Golf 7 aynı anda 4 arıza hatasi


Normalde ekmek hariç herşeyi internetten alan biriyim.Fiyatlarin en dibini bulan biriyim.Ama akunun taktir çıkarı ile uğraşmak istemedim.Birde hata ışıklarıni servis söndürsun. Servisten akü için direk randevu aldım. 9000 den %30 iskonto ile 6493 TL ye düştüler.Sanayiye uğradim.Eski aküyü verirsem varta için 8000, mutlu için 7500 fiyat verdiler. Bu seferlik para harcayalim.
Sorun çözüldü mü? Fatura paylaşabilir misiniz?
Hangi marka akü takıldı?
Sorun aküden miymiş?
 

Benim araçta buji değişimi sonrası böyle hataları verdi 2-3 kez stop edip start stop tuşuna bastım kapattım tekrar çalıştırdım düzeldi
 
Aracin aküsü serviste değiştirildi. Ama Akü hala soc70 gösteriyor ve hiçbir hata mesajı silinmedi, hava yastığı ışığı sönmedi. Servis akünün soc70 göstermesine bir aciklama getiremiyor. Hata ışıkları için inceleme yapilacakmis kesin birşey söylemediler. Akü degismesinin bir artısini göremedim şimdilik
 
Aracin aküsü serviste değiştirildi. Ama Akü hala soc70 gösteriyor ve hiçbir hata mesajı silinmedi, hava yastığı ışığı sönmedi. Servis akünün soc70 göstermesine bir aciklama getiremiyor. Hata ışıkları için inceleme yapilacakmis kesin birşey söylemediler. Akü degismesinin bir artısini göremedim şimdilik
Yetkili servis durumu çözer merak etmeyiniz.
Akü değişikliğinin artısı mutlaka olacaktır. Eski akü ile yeni akü bir olmaz.
Arıza başka bir yerde oluşmuş olabilir. Daha önce bakım yaptırdığınız yer ne yaptı bilinmiyor.
SOC %70 olmasının nedeni şarj edilmemiş akü takılmış olabilir. Şarj edildikten sonra da %90 üzerini göremezsiniz.
 
Son düzenleme:
Servisten sıra aldım . Akünun taktir çıkarı ile uğraşmak istemedim.Birde hata ışıklarıni servis söndürsun. Servisten akü için direk randevu aldım. 9000 den %30 iskonto ile 6493 TL ye düştüler.Sanayiye uğradim.Eski aküyü verirsem varta için 8000, mutlu için 7500 fiyat verdiler. Bu seferlik para harcayalim.
Aracınızda fabrikanın taktığı akü (akü üzerinde de yazar) AGM tip aküdür,

Start-Stop’lu araçlarda 2 tip akü çeşidi bulunur,

AGM tip akü (en gelişmiş akü tipidir, uzun ömürlüdür, zaten akünüz 11 sene dayanmış),

EFB tip akü (bu tip aküler standart/geleneksel sulu tip akülerin iyileştirme yapılmış halidir, EFB tip aküler ömür bakımından AGM tip akülere göre ömrü daha kısa ömürlüdür.)

Yetkili Servisin (6.493 tl.ye) aracınıza taktığı akü fiyattan da anlaşılacağı üzere AGM tip değildir,

Peki bunu nerden biliyorum..? Aralık ayında ben de Golf Mk7 1.6 TDI aracımın aküsünü yetkili serviste değiştirdim,

Servis (Orjinal Akü) ve (Eko Seri Orjinal Akü) olmak üzere 2 tip yedek parça olduğunu bana iletti, Ben de Orjinal Ekipman tanifabrikanın taktığı AGM tip akü istediğimi söyledim, fiyat olarak %30 Zubizu indirimi ile 8.300 tl. ödedim, Eko seri akü ise size takılan akü gibi 2-3 bin lira daha ucuzdu,

Peki bu durum yüzünden bir olumsuzluk olur mu..? Evet olur..,
Dizel araçlar marş anında benzinli araçlara göre daha fazla akü gücüne ihtiyaç duyarlar bu sebebten AGM tip aküler dizel araçlar için daha uygundur, AGM tip akülerin marş basma gücü daha yüksektir,

