Golf 5 1.6 FSİ 140 km hız sorunu


makinist41

Yeni Üye
Katılım
27 Ocak 2025
Mesajlar
27
Tepkime puanı
7
Konum
KOCAELİ/İZMİT
İsim
HAKAN
Araç
GOLF 5 /1.6 FSİ DSG
Merhaba,

Golf 5 1.6 fsi motor araç sahibiyim yaklaşık olarak 7 aydır aktif kullanıyorum 140 km geçmiyor araç aldıgım kişide aynı şekilde söyledi,sebei ne olabilir.
 
Son düzenleme:

epc + motor ışığı motor titreme devir 10.000 - üstü çıkmama gaz yememe roolati de durmaması hırıltılı çalışma v.b
Motor ışığında ilk tespitim şu olmuştu, sildirdim. 100 ve üzeri hıza ulaştığımda araç içinde biraz sıcaklık hissediyordum. Bu olduğu zaman da tekrar motor arıza ışığı yanıyordu. Siz nasıl çözdünüz motor arıza ışığını.? 0-100 8 sn ulaşıyorum. Benim aracım da atmosferik. Hızla işim olmadığı için pek umursamıyorum sadece ileride farklı problem çıkartmasın diye araştırdım bende..
 
Upvote 0

sıcaklık benim araçta oluyor motor ısını içeri almasından kaynaklı sıcak havalarda bilhassa ,en son dediğim gibi elektriksel olarak sorun olduguna kanaat getirildi,çok sukur cozuldu bende motor ile ilgili olabileceğini düşündüm çünkü motor yerinde durmuyordu.max speed 20 km gidiyor dip gaz da idi bazende hiç bişy yok muş gibi 140 görüştüm çözüldü o çok sukur ama halen sizde devam ediyor ise gidin bir gösterin derim.
 
Upvote 0
Bu kadar işlemi hangi arıza için yaptırdınız?

Bende şu şekilde oluyor 140 Km hıza kadar problem yok. Hatta vites geçişlerinde bile bir problem yok düşük devirde 6. Viteste rahat rahat ilerliyorum. Fakat 140’a ulaştığım zaman vites düşüyor 5’e ve araç bir anda Honda civic 5 vitesli olan aracın 6. Vitesi aradığı gibi 6. Vitese geçiş yapmak istiyor ama bir türlü geçemiyor geçse zaten 140 sorunu çözülecek. Hafif bir eğimli yolda 170-180’i gördüm. Motor arıza ışığını sorma sebebim ise boğaz kelebeğinin altında sıcaklık sensörü var siyah bir plastik parça ucu tel şeklinde belki o arızalı olabilir ve araç ısındığı için de kendini korumaya alıyor olabilir diye düşünüyorum.
Yada benzin ile ilgili mi acaba diyorum. 6. Vitese geçtiği zaman benzin yetiştirememe gibi bir sorun mu var diye aklıma geliyor. Benim o kadar süratle işim olmadığı için artık çok üzerine düşmüyorum. Uzun yolda canınızı sıkabilir bu durum..

Bir de forumdan bir arkadaş vcds programı ile bobin-buji testi, yakıt basınç ölçümünü yaptırın, mutlaka bu programı kullanmasını bilen bir ustaya gidin dedi.
aynen oyle dediğin gibi işin ehline gitmek gerekiyor.araç ağır ama fazla hız kaldırır mı bilemem malum yaş vs.
 
Upvote 0
Bu sorunun sebebi buji yada bobin olabilir 6. viteste aracım yığılıyordu benimde beyinden bakıldıgında 2. ve 4. bujinin cevap vermediğini gördük bobinlerdede sorun vardı bu sebebten hepsini baştan elden geçirdik.
BRK7 buji öneriyorlar bilginiz olsun.
 
Upvote 0
Ateşleme sistemi kontrolü yaptırın sorun yoksa daha önce triger değişmişse ki muhtemelen değişmiş olabilir fsi motorlar zincirli orada bir hata yapılma ihtimali yüksek aracın sentesini ehil bir yerde kontrol ettirin krank okuyucusunda sorun varmı baktırın
 
Upvote 0
Ateşleme sistemi kontrolü yaptırın sorun yoksa daha önce triger değişmişse ki muhtemelen değişmiş olabilir fsi motorlar zincirli orada bir hata yapılma ihtimali yüksek aracın sentesini ehil bir yerde kontrol ettirin krank okuyucusunda sorun varmı baktırın
Selam,

krank okuyucusunda sorun olsa sensör arıza yakar aslında suan oyle bir durumda yok sente dediğiniz şey nedir ?
P2006 kodu vardı bi kaç kez baktıgımda emme manifold kapak sıkışmasında dolayı yapabilir mi
 
Upvote 0
Selam,

krank okuyucusunda sorun olsa sensör arıza yakar aslında suan oyle bir durumda yok sente dediğiniz şey nedir ?
P2006 kodu vardı bi kaç kez baktıgımda emme manifold kapak sıkışmasında dolayı yapabilir mi
P2006 arızasından yapabilir sente aracın motorunun çalışma düzeni diyebiliriz piston ve sübapların eş zamanlı olması gerektiği gibi çalışmasını sağlar ateşleme sırası ve avans doğrudan bu ayarla ilgilidir aslında bu bozuk oldumu ateşleme ve avansta bozuk olur o sebepten ehil bir vw ustasına göstermekte fayda var İstanbuldaysanız öneride bulunabilirim başka bir ildeyseniz o ilde iyi bir usta bilen forumda arkadaşlarımız vardır araçta soğukken sarsıntılı çalışma vs varmı tekleme gibi ışıklarda beklerken vs
 
Upvote 0
P2006 arızasından yapabilir sente aracın motorunun çalışma düzeni diyebiliriz piston ve sübapların eş zamanlı olması gerektiği gibi çalışmasını sağlar ateşleme sırası ve avans doğrudan bu ayarla ilgilidir aslında bu bozuk oldumu ateşleme ve avansta bozuk olur o sebepten ehil bir vw ustasına göstermekte fayda var İstanbuldaysanız öneride bulunabilirim başka bir ildeyseniz o ilde iyi bir usta bilen forumda arkadaşlarımız vardır araçta soğukken sarsıntılı çalışma vs varmı tekleme gibi ışıklarda beklerken vs
tekleme vs yok sarsınta yok çok sukur ama lak lak yapıyor pistonlar onun sesi mi baska bişy mi anlamaymadım ama çekişte sorun yok rampa yukarı.
emme manifold kapakgı sıkışmış diyordu kod açıklama da 160 km yi görüyor oda zorlanır ise dsg 6 otomatik
izmit / kocaeli
 
Upvote 0
tekleme vs yok sarsınta yok çok sukur ama lak lak yapıyor pistonlar onun sesi mi baska bişy mi anlamaymadım ama çekişte sorun yok rampa yukarı.
emme manifold kapakgı sıkışmış diyordu kod açıklama da 160 km yi görüyor oda zorlanır ise dsg 6 otomatik
izmit / kocaeli
Anladım, lak lak sesinin birçok sebebi vardır dinleyerek yorum yapmak önemli yatak vurması diyende çıkabilir itici sesi triger sesi diyende İstanbula gelme durumunız olur ise ümraniye sanayide Erbaşlar oto Rıdvan usta var kendisi ile iletişime geçip ziyaret edebilirsiniz gene İstanbuld sancaktepe tarafında Reset garaj Mesut usta var onlarlada görüşebilirsiniz bahsettiğiniz hata kodundan dolayıda bu sıkıntıyı yaşatabilir emiş sistemiyle ilgili bir sorun belkide bu hatadan ötürü yüksek hızda doğru hava yakıt karışımını araç hazırlayamıyor olabilir
 
Upvote 0
Anladım, lak lak sesinin birçok sebebi vardır dinleyerek yorum yapmak önemli yatak vurması diyende çıkabilir itici sesi triger sesi diyende İstanbula gelme durumunız olur ise ümraniye sanayide Erbaşlar oto Rıdvan usta var kendisi ile iletişime geçip ziyaret edebilirsiniz gene İstanbuld sancaktepe tarafında Reset garaj Mesut usta var onlarlada görüşebilirsiniz bahsettiğiniz hata kodundan dolayıda bu sıkıntıyı yaşatabilir emiş sistemiyle ilgili bir sorun belkide bu hatadan ötürü yüksek hızda doğru hava yakıt karışımını araç hazırlayamıyor olabilir
Evet oda olabilir,teşekkürler.
 
Upvote 0

Geri
Üst