Passat B8 DSG Şanzıman Yağı Ne Zaman Değiştirilir

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan marti35
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

güçlendirilmiş tüpten uzak durun hocam eğer yapıcaksanızda sakın temel ayar yaptırmayın kavrama bozuluyor 40 bin tl masraf çıkartır sadece şanzıman ve mekatronik yağını değiştirin tüp gevşekse oringini değiştirip yerine takıp sıkın ben 145 binde değiştirdim yağ fena değildi 60 binde bir değiştirin diye öneriyorlar


60 binde bir değişim, sadece ıslak kavrama DSG ve Tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlar için geçerlidir.

Kuru kavrama DSG için böyle bir değişim periyodu yoktur.

Her kez bir şeyler önerir, herkesi dinlemeyin. Araç üreticisinin uyarılarını ve önerilerini dikkate almak yeterlidir.

145 bin de değiştirdiğiniz yağın fena olmadığını gördünüz, bir vesile ile değişim yaptırmasaydınız, o yağ rahat 145 bin km daha işlevini yerine getirirdi.

Hiç bir sorun yokken yağ değişimi yaptırsammı diye düşünenler için söylüyorum.



.
 

Islak kavramalı DSG ‘ler için şanzıman yağı ve şanzıman filtresi değişimi: her 60.000 km’de bir değişir.

4Motion araçlarda şanzıman yağı, şanzıman filtresi, haldex yağı, dişli kutusu yağı, transfer kutusu yağı değişimi: her 60.000 km ‘de bir değişir.

Kuru tip DSG şanzıman yağı değişim periyodu: üretici yağ değişimine gerek yok yağın ömürlük olduğunu söyler, Ancak üreticiye göre aracın kullanım önrünü 10 yıl olarak belirlemiştir, yani yağ aslında ömürlük değildir. Her 60.000 km’de şanzıman yağı ve mekatronik sıvısı değiştirilmesi gerekir.

Bu değişimler öyle sanayide eski usül şanzıman tapasını sök yağı boşalt, sonra doldur şeklinde geleneksel yöntem ile yapılmaz/yapılmamalıdır, Üreticinin önerdiği yönergelere uyularak ve araç bilgisayar (diagnoz cihazına) bağlanarak yapılması gerekir. Aksi durumda kaş yapıyım derken…. başınıza iş alırsınız.
 
Islak kavramalı DSG ‘ler için şanzıman yağı ve şanzıman filtresi değişimi: her 60.000 km’de bir değişir.

4Motion araçlarda şanzıman yağı, şanzıman filtresi, haldex yağı, dişli kutusu yağı, transfer kutusu yağı değişimi: her 60.000 km ‘de bir değişir.

Kuru tip DSG şanzıman yağı değişim periyodu: üretici yağ değişimine gerek yok yağın ömürlük olduğunu söyler, Ancak üreticiye göre aracın kullanım önrünü 10 yıl olarak belirlemiştir, yani yağ aslında ömürlük değildir. Her 60.000 km’de şanzıman yağı ve mekatronik sıvısı değiştirilmesi gerekir.

Bu değişimler öyle sanayide eski usül şanzıman tapasını sök yağı boşalt, sonra doldur şeklinde geleneksel yöntem ile yapılmaz/yapılmamalıdır, Üreticinin önerdiği yönergelere uyularak ve araç bilgisayar (diagnoz cihazına) bağlanarak yapılması gerekir. Aksi durumda kaş yapıyım derken…. başınıza iş alırsınız.
Bilgi için teşekkürler
 
Özel servislerde daha kaliteli yağ olması bir anlam ifade etmemektedir,

Önemli olan aracın şanzımanında fabrika tarafından hangi kalınlıkla ve specs.lerde yağ dolumu yapıldığıdır, Ancak bu bilgiyi VW paylaşmamaktadır,

Siz daha kaliteli yağ koysanız bile farklı kalınlıkta (viskozitede) yağ koyduğunuz anda isterse o yağ ultra super kaliteli bir yağ olsun, O andan itibaren geçmiş olsun şanzıman sorunları yaşarsınız,

O zaman bende fabrika hangi viskozitede yağ kullanıuorsa o kalınlıkta yağ koyarım derseniz, İşte o iş öyle olmuyor çünkü VW şanzımanlarda kullandığı yağın viskozitesini paylaşmamaktadır,

Diğer sıkıntı özel serviste veya piyasada satılan hiç bir yağın kullanılması gereken şartnamelere uygun (üretici onayı) şartnamelerini karşılamamaktadır.!!
Hocam peki servisler yağ değişmiyor demekte bildiğim kadarıyla serviste de satışı yok, neye göre yağ değişimi yapacağız yada yapmayacağız

Kavrama volant değiştiriyoruz usta yağ kötü değişmesi lazım diyor ister istemez insan ikilemde kalıyor örnek veriyorum motul kullandığımız iyi yağ diyor koy

diyoruz geçiyoruz
 
güçlendirilmiş tüpten uzak durun hocam eğer yapıcaksanızda sakın temel ayar yaptırmayın kavrama bozuluyor 40 bin tl masraf çıkartır sadece şanzıman ve mekatronik yağını değiştirin tüp gevşekse oringini değiştirip yerine takıp sıkın ben 145 binde değiştirdim yağ fena değildi 60 binde bir değiştirin diye öneriyorlar
Araçta hiçbir sıkıntı yok önlem amaçlı tüp işlemi yapılabilir mi diye sordum şuan bilgi kirliliği ve kafa karışıklığı bu durum yok tüp değişirse kavrama ve bağlantının ömrü uzuyormuş patlarsa şanzıman iniyormuş bir sürü laf tabii bunlar yapıldıktan sonra bir arıza çıktı mı biz orasını ellemedik burasını ellemedik diye Söyler ustalar bunlar devamlı karşılaştığımız şeyler en azından tecrübeli arkadaşlar varsa aramızda bu durumlarla alakalı ona göre hareket ederiz cevabınız için teşekkür ederim
 
Kavrama değişimi gerektiğinde veya tüp gevşediğinde yağ değişimi yapılabilir.


Kalkışlarda titreşim, vites geçişlerinde vuruntu başladığında, kavrama değişim zamanı gelmiş demektir, kavrama ve yağ değişimi yapılır.

Kalkışlarda, araç hareketlenmeye geç tepki veriyorsa, tüp gevşemiş basınç kaybı yaşanmaktadır, tüpün oring çontasını değiştirip sıktırmak yeterlidir, bu sırada yağ değişimi yapılabilir.


Bu durumlar haricinde gereksiz yere işgüzarlık yapıp, yağ veya tüp değişimi aksiyonlarına girmeyiniz.

Güçlendirilmiş tüp de gereksiz bir aksiyondur.



.
Şuan acayip bir furya var arabayı herhangibir tamirhaneye çeksek direk beynimizi yıkayıp hemen tipi değiştirelim bunlar gereksiz Yok bu iyi falan filan bir sürü kelime oyunlarıyla aracın üzerindeki orijinal tipi sökmeye kalkıyor ustalar
 
@hosmyy abi aracım 2017 TDI bu araç kuru kavramami oluyor islakmi oluyor birde hangi tip şanzıman daha sorunsuz
 
Hocam peki servisler yağ değişmiyor demekte bildiğim kadarıyla serviste de satışı yok, neye göre yağ değişimi yapacağız yada yapmayacağız

Kavrama volant değiştiriyoruz usta yağ kötü değişmesi lazım diyor ister istemez insan ikilemde kalıyor örnek veriyorum motul kullandığımız iyi yağ diyor koy

diyoruz geçiyoruz
Serviste şanzıman ve mekatronik yağlarının satışı var. Servisten alıp değiştirebilirsiniz.
 
@hosmyy abi aracım 2017 TDI bu araç kuru kavramami oluyor islakmi oluyor birde hangi tip şanzıman daha sorunsuz
1.6 TDI - 1.4 TSI DQ200 kodlu Kuru Tip kavramaya sahip DSG şanzımanı kullanır araçlar.

