DSG Resetleme - 1. Vites Kullanılmaması


ayberkenis

Yeni Üye
Katılım
22 Tem 2023
Mesajlar
12
Tepkime puanı
6
Konum
İstanbul
İsim
Ayberk Enis
Araç
Golf 7 2016 1.2 TSI Bluemotion Comfortline
Merhaba,

İyi forumlar herkese. 2016 model 1.2 TSI Bluemotion Golf 7 aracım, 1. vitesi neredeyse hiç tercih etmiyor. Neredeyse kalkışı 2. viteste yapacak, bu yüzden hem araç çok zorlanıyor hem de yakıt tüketimi çok yükseliyor düşük hacim nedeniyle. Başka bir forumda gördüğüm DSG resetleme ile ilgili bahsedilen şu yöntemler işe yarıyor mu?

1736324148582.jpeg117 bin km'de soldaki güçlü basınç tüpü takıldı (şuan 129 bin km'deyiz), markasını vs. bilmiyorum. Basınç tüpü takıldığında bu konuda iyileşme olmuştu ama üzerinden 6 ay kadar geçti, yine bu sorun başladı. Yokuşlarda da araç 1'e atmayı hiç istemiyor. Bu aşağıdaki yöntem işe yaramaz derseniz elimde VCDS cihazı var, oradan kullanıcı profilini silmem önerildi, eğer varsa konu paylaşabilecek ya da bilgi verebilecek olan var mı?

Bahsedilen yöntem:
1- Kontağı aç.
2- Gaz pedalına 10 saniyeden daha fazla bir süre sonuna kadar bas
3- Kontağı kapat
4- Gaz pedalını bırak
5- Anahtarı kontaktan çıkart
6- Gaza 10 saniyeden daha fazla bir süre sonuna kadar bas
7- Gaz pedalını bırak
8- Motoru çalıştır

İlginiz ve yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim, iyi forumlar :)
 

Tüp değişiminde normal tüp mü takıldı güçlendirilmiş dedikleri tüp mü acaba. Çünkü güçlendirilmiş tüpün yola açtığı sorunlar çok
birde kullanıcı sıfırlayınca arabayı tekrar düzene sokabilmek te önemli
bence profesyonel bir destek alın şanzıman en bela sorunlardan birisi
 
Upvote 0
Tüp değişiminde normal tüp mü takıldı güçlendirilmiş dedikleri tüp mü acaba. Çünkü güçlendirilmiş tüpün yola açtığı sorunlar çok
birde kullanıcı sıfırlayınca arabayı tekrar düzene sokabilmek te önemli
bence profesyonel bir destek alın şanzıman en bela sorunlardan birisi
Güçlendirilmiş tüp takıldı. Güçlendirilmiş tüple ilgili çok sorun duymadım açıkçası, ne gibi sorunlardan bahsediyoruz, çünkü ben genellikle güçlendirilmiş tüp önerildiğini gördüm etrafımda, forumlarda vs.
 
Upvote 0
bu forumda vardı bir golf kullanıcısı iptal ettirmek istiyordu geri her ne olursa olsun orjinal orjinaldir.Güçlendirilmiş tüp muhabbeti sanayi tabiri yok öyle birşey sanki titanyumdan yapılıyor o tüp.
küçük bir arızanız tüpün uygunsuzluğundan belki büyük bir arızaya dönüştü şuan
değişince 6 ay iyiydi demişsiniz ya oda kafa karıştırıcı
 
Upvote 0
bu forumda vardı bir golf kullanıcısı iptal ettirmek istiyordu geri her ne olursa olsun orjinal orjinaldir.Güçlendirilmiş tüp muhabbeti sanayi tabiri yok öyle birşey sanki titanyumdan yapılıyor o tüp.
küçük bir arızanız tüpün uygunsuzluğundan belki büyük bir arızaya dönüştü şuan
değişince 6 ay iyiydi demişsiniz ya oda kafa karıştırıcı
[/URL]
[/URL]
Attıklarınızı inceledim, açıkçası şöyle orijinal tüp contası kopmuştu ağır bakımda mekatronik vs. hepsine bakım yapıldı ve güçlendirilmiş tüp takıldı.

Yine şikayetlerim çok büyük değil, 2 - 7 arası viteslerde geçişlerinden ve tepkilerinden memnunum. Vuruntu veya titreme durumu yok. Sadece 1-2 arası çok kısa olduğu için araba yığılıyor ve yakıt tüketimi artıyor aslında. Burada ya vitesten ya da kulakçıktan manuel müdahale ile 1'e çektiğim durumlar oluyor, özellikle dur-kalk trafikte 2. vitesten kalkış 1.2 benzinli motor için zorlu oluyor.