Silecek, Buji, Fren Balatası, Akü vs.. Eko seri yedek parçaların ömrü daha kısadır, Müşteriye daha uygun fiyatlı alternatif bir seçenek olarak sunulmaktadır,

Şimdi sizin duruma tekrar dönecek olursak yetkili servis size yukarda verdiğim bilgilendirmeyi yapmadan, ve size seçenek sunmadan Eko seri aküyü takmış,

Not: eko seri yedek parçaların parça kodu JZW ile başlar, bunu size verilen faturanızda ve akü üzerinde de görebilirsiniz,

İlaveten Eko seri aküler sadece EFB tip olarak üretilmektedir, Yani eko seri akülerin AGM olarak üretimi yoktur, yani aracınıza hem ömrü daha kısa olan eko seri akü takmışlar, hem de AGM tip akü takılması gerekirken ömür bakımından da ömrü daha kısa olan EFB tip akü takmışlar,

Sanayide size verdikleri 8.000 lira fiyatlı akü ise fabrikanın taktığı akü olan Varta AGM tip aküdür, ben de Aralık ayında sanayiden Varta AGM akü için fiyat almıştım, 7.000 lira fiyat vermişlerdi, Siz yıl başından sonra fiyat sorduğunuz için ülkede yılbaşından sonra malesef herşeye zam geldiği için, 8.000 lira yani zamlı fiyattan fiyat vermişler,

Bilmeden hem eko seri akü takılmış oldu, hem EFB tip ömrü daha kısa olan akü taktırmış oldu, hem de bu EFB tip akünün ederinden daha fazla para vermiş oldunuz, 6.493 liraya taktırdığınız eko seri EFB tip aküyü sanayide Varta marka olarak (yani daha kaliteli olanını) 4.500 lira gibi rakamlara rahatlıkla bulabilirsiniz, tabii bu sizin suçunuz değil yetkili servis sizi bilgilendirmeden ve seçenek sunmadan kafasına göre iş yapmış,

En azından aracınıza takılan akünün eksi (-) kutup başı üzerinde yazan üretim tarihini kontrol ediniz,

Akünün eski (-) kutup başı üzerinde kazınmış halde 4 haneli bir rakam bulunur, Örnek vermek gerekirse eski (-) kutup başı üzerindeki 30/24 ifadesinin anlamı o akünün (2024 yılının 30. haftası) üretilmiş anlamına gelir,

Eğer akünün eksi (-) kutup başı üzerinde bir tarih yoksa, akü üzerindeki kare kod’un üst kısmını kontrol ediniz, Örnek olarak kare kod’un orada 07/24 gibi bir ifade varsa bunun anlamı diğer verdiğim bilgiden farklı olarak o akünün (2024 Temmuz ayında) üretilmiş anlamına gelir.

Umarım 4-5 aydan daha eski tarihli akü takmamışlardır, Sıfır akü olsa bile aküler bekledikçe deşarj olurlar, eğer akü depoda 4-5 aydan daha uzun süre beklemiş ise montaj öncesi şarj edilmesi gerekir, veya montaj sonrası şarj edilmesi gerekir,

4-5 aydan daha uzun süre depoda beklemiş bir aküyü şarj edilmeden montaj yapılırsa ne olur..? Akünün ömrü —>vaad ettiği ömürden kısa olur,

Akü değişimi sonucu halaa arıza uyarılarının geçmediğini belirtmişsiniz..!! Bunun sebebi eski akü sökülünce aracın elektrik bağlantısı kesildiği için arıza uyarıları ile karşılaşmanız normaldir, Yüksek ihtimalle aküyü taktıktan sonra aracı bilgisayara bağlayıp yeni akünün kodlamasının yapmak ile uğraşmak istemediler, 5 dk. süren basit bir işlemdir, bilgisayar yardımı ile kodlama yapılıp yeni akü araca tanıtılır, araç yeni akü takıldığını anlar ve arıza kodları geçer, ve esas önemli husus kodlama yapılmasının esas avantajı araç yeni akü takıldığını anlayarak şarj döngüsünü yeni aküye göre ayarlar.

