Bu öneri hakkında düşünceleriniz nedir ?

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan hosmyy
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

hosmyy

Katılımcı Üye
 
Katılım
13 Ocak 2019
Mesajlar
644
Tepkime puanı
892
İsim
Hasan
Araç
2024 - T-Cross FL 1.0 Tsi Style 115 Ps Dsg / 2017- Passat b8 R Line 1.6 Tdi Dsg
Başka bir araç markası platformunda, antifriz değişimi hakkında bilgi edinmek isteyen bir vatandaşa ,

her zamanki klasik %50 Antifriz %50 saf su karışımı yapılması önerisine karşı,


başka bir vatandaş şu şekilde yorumda bulunmuş :

'' Saf su önermem ben, agresif olur. İdeali tamamını antifriz koymak. Eğer seyreltmek istiyorsanız, yumuşak su kullanın. 0 sertlikte.

Saf su antiscalant vb katkılar kullanılmadan katılırsa metali yer. ''



Bu yorum hakkında düşüncelerinizi merak ediyorum.


.
 

Antifrizin ana maddesi etilen glikoldur. Bu toksik, en verimli ve dayanikli halini su ile bilesik olusturarak verir.

1000007664.jpg

Eger antifriz hazir seyretilmis (su ile dogru oranda karistirilmis) degilse, kabaca 50-50 koymak en verimli sekilde kullanmayi saglar. Markadan markaya degisiklik gosterse de 50-50 oran en kolay karisim yapilip, uygulanabilir olandir.

Tamamen antifriz ile tamamen su arasinda neredeyse hicbir fark yoktur.

1000007660.jpg
 
Başka bir araç markası platformunda, antifriz değişimi hakkında bilgi edinmek isteyen bir vatandaşa ,

her zamanki klasik %50 Antifriz %50 saf su karışımı yapılması önerisine karşı,


başka bir vatandaş şu şekilde yorumda bulunmuş :

'' Saf su önermem ben, agresif olur. İdeali tamamını antifriz koymak. Eğer seyreltmek istiyorsanız, yumuşak su kullanın. 0 sertlikte.

Saf su antiscalant vb katkılar kullanılmadan katılırsa metali yer. ''



Bu yorum hakkında düşüncelerinizi merak ediyorum.


.
Bizim piyasadan alıp kullandığımız antifirizlerin büyük çoğunluğu konsantre olarak satılıyor. Adı üstünde konsantre olduğu için daha yoğun içerikle hazırlanıp daha az miktarda şişeleniyor. Bunu seyreltmek servise ustaya yada kullanıcıya kalıyor işlemi kim yapıyorsa artık. Bu sadece antifiriz için geçerli değil, konsantre hangi ürün olursa olsun seyreltmek gerekiyor. Bu temizlik detarjanı da olur, meyve suyu da olur, boyada olur gibi gibi..

Ürünün ne ile hangi oran da seyreltilmesi gerektiğini üretici firma belirtir zaten. Bu durum markaya yada ürünün modeline göre değişkenlik gösterebilir. Yani kafamıza göre şunu koyalım, bunu koyalım yada direk tamamen konsantre şekilde kullanalım gibi bir mantık yok maalesef.

Belki bu vatandaşın anlatmak istediği (ready to use) diye tabir edilen kullanıma hazır konsantre olmayan antifirizler olabilir diyeceğim ancak kendisi saf su yerine yumuşak su kullanın gibi ibareler kullanmış.
 
Ekran görüntüsü 2024-12-30 011647.png Ekran görüntüsü 2024-12-30 011717.png
Son söylediğim duruma da örnek vermek gerekirse bu ikisini gösterebiliriz.
Birisi hazır ürün diğeri konsantre ürün.
Ucuz diye kullanıma hazır ürün alıp su ekleyenleri de gördüm vakti zamanında, bunlara dikkat etmek gerek. Halbuki o kişilerin 3litre den 2şişe ürün alması gerekiyor.
 
Karışımlıda kullandım karışımsızda 17 senedir hiç bir sıkıntı yaşamadım :)
 
Başka bir araç markası platformunda, antifriz değişimi hakkında bilgi edinmek isteyen bir vatandaşa ,

her zamanki klasik %50 Antifriz %50 saf su karışımı yapılması önerisine karşı,


başka bir vatandaş şu şekilde yorumda bulunmuş :

'' Saf su önermem ben, agresif olur. İdeali tamamını antifriz koymak. Eğer seyreltmek istiyorsanız, yumuşak su kullanın. 0 sertlikte.

