Golf 8 eTSI 12V ve 48V Sistem Gözlemlerim

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan omerg
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

omerg

Üye
Katılım
18 Ağu 2024
Mesajlar
392
Tepkime puanı
159
İsim
omer
Araç
Golf 8 1.0 eTSI Life 2021
Geçtiğimiz hafta aracımın 12V aküsünü serviste 7.000 TL’ye Banner Volkswagen Group marka akü ile değiştirdim(eko seri değil). Uyarı almadım ama 3 yıllık olduğundan ve zam gelmeden %20 indirimle değişim yapmak istedim.

Yeni aküyle ilgili dikkatimi çeken bir detay oldu. OBDeleven’da (Gateway ünitesindeki 12V akü verisi) akü seviyesi %79 civarındayken araç çalışırken şarj olmadığını fark ettim. Ancak seviye %78’e düştüğünde şarj devreye giriyor. Önceki akümde ise her çalıştırmada şarj ediyordu. Bu durum, eTSI araçlardaki alternatör arızaları göz önüne alındığında önemli olabilir. Akünüzün zayıfladığını hissediyorsanız, uyarı beklemeden değiştirmenin alternatör yükünü azaltabileceğini düşünüyorum, ancak bundan tam olarak emin değilim. Bu araçlarda bazen hiç uyarı vermeden bittiği de oluyormuş. Bazı yerlerde görmüştüm.

48V Sistem Gözlemlerim
Son 3 aydır OBDeleven’da Battery Energy Module (21. ünite) üzerinden 48V akünün şarj durumunu takip ediyorum. Gözlemlerim şu şekilde:
• 10 gün aracı kullanmadığımda: En düşük %48 seviyesini gördüm.
• 1-1.5 saatlik trafikli kullanımda: Genelde %5 civarında şarj oluyor.
• Gördüğüm en yüksek şarj seviyesi: %60 seviyesiydi.

Yani 48V bataryam genelde %45-60 arasında oluyor. Bu durum, batarya sağlığımdan mı kaynaklanıyor yoksa bu aralığın normal olduğunu mu gösteriyor, emin değilim. OBDeleven veya benzeri cihazlar kullanan eTSI 48V akü sahipleri de kontrol edip bilgi paylaşımı yapabilir mi?
 

12v akü %80 civarlarına ulaştıktan sonra şarjı kesiyordu diye gözlemlemiştim. ancak bugün %90 seviyesine 14.5v akü değeri ile şarj olduğunu gördüm. enteresan.
 
Ömer merhabalar, akü değerlerini multimetre ile ölçmeni tavsiye ederim. Ben de aracımı son bir haftadır şarj cihazı ile şarj ediyorum. 12v akü 12.6v ile sabit kalıyor. Hiç bir zaman üstü değer görmedim. Bilgine.
 
Ömer merhabalar, akü değerlerini multimetre ile ölçmeni tavsiye ederim. Ben de aracımı son bir haftadır şarj cihazı ile şarj ediyorum. 12v akü 12.6v ile sabit kalıyor. Hiç bir zaman üstü değer görmedim. Bilgine.

diyelim araç sürekli yatıyor akü boşalıyor bu amaçlamı kullanıyorsun yoksa başka bir sebebi mi var birde ben de alayım kenarda dursun küçük uygun bir şey mi tam olarak nasıl @yavuzbattal kendinde bataryası olan bir ürün lazım bana her yerde kullanabileceğim...
 
Geçtiğimiz hafta aracımın 12V aküsünü serviste 7.000 TL’ye Banner Volkswagen Group marka akü ile değiştirdim(eko seri değil). Uyarı almadım ama 3 yıllık olduğundan ve zam gelmeden %20 indirimle değişim yapmak istedim.

Yeni aküyle ilgili dikkatimi çeken bir detay oldu. OBDeleven’da (Gateway ünitesindeki 12V akü verisi) akü seviyesi %79 civarındayken araç çalışırken şarj olmadığını fark ettim. Ancak seviye %78’e düştüğünde şarj devreye giriyor. Önceki akümde ise her çalıştırmada şarj ediyordu. Bu durum, eTSI araçlardaki alternatör arızaları göz önüne alındığında önemli olabilir. Akünüzün zayıfladığını hissediyorsanız, uyarı beklemeden değiştirmenin alternatör yükünü azaltabileceğini düşünüyorum, ancak bundan tam olarak emin değilim. Bu araçlarda bazen hiç uyarı vermeden bittiği de oluyormuş. Bazı yerlerde görmüştüm.