Akünün kodlanması: yeni akünün kare kodunun üzerinde her aküye özel olarak yazan (rakam ve harflerden oluşan) 10-11 haneli bir kod ve akünün Amper değeri, akünün markası tüm bilgiler girilerek kodlanması sağlanır,

Diğer olumsuz durum: Eski fabrikanın taktığı AGM tip akünüz 68Ah değere sahip iken, Muhtemelen yeni takılan eko seri EFB tip akünüz ise 70Ah değere sahiptir, aradaki 2 Ah önemsiz gibi gözükse de.., yeni akünüzün kodlaması yapılıp yeni akünün akü tipi (AGM veya EFB) ve Ah değeri kodlaması yapılarak değerler girilmediği için, Şuan araç halen 68 Ah AGM tip akü olduğunu zannediyor Ve eski akünün teknolojisine göre ve Ah değerine göre şarj işlemini ayarlıyor, Oysa ki yeni takılan akünüzün hem teknolojisi farklı hem de Ah değeri farklıdır,

Kodlama yapıldığında;
AGM tip aküler yapısı gereği şarj esnasında alternatör sabit bir Voltaj değeri belirleyerek ona göre bu teknolojinin talep ettiği voltaj gereksinimlerine göre şarj işlemini ayarlar, EFB tip aküler farklı bir teknoloji olduğu için bu teknolojinin gereksinimi olan farklı bir Voltaj değeri belirleyerek ona göre şarj işlemini ayarlar, Çünkü her iki akünün teknolojileri birbirinden farklıdır, şarj esnasında talep edilen teknik değerler farklıdır, aksi durumda akünün bir süre sonra arızalanmasına veya ömrünü olumsuz etkiler,

Sonuç olarak hem eko seri akü taktılar, hem teknolojisi farklı tipte akü takıldı, hem farklı Amper değerine sahip akü takıldı, hem sizden piyasa şartlarına göre daha pahalıya akü sattılar, hem de akünün kodlaması yapılmayıp yeni akünün Amper değeri ve EFB tip olduğu gibi parametreler yapılmadı, Bu 5 olumsuz şey size ömrü daha kısa olan bir akü veya bir süre sonra arıza olarak geri yansıyacaktır.,

En azından bu olumsuzlukları gidermek için servise uğrayıp yeni takılan akünün kodlamasının yapılmasını, yeni aküyle birlikte değiştirilmesi gereken Amper değeri ve değiştirilmesi gereken (EFB tip akü teknolojisi) gibi doğru bilgilerin girilmesini talep ediniz. Çünkü zaten size verdikleri faruranıza bakarsanız sizden bu akünün (kodlanma ücretini) zaten aldılar ama kodlamasnı yapmadan göndermişler, Faruranızdaki (gfs/rehberli diagnoz) diye geçen kalem akü kodlama işleminin ücretidir.
 
VAG dünyasında akü ile ilgili tüm bilgileri vermişsin @forzaGilles eline sağlık. Bu kadar bilgiyi yetkili serviste bile bulamaz kullanıcılar.
 
Aracınızda fabrikanın taktığı akü (akü üzerinde de yazar) AGM tip aküdür,

Start-Stop’lu araçlarda 2 tip akü çeşidi bulunur,

AGM tip akü (en gelişmiş akü tipidir, uzun ömürlüdür, zaten akünüz 11 sene dayanmış),

EFB tip akü (bu tip aküler standart/geleneksel sulu tip akülerin iyileştirme yapılmış halidir, EFB tip aküler ömür bakımından AGM tip akülere göre ömrü daha kısa ömürlüdür.)