Saf su antiscalant vb katkılar kullanılmadan katılırsa metali yer. ''



Bu yorum hakkında düşüncelerinizi merak ediyorum.


.

Valla, bu lafı diyen arkadaş "yarı cahil" imiş, ki en tehlikelisi o. :) Doğru ile yanlışı çorba etmiş emin emin konuşuyor.

Merdiven altı, çakma, farklı onaya sahip benzer renkli antifriz değil de, üreticinin o motor için önerdiği onaylı antifrizi kullanıyorsanız ve hazır karışım değilse, 50/50 idealdir. Aşırı soğuk yerlerde antifriz 60 olabilir, fazlası durumunda donma noktası tekrar yükselmeye başlar.

Düzgün ve onaylı bir antifrizde o motorun ihtiyacı "antiskalant", korozyon önleyici inhibitörler vs vs her tür katkı mevcuttur. Bu antifrize de ideal olarak sadece saf su karışmalıdır, Erikli su değil :)
 
Genel tavsiye..
Radyatör suyu bilindiği üzere antifriz ve saf su ile kullanılıyor.
Eğer ki elinizde bir saf su ve ekleme yapmak için antifriz yoksa damıtılmış su kullanılır.
Ayrıca yine bilindiği üzere saf su üzerinde; radyatörde aküde ütüde kullanılabileceği yazar.

Eğer ki sonradan eklenen su fazla ise en kısa zamanda ölçüm yapılır ve kullanılan coğrafi koşullara uygun donma noktası belirlenerek antifriz ekleme yapılır.

Direkt olarak 50/50 olması durumu elinizde bir ölçü aleti yok ise yapılacak tarifedir.

Kullanılan antifrizin açıklama kısmında ne kadar karışım yapılması gerektiği yazar ve coğrafi koşullara uygun olarak karışım belirlenebilir.

Damıtılmış su mu saf su mu durumu bana kalırsa gözle görülür bir sonuç vermez. Laboratuvar ortamında ve uzun kullanım aynı koşullarda yapılacak testle belki.

Kolay ulaşılabilir olması ve ani durumlarda saf su eklemek gayet yerinde bir davranıştır. Çünkü ani durumlarda damıtılmış su işi zor..

Tamamen değişim durumunda elbette ki uzun ömürlük açısından bakılırsa böyle alternatif düşünülmesi gayet normal.

Galiba antifriz kısmında alışılagelmiş yoldan devam etmek daha iyidir. Tecrübe etmeden şöyle diyemiyorum.
 
Benim en çok dikkatimi çeken, Saf su metali yer ( aşındırır ) ibaresi oldu.

Bu adam bunu bunu neye dayanarak söylüyor.

Kuyuya taş mı atıyor, yoksa gerçeklik payı var mı.

Bence gerçekten saf suyun kendi başına aşındırma özelliği varsa bile ( ki olduğuna inanmıyorum )

Antifriz ile karıştığında, antifrizin yağlı kaygan yapısı, saf suyun bu aşındırıcı özelliğini bertaraf ediyordur.




.
 
Benim en çok dikkatimi çeken, Saf su metali yer ( aşındırır ) ibaresi oldu.


.

Basit olarak bakarsak, yağmur suyu da yumuşak su olarak geçiyor. Ve maalesef ki klimaların dış üniteleri pas tutuyor. (Elbette hava almama,kullanılan metal yapısı vs. durumunda değişkenlik vardır ancak en basit dikkatimi çeken bu)
 
Yine shell üzerinden örnek vermeye devam edeyim. Teknik veri sayfasına baktığımda yapılan açıklama şu;
Antfirizin seyreltilmesi için deiyonize veya demineralize su kullanılması tavsiye edilir.
Shell tarafından üretilen bu antifiriz 500 ppm'ye kadar sert su ile kullanıma da uygundur.

Firma 2 cümleyle gerekli açıklamayı yapmış, amerika'yı tekrardan keşfetmeye gerek yok sanırım.
 
