İlk arabam Golf 1.5 tsi 2020


hayırlı olsun. bence o kadar para verdikten sonra sanayi değil de serviste güzel bir bakım yaptırdıktan sonraki adımlarda sanayide bir usta bulmanız. devirdaim kaçırıyor büyük ihtimal ben geçen ay serviste değiştirdim 13 bin tl...
 

Hayırlı olsun. Ben de aynı aracını kullanıyorum. Aracı 104.00km de ilk sahibinden aldım. Dediğin şikayetlerde şuanda sadece rolantide ufak bir titreme oluyor. Onun dışında bir sorun yaşamıyorum. İşi bilen bir ustada yaptırırsan sorun yaşamayacağını düşünüyorum.
 
hayirli olsun arac kac kmde su an?
ben de 2024 1.5 116hp aldim ,manuel aldim.2020 1.5 otomatikleri kafami karistiriyor.125lik golf7imden cok memnundum.o da manueldi.
sizin yapacaginiz iyi bir vw ozel servisi bulmak.
teşekkürler. size de hayırlı olsun.

61000km oldu, aldığımdan beri bin km yol yaptım şehir içi trafikte. Araba konfor olarak gerçekten bu fiyatlara başarılı. Clio almayı düşünüyordum sıfır veya sıfıra yakın şirkette de çokça kullanıyoruz ama malzeme kalitesi ve konfor olarak golf ile kıyaslanamaz bile. Biraz da o niyetle golf aldım.

Aracın hızlanması, yol tutuşu vs epey keyifli ancak şehir içinde yakıtı çok fazla. Sabah ve akşam işe gidip gelirken İstanbul'u biliyorsanız basın ekspres yolunu kullanıyorum trafikte 10-11 litre yakıyor. Manuel İstanbul için çok uygun olduğunu düşünmüyorum ama sakin bir kentte yaşıyorsanız bence senelerce sorunsuz kullanırsınız gibi geliyor. En nihayetinde yeni yenidir.

Şanzıman konusunda da dsg şanzıman korkutmuyor değil, şimdiden kavrama ile ilgili ufak problemler başgöstermeye başladı. Tabi konforumu çok rahatsız etmese de hissediliyor. Ama yine de 150 hp'nin farkını kullanırken hissediyorsunuz.

Evet buradaki arkadaşlar sağolsun bi kaç yer önerdiler su eksiltmesi devam ediyor götürüp göstereceğiz bakalım bir yere.
 
hayırlı olsun. bence o kadar para verdikten sonra sanayi değil de serviste güzel bir bakım yaptırdıktan sonraki adımlarda sanayide bir usta bulmanız. devirdaim kaçırıyor büyük ihtimal ben geçen ay serviste değiştirdim 13 bin tl...
teşekkürler. haklısınız ama servislerde gerçekten çok fahiş paralar istiyor sanayiye göre. İçimin rahat etmesi için ya iyi bir ustaya ya da ww servisine götüreceğim doğrudan.
 
Hayırlı olsun. Ben de aynı aracını kullanıyorum. Aracı 104.00km de ilk sahibinden aldım. Dediğin şikayetlerde şuanda sadece rolantide ufak bir titreme oluyor. Onun dışında bir sorun yaşamıyorum. İşi bilen bir ustada yaptırırsan sorun yaşamayacağını düşünüyorum.
teşekkürler. Rölantide titreme olayı da aslında aracı çalıştırdıktan sonraki ilk 20 dakikalık süreçte oluyor sonradan kayboluyor. Sizde de öyle mi bilemiyorum tabi. Şanzımanda vites geçişlerinde bir sorun yaşıyor musunuz km itibariyle ?
 
Merhabalar,

Geçtiğimiz ay sunrooflu 59.000 bin km 2020 model de 1.5 tsi golf comfortline aldım. İlk arabam o yüzden epey pipiriklenerek kullanıyorum. :)

Araba alırken aslında bütçem dahilinde golf alma niyetim yoktu fakat 1-2 yaşında b segment arabaya vereceğim paraya bir miktar daha ekleyerek golf alma fikri ağır bastığı için satın aldım.

İlk gözlemim arabanın yakıtı yoğun dur kalk İstanbul trafiğinde 10 lt civarında yaktığı oldu. Bu kadar hafif bir aracın bu kadar yakması açıkçası şaşırtı. Şanzımanda da 1. viteste ve 2 den 3'e geçerken çok rahatsız edici olmasa da titreme sorunu oluyor. Fakat performanslı kullanıma müsait bir araç çok test etme fırsatım olmasa da spor modda özellikle 150 hp'yi hissettiriyor.

Fakat olumsuz olarak araba nedense sürekli arıza çıkartacakmış gibi hissettiriyor. Nitekim aldığımda 10.000 bakımı gelmişti ve 10 gün kullandıktan sonra motor yağı ile motor suyu uyarısı verdi. Sanayi de yaptırdım ve 20 gün sonra yine motor suyu uyarısı verdi. Baktığımda motor suyu bitmek üzereydi biraz saf su eklemesi yaptım. Muhtemelen bir yerlerde kaçak var doğrudan masraf ile başladı ww yolculuğum.

Bir kaç problem daha kullandıkça hissetmeye başladım özellikle rölantide, trafikte beklerken titreme yapıyor inceden araba, bir diğer konu da alt süspanspiyondan kasis yokuş gibi yerlerden geçince ses geliyor. Bu forumda ve bir kaç yerde daha yaptığım araştırmada, ustalara sorduğumda kronik olduğu söylendi.

Önümüzdeki ay İstanbul'da güvenebileceğim bir servis bulabilirsem komple bu soru işaretlerini götürüp göstermek istiyorum.

1 aylık süreçte şimdilik tecrübelerim bunlar. Benzer problemler ile karşılaşan var ise görüşlerini paylaşırsa sevinirim.

İyi forumlar

Aracınız hayırlı olsun.

Su kaçağı yüksek ihtimalle kronik olan devirdaim pompası ile alakalıdır. Aracım sizinkiyle benzer yaşta ve kilometredeyken devirdaim pompası değişti ve üzerinden 4 yıl geçmesine rağmen bir daha tekrar etmedi. Aracınızın servis geçmişinde devirdaim ile alakalı bir işlem yoksa piyango size çıkmış demektir.

Vites geçişlerindeki titreme sürekli mi yoksa yolun eğimine göre şiddeti değişiyor mu? Düz yolda çok daha az ama eğimli yolda fazlaysa şüpheli kavramadır ve muhtemelen değişecektir. Aracınızı epey dik bir yokuşta çok hafif gaz vererek yavaşça kaldırın ve titremenin şiddetini kontrol edin.

Vites geçişlerindeki titreme kavrama kaynaklıysa rolantideki titremenin sebebi de yüksek ihtimalle kavrama ya da volandır. Kavrama değişimi yapılırken volan da kontrol edilir. Volan'da sorun yoksa kavrama değişiminden sonra zaten titreme hissetmeyeceğiniz kadar azalır.

Kasislerde duyduğunuz ses yüksek ihtimalle salıncak burçlarından geliyor. Aracınızın yaşı ve kilometresi gereği burçları yağlayarak seslerden uzunca bir süre kurtulabilirsiniz. Servisten G 052150A2 kodlu gresi temin edip burçlarınızı yağlatabilirsiniz.
 
Aracınız hayırlı olsun.

Su kaçağı yüksek ihtimalle kronik olan devirdaim pompası ile alakalıdır. Aracım sizinkiyle benzer yaşta ve kilometredeyken devirdaim pompası değişti ve üzerinden 4 yıl geçmesine rağmen bir daha tekrar etmedi. Aracınızın servis geçmişinde devirdaim ile alakalı bir işlem yoksa piyango size çıkmış demektir.

Vites geçişlerindeki titreme sürekli mi yoksa yolun eğimine göre şiddeti değişiyor mu? Düz yolda çok daha az ama eğimli yolda fazlaysa şüpheli kavramadır ve muhtemelen değişecektir. Aracınızı epey dik bir yokuşta çok hafif gaz vererek yavaşça kaldırın ve titremenin şiddetini kontrol edin.

Vites geçişlerindeki titreme kavrama kaynaklıysa rolantideki titremenin sebebi de yüksek ihtimalle kavrama ya da volandır. Kavrama değişimi yapılırken volan da kontrol edilir. Volan'da sorun yoksa kavrama değişiminden sonra zaten titreme hissetmeyeceğiniz kadar azalır.

Kasislerde duyduğunuz ses yüksek ihtimalle salıncak burçlarından geliyor. Aracınızın yaşı ve kilometresi gereği burçları yağlayarak seslerden uzunca bir süre kurtulabilirsiniz. Servisten G 052150A2 kodlu gresi temin edip burçlarınızı yağlatabilirsiniz.

Yetkili de Gresin ortalama maliyeti ne kadardır ? Fikriniz var mı ?
 
teşekkürler. Rölantide titreme olayı da aslında aracı çalıştırdıktan sonraki ilk 20 dakikalık süreçte oluyor sonradan kayboluyor. Sizde de öyle mi bilemiyorum tabi. Şanzımanda vites geçişlerinde bir sorun yaşıyor musunuz km itibariyle ?
Merhaba,
Rölantide titreme ile alakalı araştırma yaptım evet çoğu kullanıcı normal yorumu yapmış bazıları da motor kulakçığını değiştirdim dedikten sonra geçti, bazıları da volan değiştikten sonra geçti dedi. Titreme kesilmiyor ise tabiki yetkili servis ve ya uzman bir usta tarafından kontrol edilmesi gerekebilir. Bendeki titreme kısa süre sonra geçiyor. Aracımda vites geçişlerinde hiç tereddütte kaldığı durumlar yaşamadım sadece bazen bayır yukarı durduğumda 2. Vitese geç geçiyor o da bayır olduğu için bi zahmet yüksek devirde çalışsın :) Onun dışında dsg konusunda bakımdan sonra 14.000km yi devirdikten sonra yaşadığım ilk deneyimlerde araçtan hiç bir şekilde memnuniyetsizlik yaşamadım. Araç zaten 150 HP olduğu için düz bayır arazi tanımıyor maşallah :D
 
Son düzenleme:
Aracınız hayırlı olsun.

Su kaçağı yüksek ihtimalle kronik olan devirdaim pompası ile alakalıdır. Aracım sizinkiyle benzer yaşta ve kilometredeyken devirdaim pompası değişti ve üzerinden 4 yıl geçmesine rağmen bir daha tekrar etmedi. Aracınızın servis geçmişinde devirdaim ile alakalı bir işlem yoksa piyango size çıkmış demektir.

Vites geçişlerindeki titreme sürekli mi yoksa yolun eğimine göre şiddeti değişiyor mu? Düz yolda çok daha az ama eğimli yolda fazlaysa şüpheli kavramadır ve muhtemelen değişecektir. Aracınızı epey dik bir yokuşta çok hafif gaz vererek yavaşça kaldırın ve titremenin şiddetini kontrol edin.

Vites geçişlerindeki titreme kavrama kaynaklıysa rolantideki titremenin sebebi de yüksek ihtimalle kavrama ya da volandır. Kavrama değişimi yapılırken volan da kontrol edilir. Volan'da sorun yoksa kavrama değişiminden sonra zaten titreme hissetmeyeceğiniz kadar azalır.

Kasislerde duyduğunuz ses yüksek ihtimalle salıncak burçlarından geliyor. Aracınızın yaşı ve kilometresi gereği burçları yağlayarak seslerden uzunca bir süre kurtulabilirsiniz. Servisten G 052150A2 kodlu gresi temin edip burçlarınızı yağlatabilirsiniz.
teşekkür ederim.

benim de anladığım kadarıyla ihale bana kaldı gibi gözüküyor. maliyeti ne kadar olacak bilmiyorum ama yaptırdığımda buraya da yazacağım.

Vites geçişlerindeki titreme akan yolda hissedilir seviyede değil kulak kabartmadığınız sürece, ancak dur kalklı trafikte 1'den 2'ye geçerken her zaman olmamakla birlikte 2'den 3'e geçerken minik titriyor pedal ayağımın altında tabi şiddetli bir titreme değil.

Evime giden yolda uzunca eğimli bir yokuş çıkıyorum orada özellikle 1.viteste yoğun dur kalklı kalkınca arabada titreme hissediliyor ve anlık kararsızlık yaşıyor ama bu her defasında olmuyor. Bu tip yollarda riske atmamak adına manuele alıp 2. vitese atana kadar manuelde kalkmaya gayret ediyorum.

Arabayı alırken eksper şanzıman kontrolü yaptığında 2. vitesten 3. vitese geçerken titreme var diye belirtmişti. kendi yaptığım denemelerde de ufak bir titreme oluyor ama gerçekten kulak kabartılınca hissediliyor. üst viteslerde bir problem olmuyor zaten

Beni rahatsız eden su kaçağı ve bu burçlardan gelen ses. Belirttiğiniz gresi kodu için teşekkür ederim özellikle yaptırırken isteyeceğim.

İstanbul'da birçok arkadaş sanayide servis önerisinde bulundular ancak yetkili servise götürüp götürmemekte kararsızım. Yapılacak bu işlemler için ciddi fiyat farkı var.
 

Geri
Üst