Yetkili Servisin (6.493 tl.ye) aracınıza taktığı akü fiyattan da anlaşılacağı üzere AGM tip değildir,

Peki bunu nerden biliyorum..? Aralık ayında ben de Golf Mk7 1.6 TDI aracımın aküsünü yetkili serviste değiştirdim,

Servis (Orjinal Akü) ve (Eko Seri Orjinal Akü) olmak üzere 2 tip yedek parça olduğunu bana iletti, Ben de Orjinal Ekipman tanifabrikanın taktığı AGM tip akü istediğimi söyledim, fiyat olarak %30 Zubizu indirimi ile 8.300 tl. ödedim, Eko seri akü ise size takılan akü gibi 2-3 bin lira daha ucuzdu,

Peki bu durum yüzünden bir olumsuzluk olur mu..? Evet olur..,
Dizel araçlar marş anında benzinli araçlara göre daha fazla akü gücüne ihtiyaç duyarlar bu sebebten AGM tip aküler dizel araçlar için daha uygundur, AGM tip akülerin marş basma gücü daha yüksektir,

Silecek, Buji, Fren Balatası, Akü vs.. Eko seri yedek parçaların ömrü daha kısadır, Müşteriye daha uygun fiyatlı alternatif bir seçenek olarak sunulmaktadır,

Şimdi sizin duruma tekrar dönecek olursak yetkili servis size yukarda verdiğim bilgilendirmeyi yapmadan, ve size seçenek sunmadan Eko seri aküyü takmış,

Not: eko seri yedek parçaların parça kodu JZW ile başlar, bunu size verilen faturanızda ve akü üzerinde de görebilirsiniz,

İlaveten Eko seri aküler sadece EFB tip olarak üretilmektedir, Yani eko seri akülerin AGM olarak üretimi yoktur, yani aracınıza hem ömrü daha kısa olan eko seri akü takmışlar, hem de AGM tip akü takılması gerekirken ömür bakımından da ömrü daha kısa olan EFB tip akü takmışlar,

Sanayide size verdikleri 8.000 lira fiyatlı akü ise fabrikanın taktığı akü olan Varta AGM tip aküdür, ben de Aralık ayında sanayiden Varta AGM akü için fiyat almıştım, 7.000 lira fiyat vermişlerdi, Siz yıl başından sonra fiyat sorduğunuz için ülkede yılbaşından sonra malesef herşeye zam geldiği için, 8.000 lira yani zamlı fiyattan fiyat vermişler,

Bilmeden hem eko seri akü takılmış oldu, hem EFB tip ömrü daha kısa olan akü taktırmış oldu, hem de bu EFB tip akünün ederinden daha fazla para vermiş oldunuz, 6.493 liraya taktırdığınız eko seri EFB tip aküyü sanayide Varta marka olarak (yani daha kaliteli olanını) 4.500 lira gibi rakamlara rahatlıkla bulabilirsiniz, tabii bu sizin suçunuz değil yetkili servis sizi bilgilendirmeden ve seçenek sunmadan kafasına göre iş yapmış,

En azından aracınıza takılan akünün eksi (-) kutup başı üzerinde yazan üretim tarihini kontrol ediniz,

Akünün eski (-) kutup başı üzerinde kazınmış halde 4 haneli bir rakam bulunur, Örnek vermek gerekirse eski (-) kutup başı üzerindeki 30/24 ifadesinin anlamı o akünün (2024 yılının 30. haftası) üretilmiş anlamına gelir,

Eğer akünün eksi (-) kutup başı üzerinde bir tarih yoksa, akü üzerindeki kare kod’un üst kısmını kontrol ediniz, Örnek olarak kare kod’un orada 07/24 gibi bir ifade varsa bunun anlamı diğer verdiğim bilgiden farklı olarak o akünün (2024 Temmuz ayında) üretilmiş anlamına gelir.

