Bugün kaza yapacaktım araç kendi durdu


momentS7

Üye
Katılım
12 Ara 2024
Mesajlar
76
Tepkime puanı
52
Konum
istanbul
İsim
tugrul
Araç
golf 8.5 imp
trafikte yokuş aşağı vites boştayken fren fren basıp yavaşça iniyoruz neyse telefonu elime aldım ekrana bağladım müzik seçerken araç aniden durdu elimdeki telefonu düşürdüm kafamı kaldırıp baktım önümdeki doblonun dibine yaklaşmışım az daha çarpıyordum neyse ki araç kendi durmuş

bir kez daha gsr2 nin önemli olduğunu anladım :) çarpsaydım adamla uğraşıp zaman kaybını düşünmek bile istemiyorum yani

artık benim gözümde 2023 ve öncesi hiçbir araç alınmaz gsr1 ne kadar işe yarıyor bilmiyorum ama gsr2 nin her araçta zorunlu olması çok güzel bişey sistem sorunsuz çalışıyor
 

Evet, güvenlik önlemleri olması iyi bir şey..
Maalesef günümüzde elinde telefon ekran vs uğraşan sürücüler olabiliyor.

Siz yine de yokuş aşağı boşa almayınız ve telefonla uğraşmayınız.
Golf bu.. Ne zaman ne yapacağı belli olmaz.
 
Durarken sadece boşta kullanın. Hareket halinde vitesde gaza basılmazsa hem yakıt tüketmez hem daha güvenli olur.
 
Herkes söylemiş ama bende söyleyim yokuş aşağı araç boşa alinmaz boşta çok hızlanır sürekli fren yapmak zorunda kalırsın ayrica boş yere yakit yakarsin viteste in yakit yakmadan iner
 
Yokuş aşağı boşa alınır. Nitekim e tsi olanlar bunu sadece yokuşta değil, her yerde yapıyor; gaza basılmayan her yerde hemen kendini boşa alıyor. Ancak burada yapılmaması gereken en büyük şey, telefona bakmaktır; telefon ekranına bakmayın. Çünkü herhangi bir şekilde yoldan ayrılan her bakış, kaza riskini beraberinde getiriyor. Bu arada, çarpışma önleyici sistem arabalarda çok mükemmel çalışırken, yayalarda da abartılı bir hassasiyet gösteriyor.
 
Yokuş aşağı boşa alınır. Nitekim e tsi olanlar bunu sadece yokuşta değil, her yerde yapıyor; gaza basılmayan her yerde hemen kendini boşa alıyor. Ancak burada yapılmaması gereken en büyük şey, telefona bakmaktır; telefon ekranına bakmayın. Çünkü herhangi bir şekilde yoldan ayrılan her bakış, kaza riskini beraberinde getiriyor. Bu arada, çarpışma önleyici sistem arabalarda çok mükemmel çalışırken, yayalarda da abartılı bir hassasiyet gösteriyor.
@hassey manuel araçta vitesi boşa alınca anlık tüketim ne görünüyor?

Yokuş aşağı Etsi araçta DSG olduğu için gaza basılmadığı anda aracın kavramayı ayırması durumunda frene dokunur dokunmaz alt viteslere düşürüp motor freni yapması söz konusu.

Burada güvenlik donanımı olmasa zaten araç manuel ve boşta olunca ikincil kazalara yol açar. Golf'te ayrıca ikincil kaza önleme sistemi de olmalı. Bu da boşa alınabilir anlamlı taşımaz.

Manuel vites aracın vitesini boşa almak ile D konumda yokuş aşağı giden bir aracın kavramayı ayırması aynı değil.
 
Son düzenleme:
Konu sahibinin yolda boşta gitmekten bahsettiğini düşünmüyorum. Trafikte çok düşük bir hızda gitmekten bahsediyor. Hiç de bir zararı olmaz hatta vitese takmanızdan daha iyi. Eğer yol yokuş aşağıysa ben de öyle yapıyorum hem daha kolay hem de boşuna yarım debriyajla yavaş yavaş gitmemiş oluyorum. Kaldı ki yolda da boşa atılabilir yolun duruma göre yakıtı da düşürebilirsiniz. 8 kilometre hızla boşta gitmenin kimseye güvenlik açısından zararı olmaz. Çarpışma önleyici de arka tamponunuzda gelen birisi yoksa çok iyi bir donanım evet kesinlikle katılıyorum.
 
Yokuş aşağı boşa alınır. Nitekim e tsi olanlar bunu sadece yokuşta değil, her yerde yapıyor; gaza basılmayan her yerde hemen kendini boşa alıyor. Ancak burada yapılmaması gereken en büyük şey, telefona bakmaktır; telefon ekranına bakmayın. Çünkü herhangi bir şekilde yoldan ayrılan her bakış, kaza riskini beraberinde getiriyor. Bu arada, çarpışma önleyici sistem arabalarda çok mükemmel çalışırken, yayalarda da abartılı bir hassasiyet gösteriyor.
Yayalar için başarılı çalıştığına kendimde şahit olmuştum. Aniden sorumsuzca yola atlayan yayalardan korunmak adına güzel bir sistem.

Sistemin başarılı çalışması güzel bir şey ancak ülkemizde sürücüler kadar yayalarda sorumsuz, dikkatsiz. Her zaman karşınıza çarpışma önleme sistemi olan araç denk gelmez çünkü, tedbiri elden bırakmamak önemli.
 
Anlık tüketim hıza göre değişiyor. Zaten amaç anlık tüketimden ziyade, aracın ataletiyle daha uzun süre süzülmesi. Ancak modern araçlardaki fren sistemleri çok başarılı olduğundan güvenlik sorunu oluşturmaz. Kaldı ki aracın motor freni, bence gereksiz yere şanzımana yük bindiriyor.

Acil durumlar dışında motor freni kullanılmamalı. ABS, ESP, fren destek sistemlerinin olduğu günümüzde motor freni çok gerekli değil.
 
Konu sahibinin yolda boşta gitmekten bahsettiğini düşünmüyorum. Trafikte çok düşük bir hızda gitmekten bahsediyor. Hiç de bir zararı olmaz hatta vitese takmanızdan daha iyi. Eğer yol yokuş aşağıysa ben de öyle yapıyorum hem daha kolay hem de boşuna yarım debriyajla yavaş yavaş gitmemiş oluyorum. Kaldı ki yolda da boşa atılabilir yolun duruma göre yakıtı da düşürebilirsiniz. 8 kilometre hızla boşta gitmenin kimseye güvenlik açısından zararı olmaz. Çarpışma önleyici de arka tamponunuzda gelen birisi yoksa çok iyi bir donanım evet kesinlikle katılıyorum.
Vites de debriyaja basılı tutmaktan bahsetmedim. Basılı tutulması tabi ki zararlı , zaten debriyaja basılıyorsa durma hızlarıdır.
 
Yokuş aşağı boşa alınır. Nitekim e tsi olanlar bunu sadece yokuşta değil, her yerde yapıyor; gaza basılmayan her yerde hemen kendini boşa alıyor. Ancak burada yapılmaması gereken en büyük şey, telefona bakmaktır; telefon ekranına bakmayın. Çünkü herhangi bir şekilde yoldan ayrılan her bakış, kaza riskini beraberinde getiriyor. Bu arada, çarpışma önleyici sistem arabalarda çok mükemmel çalışırken, yayalarda da abartılı bir hassasiyet gösteriyor.
@hassey manuel araçta vitesi boşa alınca anlık tüketim ne görünüyor?

Yokuş aşağı Etsi araçta DSG olduğu için gaza basılmadığı anda aracın kavramayı ayırması durumunda frene dokunur dokunmaz alt viteslere düşürüp motor freni yapması söz konusu.

Burada güvenlik donanımı olmasa zaten araç manuel ve boşta olunca ikincil kazalara yol açar. Golf'te ayrıca ikincil kaza önleme sistemi de olmalı. Bu da boşa alınabilir anlamlı taşımaz.

Manuel vites aracın vitesini boşa almak ile D konumda yokuş aşağı giden bir aracın kavramayı ayırması aynı değil.
Anlık tüketim hıza göre değişiyor. Zaten amaç anlık tüketimden ziyade, aracın ataletiyle daha uzun süre süzülmesi. Ancak modern araçlardaki fren sistemleri çok başarılı olduğundan güvenlik sorunu oluşturmaz. Kaldı ki aracın motor freni, bence gereksiz yere şanzımana yük bindiriyor.

Acil durumlar dışında motor freni kullanılmamalı. ABS, ESP, fren destek sistemlerinin olduğu günümüzde motor freni çok gerekli değil.

Yokuş aşağı giderken araç boşta olunca hıza göre anlık tüketim nasıl değişiyor?

Yokuş aşağı giderken acil durumda ya da kontrol kaybında araç boşta ise nasıl vitese alıp motor freni yapabilir?
Olası çarpışma sonrası aracın şanzımana yük bindirip bindirmemesi mi önemli yoksa uçurumdan daha da yol alabilmesi mi?
 
Yokuş aşağı giderken araç boşta olunca hıza göre anlık tüketim nasıl değişiyor?

Yokuş aşağı giderken acil durumda ya da kontrol kaybında araç boşta ise nasıl vitese alıp motor freni yapabilir?
Olası bir çarpışma sonrası aracın şanzımana yük bindirip bindirmemesi mi önemli, yoksa uçurumdan daha da yol alabilmesi mi?

Anlık tüketim hıza göre değişiyor. 5 litre de gördüm, 0,4 litre de.