48V Sistem Gözlemlerim
Son 3 aydır OBDeleven’da Battery Energy Module (21. ünite) üzerinden 48V akünün şarj durumunu takip ediyorum. Gözlemlerim şu şekilde:
• 10 gün aracı kullanmadığımda: En düşük %48 seviyesini gördüm.
• 1-1.5 saatlik trafikli kullanımda: Genelde %5 civarında şarj oluyor.
• Gördüğüm en yüksek şarj seviyesi: %60 seviyesiydi.

Yani 48V bataryam genelde %45-60 arasında oluyor. Bu durum, batarya sağlığımdan mı kaynaklanıyor yoksa bu aralığın normal olduğunu mu gösteriyor, emin değilim. OBDeleven veya benzeri cihazlar kullanan eTSI 48V akü sahipleri de kontrol edip bilgi paylaşımı yapabilir mi?
Alternatör sağlığı için sistem 48v hibrit aküyü şarj ediyor araç aküsü hibritten çekiyor yani alternatör 12v sistemi şarj etmiyor
 
diyelim araç sürekli yatıyor akü boşalıyor bu amaçlamı kullanıyorsun yoksa başka bir sebebi mi var birde ben de alayım kenarda dursun küçük uygun bir şey mi tam olarak nasıl @yavuzbattal kendinde bataryası olan bir ürün lazım bana her yerde kullanabileceğim...
Abi selamlar, yakın zamanda AKU değişimi yaptım. Sonra sağlıklı akü nasıl olmalı diye araştırdığımda bir çok bilgiye ulaştım. Haftada 2 gün kullanıyordum aracı, uzun dur kalk yollarda ise alternatör tam şarj etmeden park ediyordum ve yatıyordu araç. Bu tecrübeyle ve kendi garajımın olması rahatlığı ile soğuk havalarda aracı şarja bırakıyorum ve şarj aleti de sağlıklı olan voltajda tutmasını sağlıyorum. (12.6V) (Psikolojik rahatlık diyelim.) Ömer'in konusu dikkatimi çekince buraya yazmak istedim. Daha önce kafam karışmıştı bu konuda, ama zamanla oturuyor şimdi...
 
Kendinde bataryası olan bir ürün lazım bana her yerde kullanabileceğim...
Kendinde bataryası olan ürünler sadece akü bitince anlık çalıştırmak için kullanılır. Yani aracı şarj etmez. Bunun için akü şarj aleti almanız gerekir.
Aşağıdaki konuda şarj aleti paylaşmıştım.
https://www.golftutkusu.com/topic/17319-aku-sarj-cihazi-yatan-arac-akusu-hk/page/7#post-424335
En uygun şuna burada var. https://m.n11.com/urun/depohaus-bla...MIlpywxN-DiwMV9BeiAx1qSy4_EAQYASABEgKzr_D_BwE
 
Ömer merhabalar, akü değerlerini multimetre ile ölçmeni tavsiye ederim. Ben de aracımı son bir haftadır şarj cihazı ile şarj ediyorum. 12v akü 12.6v ile sabit kalıyor. Hiç bir zaman üstü değer görmedim. Bilgine.
merhaba abi evet dediğin gibi de yapılabilir ama daha detaylı veri görmek icin obd kullanıyorum (rölantide ölçümlerimi yapıyorum). bir de 12v üstü görmesi alternatörün aküyü şarj ettiği anlamına geliyor (obdelevenda bunu gösteriyor). şarj olmazken dediğin gibi 12v civarında.
 
kısa mesafe sürüşlerde araba hibrit moda geçip elektik harcamasın 48v yi yormasın diye aracı s modunda kullanmak mantıklımıdır sizce.
 
kısa mesafe sürüşlerde araba hibrit moda geçip elektik harcamasın 48v yi yormasın diye aracı s modunda kullanmak mantıklımıdır sizce.
Gerek yok hocam, akü zaten kritik bir değerdeyse kendiliğinden devre dışı kalacaktır, tıpkı start-stop gibi.
 
Ömer merhabalar, akü değerlerini multimetre ile ölçmeni tavsiye ederim. Ben de aracımı son bir haftadır şarj cihazı ile şarj ediyorum. 12v akü 12.6v ile sabit kalıyor. Hiç bir zaman üstü değer görmedim. Bilgine.
merhaba, akü aracın üzerinde iken mi sarj ediyorsunuz, 12v akü mü şarj ediyorsunuz yoksa 48 v olanı mı?
ben de 12 v akü uyarını 1 ay aldıktan sonra nihayet geçen hafta götürdüm servise değişim için. ancak değişmeyip kontrol ve şarj yaptılar. şimdilik hersey normal biraz daha gidecek sanıyorum.
 


Geri
Üst