Umarım 4-5 aydan daha eski tarihli akü takmamışlardır, Sıfır akü olsa bile aküler bekledikçe deşarj olurlar, eğer akü depoda 4-5 aydan daha uzun süre beklemiş ise montaj öncesi şarj edilmesi gerekir, veya montaj sonrası şarj edilmesi gerekir,

4-5 aydan daha uzun süre depoda beklemiş bir aküyü şarj edilmeden montaj yapılırsa ne olur..? Akünün ömrü —>vaad ettiği ömürden kısa olur,

Akü değişimi sonucu halaa arıza uyarılarının geçmediğini belirtmişsiniz..!! Bunun sebebi eski akü sökülünce aracın elektrik bağlantısı kesildiği için arıza uyarıları ile karşılaşmanız normaldir, Yüksek ihtimalle aküyü taktıktan sonra aracı bilgisayara bağlayıp yeni akünün kodlamasının yapmak ile uğraşmak istemediler, 5 dk. süren basit bir işlemdir, bilgisayar yardımı ile kodlama yapılıp yeni akü araca tanıtılır, araç yeni akü takıldığını anlar ve arıza kodları geçer, ve esas önemli husus kodlama yapılmasının esas avantajı araç yeni akü takıldığını anlayarak şarj döngüsünü yeni aküye göre ayarlar.

Akünün kodlanması: yeni akünün kare kodunun üzerinde her aküye özel olarak yazan (rakam ve harflerden oluşan) 10-11 haneli bir kod ve akünün Amper değeri, akünün markası tüm bilgiler girilerek kodlanması sağlanır,

Diğer olumsuz durum: Eski fabrikanın taktığı AGM tip akünüz 68Ah değere sahip iken, Muhtemelen yeni takılan eko seri EFB tip akünüz ise 70Ah değere sahiptir, aradaki 2 Ah önemsiz gibi gözükse de.., yeni akünüzün kodlaması yapılıp yeni akünün akü tipi (AGM veya EFB) ve Ah değeri kodlaması yapılarak değerler girilmediği için, Şuan araç halen 68 Ah AGM tip akü olduğunu zannediyor Ve eski akünün teknolojisine göre ve Ah değerine göre şarj işlemini ayarlıyor, Oysa ki yeni takılan akünüzün hem teknolojisi farklı hem de Ah değeri farklıdır,

Kodlama yapıldığında;
AGM tip aküler yapısı gereği şarj esnasında alternatör sabit bir Voltaj değeri belirleyerek ona göre bu teknolojinin talep ettiği voltaj gereksinimlerine göre şarj işlemini ayarlar, EFB tip aküler farklı bir teknoloji olduğu için bu teknolojinin gereksinimi olan farklı bir Voltaj değeri belirleyerek ona göre şarj işlemini ayarlar, Çünkü her iki akünün teknolojileri birbirinden farklıdır, şarj esnasında talep edilen teknik değerler farklıdır, aksi durumda akünün bir süre sonra arızalanmasına veya ömrünü olumsuz etkiler,

Sonuç olarak hem eko seri akü taktılar, hem teknolojisi farklı tipte akü takıldı, hem farklı Amper değerine sahip akü takıldı, hem sizden piyasa şartlarına göre daha pahalıya akü sattılar, hem de akünün kodlaması yapılmayıp yeni akünün Amper değeri ve EFB tip olduğu gibi parametreler yapılmadı, Bu 5 olumsuz şey size ömrü daha kısa olan bir akü veya bir süre sonra arıza olarak geri yansıyacaktır.,

En azından bu olumsuzlukları gidermek için servise uğrayıp yeni takılan akünün kodlamasının yapılmasını, yeni aküyle birlikte değiştirilmesi gereken Amper değeri ve değiştirilmesi gereken (EFB tip akü teknolojisi) gibi doğru bilgilerin girilmesini talep ediniz. Çünkü zaten size verdikleri faruranıza bakarsanız sizden bu akünün (kodlanma ücretini) zaten aldılar ama kodlamasnı yapmadan göndermişler, Faruranızdaki (gfs/rehberli diagnoz) diye geçen kalem akü kodlama işleminin ücretidir.
Servis ismi Volkswagen Kütahya Demoto bayisi. Yani Demireller oto. Ayrıca Afyon bayileride var.

Araca takılan akü bana belirtilmeden eko akü takılmış.
Servis yetkilisi,
1- Orijinal akü neyse o takıldı, dedi
2- Bizde ekonomik akü uzun süredir üretilmiyor,dedi.
3- iki aküde aynı ve agm dedi.
4- Sonra Uzerinde çıkan akü üretilmiyor dedi.
5- Akü yoksa eskiyi takın dedim.En sonunda uzerinde çıkan aküden elimizde var değiştiriyoruz, dedi. (8400 TL)

Hiçbir hata ışığı sönmedi ( Elektronik elfreni, auto hold,startstop, hava yastığı). Hava yastığı ile bağlantı kurulamıyormus.orta konsoldaki hava yastığı 1-2 ışıkları yanmıyor.Parça değişmesi gerekli olabilirmis ve 20bin parça ücreti çıkardı. Ama tam emin dediller 3-4 gün daha süre istediler.Sorunu bulmaya calisacaklarmis.


Kısaca servisin sanayideki herhangi bir dükkandan farkını göremedim. Hata ışıkları sonmezse bu şekilde servisten çıkacaracagim.

Koskoca servis olarak Start stoplu arabaya, haber vermeden normal akü takmak. Ayaküstü 10 yalan uydurmak. Almanya ve Türkiye merkeze şikayet edecegim.
 
Son düzenleme:
Servis ismi Volkswagen Kütahya Demoto bayisi. Yani Demireller oto. Ayrıca Afyon bayileride var.

Araca takılan akü bana belirtilmeden eko akü takılmış.
Servis yetkilisi,
1- Orijinal akü neyse o takıldı, dedi
2- iki aküde aynı ve agm dedi.
3- Sonra Uzerinde çıkan akü üretilmiyor dedi.
4- Akü yoksa eskiyi takın dedim.En sonunda uzerinde çıkan aküden elimizde var değiştiriyoruz, dedi. (8400 TL)

Hiçbir hata ışığı sönmedi ( Elektronik elfreni, auto hold,startstop, hava yastığı). Hava yastığı ile bağlantı kurulamıyormus.orta konsoldaki hava yastığı 1-2 ışıkları yanmıyor.Parça değişmesi gerekli olabilirmis ve 20bin parça ücreti çıkardı. Ama tam emin dediller 3-4 gün daha süre istediler.Sorunu bulmaya calisacaklarmis.


Kısaca servisin sanayideki herhangi bir dükkandan farkını göremedim. Hata ışıkları sonmezse bu şekilde servisten çıkacaracagim.
Bu arızalar aynı zamanda abs sensörlerinden kaynaklı arıza gibi de duruyor.

Sanki daha çok aracın fren sistemi bilgisi silinmiş gibi. Kendi aracımda bu arızaları en son araca ait olmayan bir kadran taktığımda görmüştüm hepsini aynı anda yakmıştı. Hepsi frenle alakalıydı. Online kodlama ile fren abs adaptasyonu yapınca düzelmişti.

Online kodlama ile girilip adaptasyon yapılması denenebilir.

Araca bir işlem yapıldıktan sonra mı gerçekleşti ?

Hangi ildesiniz siz ?

20k parça ücretini hayatta vermem servise yerinizde olsam. Aracı da çıkartırım servisten.
 
Araçta hiçbir sorun yokken seyir halindeyken, hatalar ve arıza ışıkları bir anda yandı. Aracin 1 ay önce yağ ve ve filtre değişimleri yapıldı sadece.Akü den şüphelendiğim için akü değişimi için servise gittim. Kütahya'dayim.
@forzaGilles
@Yehanoha
 
Son düzenleme:

Hocam selamlar. Bu konuda tecrübe sahibiyim. 2. akü değişimim geldi yakın zamanda değiştireceğim. Şimdi gelelim sizin sorununuza, aracınızda bir arıza yok akünüz artık eski kapasitesinde olmadığı için sistemi besleyemiyor. Bu durumda da aracınızda bazı özellikler hata veriyor. Aklınızda bulunsun. Start stopta kullandıgınızda aracınızın ışığı marşta kısılıyorsa vakıt kaybetmeden akünüzü bir ölçtürün gerekirse değişim yaptırın. Varta akü bu konuda iyidir. Geçmiş olsun
 

Geri
Üst