Güçlendirilmiş tüp iptali hakkında


UBC53

Üye
Katılım
19 May 2024
Mesajlar
197
Tepkime puanı
136
Konum
İstanbul/b.paşa
İsim
Ataberk
Araç
Volkswagen Golf MK7 ''15 Highline dsg 1.6 TDİ
Herkese iyi forumlar iyi geceler

bu sefer uzun uzun anlatmıycam bazı abilerim güçlendirilmiş tüp sonrası yaşadığım sorunları biliyor forumda defalarca gönderi paylaşıp sizi sıktım biliyorum.

fakat aracıma bu güçlendirilmiş tüp yapıldıktan sonra bişeyler oldu arabanın vites geçişleri berbat ötesi durumda

(kavramam sağlam hiç bir problem yok) lakin tüp değişimi sonrası temel ayar yaptılar ondan sonra böyle oldu

geçenlerde dsg yazılımı ile biraz olsun vites geçişlerindeki aptallaşmayı çözdüğümü söylemiştim. lakin çok aşırı nadirde olsa geç doldurma yapıyor kısacası bu güçlendirilmiş tüp denen meret başıma bela oldu

orijinal tüpe geri geçmek istiyorum 8 bin tl civarı fiyatı çıkıyormuş sanırım.


sizlerin görüşlerini bekliyorum orjinal tüpe geri dönsem bu sorunlarım tamamen gider mi?

ayrıyetten geçtiğimiz yaz erzincana gittim bu halde ordaki en iyi şanzıman ustasını aradım taradım buldum. bilgisayara baktığında senin tüpün doldurmuyo dedi yani giderken basıncın dolması gerekirken 40 bar civarında kalıyormuş.

toplam 5 şanzımancıya götürdüm 3 ü senin kavramanda hiç bir şey yok diyor diğer 2si (tüpü yapan ustalar) kavrama volantın değişmesi lazım diyor ama dediğim gibi tüp öncesi hiç bir sorunum yoktu. ne yapmalıyım sizce?
 

Vallahi hocam konunun takip ediyorum Bayadır bende söylemiştim.
Güçlendirilmiş tüp belasını.
Yahu orjinalinde gevşeme varsa ki vardır sonuçta Bir parca ve ömrü illa ki vardır.
Alıp orijinalini takarsın yine macera aramaya gerek yok :D
Kapitalist dünya para tuzakları vs vs vs..
Benim aracım 160binde henüz yaşamadım ama yaşarsam ilk yapacağım üzerinde ki neyse onu alıp takmak veyahut contasini değişip sıkma işlemi kurtarıyorsa o şekilde yapmak.
Hiç bakmadım ama tahminimce alüminyum bir parça olsa gerek yok gevseyip disleri bozulmaz ki bana göre gevşek olsada dişleri bozuk değildir.
Bizler anlamadığımız için hemen atlıyoruz tamam abi değiş abi aman sorun olmasın abi sonra bilmediğimiz sıkıntılar başımıza geliyor.
Ara bul ki sorun neyden geçmiş olsun tekrardan
 
Geçmiş olsun hocam. Sağlık olsun bunlar hep tecrübe zaten ilk vw aracınızmış
Memnun değilseniz orijinal tüpe geçin yoksa ne yaparsanız yapın içiniz rahat etmeyecek gibi
 
Hocam tüple ilgili sorunu yaklaşık 1,5 yıl önce ben de yaşadım. Sizin gibi ikilemde kaldım dışarda mı yaptırsam serviste mi diye. Fiyat yaklaşık %50 fazla olmasına rağmen servisi tercih ettim ve görüyorum ki doğru tercih yapmışım (sizin şikayetleri okuyunca). Yalnız fiyat sizin dediğiniz gibi bir rakam değil o zaman yaş indirimli olarak 16000 gibi bir tutar ödedim. Tafsiyem servise gitmeniz ve çözümü orada aramanız. Tamam biraz pahalı ama en azından garantili olarak işlemi yaptırırsınız.
 
Bu işi başınıza saran adamlara gidin , söktükleri tüpü geri taksınlar, kendi tüplerini de alsınlar….!
 
hocam merhaba bu sabah benimde başıma şöyle bişi geldi 2024 şubat mart aylarında bende tüpü değiştim çok bir sorun yoktu ,
bu sabah hiç karşılaşmadığım bir sorun oldu araştırırken senin başlığın altınada yazayım dedim
araç normalde d1-d2-d3 ... diye vites atıyordu , bu sabah d1-d2-d- vites atmadı sonra manuele aldım sorun yoktu dönüşte ufak bir deniyeyim dedim araba sanki yığılıyormuş gibi hissettim zorlamadım çıktim parka cuma günü ustaya götürücem bu tüp acaba bişileri mi deforme etti fikri olan başına gelen varsa bilgilendirirse makbule geçer
 
e5 e , otoyala çıkın 3 - 4 - 5 viteste 2500-3000 devir cıvarında 70 km yol yaptım 2 haftadır şehir içi vites geçişleri kaymak gibi
 
4 yıl önce aracım henüz 54 bin kilometredeyken titreme şikayetiyle gittiğim yetkili servis uzatılmış garanti kapsamında aracın kavramasını değiştirdi. Kavrama değişiminden sonra titreme şikayetim gitti ama konfor anlamında başka şikayetler geldi. D modunda vites geçişleri hantallaşırken S modunda sertleşip vuruntu yapmaya başladı. Tahminimce yeni kavrama ile birlikte araca kavramanın konforunu azaltıp ömrünü uzatacak bir yazılım yüklediler.

Sorunun kaynağını bilmeme rağmen geçen sene bir ihtimal başka bir şey çıkar diye internetten aldığım tavsiyeler üstüne Ümraniye'de bulunan Ölmez Otomotiv'in yolunu tuttum. Mekatronik kapağı söküldü ve çok hafif gevşemiş olan basınç tüpü bir tur kadar sıkılıp kapak geri takıldı. Daha sonra yeni yağ dolumu yapıldı. Bu işlemler yapılırken bizzat araç başında bekledim.

Hafif gevşek olan basınç tüpü sıkılmasına ve yeni yağ koyulmasına rağmen vites geçişlerinde en ufak bir değişim/iyileşme olmadı. İdris ustaya S modunda vuruntu yapmaya devam ettiğini söylediğimde ise istiyorsam güçlendirilmiş basınç tüpü takabileceklerini söyledi ama istemedim.

İyi kötü bakım yaptık 2300 liramız boşa gitmedi diye kendimi avuturken birkaç hafta önce tesadüfen kaputu açtığımda Mekatronik kapağında terleme şeklinde epey yağ sızıntısı olduğunu gördüm. Şu manzaradan sonra keşke hiç elletmeseydim diye pişman oldum ama şimdi sizin yaşadıklarınızı görünce daha fazla kurcalatmadığım için kendi adıma şükrettim.

Benim yağ değişimimi İdris usta bizzat kendisi yapmadığı için onun işçiliğine bir şey diyemem ama yanında çalıştırdığı adamların hiçbir şey bilmediği konusunda adım gibi eminim. Altı üstü bir Oring takıp kapağı uygun Tork ile sıkamayan adamlar bunlar.

Naçizane tavsiyem; ölçüm yapılıp emin olmadan ezbere güçlendirilmiş tüp taktırma işine girmeyin. Pleyt'iniz tüp bağlantı noktası haricinde bir yerden çatladıysa güçlendirilmiş tüp derdinize çare olmaz.
 
e5 e , otoyala çıkın 3 - 4 - 5 viteste 2500-3000 devir cıvarında 70 km yol yaptım 2 haftadır şehir içi vites geçişleri kaymak gibi
Hocam bunu yaptığınızda ne oldu ve neyi düzelttiniz? öncesinde vites geçişlerinde bir sıkıntı var mıydı?
 
