silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
Cruise Control(CC); yani Hız Sabitleyici nasıl kullanılır? CC ile sürüş teknikleri...
İnceliklerini zamanla ve üstadlarımdan öğrendim ve bu ilkeleri uyguladığım sürece tüketim değerleri düşük ama en önemlisi lüzumsuz yere aracınızı da yormamış olursunuz.
Cruise Control(CC) ile sürüş ayrı bir sanat dalı olarak okullarda okutulacak denli incelikli bir mesele...
*Gaz kesmeden düşük hızda da olsa yol alınacak hızlarda her fırsatta kullanmalı.
*On/Off veya CNL veya boş vites veya frene basılınca CC devreden otomatikman çıkınca hafızadaki son hız silinmez ve RES tuşuna basılarak tekrar devreye alınabilir.
* Eğer ciddi bir yavaşlama olduysa CC'yi devreden çıkartarak gaza yüklenmesini önlemelidir.
*Yokuşa yaklaşırken CC'yi devreden çıkartıp - gaz kesmeden - kademeli olarak azaltmak tamamen aracın sahip olduğu ivmesini de kullanarak rampayı çıkmak...
Çünkü CC yokuşlarda gaza yüklenince değer artışına neden oluyor.
*Yokuş inerken eğer meyil dikse uygun olan en yüksek viteste meyil az ise boş viteste inerek CC'yi devreden çıkartmak.
*sıkışık trafikte, ilerideki trafiğin durduğunu görerek CC'yi son ana kadar devrede tutmamak..."
*uzun hafif meyilli rampalarda cc kapatılmalı araba yer çekimi eşliğinde rampayı inmeli boş yere gaz vermemeli
*+ tuşunu kullanmak hele hele 2-3 kez basmak, sürekli gaza yüklenmekle aynı sonuçları doğurduğundan çok fazla tercih edilmemeli.
Bunun yerine
"RES tuşu ile yumuşak biçimde hızınızı arttırarak 'ayağınızın altında yumurta varmış gibi...'gaza basmanızı simüle ederek hızınız arttırmak" benim keşfim...
Konu resmim elbette Yasin Üstadımdan...
Moderatör tarafında düzenlendi: