Passat B8 DSG Şanzıman Yağı Ne Zaman Değiştirilir

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan marti35
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

marti35

Yeni Üye
Katılım
17 Ara 2024
Mesajlar
19
Tepkime puanı
6
Konum
Antifiriz
İsim
Nuri Yüksel
Araç
Passat
İyi günler cümleten aracım 2017 Passat b8 TDI bu araçların DSG şanzıman yağı değişimi ne zaman yapılır birde güçlendirilmiş tüp
diye bişey varmış bununla ilgili ne düşünüyorsunuz gereklimi böyle birşey aracım 65000 km de şuan
 

Kavrama volant değişiminde değişirsiniz yağı ( ben öyle yapıyorum ), eğer aracınız d ye aldığınızda tepkiyi geç veriyorsa tüpünüz gevşektir o halde tüp değişimi yaparsınız.
 
Kavrama volant değişiminde değişirsiniz yağı ( ben öyle yapıyorum ), eğer aracınız d ye aldığınızda tepkiyi geç veriyorsa tüpünüz gevşektir o halde tüp değişimi yaparsınız.
Aracım 85 bin km de ? Kavrama volant değişimi nasıl oluyor ? Detaylı bilgi verebilir misin ? Sanırım 20 bin km de kavramayı garantiden değiştirmişler. Öyle bir belge mevcut elimde.
 
Hocam bende de b8 var ben 80 bin de degistiriyorum su ana kadar 2 kere degsitirdim
Genel olarak 90/100 binde degisimi tavsiye ediyorlar passat b8 icin
Dsg yagini mutlaka orjinal al ozel serviste degistireceksen eger
 
Aracım 85 bin km de ? Kavrama volant değişimi nasıl oluyor ? Detaylı bilgi verebilir misin ? Sanırım 20 bin km de kavramayı garantiden değiştirmişler. Öyle bir belge mevcut elimde.
Aracınızda kalkışlarda titreme mevcut mu titriyorsa kavrama, vites d de iken alttan ses geliyorsa volantta gitmiştir
 
Hocam bende de b8 var ben 80 bin de degistiriyorum su ana kadar 2 kere degsitirdim
Genel olarak 90/100 binde degisimi tavsiye ediyorlar passat b8 icin
Dsg yagini mutlaka orjinal al ozel serviste degistireceksen eger
Orjinaldan daha kaliteli yağlar var özel servislerde bence :)
 
Kavrama değişimi gerektiğinde veya tüp gevşediğinde yağ değişimi yapılabilir.


Kalkışlarda titreşim, vites geçişlerinde vuruntu başladığında, kavrama değişim zamanı gelmiş demektir, kavrama ve yağ değişimi yapılır.

Kalkışlarda, araç hareketlenmeye geç tepki veriyorsa, tüp gevşemiş basınç kaybı yaşanmaktadır, tüpün oring çontasını değiştirip sıktırmak yeterlidir, bu sırada yağ değişimi yapılabilir.


Bu durumlar haricinde gereksiz yere işgüzarlık yapıp, yağ veya tüp değişimi aksiyonlarına girmeyiniz.

Güçlendirilmiş tüp de gereksiz bir aksiyondur.



.
 
Kavrama değişimi gerektiğinde veya tüp gevşediğinde yağ değişimi yapılabilir.


Kalkışlarda titreşim, vites geçişlerinde vuruntu başladığında, kavrama değişim zamanı gelmiş demektir, kavrama ve yağ değişimi yapılır.

Kalkışlarda, araç hareketlenmeye geç tepki veriyorsa, tüp gevşemiş basınç kaybı yaşanmaktadır, tüpün oring çontasını değiştirip sıktırmak yeterlidir, bu sırada yağ değişimi yapılabilir.


Bu durumlar haricinde gereksiz yere işgüzarlık yapıp, yağ veya tüp değişimi aksiyonlarına girmeyiniz.

Güçlendirilmiş tüp de gereksiz bir aksiyondur.



.
Kavramada ve tüpte sorun olmayınca
Yağ degsımı yapmayalımmı?
 