Bu işi başınıza saran adamlara gidin , söktükleri tüpü geri taksınlar, kendi tüplerini de alsınlar….!
biraz argo olacak ama o tüpü o adamlara monte etmek lazım aslında ben sadece yağ değişimi için gittim nerden aldım başıma bu belayı
 
4 yıl önce aracım henüz 54 bin kilometredeyken titreme şikayetiyle gittiğim yetkili servis uzatılmış garanti kapsamında aracın kavramasını değiştirdi. Kavrama değişiminden sonra titreme şikayetim gitti ama konfor anlamında başka şikayetler geldi. D modunda vites geçişleri hantallaşırken S modunda sertleşip vuruntu yapmaya başladı. Tahminimce yeni kavrama ile birlikte araca kavramanın konforunu azaltıp ömrünü uzatacak bir yazılım yüklediler.

Sorunun kaynağını bilmeme rağmen geçen sene bir ihtimal başka bir şey çıkar diye internetten aldığım tavsiyeler üstüne Ümraniye'de bulunan Ölmez Otomotiv'in yolunu tuttum. Mekatronik kapağı söküldü ve çok hafif gevşemiş olan basınç tüpü bir tur kadar sıkılıp kapak geri takıldı. Daha sonra yeni yağ dolumu yapıldı. Bu işlemler yapılırken bizzat araç başında bekledim.

Hafif gevşek olan basınç tüpü sıkılmasına ve yeni yağ koyulmasına rağmen vites geçişlerinde en ufak bir değişim/iyileşme olmadı. İdris ustaya S modunda vuruntu yapmaya devam ettiğini söylediğimde ise istiyorsam güçlendirilmiş basınç tüpü takabileceklerini söyledi ama istemedim.

İyi kötü bakım yaptık 2300 liramız boşa gitmedi diye kendimi avuturken birkaç hafta önce tesadüfen kaputu açtığımda Mekatronik kapağında terleme şeklinde epey yağ sızıntısı olduğunu gördüm. Şu manzaradan sonra keşke hiç elletmeseydim diye pişman oldum ama şimdi sizin yaşadıklarınızı görünce daha fazla kurcalatmadığım için kendi adıma şükrettim.

Benim yağ değişimimi İdris usta bizzat kendisi yapmadığı için onun işçiliğine bir şey diyemem ama yanında çalıştırdığı adamların hiçbir şey bilmediği konusunda adım gibi eminim. Altı üstü bir Oring takıp kapağı uygun Tork ile sıkamayan adamlar bunlar.

Naçizane tavsiyem; ölçüm yapılıp emin olmadan ezbere güçlendirilmiş tüp taktırma işine girmeyin. Pleyt'iniz tüp bağlantı noktası haricinde bir yerden çatladıysa güçlendirilmiş tüp derdinize çare olmaz.
hocam aracımda zaten güçlendirilmiş tüp var bu tüp yapıldıktan sonra vites geçişlerimde ve arabanın gidişinde sorun yaşıyorum öncesi hiç bir sorunum yoktu

ayrıca vuruntu titreme gibi şikayetlerim yok şu anda sadece vites geçişlerim kötü araba gitmiyo gibi hissediyorum
 
Hocam bunu yaptığınızda ne oldu ve neyi düzelttiniz? öncesinde vites geçişlerinde bir sıkıntı var mıydı?
Güçlendirilmiş tüp sonrası vites geçişleri berbat ötesi olduğundan şikayetçi. Bu soruna cevap verdim.
 

"Vag grubu dsg güçlendirilmiş tüp sonrası vites geçişleri bozulması çözümü" konusunda bilgi vermiştim. tekrar aynı şeyleri yazmak istemedim

Güçlendirilmiş tüpe geçtikden bi süre sonra dsg rahatsız edici bir şekilde çalışmaya başladı. vites geçişlerinde denge yok, hızlanmalarda vitesi küçültüp çok sert tepkiler.Dsg nin konforu gitmişti. Geçen hafta şehirler arası yolda 70 km yol yaptım, sürekli manuelde yolun şartına göre 2500-3000 devirli kullandım.Şuanda aracın vites geçişleri harika oldu. dsg nin çalışması konforlu, sarsıntısız oldu.
 

Geri
Üst Alt