omerg
Üye
- Katılım
- 18 Ağu 2024
- Mesajlar
- 392
- Tepkime puanı
- 159
- İsim
- omer
- Araç
- Golf 8 1.0 eTSI Life 2021
Geçtiğimiz hafta aracımın 12V aküsünü serviste 7.000 TL’ye Banner Volkswagen Group marka akü ile değiştirdim(eko seri değil). Uyarı almadım ama 3 yıllık olduğundan ve zam gelmeden %20 indirimle değişim yapmak istedim.
Yeni aküyle ilgili dikkatimi çeken bir detay oldu. OBDeleven’da (Gateway ünitesindeki 12V akü verisi) akü seviyesi %79 civarındayken araç çalışırken şarj olmadığını fark ettim. Ancak seviye %78’e düştüğünde şarj devreye giriyor. Önceki akümde ise her çalıştırmada şarj ediyordu. Bu durum, eTSI araçlardaki alternatör arızaları göz önüne alındığında önemli olabilir. Akünüzün zayıfladığını hissediyorsanız, uyarı beklemeden değiştirmenin alternatör yükünü azaltabileceğini düşünüyorum, ancak bundan tam olarak emin değilim. Bu araçlarda bazen hiç uyarı vermeden bittiği de oluyormuş. Bazı yerlerde görmüştüm.
48V Sistem Gözlemlerim
Son 3 aydır OBDeleven’da Battery Energy Module (21. ünite) üzerinden 48V akünün şarj durumunu takip ediyorum. Gözlemlerim şu şekilde:
• 10 gün aracı kullanmadığımda: En düşük %48 seviyesini gördüm.
• 1-1.5 saatlik trafikli kullanımda: Genelde %5 civarında şarj oluyor.
• Gördüğüm en yüksek şarj seviyesi: %60 seviyesiydi.
Yani 48V bataryam genelde %45-60 arasında oluyor. Bu durum, batarya sağlığımdan mı kaynaklanıyor yoksa bu aralığın normal olduğunu mu gösteriyor, emin değilim. OBDeleven veya benzeri cihazlar kullanan eTSI 48V akü sahipleri de kontrol edip bilgi paylaşımı yapabilir mi?
Yeni aküyle ilgili dikkatimi çeken bir detay oldu. OBDeleven’da (Gateway ünitesindeki 12V akü verisi) akü seviyesi %79 civarındayken araç çalışırken şarj olmadığını fark ettim. Ancak seviye %78’e düştüğünde şarj devreye giriyor. Önceki akümde ise her çalıştırmada şarj ediyordu. Bu durum, eTSI araçlardaki alternatör arızaları göz önüne alındığında önemli olabilir. Akünüzün zayıfladığını hissediyorsanız, uyarı beklemeden değiştirmenin alternatör yükünü azaltabileceğini düşünüyorum, ancak bundan tam olarak emin değilim. Bu araçlarda bazen hiç uyarı vermeden bittiği de oluyormuş. Bazı yerlerde görmüştüm.
48V Sistem Gözlemlerim
Son 3 aydır OBDeleven’da Battery Energy Module (21. ünite) üzerinden 48V akünün şarj durumunu takip ediyorum. Gözlemlerim şu şekilde:
• 10 gün aracı kullanmadığımda: En düşük %48 seviyesini gördüm.
• 1-1.5 saatlik trafikli kullanımda: Genelde %5 civarında şarj oluyor.
• Gördüğüm en yüksek şarj seviyesi: %60 seviyesiydi.
Yani 48V bataryam genelde %45-60 arasında oluyor. Bu durum, batarya sağlığımdan mı kaynaklanıyor yoksa bu aralığın normal olduğunu mu gösteriyor, emin değilim. OBDeleven veya benzeri cihazlar kullanan eTSI 48V akü sahipleri de kontrol edip bilgi paylaşımı yapabilir mi?