Orjinaldan daha kaliteli yağlar var özel servislerde bence :)
Özel servislerde daha kaliteli yağ olması bir anlam ifade etmemektedir,

Önemli olan aracın şanzımanında fabrika tarafından hangi kalınlıkla ve specs.lerde yağ dolumu yapıldığıdır, Ancak bu bilgiyi VW paylaşmamaktadır,

Siz daha kaliteli yağ koysanız bile farklı kalınlıkta (viskozitede) yağ koyduğunuz anda isterse o yağ ultra super kaliteli bir yağ olsun, O andan itibaren geçmiş olsun şanzıman sorunları yaşarsınız,

O zaman bende fabrika hangi viskozitede yağ kullanıuorsa o kalınlıkta yağ koyarım derseniz, İşte o iş öyle olmuyor çünkü VW şanzımanlarda kullandığı yağın viskozitesini paylaşmamaktadır,

Diğer sıkıntı özel serviste veya piyasada satılan hiç bir yağın kullanılması gereken şartnamelere uygun (üretici onayı) şartnamelerini karşılamamaktadır.!!
 
@Oktay_b8_gte

Herkesin kendi bileceği iş.

İlla yağ değiştirmek istiyorsanız değiştirin tabi ki.


.
 
@Oktay_b8_gte

Herkesin kendi bileceği iş.

İlla yağ değiştirmek istiyorsanız değiştirin tabi ki.


.
Hocam siz beni yanlış anladınız benim size sormak istediğim konu başka
Şunu yazmıssınız

( Kalkışlarda, araç hareketlenmeye geç tepki veriyorsa, tüp gevşemiş basınç kaybı yaşanmaktadır, tüpün oring çontasını değiştirip sıktırmak yeterlidir, bu sırada yağ değişimi yapılabilir.
Bu durumlar haricinde gereksiz yere işgüzarlık yapıp, yağ veya tüp değişimi aksiyonlarına girmeyiniz.)

Sizce dsg bir aracın yağ degisim km geldıgınde dsg yagı değişimi gereklımı gereksızmı? Örnek araç 100binde kavrama ve tüp te sorun yok
 
İyi günler cümleten aracım 2017 Passat b8 TDI bu araçların DSG şanzıman yağı değişimi ne zaman yapılır birde güçlendirilmiş tüp
diye bişey varmış bununla ilgili ne düşünüyorsunuz gereklimi böyle birşey aracım 65000 km de şuan
güçlendirilmiş tüpten uzak durun hocam eğer yapıcaksanızda sakın temel ayar yaptırmayın kavrama bozuluyor 40 bin tl masraf çıkartır sadece şanzıman ve mekatronik yağını değiştirin tüp gevşekse oringini değiştirip yerine takıp sıkın ben 145 binde değiştirdim yağ fena değildi 60 binde bir değiştirin diye öneriyorlar
 

Hocam siz beni yanlış anladınız benim size sormak istediğim konu başka
Şunu yazmıssınız

( Kalkışlarda, araç hareketlenmeye geç tepki veriyorsa, tüp gevşemiş basınç kaybı yaşanmaktadır, tüpün oring çontasını değiştirip sıktırmak yeterlidir, bu sırada yağ değişimi yapılabilir.
Bu durumlar haricinde gereksiz yere işgüzarlık yapıp, yağ veya tüp değişimi aksiyonlarına girmeyiniz.)

Sizce dsg bir aracın yağ degisim km geldıgınde dsg yagı değişimi gereklımı gereksızmı? Örnek araç 100binde kavrama ve tüp te sorun yok


VW mühendislerine göre : gereksiz.

Bana göre : gereksiz ve riskli bir işlem.

Çünkü bu işi yetkili servis yapmıyor, dolayısıyla hiç bir sorun yokken yağ değişimini gerekli görenler dışarıda sanayi ortamında bu işi yaptırıyorlar.

Bunun da bir çok handikapı oluyor.

Bu sefer yağ değişiminden sonra DSG saçmalamaya başladı diye şikayetlerle, form / instagram sayfalarında çare arayan insanlarla karşılaşıyoruz.


Yağı değişmedi diye; sorun çıkaran, arıza yapan, 7 ileri kuru kavrama DSG şanzıman görmedim bu güne kadar.

Kaldı ki fabrika dolum şanzıman ve mekatronik yağının 300 bin km lere kadar özelliğini yitireceğini sanmıyorum.

250 - 300 bin km lere kadar, hatta daha da erken, ya kavrama değişimi gerekecek yada tüp gevşeyecektir mutlaka.

O zaman yağ değiştirilir.

Şanzıman ve mekatronik içindeki yağ, illa berrak olsun diye, hiç bir sorun yokken, yağ değişimi yaptırmak gereksiz risk almaktır sadece.

Kuru kavrama DSG ler, bazıları için bir rant kapısı oluşturmuş durumda.



.
 

Geri
Üst