Bende de B8 1.4 TSI var şuan km yaklaşık 94.000 KM'de ben şanzıman yağını yetkiliden alıp, değiştirmeyi düşünüyorum.

Aynı şekilde ileride eğer hemen vitese geçmeme durumu olursa güçlendirilmiş basınç tüpü vs değil yetkiliden alacağım parçalar ile mekatronik onarımı yaptırmayı düşünüyorum.

Güçlendirilmiş tüp işi benim aklıma yatmıyor pek.

DSG ile ilgili de maslakta, Gümüş Ok DSG Oktay usta güvenilir tavsiye edebileceğim bir yer.
 
60 binde bir değişim, sadece ıslak kavrama DSG ve Tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlar için geçerlidir.

Kuru kavrama DSG için böyle bir değişim periyodu yoktur.

Her kez bir şeyler önerir, herkesi dinlemeyin. Araç üreticisinin uyarılarını ve önerilerini dikkate almak yeterlidir.

145 bin de değiştirdiğiniz yağın fena olmadığını gördünüz, bir vesile ile değişim yaptırmasaydınız, o yağ rahat 145 bin km daha işlevini yerine getirirdi.

Hiç bir sorun yokken yağ değişimi yaptırsammı diye düşünenler için söylüyorum.



.
doğrudur hocam 300 bine kadar şanzımanı elletmek istemiyorum dsgnin neresinden tutsak elimizde kalıyor çünkü
 
@hosmyy abi aracım 2017 TDI bu araç kuru kavramami oluyor islakmi oluyor birde hangi tip şanzıman daha sorunsuz


Evet aracınız 1.6 Tdi ise: DQ 200 kodlu kuru kavrama şanzıman mevcut.

Benim aracım da 2017 1.6 Tdi kuru kavrama, 80 bin km de. Eğer devr saatine bakmazsam, vites değişimleri hissedilmiyor.

Aslında ıslak kuru her ikisi de, mükemmel şanzımanlardır.

Sadece 380 Nm ve üzeri yüksek tork lu araçlarda kuru kavrama yetersiz kaldığı için , ıslak kavrama kullanılıyor.

Islak kavramalarda balata aşınma sorunu olmadığı için, 60 bin km de bir yağ değişimi yaptığınız sürece, çok daha uzun süreler sorunsuz kullanılabiliyor.

Kuru kavrama araçları da park ederken şanzımana yük bindirilmediği ve araç hırçın - dikkatsiz kullanılmadığı sürece uzun yıllar sorunsuz kullanılabilir.

Ancak ne kadar dikkatli sakin kullansanız da, kuru kavrama balatalarının ( aynı manuel şanzımanda olduğu gibi ) belli bir aşınma ömrü var.

Kalkışlarda titreme ve vites geçişlerinde vuruntu yaparak kendini belli eder. Kavrama değişimi ile beraber şanzıman ve mekatronik yağları değiştirilir ve sorun çözülür.

Bir de ( genelde agresif kullanılan araçlarda görülen) tüp gevşeme sorunu var.

Gevşediğinde, kalkışlarda araç geç tepki vermeye başlıyor, contası değiştirilip tüp sıkılır, istenirse yağ değişimi yapılır sorun çözülür.


Şanzıman ve mekatronik yağı, kavrama değişim zamanı gelene kadar, özelliğini kaybetmeden dayanacak özellikte yağlardır.

Durduk yere şanzıman yağı değiştirsem mi acaba vesvesesine / endişesine kapılmaya gerek yoktur.

Biraz dikkat ve düzgün kullanım ile bu teknoloji harikası kuru ve hızlı kavramanın keyfini çıkarınız.






DSG  kod çeşitleri.png



.
 
Son düzenleme:
İyi günler cümleten aracım 2017 Passat b8 TDI bu araçların DSG şanzıman yağı değişimi ne zaman yapılır birde güçlendirilmiş tüp
diye bişey varmış bununla ilgili ne düşünüyorsunuz gereklimi böyle birşey aracım 65000 km de şuan
Aracinizin motor hacmi nedir?
 


Geri
Üst