, olağan egzoz seslerinden kat kat daha fazlasını verebilmektedir. Standart araçlarımız için yapılan çalışmalardan birisi de kabin sessizliğidir. O yüzden motordan itibaren iç kısma kadar yapılacak izalasyonlar en iyisi olacak şekilde seçilir.
Bu sessizliği bozan müzik ses sistemleri haricinde bir de Varex tipi egzozlar vardır. Yapılmasının nedenlerinden birisi de motordan alınacak güçlere takviye olarak sisteme dahil edilir. Fabrika çıkışı araçlarımızda atılacak gaz ve basınç ayarlamaları en başından yapılmıştır. Varex denilen, standart egzozla değiştirilen bu tipte, bahsettiğimiz gaz gönderim yolları ve süreleri değişmektedir. Bunu takviye bir kuvvet olarak düşünebiliriz.
Bakıldığında gayet açık ve uygulaması da o derece basittir. Geçmişte ses çıkması için yapılan son susturucu iptalini de Varex tarihe gömmüş oluyor. İhtiyaçtan doğan her unsur gibi bu sistem de aynı şekilde hayatımıza girmiştir. Egzoz sisteminin sonu olan ve araç tamponlarının alt kısmında gözüken, genelde yassı olan son susturucuya yapılan modifiye ile Varex sistem tamamlanır.
Varex Egzozla Motordan Ekstra Ne Kadar Güç Alınabilir?
Modifiye ile motordan almak istediğimiz her güç için maliyetler inanılmaz fazladır. Turbo besleme araçlara yapılan yazılımlarla güç artırımı yapmak en maliyetsiz yöntemdir. O yüzden daha mütevazi motor ps artırımı uygulamaları içerisinde Varex’te vardır. Yaptığımız araştırmalara göre kumandalı ve kelebek ayarlı egzozlardan öyle hayal ettiğimiz güçleri alamıyoruz.
Yapılan dyno (dinamometre) testlerinde fazladan 5 ila 7 beygir arasında motor gücü alınmış. Bu kısımda tercih tamamen size kalmış. Şahsen biz, bu kadar düşük ps aralığındaki güçler için motor ömrünü azaltacak kadar zararlı olan bu sistemi mantıklı bulmuyoruz. Ayrıca belki de hiç testi ve miktarları belirlenmeyen emisyon değerlerikonusu da var. Yüksek ihtimal Varex tipi egzozlu araçlarda doğaya zehirli gaz atımı fazladır.
Sizler için sürekli merak edilen bir konu üzerine araştırma yaparak detaylı şekilde aktardık. Özellikle modifiye düşkünü olan insanlar yukarıda bahsettiğimiz zararların çoğunu göze alarak bu işe başlıyorlar. Ancak her parçanın bir dayanma sınırı vardır.
Varex, güç artırımdan daha çok kulağa hoş gelen sesler çıkardığı için tercih edilir. Sesle beraberinde gelen daha zevkli sürüşlerin ardından da ömrünü eksilttiğimiz bir motor ve her gün ceza yeme olasılığımız da bizle beraber gelmiş oluyor. O yüzden Varex tipi egzoz kullanımına karar verirken bahsettiğimiz zararları göz ardı etmemenizi öneriyoruz.
Varex tipi egzoz, araçlarımızın motordan başlayarak arkaya doğru uzanan kısma kadar olan bölümün mantığının değiştirilmesidir. Egzozda yapılan farklılaştırma çalışmasından sonra ortama fazla sesler çıkartan bir araç çıkmış oluyor. Modifiye severlerin gözdesi olan bu parça, olağan egzoz seslerinden kat kat daha fazlasını verebilmektedir. Standart araçlarımız için yapılan çalışmalardan birisi de kabin sessizliğidir. O yüzden motordan itibaren iç kısma kadar yapılacak izalasyonlar en iyisi olacak şekilde seçilir.
Bu sessizliği bozan müzik ses sistemleri haricinde bir de Varex tipi egzozlar vardır. Yapılmasının nedenlerinden birisi de motordan alınacak güçlere takviye olarak sisteme dahil edilir. Fabrika çıkışı araçlarımızda atılacak gaz ve basınç ayarlamaları en başından yapılmıştır. Varex denilen, standart egzozla değiştirilen bu tipte, bahsettiğimiz gaz gönderim yolları ve süreleri değişmektedir. Bunu takviye bir kuvvet olarak düşünebiliriz.
Bakıldığında gayet açık ve uygulaması da o derece basittir. Geçmişte ses çıkması için yapılan son susturucu iptalini de Varex tarihe gömmüş oluyor. İhtiyaçtan doğan her unsur gibi bu sistem de aynı şekilde hayatımıza girmiştir. Egzoz sisteminin sonu olan ve araç tamponlarının alt kısmında gözüken, genelde yassı olan son susturucuya yapılan modifiye ile Varex sistem tamamlanır.
Varex Egzozla Motordan Ekstra Ne Kadar Güç Alınabilir?
Modifiye ile motordan almak istediğimiz her güç için maliyetler inanılmaz fazladır. Turbo besleme araçlara yapılan yazılımlarla güç artırımı yapmak en maliyetsiz yöntemdir. O yüzden daha mütevazi motor ps artırımı uygulamaları içerisinde Varex’te vardır. Yaptığımız araştırmalara göre kumandalı ve kelebek ayarlı egzozlardan öyle hayal ettiğimiz güçleri alamıyoruz.
Yapılan dyno (dinamometre) testlerinde fazladan 5 ila 7 beygir arasında motor gücü alınmış. Bu kısımda tercih tamamen size kalmış. Şahsen biz, bu kadar düşük ps aralığındaki güçler için motor ömrünü azaltacak kadar zararlı olan bu sistemi mantıklı bulmuyoruz. Ayrıca belki de hiç testi ve miktarları belirlenmeyen emisyon değerlerikonusu da var. Yüksek ihtimal Varex tipi egzozlu araçlarda doğaya zehirli gaz atımı fazladır.
Sizler için sürekli merak edilen bir konu üzerine araştırma yaparak detaylı şekilde aktardık. Özellikle modifiye düşkünü olan insanlar yukarıda bahsettiğimiz zararların çoğunu göze alarak bu işe başlıyorlar. Ancak her parçanın bir dayanma sınırı vardır.
Varex, güç artırımdan daha çok kulağa hoş gelen sesler çıkardığı için tercih edilir. Sesle beraberinde gelen daha zevkli sürüşlerin ardından da ömrünü eksilttiğimiz bir motor ve her gün ceza yeme olasılığımız da bizle beraber gelmiş oluyor. O yüzden Varex tipi egzoz kullanımına karar verirken bahsettiğimiz zararları göz ardı etmemenizi öneriyoruz.
Moderatör tarafında düzenlendi: