DSG Resetleme - 1. Vites Kullanılmaması


ayberkenis

Yeni Üye
Katılım
22 Tem 2023
Mesajlar
12
Tepkime puanı
6
Konum
İstanbul
İsim
Ayberk Enis
Araç
Golf 7 2016 1.2 TSI Bluemotion Comfortline
Merhaba,

İyi forumlar herkese. 2016 model 1.2 TSI Bluemotion Golf 7 aracım, 1. vitesi neredeyse hiç tercih etmiyor. Neredeyse kalkışı 2. viteste yapacak, bu yüzden hem araç çok zorlanıyor hem de yakıt tüketimi çok yükseliyor düşük hacim nedeniyle. Başka bir forumda gördüğüm DSG resetleme ile ilgili bahsedilen şu yöntemler işe yarıyor mu?

1736324148582.jpeg117 bin km'de soldaki güçlü basınç tüpü takıldı (şuan 129 bin km'deyiz), markasını vs. bilmiyorum. Basınç tüpü takıldığında bu konuda iyileşme olmuştu ama üzerinden 6 ay kadar geçti, yine bu sorun başladı. Yokuşlarda da araç 1'e atmayı hiç istemiyor. Bu aşağıdaki yöntem işe yaramaz derseniz elimde VCDS cihazı var, oradan kullanıcı profilini silmem önerildi, eğer varsa konu paylaşabilecek ya da bilgi verebilecek olan var mı?

Bahsedilen yöntem:
1- Kontağı aç.
2- Gaz pedalına 10 saniyeden daha fazla bir süre sonuna kadar bas
3- Kontağı kapat
4- Gaz pedalını bırak
5- Anahtarı kontaktan çıkart
6- Gaza 10 saniyeden daha fazla bir süre sonuna kadar bas
7- Gaz pedalını bırak
8- Motoru çalıştır

İlginiz ve yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim, iyi forumlar :)
 

Anladım hocam, ancak yine de 1. vitesi kullandırmamasının sebebi o olmamalı, ona göre vites ve vites oranı ayarlarlardı koskoca arge nasıl olsa. Ve yazılımsal olsa bizim araçlarımıza da güncellemeyle atarlardı diye düşünüyorum. 2013'ten bu yana performans modeli olmayıp 1.0TSI'dan 1.6TDI'a kadar tüm DSG'li araçların üzerinde DQ200 var, ondan önce üretilecek araçlara da mutlaka bir el atarlardı bence.
İlgili video;
 
Upvote 0

Sorun DQ200 lerde ağırlıklı olarak. Yağlı Dsg'den Kuru Dsg'ye geçildikten sonra ozellikle 1. Vites'de yüksek tork altında ısınan Dsg yüksek oranda arizalara neden oldu. Bunun uzerine kalıcı çözüm bulunana kadar sanzimanda oluşan ısıyı mevcut koşullarda azaltmak için bu önlem bulundu ve bir sure DQ200 boyle devam etti, servise giden çoğu aracın yazilimida değişti, yazilimlar elimizde var zaten atabiliyoruz da. Yazilimda alinan en önemli önlem aracı ilerletmesi ve hizlanmasi için 1. Vitesin yüksek torkuna ihtiyaç olmadığı durumlarda hizlica 2. vitese cikartmakdi. Belli bir noktandan sanirim 2017 ortalari gibi donanimsal degisikliklerle yapılarak cok daha iyi hale geldi ve Dsg sorunlari çözüldü denen bir donem geldi :) Ancak tamamen guncellenene kadar çok azalsada arizalar yine de yaşandı. Dediğim gibi bu yorum degil direk bilgi, yazilimda bu degisiklik yapıldı ve araclara da uygulandi, elimizde de var yazilimlar.

Bunu neden detayli yaziyorum, aracinizda dsg sifirlama yapin, hatta Odis ile uzun bir adaptasyonu var, onu da yapsanız kavrama noktalari basinclar vs hepsini ayarliyor, daha sağlıklı çalışır. Sonrasında da normal kullanim aliskanliginiz neyse onu kullanin, farklı bir kullanim yaomayin ki en optimum profili oluştursun. Özellikle başkası kullandı, ya da arac şehir ve trafik modeli degistirdi, bu durumda mutlaka yapılmalı ki uygun profil belirleyip çalışsın. Ama bunun sonunda 1.De az kaliyo 2.Ye hızlı geçiyo diye dert etmeyin, gayet beklenen normal bi durum ve ozellikle belli bir zaman diliminde üretilmiş sanzimanin sağlıklı çalışması için gerekli, ve bu kisa bir sure değil. Bu sanzimanlarin argeleri yillar sürüyor, sorunlarini gidermek yeni versiyonlarini cikarmakda oldukca zaman aliyor. Bu durum zaten Dsg'nin her an patlar diye bilinmesinin ana nedeni, arge ne kadar caliairsa çalışsın uzun dönemli beklenmeyen sorunlar çıkabilir ve çözmekte zaman alir ve bazen de boyle ara cozumler uygulanmak durumunda kalır, çok örneği var.
Anladım hocam, teşekkür ederim bilgilendirme için.
 
Upvote 0
Sorun DQ200 lerde ağırlıklı olarak. Yağlı Dsg'den Kuru Dsg'ye geçildikten sonra ozellikle 1. Vites'de yüksek tork altında ısınan Dsg yüksek oranda arizalara neden oldu. Bunun uzerine kalıcı çözüm bulunana kadar sanzimanda oluşan ısıyı mevcut koşullarda azaltmak için bu önlem bulundu ve bir sure DQ200 boyle devam etti, servise giden çoğu aracın yazilimida değişti, yazilimlar elimizde var zaten atabiliyoruz da. Yazilimda alinan en önemli önlem aracı ilerletmesi ve hizlanmasi için 1. Vitesin yüksek torkuna ihtiyaç olmadığı durumlarda hizlica 2. vitese cikartmakdi. Belli bir noktandan sanirim 2017 ortalari gibi donanimsal degisikliklerle yapılarak cok daha iyi hale geldi ve Dsg sorunlari çözüldü denen bir donem geldi :) Ancak tamamen guncellenene kadar çok azalsada arizalar yine de yaşandı. Dediğim gibi bu yorum degil direk bilgi, yazilimda bu degisiklik yapıldı ve araclara da uygulandi, elimizde de var yazilimlar.

Bunu neden detayli yaziyorum, aracinizda dsg sifirlama yapin, hatta Odis ile uzun bir adaptasyonu var, onu da yapsanız kavrama noktalari basinclar vs hepsini ayarliyor, daha sağlıklı çalışır. Sonrasında da normal kullanim aliskanliginiz neyse onu kullanin, farklı bir kullanim yaomayin ki en optimum profili oluştursun. Özellikle başkası kullandı, ya da arac şehir ve trafik modeli degistirdi, bu durumda mutlaka yapılmalı ki uygun profil belirleyip çalışsın. Ama bunun sonunda 1.De az kaliyo 2.Ye hızlı geçiyo diye dert etmeyin, gayet beklenen normal bi durum ve ozellikle belli bir zaman diliminde üretilmiş sanzimanin sağlıklı çalışması için gerekli, ve bu kisa bir sure değil. Bu sanzimanlarin argeleri yillar sürüyor, sorunlarini gidermek yeni versiyonlarini cikarmakda oldukca zaman aliyor. Bu durum zaten Dsg'nin her an patlar diye bilinmesinin ana nedeni, arge ne kadar caliairsa çalışsın uzun dönemli beklenmeyen sorunlar çıkabilir ve çözmekte zaman alir ve bazen de boyle ara cozumler uygulanmak durumunda kalır, çok örneği var.
acaba serviste takılan sıfır dsgler de son nesil şanzıman mı takılıyor. geçen sene benim araca da 60-70 bin lira civarı kavrama ile dsg değişimi yapıldı. oldukça memnunum..
 
Upvote 0
Merhaba,

İyi forumlar herkese. 2016 model 1.2 TSI Bluemotion Golf 7 aracım, 1. vitesi neredeyse hiç tercih etmiyor. Neredeyse kalkışı 2. viteste yapacak, bu yüzden hem araç çok zorlanıyor hem de yakıt tüketimi çok yükseliyor düşük hacim nedeniyle. Başka bir forumda gördüğüm DSG resetleme ile ilgili bahsedilen şu yöntemler işe yarıyor mu?

Ekli dosyayı görüntüle 81194117 bin km'de soldaki güçlü basınç tüpü takıldı (şuan 129 bin km'deyiz), markasını vs. bilmiyorum. Basınç tüpü takıldığında bu konuda iyileşme olmuştu ama üzerinden 6 ay kadar geçti, yine bu sorun başladı. Yokuşlarda da araç 1'e atmayı hiç istemiyor. Bu aşağıdaki yöntem işe yaramaz derseniz elimde VCDS cihazı var, oradan kullanıcı profilini silmem önerildi, eğer varsa konu paylaşabilecek ya da bilgi verebilecek olan var mı?

Bahsedilen yöntem:


İlginiz ve yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim, iyi forumlar :)
Resetleme yok denilene cevap verelim. Gaz tepkilerine göre vites geçişleri ve geçiş süreleri, yol tipine göre vites geçişleri ve süreleri değişiyor ve sürücüsüne adapte olabilen bir sistem varsa mutlaka resetlenir. Kısaca fabrika ayarlarına geri döner...
o golf kullancısı benim çok nadirde olsa sorun yaşıyorum halen. orijinal tüpe geçicem lakin vaktim yok bu resetleme olayının her birini denedim lakin işe yaramıyor bilginiz olsun
Parça uyumsuz olduğu için adapte olamamış olabilir.
Resetleme değilde Odis'de DSG Adaptasyonu var, onu yaptırsanız daha iyi olur belki.

1. Vitesi tercih etmemesi normalde DSG'de çıkan arızalar sonucu yapılmış bir optimizasyon diye biliyorum, DSG'nin ısınıp arızalanmasını büyük ölçüde bunun sayesinde engellediler, uzun arge sonucu bu karar verildi ve uygulandı. Ancak tüp orjinal olmayınca yazılımdaki parametreler de uyumsuz hale gelebilir ve sonucu çokda iyi olmayabilir.
Sorun DQ200 lerde ağırlıklı olarak. Yağlı Dsg'den Kuru Dsg'ye geçildikten sonra ozellikle 1. Vites'de yüksek tork altında ısınan Dsg yüksek oranda arizalara neden oldu. Bunun uzerine kalıcı çözüm bulunana kadar sanzimanda oluşan ısıyı mevcut koşullarda azaltmak için bu önlem bulundu ve bir sure DQ200 boyle devam etti, servise giden çoğu aracın yazilimida değişti, yazilimlar elimizde var zaten atabiliyoruz da. Yazilimda alinan en önemli önlem aracı ilerletmesi ve hizlanmasi için 1. Vitesin yüksek torkuna ihtiyaç olmadığı durumlarda hizlica 2. vitese cikartmakdi. Belli bir noktandan sanirim 2017 ortalari gibi donanimsal degisikliklerle yapılarak cok daha iyi hale geldi ve Dsg sorunlari çözüldü denen bir donem geldi :) Ancak tamamen guncellenene kadar çok azalsada arizalar yine de yaşandı. Dediğim gibi bu yorum degil direk bilgi, yazilimda bu degisiklik yapıldı ve araclara da uygulandi, elimizde de var yazilimlar.

Bunu neden detayli yaziyorum, aracinizda dsg sifirlama yapin, hatta Odis ile uzun bir adaptasyonu var, onu da yapsanız kavrama noktalari basinclar vs hepsini ayarliyor, daha sağlıklı çalışır. Sonrasında da normal kullanim aliskanliginiz neyse onu kullanin, farklı bir kullanim yaomayin ki en optimum profili oluştursun. Özellikle başkası kullandı, ya da arac şehir ve trafik modeli degistirdi, bu durumda mutlaka yapılmalı ki uygun profil belirleyip çalışsın. Ama bunun sonunda 1.De az kaliyo 2.Ye hızlı geçiyo diye dert etmeyin, gayet beklenen normal bi durum ve ozellikle belli bir zaman diliminde üretilmiş sanzimanin sağlıklı çalışması için gerekli, ve bu kisa bir sure değil. Bu sanzimanlarin argeleri yillar sürüyor, sorunlarini gidermek yeni versiyonlarini cikarmakda oldukca zaman aliyor. Bu durum zaten Dsg'nin her an patlar diye bilinmesinin ana nedeni, arge ne kadar caliairsa çalışsın uzun dönemli beklenmeyen sorunlar çıkabilir ve çözmekte zaman alir ve bazen de boyle ara cozumler uygulanmak durumunda kalır, çok örneği var.
Bu durumun servis bülteni vardı. Bulamadım.

acaba serviste takılan sıfır dsgler de son nesil şanzıman mı takılıyor. geçen sene benim araca da 60-70 bin lira civarı kavrama ile dsg değişimi yapıldı. oldukça memnunum..
Serviste yapılmışsa parça kodlarından güncel kavrama takıldığı anlaşılır.
Serviste yapılacak işlem sisteme girilir. Sistemde hangi parça öneriyor hangi işlem yapılacak yani yazılım da güncellenecek mi hepsi çıkar ve ona göre adapte edilir. Muhtemelen yeni tipte kavramanız var.


Genel olarak
yaklaşık 12 yıldır aynı aracı kullanıyorum ve takip ediyorum. Oluşan sorunlar yapılan iyileştirmeler her biri mevcut.

Kavrama mekatronik şanzıman volan konusunda dışarıda fazla müdahale ettirmeyiniz.
Yazılım vites süresi uzatma tüp değişimi gibi durumlar anlık çözüm. Tıpkı resetleme gibi.

Kendi kullanım alışkanlığınızı belirleyip ona göre sürünüz. İkinci el almışsanız fabrika ayarlarına dönünüz. Zamanla size alışacaktır.

Bir iki sarsıntı oldu, sarsıldı, erken vites geçti geç geçti diye tamirci tamirci dolaşmayınız.
Yolda kalmadığı sürece sorun olarak görülmüyor. Ya da meşhur kavrama bitti sesi duyumadan müdahaleye gerek yok.

D konumunda ekonomik sürüş, S konumunda sportif sürüş yapınız.
Yani D konumunda ani hızlanmalar yapmayınız gerekiyorsa S konumuna alınız.
 
Upvote 0
Serviste yapılmışsa parça kodlarında güncel kavrama takıldığı anlaşılır. Serviste yapılacak işlem sisteme girilir. Sistemde hangi parça öneriyor hangi işlem yapılacak yani yazılım da güncellenecek mi hepsi çıkar ve ona göre adapte edilir. Muhtemelen yeni tipte kavramanız var.
ilgilenen arkadaş yeni tip revize edilmiş dsg takıldı demişti..
köklü bi değişiklik yapılmamıştır heralde.. ama sadece yazılımla da geçiştirmemişlerdir diye düşünüyorum..
fakat tam olarak revizeden kasıt nedir, tam olarak ne değiştirmişlerdir bilen varmı acaba..
 
Upvote 0
Resetleme yok denilene cevap verelim. Gaz tepkilerine göre vites geçişleri ve geçiş süreleri, yol tipine göre vites geçişleri ve süreleri değişiyor ve sürücüsüne adapte olabilen bir sistem varsa mutlaka resetlenir. Kısaca fabrika ayarlarına geri döner...

Parça uyumsuz olduğu için adapte olamamış olabilir.


Bu durumun servis bülteni vardı. Bulamadım.


Serviste yapılmışsa parça kodlarından güncel kavrama takıldığı anlaşılır.
Serviste yapılacak işlem sisteme girilir. Sistemde hangi parça öneriyor hangi işlem yapılacak yani yazılım da güncellenecek mi hepsi çıkar ve ona göre adapte edilir. Muhtemelen yeni tipte kavramanız var.


Genel olarak
yaklaşık 12 yıldır aynı aracı kullanıyorum ve takip ediyorum. Oluşan sorunlar yapılan iyileştirmeler her biri mevcut.

Kavrama mekatronik şanzıman volan konusunda dışarıda fazla müdahale ettirmeyiniz.
Yazılım vites süresi uzatma tüp değişimi gibi durumlar anlık çözüm. Tıpkı resetleme gibi.

Kendi kullanım alışkanlığınızı belirleyip ona göre sürünüz. İkinci el almışsanız fabrika ayarlarına dönünüz. Zamanla size alışacaktır.

Bir iki sarsıntı oldu, sarsıldı, erken vites geçti geç geçti diye tamirci tamirci dolaşmayınız.
Yolda kalmadığı sürece sorun olarak görülmüyor. Ya da meşhur kavrama bitti sesi duyumadan müdahaleye gerek yok.

D konumunda ekonomik sürüş, S konumunda sportif sürüş yapınız.
Yani D konumunda ani hızlanmalar yapmayınız gerekiyorsa S konumuna alınız.
bir yakınımın da benim gibi 2023 model benzer kmlerde golf8 life aracı var. o aracı da sık sık kullanma imkanım oluyor. benim aracımın D modu ile onunki arasında çok fark var. düz yolda sabit pedal açısıyla kullanıldığında onun aracı daha yüksek devirlerde seyrediyor ve aracı boğmuyor. benim araç ise mümkün olan en kısa sürede üst atıp düşük devirlerde seyretmeye çalışıyor. aracımın dsg hafızasını bugüne kadar 2 kere sıfırladım. son sıfırlamamdan bu güne D modunda her aracı boğduğunda pedala daha sert basarak vites küçültüyorum. fakat hala ve hala düz yolda sabit pedal açısı ile kullanımda boğuyor da boğuyor. aynı iki araçta bu denli fark olmasına çok şaşkınım.
merhabalar, başka konudaki kendi mesajımı alıntı olarak ekledim. bahsettiğim konu ile ilgili fikriniz var mı acaba?
 
Upvote 0
bir yakınımın da benim gibi 2023 model benzer kmlerde golf8 life aracı var. o aracı da sık sık kullanma imkanım oluyor. benim aracımın D modu ile onunki arasında çok fark var. düz yolda sabit pedal açısıyla kullanıldığında onun aracı daha yüksek devirlerde seyrediyor ve aracı boğmuyor. benim araç ise mümkün olan en kısa sürede üst atıp düşük devirlerde seyretmeye çalışıyor. aracımın dsg hafızasını bugüne kadar 2 kere sıfırladım. son sıfırlamamdan bu güne D modunda her aracı boğduğunda pedala daha sert basarak vites küçültüyorum. fakat hala ve hala düz yolda sabit pedal açısı ile kullanımda boğuyor da boğuyor. aynı iki araçta bu denli fark olmasına çok şaşkınım.
merhabalar, başka konudaki kendi mesajımı alıntı olarak ekledim. bahsettiğim konu ile ilgili fikriniz var mı acaba?
Golf 8 tecrübem yok. Aynı motor ve aynı güçte mi?
Değişiklik olup olmadığını bilmiyorum.

Şöyle örneklendirebilirim. Kendi kullandığım araçta (Golf 7 dizel DSG) aynı yolda bastığım gaz tepkisi aynı ancak vites değiştirme oranları değişebiliyor. Uçurum fark yok. Bunun sebebi araçtaki yüke ve yolun ıslak olmasına göre değişiyor.
Tam karşılığı olmasa da sürüş tarzı kullanılan yol ve koşullar değişebilir..
 
Upvote 0
Golf 8 tecrübem yok. Aynı motor ve aynı güçte mi?
Değişiklik olup olmadığını bilmiyorum.

Şöyle örneklendirebilirim. Kendi kullandığım araçta (Golf 7 dizel DSG) aynı yolda bastığım gaz tepkisi aynı ancak vites değiştirme oranları değişebiliyor. Uçurum fark yok. Bunun sebebi araçtaki yüke ve yolun ıslak olmasına göre değişiyor.
Tam karşılığı olmasa da sürüş tarzı kullanılan yol ve koşullar değişebilir..
iki araç da birbirinin tam aynısı, eğimsiz düz yolda bariz hissettiğim vites geçiş farkı var. mesela 60 kms ile düz yolda aynı pedal açısı ile ilerlerken biri 1900 devir 4. viteste seyrerken diğeri 1650 devir 5. viteste seyredip aracı boğuyor diyebilirim
 
Upvote 0
iki araç da birbirinin tam aynısı, eğimsiz düz yolda bariz hissettiğim vites geçiş farkı var. mesela 60 kms ile düz yolda aynı pedal açısı ile ilerlerken biri 1900 devir 4. viteste seyrerken diğeri 1650 devir 5. viteste seyredip aracı boğuyor diyebilirim
Olabilir. Dediğim gibi tek araçta aynı yolda aynı tepkilerde örneğin 70 km/s hız ile bir gün 6.vites oluyor bir gün 7.
Her ikisini de manuel olarak vitesi aynı yapıp hızı da aynı yapıp devri ve hızı gözlemleyiniz.
Servise şikayet etmezseniz güncellemeden bahsetmez. O sebepten farka tekrar bakıp servise yazılım güncelleme vs. olup olmadığını sorunuz.
 
Upvote 0
Olabilir. Dediğim gibi tek araçta aynı yolda aynı tepkilerde örneğin 70 km/s hız ile bir gün 6.vites oluyor bir gün 7.
Her ikisini de manuel olarak vitesi aynı yapıp hızı da aynı yapıp devri ve hızı gözlemleyiniz.
Servise şikayet etmezseniz güncellemeden bahsetmez. O sebepten farka tekrar bakıp servise yazılım güncelleme vs. olup olmadığını sorunuz.
servise yazılım olayını soracağım fakat manuel olarak iki aracı aynı vites aynı hızda çalıştırdığımda fark gözlemleyeceğimi sanmıyorum. aynı şartlarda (düz yol, ekstra ağırlık vs.) aracın o hıza çıkacak gücü üretebilmesi için aynı motorda aynı devirde çalışması şart. benim burada merakım şanzımanın davranış stili. dediğiniz gibi belki şanzıman ile alakalı bir yazılım farkı olabilir. teşekkür ederim
 
Upvote 0
servise yazılım olayını soracağım fakat manuel olarak iki aracı aynı vites aynı hızda çalıştırdığımda fark gözlemleyeceğimi sanmıyorum. aynı şartlarda (düz yol, ekstra ağırlık vs.) aracın o hıza çıkacak gücü üretebilmesi için aynı motorda aynı devirde çalışması şart. benim burada merakım şanzımanın davranış stili. dediğiniz gibi belki şanzıman ile alakalı bir yazılım farkı olabilir. teşekkür ederim
Rica ederim. Aslında ben de bu durumun altını çizmek istiyorum. Belirli bir fabrika ayarları var. Bu geçişler zamanla kullanıcıya kullanılan koşullara göre değişiyor. Belki alt limit ya da üst limit değişikliği var güncelleme ile. Ama dediğim gibi kendi kullandığım aracı göz önünde bulundurduğumda değişkenliği güncelleme olmadan kendim de gözlemleyebiliyorum.

Aynı araç ile 180 bin km'ye doğru giderken toplasanız bin km başkası kullanmadı.

Belki bazılarına tuhaf gelecektir, biliyorum.
Ayakkabı değişikliği bile etkiliyor gaz tepkisini diyebilirim. Tecrübem bu yönde..
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Rica ederim. Aslında ben de bu durumun altını çizmek istiyorum. Belirli bir fabrika ayarları var. Bu geçişler zamanla kullanıcıya kullanılan koşullara göre değişiyor. Belki alt limit ya da üst limit değişikliği var güncelleme ile. Ama dediğim gibi kendi kullandığım aracı göz önünde bulundurduğumda değişkenliği güncelleme olmadan kendim de gözlemleyebiliyorum.

Aynı araç ile 180 bin km'ye doğru giderken toplasanız bin km başkası kullanmadı.

Belki bazılarına tuhaf gelecektir, biliyorum.
Ayakkabı değişikliği bile etkiliyor gaz tepkisini diyebilirim. Tecrübem bu yönde..
katılıyorum.. bu arada ayakkabı hakikaten çok etkiliyor. bot giydiğimde sanki bambaşka bir araba gibi hissediyorum 😅
 
Upvote 0

Geri
Üst