6 aydır böyle 1-2 geçişlerinde 10km/h'lere kadar 1'de kalıp sonrasında 2'ye geçiyordu ama artık durum 3km'lere kadar düşmüş durumda. Öncesinde bu resetleme konusunu deneyeyim, çözüm olmadığı takdir de orijinal tüpe dönüşte aklımda olsun o halde (y)
 
Upvote 0
6 aydır böyle 1-2 geçişlerinde 10km/h'lere kadar 1'de kalıp sonrasında 2'ye geçiyordu ama artık durum 3km'lere kadar düşmüş durumda. Öncesinde bu resetleme konusunu deneyeyim, çözüm olmadığı takdir de orijinal tüpe dönüşte aklımda olsun o halde (y)
Gaza tam basarak kalkış yapmayı kullanmayı deneyiniz. 2'ye geçiş biraz uzayacaktır. Dikkat ediniz, tam gaz bastıktan sonra yükleneceği zaman gazı minimumda tutarak kalkın.
 
Upvote 0
Gaza tam basarak kalkış yapmayı kullanmayı deneyiniz. 2'ye geçiş biraz uzayacaktır. Dikkat ediniz, tam gaz bastıktan sonra yükleneceği zaman gazı minimumda tutarak kalkın.
Teşekkür ederim, bunu da bir deneyeyim.
 
Upvote 0
bu forumda vardı bir golf kullanıcısı iptal ettirmek istiyordu geri her ne olursa olsun orjinal orjinaldir.Güçlendirilmiş tüp muhabbeti sanayi tabiri yok öyle birşey sanki titanyumdan yapılıyor o tüp.
küçük bir arızanız tüpün uygunsuzluğundan belki büyük bir arızaya dönüştü şuan
değişince 6 ay iyiydi demişsiniz ya oda kafa karıştırıcı
[/URL]
[/URL]
o golf kullancısı benim çok nadirde olsa sorun yaşıyorum halen. orijinal tüpe geçicem lakin vaktim yok bu resetleme olayının her birini denedim lakin işe yaramıyor bilginiz olsun
 
Upvote 0
Resetleme değilde Odis'de DSG Adaptasyonu var, onu yaptırsanız daha iyi olur belki.

1. Vitesi tercih etmemesi normalde DSG'de çıkan arızalar sonucu yapılmış bir optimizasyon diye biliyorum, DSG'nin ısınıp arızalanmasını büyük ölçüde bunun sayesinde engellediler, uzun arge sonucu bu karar verildi ve uygulandı. Ancak tüp orjinal olmayınca yazılımdaki parametreler de uyumsuz hale gelebilir ve sonucu çokda iyi olmayabilir.
 
Upvote 0
Attıklarınızı inceledim, açıkçası şöyle orijinal tüp contası kopmuştu ağır bakımda mekatronik vs. hepsine bakım yapıldı ve güçlendirilmiş tüp takıldı.

Yine şikayetlerim çok büyük değil, 2 - 7 arası viteslerde geçişlerinden ve tepkilerinden memnunum. Vuruntu veya titreme durumu yok. Sadece 1-2 arası çok kısa olduğu için araba yığılıyor ve yakıt tüketimi artıyor aslında. Burada ya vitesten ya da kulakçıktan manuel müdahale ile 1'e çektiğim durumlar oluyor, özellikle dur-kalk trafikte 2. vitesten kalkış 1.2 benzinli motor için zorlu oluyor.

6 aydır böyle 1-2 geçişlerinde 10km/h'lere kadar 1'de kalıp sonrasında 2'ye geçiyordu ama artık durum 3km'lere kadar düşmüş durumda. Öncesinde bu resetleme konusunu deneyeyim, çözüm olmadığı takdir de orijinal tüpe dönüşte aklımda olsun o halde (y)
DSG şanzıman tork konvertörü ve hız üzerinden hesaplama yaparak çalışır. Örneğin, 250nm tork bir aracın şanzıman girdisi 150 160nm torkun üzerinde geliyorsa otomatik vites yükselir, ancak 200nm tork üzeri güç girdisi varsa ve araç yavaşlıyorsa vites otomatik olarak düşer. Aynı şekilde kalkarken de, aracınız D pozisyonunda hareket aldığı zaman araç optimum performans ve ekonomi için sizin ortalama gaz tepkilerinizi göz önünde bulundurarak vites değişimi yapar. Yani, siz aracı belirli bir gaz oranında kaldırdığınızda araç sizin daha sonraki tepkilerinizi birnevi tahmin ederek vites değişimi yapar. Aynı zamanda, eğer araç kalkış torkunu hesaplamalarına göre yeterli buluyorsa, vites değişimi yapar. Örneğin, araç belirli bir gaz oranıyla kalkış yaptı ancak istenen çekişi yakalayamadı, o halde vites değişimi yapmayacaktır. Bu durumdan muzdaripseniz ya aracınızı S modunda kullanmanızı, ya da DSG'nizi resetleyip (çok basit bir şekilde kendiniz yapabiliyorsunuz) DSG sizin gaz profilinizi oluşturana kadar biraz daha devirli ve agresif (gaz tepkimesi olarak) şekilde kullanırsanız daha atik ve geç vites değişiklikleri yakalarsınız. Bunun için DSG optimizasyonu yapan yerler de var.
 
Upvote 0
Resetleme değilde Odis'de DSG Adaptasyonu var, onu yaptırsanız daha iyi olur belki.

1. Vitesi tercih etmemesi normalde DSG'de çıkan arızalar sonucu yapılmış bir optimizasyon diye biliyorum, DSG'nin ısınıp arızalanmasını büyük ölçüde bunun sayesinde engellediler, uzun arge sonucu bu karar verildi ve uygulandı. Ancak tüp orjinal olmayınca yazılımdaki parametreler de uyumsuz hale gelebilir ve sonucu çokda iyi olmayabilir.
Onunla çok alakalı olmaması lazım kendi aracımda 1. vitesi aktif olarak kullanıyorum, hiçbir soruna rastlamadım. D modunda evet 1. vitesi kullanmıyor ancak S ve manuelde 1. vitesi efektif bir şekilde kullandırıyor araç.
 
Upvote 0
Onunla çok alakalı olmaması lazım kendi aracımda 1. vitesi aktif olarak kullanıyorum, hiçbir soruna rastlamadım. D modunda evet 1. vitesi kullanmıyor ancak S ve manuelde 1. vitesi efektif bir şekilde kullandırıyor araç.
D modunda olandan bahsediyorum, alakasi olmamasi lazım derken bu VW'de Dsg arızaları için yapılmış bir arge ve sonucunda yapilan geliştirmenin bilgisi hocam, yorum vs değil yani. @alaras hocamin yaptığı aciklamadaki algoritma da yapilan bi değişiklik yani, bazi modellerde uygulandi bu. Sonraki nesillerde ise farklı gelistirmeler yapilarak buna gerek kalmayacak hale getirildi.
 
Upvote 0
D modunda olandan bahsediyorum, alakasi olmamasi lazım derken bu VW'de Dsg arızaları için yapılmış bir arge ve sonucunda yapilan geliştirmenin bilgisi hocam, yorum vs değil yani. @alaras hocamin yaptığı aciklamadaki algoritma da yapilan bi değişiklik yani, bazi modellerde uygulandi bu. Sonraki nesillerde ise farklı gelistirmeler yapilarak buna gerek kalmayacak hale getirildi.
Anladım hocam, ancak yine de 1. vitesi kullandırmamasının sebebi o olmamalı, ona göre vites ve vites oranı ayarlarlardı koskoca arge nasıl olsa. Ve yazılımsal olsa bizim araçlarımıza da güncellemeyle atarlardı diye düşünüyorum. 2013'ten bu yana performans modeli olmayıp 1.0TSI'dan 1.6TDI'a kadar tüm DSG'li araçların üzerinde DQ200 var, ondan önce üretilecek araçlara da mutlaka bir el atarlardı bence.
 
Upvote 0
Merhaba,

İyi forumlar herkese. 2016 model 1.2 TSI Bluemotion Golf 7 aracım, 1. vitesi neredeyse hiç tercih etmiyor. Neredeyse kalkışı 2. viteste yapacak, bu yüzden hem araç çok zorlanıyor hem de yakıt tüketimi çok yükseliyor düşük hacim nedeniyle. Başka bir forumda gördüğüm DSG resetleme ile ilgili bahsedilen şu yöntemler işe yarıyor mu?

Ekli dosyayı görüntüle 81194117 bin km'de soldaki güçlü basınç tüpü takıldı (şuan 129 bin km'deyiz), markasını vs. bilmiyorum. Basınç tüpü takıldığında bu konuda iyileşme olmuştu ama üzerinden 6 ay kadar geçti, yine bu sorun başladı. Yokuşlarda da araç 1'e atmayı hiç istemiyor. Bu aşağıdaki yöntem işe yaramaz derseniz elimde VCDS cihazı var, oradan kullanıcı profilini silmem önerildi, eğer varsa konu paylaşabilecek ya da bilgi verebilecek olan var mı?

Bahsedilen yöntem:


İlginiz ve yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim, iyi forumlar :)
Önceki sahibi aracı çok ekonomik kullandığı için araç hep d2'de kalkıyordu titreyerek rahatsızdım .Dsg sıfırlama yaptıktan sonra d1 ile kalkıp d2'ye geçiyor. Yükü d2'de şanzımana bindirmiyor.

Bildiğim kadarıyla kullanıcı profili sıfırlamayla hafıza resetleme aynı şeylerdi.

Kavrama mekanik olarak miadını doldurmuş bir araç değilse mekanik olarak yorgun değilse sıfırlama bi ihtimal işinize yarayabilir.
 
Upvote 0

Anladım hocam, ancak yine de 1. vitesi kullandırmamasının sebebi o olmamalı, ona göre vites ve vites oranı ayarlarlardı koskoca arge nasıl olsa. Ve yazılımsal olsa bizim araçlarımıza da güncellemeyle atarlardı diye düşünüyorum. 2013'ten bu yana performans modeli olmayıp 1.0TSI'dan 1.6TDI'a kadar tüm DSG'li araçların üzerinde DQ200 var, ondan önce üretilecek araçlara da mutlaka bir el atarlardı bence.
Sorun DQ200 lerde ağırlıklı olarak. Yağlı Dsg'den Kuru Dsg'ye geçildikten sonra ozellikle 1. Vites'de yüksek tork altında ısınan Dsg yüksek oranda arizalara neden oldu. Bunun uzerine kalıcı çözüm bulunana kadar sanzimanda oluşan ısıyı mevcut koşullarda azaltmak için bu önlem bulundu ve bir sure DQ200 boyle devam etti, servise giden çoğu aracın yazilimida değişti, yazilimlar elimizde var zaten atabiliyoruz da. Yazilimda alinan en önemli önlem aracı ilerletmesi ve hizlanmasi için 1. Vitesin yüksek torkuna ihtiyaç olmadığı durumlarda hizlica 2. vitese cikartmakdi. Belli bir noktandan sanirim 2017 ortalari gibi donanimsal degisikliklerle yapılarak cok daha iyi hale geldi ve Dsg sorunlari çözüldü denen bir donem geldi :) Ancak tamamen guncellenene kadar çok azalsada arizalar yine de yaşandı. Dediğim gibi bu yorum degil direk bilgi, yazilimda bu degisiklik yapıldı ve araclara da uygulandi, elimizde de var yazilimlar.

Bunu neden detayli yaziyorum, aracinizda dsg sifirlama yapin, hatta Odis ile uzun bir adaptasyonu var, onu da yapsanız kavrama noktalari basinclar vs hepsini ayarliyor, daha sağlıklı çalışır. Sonrasında da normal kullanim aliskanliginiz neyse onu kullanin, farklı bir kullanim yaomayin ki en optimum profili oluştursun. Özellikle başkası kullandı, ya da arac şehir ve trafik modeli degistirdi, bu durumda mutlaka yapılmalı ki uygun profil belirleyip çalışsın. Ama bunun sonunda 1.De az kaliyo 2.Ye hızlı geçiyo diye dert etmeyin, gayet beklenen normal bi durum ve ozellikle belli bir zaman diliminde üretilmiş sanzimanin sağlıklı çalışması için gerekli, ve bu kisa bir sure değil. Bu sanzimanlarin argeleri yillar sürüyor, sorunlarini gidermek yeni versiyonlarini cikarmakda oldukca zaman aliyor. Bu durum zaten Dsg'nin her an patlar diye bilinmesinin ana nedeni, arge ne kadar caliairsa çalışsın uzun dönemli beklenmeyen sorunlar çıkabilir ve çözmekte zaman alir ve bazen de boyle ara cozumler uygulanmak durumunda kalır, çok örneği var.
 
Upvote 0

Geri
Üst