Golf 8.5 Türkiye'ye gelen kötü araçlar


Brk34

Üye
Katılım
22 Kas 2024
Mesajlar
197
Tepkime puanı
86
Konum
İsim
Mehmet
Araç
Golf 8.5 Impression
Merhaba biliyorsunuz Golf normalde çok kaliteli araba ama bu 8. Nesil ile en berbatları Türkiye ye gelmeye başladı. En basit örnekle 12 inç ekran. Türkiye ye bu ekran gelmedi maalesef. Ayrıca istediğin konfigürasyonda araç oluşturamama. Opsiyonları dahi bayiler vermiyor bayiler. Yurt dışında adamlar 150 beygir olsun ama manuel de olsun, ayrıca koltuk ısıtma iqled far olsun diyebilirken biz manuel istediğimizde neden en boş paketi alıyoruz mesela. 12 inçlik sisteme neden erişemiyoruz 100 bin lira mi bu sistemler ben anlayamıyorum. Golf satılmayacak araç ta değil hepsinden getir isteyen istediğinden alsın günün sonunda Golf hep satılır çünkü
 

Merhaba biliyorsunuz Golf normalde çok kaliteli araba ama bu 8. Nesil ile en berbatları Türkiye ye gelmeye başladı. En basit örnekle 12 inç ekran. Türkiye ye bu ekran gelmedi maalesef. Ayrıca istediğin konfigürasyonda araç oluşturamama. Opsiyonları dahi bayiler vermiyor bayiler. Yurt dışında adamlar 150 beygir olsun ama manuel de olsun, ayrıca koltuk ısıtma iqled far olsun diyebilirken biz manuel istediğimizde neden en boş paketi alıyoruz mesela. 12 inçlik sisteme neden erişemiyoruz 100 bin lira mi bu sistemler ben anlayamıyorum. Golf satılmayacak araç ta değil hepsinden getir isteyen istediğinden alsın günün sonunda Golf hep satılır çünkü
Distribütorün golf politikası komple saçma sapan.150lik golf istemeyin diyor adamlar resmen.Ortada bir sebep de yok.Cupra ve A3 satmak için mi anlamadım ki.Cupra formentorda zibilyon tane özel donanım var,özel ses sistemi elektrikli bagaj vs vs mesela,bunlar golfte opsiyonla bile getirilmiyor.Golfün 150liğine golf8den beri acayip acayip fiyatlar çekiyorlar,neredeyse araba getirmiyorlar zaten.Şuan R line 150lik tiguanden pahalı.Ama buna rağmen arabalar hala opsiyonsuz boş R linelar,hala opsiyonlar var.Opsiyonlasak Elegance tiguan fiyatına gelecek herhalde,tiguande golfte opsiyon bile olmayan şeyler standart donanım zaten.Golf 8.5 ve makyajlı a3 çıkmadan önce Audi 150 beygir etsi Advanced ama full opsiyonlu A3’ü(sunroof elektrikli bagaj zibilyon tane güvenlik donanımı vs) style paket 150lik golften ucuza veriyordu.
 
Distribütorün golf politikası komple saçma sapan.150lik golf istemeyin diyor adamlar resmen.Ortada bir sebep de yok.Cupra ve A3 satmak için mi anlamadım ki.Cupra formentorda zibilyon tane özel donanım var,özel ses sistemi elektrikli bagaj vs vs mesela,bunlar golfte opsiyonla bile getirilmiyor.Golfün 150liğine golf8den beri acayip acayip fiyatlar çekiyorlar,neredeyse araba getirmiyorlar zaten.Şuan R line 150lik tiguanden pahalı.Ama buna rağmen arabalar hala opsiyonsuz boş R linelar,hala opsiyonlar var.Opsiyonlasak Elegance tiguan fiyatına gelecek herhalde,tiguande golfte opsiyon bile olmayan şeyler standart donanım zaten.Golf 8.5 ve makyajlı a3 çıkmadan önce Audi 150 beygir etsi Advanced ama full opsiyonlu A3’ü(sunroof elektrikli bagaj zibilyon tane güvenlik donanımı vs) style paket 150lik golften ucuza veriyordu.
şimdi de boşver dolu golfü, golf halk arabası çok dolu olmaz. Ben sana mis gibi a3 sarayım diyor. He gençsen şöyle bi süslü,dinamik,ses alan cupra vereyim diyor. Golf mü kaldı ya :) bitti arkadaşlar hikaye zaten şimdi elektrik filan da çıkıyor 50. yılda bence bitirsinler daha da bozmadan. Golf R devam etsin.Has araba devri kapandı. Artık otoMOBİL devri.
 
Gerçekten dolu dolu Golf bulmak imkansıza yakın ya. Ben Golf 8 bakıyordum geçen sahibindende (makyajsız olanı). R-Line’ların hepsi aynı neredeyse. Sadece renkleri değişik. Dümdüz aynı donanım gelmiş hepsi. 1 tane özel sipariş gördüm DLA farları vardı 18 bergamo jant, discovery pro, 4 koltuk ısıtma vs o da çabuk satıldı zaten. Çip krizi çözüldü deniyor ama hala isteğine göre araç konfigure edemiyorsun. Ellerinde ne varsa onu alman gerekiyor sanırım. Golf 7 zamanında böyle değildi diye biliyorum. İstediğin opsiyonu ekletebiliyordun.
 
Gerçekten dolu dolu Golf bulmak imkansıza yakın ya. Ben Golf 8 bakıyordum geçen sahibindende (makyajsız olanı). R-Line’ların hepsi aynı neredeyse. Sadece renkleri değişik. Dümdüz aynı donanım gelmiş hepsi. 1 tane özel sipariş gördüm DLA farları vardı 18 bergamo jant, discovery pro, 4 koltuk ısıtma vs o da çabuk satıldı zaten. Çip krizi çözüldü deniyor ama hala isteğine göre araç konfigure edemiyorsun. Ellerinde ne varsa onu alman gerekiyor sanırım. Golf 7 zamanında böyle değildi diye biliyorum. İstediğin opsiyonu ekletebiliyordun.
Hocam 150 lık golf istersen 1900 fiyat çekiyorlar yurt dışında en boşun bile 150 liğini alabiliyorsun
 
Cok kaliteli kismina katilmiyorum, ben Almanyada yasiyorum ve bastan söyleyeyim yasadigim bölge kis ayinin cetin gectigi bi yer ve yagmur kar ve yollara atilan tuz eksik olmaz. 2013 model Golf aracimin hem alt kismi ve hemde bütün sac aksami pas icinde ve daha arac 7 yasinindayken bagaj kapisi paslandigi icin servis tarafindan boyandi. Arkadasimda ise hemen hemen benim aracla yasit bi 3 lük BMW var ve aracinda ne alt tarafta ne sac aksaminda pasin p si yok, ve hatta onun arac 100 bin kilometre civari benim aractan fazla kullanilmis, onunda araci disarda park ediliyor benimkide. Golf Türkiye sartlarinda kaliteli bi arac gibi gözüksede gercekte orta kalite bi aractir.
 
Cok kaliteli kismina katilmiyorum, ben Almanyada yasiyorum ve bastan söyleyeyim yasadigim bölge kis ayinin cetin gectigi bi yer ve yagmur kar ve yollara atilan tuz eksik olmaz. 2013 model Golf aracimin hem alt kismi ve hemde bütün sac aksami pas icinde ve daha arac 7 yasinindayken bagaj kapisi paslandigi icin servis tarafindan boyandi. Arkadasimda ise hemen hemen benim aracla yasit bi 3 lük BMW var ve aracinda ne alt tarafta ne sac aksaminda pasin p si yok, ve hatta onun arac 100 bin kilometre civari benim aractan fazla kullanilmis, onunda araci disarda park ediliyor benimkide. Golf Türkiye sartlarinda kaliteli bi arac gibi gözüksede gercekte orta kalite bi aractir.
Evet son cümleye katılıyorum aslında kaliteli dediğim fiyat performans di Avrupa en çok satanlarda çünkü
 
Yurtdışında birkaç golf 8 1.5 inceleme şansım olmuştu hepsinde şerit takip, discover pro geniş ekran, elektrikli koltuk vb pek çok özellik vardı ülkemizde bu özelliklerin hepsine fabrikasyon sahip golf 8 sayısı iki elin parmağını geçmez büyük ihtimalle.
 
Bu Türkiye distribütörü ile ilgili bence. Çok kısıtlı seçenek sunuluyor. Yoksa araçta sorun yok. Aslında çoğu ülkede değişiyor seçenekler, opsiyonlar. Mesela Fransa'da da çok takıntılı olanlar gidip Almanya'dan getiriyor aracı çünkü bazı durumlarda burda bulunmayan yada opsiyonel olarak bulunan bir şey almanyada standart olabiliyor. Aynı şekilde mesela bazen Almanya'da, Fransada olan seçenek Belçika'da olmuyor vs. Yinede sitem etmekte haklısınız Türkiye de gerçekten çok kısıtlı seçenekler var. Şimdi mesela fransız broşüre baktım bu 12,9" ekran mesela Fransa'da giriş paket hariç diğer hepsinde standart yazıyor.
 
Arkadaşlar olay artık vergi olmaktan çıkıp haraç haline gelmiş ÖTV ile ilgili, distribütör ne yapsın, sizin istediğiniz opsiyonlu araçları getirip kime satacak bu kadar vergi yüküyle ???
 
Cok kaliteli kismina katilmiyorum, ben Almanyada yasiyorum ve bastan söyleyeyim yasadigim bölge kis ayinin cetin gectigi bi yer ve yagmur kar ve yollara atilan tuz eksik olmaz. 2013 model Golf aracimin hem alt kismi ve hemde bütün sac aksami pas icinde ve daha arac 7 yasinindayken bagaj kapisi paslandigi icin servis tarafindan boyandi. Arkadasimda ise hemen hemen benim aracla yasit bi 3 lük BMW var ve aracinda ne alt tarafta ne sac aksaminda pasin p si yok, ve hatta onun arac 100 bin kilometre civari benim aractan fazla kullanilmis, onunda araci disarda park ediliyor benimkide. Golf Türkiye sartlarinda kaliteli bi arac gibi gözüksede gercekte orta kalite bi aractir.
Golfün benim için olayı(genel olarak dünya genelinde herkesin dediği şey,dünyanın en büyük otomobil gazetecisi sayılabilecek ve televizyonda en çok izlenen program top gear sunucusu jeremy clarkson bile günlük kullanımda mk7.5 golf gti sahibiydi yakın zamana kadar ve aynen bunu söylüyordu),araç herşeyi orta ayarda yapıyor,zayıf yaptığı hiçbirşey yok.Bu nedenle normal günlük kullanımda premiumu arattığı hiçbir konu yok ve premiumdan geçince de yadırganmıyor.(2. aracım premium D sedan,uzun yolda kullanıyorum,şehiriçi aracım golf) .Ama çok üstün yaptığı da neredeyse hiçbir konu gerçekten yok.Performansı yeterli ama aynı paraya daha hızlı bir araç rahatlıkla alınır,yol tutuş yeterli ama daha iyi yol tutan arabalar var,yakıt tüketimi ve konfor konusunda çok başarılı diyebilirim sadece.Kalite iyi ama elbette premium değil.Golf her zaman iyi bir arabaydı,kusur bulmak zor,eksikleri mukayese yapınca ortaya çıkıyor ama örneğin aşağı yukarı aynı paraya 125 hp focus daha performanslı ise 1.0 ecoboostun arıza konusunda soru işaretleri ve titreşimli çalışması-konfor konusunda yetersizliği-iç mekanın ticari araç gibi oluşu golfü üstün tutuyor benim için mesela.Peugeot 308’i otomatik vites ve 130 hp motoru life golften ciddi miktarda daha ucuza daha çok donanım ve çok daha şık iç-dış dizaynla veriyor ama baş-diz mesafeleri yetersiz,arka koltuk çok dik,içerisi bir tık klostrofobik biraz özetle ve 1.2 puretech için sayısız dava var.Ben D segmentinden inip golfe binince aracı zorlamadığımda,özellikle plastik mıncıklamadığımda vs önemli bir fark hissetmiyorum ama toyotaya forda peugeota bindiğimde ciddi konfor ve kalite kaybı hissediyorum.Peugeota bindiğimde daralıyorum.
 
Yurtdışında birkaç golf 8 1.5 inceleme şansım olmuştu hepsinde şerit takip, discover pro geniş ekran, elektrikli koltuk vb pek çok özellik vardı ülkemizde bu özelliklerin hepsine fabrikasyon sahip golf 8 sayısı iki elin parmağını geçmez büyük ihtimalle.
Hocam anlattıgın hersey ekstra ya girer
Yurtdısında servıs e gidersin golf alacağını belirtirsin servis elemanı sana ellerinde var olan yada gelmesi yakın olan aracları anlatırlar
Senın ıstedıgın bir arac yoksa model seçersin motor gucunu hangi multi Media hangi paket olacağını belirtirsin ve servis elemanıyla beraber aracını tamamlarsın istediğin her donanımı eklersin koltuk rengınden tut istediğin jant a kadar ve sipariş geçersin 8/12 hafta da arac en geç elinde olur
sanmaki yurdt dışında satılan bütün golf lerde yazdığın özellikler var
 
Sorun golfte filan değil ya , şöyle rahatlıkla dolu 2.0 gti alıp binemediğimiz bir memleketteyiz..(R bile isteyemiyorum)
Çok zor olmamalı, bence golfün tadı da anca öyle çıkar zaten.300hp yakın, ıslak kavramalı golfe kimse hayır demez. Boş paket, 1.5 olmasına rağmen 116 hp ile sınırlandırılmış, aldığın araçta opsiyon seçemediğin bir memleket..
Memleket isterim
Yaşamak, sevmek gibi gönülden olsun;
Olursa bir şikâyet ölümden olsun.
Diyerek konuyu kapatayım 😆.
 