Aşırı örneklemeler doğru değil. Uçuruma gidecek kadar hızlarda zaten boşta bırakılmaz. Ben uzun ve dik olmayan yokuşlarda boşta bırakırım. Kırmızı ışık uzaktan görülüp boşta bırakılır. Ve boşta bırakıldığı hızlarda rahatlıkla durulabilecek hızlardadır.

Neyse, ben bildiğimi söyledim, katılmayabilirsiniz. Boşta bırakmak her türlü motor için faydalı ve uygun yerlerde uygulanması gereken bir tekniktir. Tüm araç üreticileri bu tekniği uygulamaktadır; kötü bir şey olsa zaten sistemsel olarak uygulanabilir bir şey olmazdı. eski bilgilerle yeni fikirler beyan edilemez dediğiniz şeyler 15-20 yıl öncesinde olabilirdi. Ama şu anda, günümüzdeki modern teknolojiyle boşta bırakmak hiçbir zaman güvenlik sorunu teşkil etmeyecektir.
 
Yokuş aşağı giderken araç boşta olunca hıza göre anlık tüketim nasıl değişiyor?

Yokuş aşağı giderken acil durumda ya da kontrol kaybında araç boşta ise nasıl vitese alıp motor freni yapabilir?
Olası bir çarpışma sonrası aracın şanzımana yük bindirip bindirmemesi mi önemli, yoksa uçurumdan daha da yol alabilmesi mi?

Anlık tüketim hıza göre değişiyor. 5 litre de gördüm, 0,4 litre de.

Aşırı örneklemeler doğru değil. Uçuruma gidecek kadar hızlarda zaten boşta bırakılmaz. Ben uzun ve dik olmayan yokuşlarda boşta bırakırım. Kırmızı ışık uzaktan görülüp boşta bırakılır. Ve boşta bırakıldığı hızlarda rahatlıkla durulabilecek hızlardadır.

Neyse, ben bildiğimi söyledim, katılmayabilirsiniz. Boşta bırakmak her türlü motor için faydalı ve uygun yerlerde uygulanması gereken bir tekniktir. Tüm araç üreticileri bu tekniği uygulamaktadır; kötü bir şey olsa zaten sistemsel olarak uygulanabilir bir şey olmazdı. eski bilgilerle yeni fikirler beyan edilemez dediğiniz şeyler 15-20 yıl öncesinde olabilirdi. Ama şu anda, günümüzdeki modern teknolojiyle boşta bırakmak hiçbir zaman güvenlik sorunu teşkil etmeyecektir.

Yukarıda etsi aracın örneklendirilmesi sonucunda örneklendirme yaptım diyebiliriz.

Dediğim gibi etsi yani DSG aracın kavramayı ayırması ile manuel aracın boşa alınması farklıdır.
 

Yokuş aşağı giderken araç boşta olunca hıza göre anlık tüketim nasıl değişiyor?

Yokuş aşağı giderken acil durumda ya da kontrol kaybında araç boşta ise nasıl vitese alıp motor freni yapabilir?
Olası bir çarpışma sonrası aracın şanzımana yük bindirip bindirmemesi mi önemli, yoksa uçurumdan daha da yol alabilmesi mi?

Anlık tüketim hıza göre değişiyor. 5 litre de gördüm, 0,4 litre de.

Aşırı örneklemeler doğru değil. Uçuruma gidecek kadar hızlarda zaten boşta bırakılmaz. Ben uzun ve dik olmayan yokuşlarda boşta bırakırım. Kırmızı ışık uzaktan görülüp boşta bırakılır. Ve boşta bırakıldığı hızlarda rahatlıkla durulabilecek hızlardadır.

Neyse, ben bildiğimi söyledim, katılmayabilirsiniz. Boşta bırakmak her türlü motor için faydalı ve uygun yerlerde uygulanması gereken bir tekniktir. Tüm araç üreticileri bu tekniği uygulamaktadır; kötü bir şey olsa zaten sistemsel olarak uygulanabilir bir şey olmazdı. eski bilgilerle yeni fikirler beyan edilemez dediğiniz şeyler 15-20 yıl öncesinde olabilirdi. Ama şu anda, günümüzdeki modern teknolojiyle boşta bırakmak hiçbir zaman güvenlik sorunu teşkil etmeyecektir.
Yokuş aşağı boşa almak mantıksız hocam. Çok hafif tatlı egimdir araba hızlanmadan gidiyordur boşta, o ayrı. Ama onun dışı hızlanan araçta mantıklı değil.

Yokuş aşağı viteste giderseniz hem motor freni hızlanmayı önler, hem yakıt anlık 0 a düşer yakıt ekonomisi ,siz daha iyi bilirsiniz yakıt ekonomisini, hem de boşuna fren basmamış olursunuz fren balataları boşuna bitmez/ısınmaz.

ABS ESP motor freni ne alakası var onu da anlamış değilim saçma bir argüman ABS ESP normalde düz yolda devreye girmez ki lastikler kaymadıkça
 

Geri
Üst