Yine shell üzerinden örnek vermeye devam edeyim. Teknik veri sayfasına baktığımda yapılan açıklama şu;
Antfirizin seyreltilmesi için deiyonize veya demineralize su kullanılması tavsiye edilir.
Shell tarafından üretilen bu antifiriz 500 ppm'ye kadar sert su ile kullanıma da uygundur.

Firma 2 cümleyle gerekli açıklamayı yapmış, amerika'yı tekrardan keşfetmeye gerek yok sanırım.


Bence de.

.
 
İnsanların kafasında soru işareti kalmasın castrol'un teknik sayfasından da bir cümle koyayım buraya.

Castrol Radicool SF, -18 ° C ile -36 ° C arasında optimum korozyon koruması ve donma koruması sağlamak için saf su ile% 33 ila% 50 oranında seyreltme konsantrasyonlarında kullanılmalıdır.

Sizin bu konuda bahsettiğiniz ,değişik fikirlerle insanların aklını bulandıran o vatandaşı bıraksak antifiriz üzerine tez bile yazar. 😄😄
Koskoca firmalar o kadar ar-ge yapıp milyonları harcayıp kendi ürettiği konsantre ürünün ne ile seyreltileceğini bilmiyor da vatandaşın biri çıkıp saf su şöyle, yumuşak su böyle, çeşme suyu şöyle falan diyor ya aklım almıyor.

Misal şuan burada 10 kişiden 9u dese ki çeşme suyu en iyisi en doğrusu onu mu doğru kabul edeceğiz. Hayır..
Herkesin yaptığını yapmakla doğru olanı yapmak arasındaki farkı umuyorum ki toplum olarak bir gün anlayacağız.
 
Casrol firması ürünlerinde seyreltme oranlarını belirtirken, açık ve net şekilde,

saf su ibaresini kullanmış.


Yumuşak, distile, deiyonize vs gibi terimler kullanmaktan kaçınmış.

Kafa karışıklığı yaşanmaması adına, açık ve net bilgilendirme yapmış.



2.png


1.png

.
 
Yine shell üzerinden örnek vermeye devam edeyim. Teknik veri sayfasına baktığımda yapılan açıklama şu;
Antfirizin seyreltilmesi için deiyonize veya demineralize su kullanılması tavsiye edilir.
Shell tarafından üretilen bu antifiriz 500 ppm'ye kadar sert su ile kullanıma da uygundur.

Firma 2 cümleyle gerekli açıklamayı yapmış, amerika'yı tekrardan keşfetmeye gerek yok sanırım.

Sadece o shell antifrizi için değil, standardına uygun her antifriz için geçerlidir muhtemelen. Lakin, marjları sonuna kadar zorlamanın ne gereği var? 500ppm'e kadar hiç sorun yokken 501 mi sıkıntı yaratacak? O işler dvar yok şeklinde yürümüyor.

Belli miktarda pislik, safsızlık, standart dışı hidrokarbon içeren yakıtı depoya koysam filtreler ve motor kurtarır. Peki yapmam doğru olur mu?
 

Sadece o shell antifrizi için değil, standardına uygun her antifriz için geçerlidir muhtemelen. Lakin, marjları sonuna kadar zorlamanın ne gereği var? 500ppm'e kadar hiç sorun yokken 501 mi sıkıntı yaratacak? O işler dvar yok şeklinde yürümüyor.

Belli miktarda pislik, safsızlık, standart dışı hidrokarbon içeren yakıtı depoya koysam filtreler ve motor kurtarır. Peki yapmam doğru olur mu?
O maddeyi standart kullanıcılara pazarlamak için kullanmışlar sanki. Her ne kadar güncel araçları kullananlar bu tarz hususlara dikkat etse de hala büyük bir kesim eski kafadan devam ediyor maalesef. Kaç kişi sert suyun ne olduğunu 500ppm'in ne demek olduğunu araştırıyor ki. Saf suya mı para vereceğiz bide deyip direk şebeke suyunu koyuyorlar zaten. Saf suyu da geçtim, 300 400 lira markalı bir antifirize bile para vermek istemedikleri için sırf üstünde antifiriz yazıyor diye 100 liralık merdiven altı boyalı suları arabalarına koymaya devam ediyorlar.
 

Geri
Üst