Golfün benim için olayı(genel olarak dünya genelinde herkesin dediği şey,dünyanın en büyük otomobil gazetecisi sayılabilecek ve televizyonda en çok izlenen program top gear sunucusu jeremy clarkson bile günlük kullanımda mk7.5 golf gti sahibiydi yakın zamana kadar ve aynen bunu söylüyordu),araç herşeyi orta ayarda yapıyor,zayıf yaptığı hiçbirşey yok.Bu nedenle normal günlük kullanımda premiumu arattığı hiçbir konu yok ve premiumdan geçince de yadırganmıyor.(2. aracım premium D sedan,uzun yolda kullanıyorum,şehiriçi aracım golf) .Ama çok üstün yaptığı da neredeyse hiçbir konu gerçekten yok.Performansı yeterli ama aynı paraya daha hızlı bir araç rahatlıkla alınır,yol tutuş yeterli ama daha iyi yol tutan arabalar var,yakıt tüketimi ve konfor konusunda çok başarılı diyebilirim sadece.Kalite iyi ama elbette premium değil.Golf her zaman iyi bir arabaydı,kusur bulmak zor,eksikleri mukayese yapınca ortaya çıkıyor ama örneğin aşağı yukarı aynı paraya 125 hp focus daha performanslı ise 1.0 ecoboostun arıza konusunda soru işaretleri ve titreşimli çalışması-konfor konusunda yetersizliği-iç mekanın ticari araç gibi oluşu golfü üstün tutuyor benim için mesela.Peugeot 308’i otomatik vites ve 130 hp motoru life golften ciddi miktarda daha ucuza daha çok donanım ve çok daha şık iç-dış dizaynla veriyor ama baş-diz mesafeleri yetersiz,arka koltuk çok dik,içerisi bir tık klostrofobik biraz özetle ve 1.2 puretech için sayısız dava var.Ben D segmentinden inip golfe binince aracı zorlamadığımda,özellikle plastik mıncıklamadığımda vs önemli bir fark hissetmiyorum ama toyotaya forda peugeota bindiğimde ciddi konfor ve kalite kaybı hissediyorum.Peugeota bindiğimde daralıyorum.

Fikirlerinize genel olarak katılıyorum. Golf kötü bir araç değil, ama çok iyi yada premium da değil. Normal vatandaş aracı. İsteyen aile aracı, isteyene spor araç isteyene piyasa aracı vs. Golf'ü Golf yapan yani onun bu kadar meraklısı olmasının nedeni hem sokak tarzını/ruhunu korurken, bir yanda da üst sınıf araçlardan konfor özellikleri alarak ortaya güzel harmanlanmış bir şey çıkıyor. Dolayısıyla özel bir kitleye sahip. Tabi bu söylediklerim mk4-mk7,5 arasında. Bence mk8 artık sokak tarzından uzaklaşıp, beyaz yakalı tarzına doğru kaydı. Belki mk9 filo aracı bile olabilir böyle giderse.

Kalite konusunda da her yeni modelin biraz eksildiği gerçeği de önümüzde. Özellikle gövde/şasi konusunda erken paslanma vb. şikayetler olması gerekenden çok daha erken ortaya çkıyor ve bundan bir almanda şikayet ediyor, bir amerikan da yada bir ingiliz de. Ancak artık herşeyin kalitesi tersi yönde gidiyor. Golf'e özel değil. Fakat sorun şu ki bir üretici olarak sen golf'ü golf yapan şeylerden kısmaya başlarsan işleri bozarsın. Bazı şeyler ekonomik nedenlerle bile çağın getirdiği zorluklar karşısında erimemesi gerekiyor. Yani basit bir örnek sen tutup torpido gözünün içindeki kaplamayı iptal edip adama yeni modelde çıplak plastik verirsen bu göze batar. Yada yumuşak dokulu iç döşemeyi bırakıp, sert ve basit görünümlü bir plastiğe geçersen bu çok göze batar.

Bu yüzdendir ki yabancı forumlarda zaman zaman konularını takip ettiğim bir çok insan başka modellere kaymak zorunda kaldı 7.5 sonrasında. Kimisi Audiye, kimisi bmw ye, kimisi Mercedes A serisine vs.
 

Geri
Üst Alt