Cruise Control(CC); yani Hız Sabitleyici nasıl kullanılır?


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,340
İsim
Murat İNCİ
Cruise Control(CC); yani Hız Sabitleyici nasıl kullanılır? CC ile sürüş teknikleri...



İnceliklerini zamanla ve üstadlarımdan öğrendim ve bu ilkeleri uyguladığım sürece tüketim değerleri düşük ama en önemlisi lüzumsuz yere aracınızı da yormamış olursunuz.

Cruise Control(CC) ile sürüş ayrı bir sanat dalı olarak okullarda okutulacak denli incelikli bir mesele...

*Gaz kesmeden düşük hızda da olsa yol alınacak hızlarda her fırsatta kullanmalı.

*On/Off veya CNL veya boş vites veya frene basılınca CC devreden otomatikman çıkınca hafızadaki son hız silinmez ve RES tuşuna basılarak tekrar devreye alınabilir.

* Eğer ciddi bir yavaşlama olduysa CC'yi devreden çıkartarak gaza yüklenmesini önlemelidir.

*Yokuşa yaklaşırken CC'yi devreden çıkartıp - gaz kesmeden - kademeli olarak azaltmak tamamen aracın sahip olduğu ivmesini de kullanarak rampayı  çıkmak...

Çünkü CC yokuşlarda gaza yüklenince değer artışına neden oluyor.

*Yokuş inerken eğer meyil dikse uygun olan en yüksek viteste meyil az ise boş viteste inerek CC'yi devreden çıkartmak.

*sıkışık trafikte, ilerideki trafiğin durduğunu görerek CC'yi son ana kadar devrede tutmamak..."

*uzun hafif meyilli rampalarda cc kapatılmalı araba yer çekimi eşliğinde rampayı inmeli boş yere gaz vermemeli:)

*+ tuşunu kullanmak hele hele 2-3 kez basmak, sürekli gaza yüklenmekle aynı sonuçları doğurduğundan çok fazla tercih edilmemeli.

Bunun yerine

"RES tuşu ile yumuşak biçimde hızınızı arttırarak  'ayağınızın altında yumurta varmış gibi...'gaza basmanızı simüle ederek hızınız arttırmak" benim keşfim...

Konu resmim elbette  Yasin Üstadımdan...

YPbp2k.jpg


 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Teşekkür ederiz. Ayrıca yağmurlu ve kaygan yol şartlarında kesinlikle Cruise Control kullanılmamalıdır. 

 
Cruise Control(CC); yani Hız Sabitleyici nasıl kullanılır? CC ile sürüş teknikleri...








İnceliklerini zamanla ve üstadlarımdan öğrendim ve bu ilkeleri uyguladığım sürece tüketim değerleri düşük ama en önemlisi lüzumsuz yere aracınızı da yormamış olursunuz.

Cruise Control(CC) ile sürüş ayrı bir sanat dalı olarak okullarda okutulacak denli incelikli bir mesele...

*Gaz kesmeden düşük hızda da olsa yol alınacak hızlarda her fırsatta kullanmalı.

*On/Off veya CNL veya boş vites veya frene basılınca CC devreden otomatikman çıkınca hafızadaki son hız silinmez ve RES tuşuna basılarak tekrar devreye alınabilir.

* Eğer ciddi bir yavaşlama olduysa CC'yi devreden çıkartarak gaza yüklenmesini önlemelidir.

*Yokuşa yaklaşırken CC'yi devreden çıkartıp - gaz kesmeden - kademeli olarak azaltmak tamamen aracın sahip olduğu ivmesini de kullanarak rampayı  çıkmak...

Çünkü CC yokuşlarda gaza yüklenince değer artışına neden oluyor.

*Yokuş inerken eğer meyil dikse uygun olan en yüksek viteste meyil az ise boş viteste inerek CC'yi devreden çıkartmak.

*sıkışık trafikte, ilerideki trafiğin durduğunu görerek CC'yi son ana kadar devrede tutmamak..."

*uzun hafif meyilli rampalarda cc kapatılmalı araba yer çekimi eşliğinde rampayı inmeli boş yere gaz vermemeli:)

*+ tuşunu kullanmak hele hele 2-3 kez basmak, sürekli gaza yüklenmekle aynı sonuçları doğurduğundan çok fazla tercih edilmemeli.

Bunun yerine

"RES tuşu ile yumuşak biçimde hızınızı arttırarak  'ayağınızın altında yumurta varmış gibi...'gaza basmanızı simüle ederek hızınız arttırmak" benim keşfim...

Konu resmim elbette  Yasin Üstadımdan...

peki hocam kullanım şekli ve hız sınırlandırıcı hakkındabilgi verebilir misiniz ?

 
Hız sınırlandırıcı mode tuşuna basılıp ekranda Lım yazısı çıkıyor yine +/- tuşları ve res/set tuşları ile hızı ayarlayıp sınırlandırmış oluyorsunuz. Çıkmak için gaza sonuna kadar basıp pedal sonundaki butona basınca yada cancel yapınca devreden çıkarmış oluyorsunuz.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
2km den uzun düz yollarda devreye alıyorum sıkıntı yaratırmı ?

 
Size kalmış kontrolün sizin elinizde olduğu sürece istediğiniz zaman devreye alıp çıkarabilirsiniz.

GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Hız sınırlandırıcı mode tuşuna basılıp ekranda Lım yazısı çıkıyor yine +/- tuşları ve res/set tuşları ile hızı ayarlayıp sınırlandırmış oluyorsunuz. Çıkmak için gaza sonuna kadar basıp pedal sonundaki butona basınca yada cancel yapınca devreden çıkarmış oluyorsunuz.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Değerli Erkan Hocam 

Yanıtınız için teşekkür ederim 

 
peki hocam kullanım şekli ve hız sınırlandırıcı hakkındabilgi verebilir misiniz ?
Değerli Hocam 

Aracınız rodajda olduğu sürece sabit hızla ilerlenmesi önerilmediği için kullanmanız önerilmez. 

 
Hız sabitleyicide +'ya bastığımda her seferinde 10'ar artış oluyor bu normal mi ? (hız 50 iken bir kere +'ya bastığımda 60 oluyor)

Daha önce kullandığım araçlarda 1'er artış oluyordu....

 
Bendede aynı, mesela 62 km hızla giderken CC devreye aldığımda ilk artışta 65 sonrasında 70 sonrasında 80 oluyor

 
@baris @ahmetby Res ve Set tuşlarına basarsanız hızı +1 ve -1 olarak artırıp düşürebilirsiniz.., ve siz CC aktif ettiğinizde aracın o anki hızı küsüratlı bir hızda ise örneğin 72km olsun siz + tuşuna basarsanız direk 82 değilde 80 e tamamlar..

 

Bu konuyla ilgili birşey sormak istiyorum. Önümüze bir araç geçti diyelim ve hızını azalttı. Bu durumda araç kendi hızını nasıl düşürür. Bunun bir ayarı var mı veya donanım mı takılması gerekiyor?

 

Geri
Üst Alt