1.2 TSİ 105 HP Yağ Eksiltme Kompresyon Testi


ikibinley

Yeni Üye
Katılım
2 Şub 2025
Mesajlar
11
Tepkime puanı
1
Konum
Sakarya
İsim
Ceyhun
Araç
Leon
Merhabalar , aracım 1.2 tsi 105hp aracı yeni aldım o gün bu gündür yağ eksiltme sorunu yaşıyorum ve şehirlerarası 80-100kmlik yollarda kullanıyorum. Gittiğim km nin yarısı kadar yani 1000km de 0.5L yağ eksiltiyor. Aracı alırken yağ değiştim castrol yağ vardı belki sahtedir diye boşalttırıp mobil koydurttum yine eksilme devam etti .Egzozda mavi duman yok gidişinde vs. de hiçbir sıkıntı yok. Hangi ustaya gittiysem bakmadan motor yapılcak diyor zorla kontrol ettiriyorum turbo da hafif kaçak haricinde yağ kaçağı yok. Son olarak kompresyon testi yaptırdım 3 silindir basıncı 170 yani 12 bar civarlarinda , bir silindir 145-150 10bar civarında çıktı kuru ölçüm yapıldı sadece motor yapılcak dendi . Sorum o ki bu küçük kayıp 1000km de 0.5LT yağ eksilmesinin sebebimidir ? Bu sorunu yaşayan varmı , çözen varmı ?
 

Bu konu ile ilgili internette bulduğum bilgiye göre eğer triger kayışının plastik kapağının üzerindeki etikette CJZ_: 170947 değerinden daha düşük bir değer yazıyorsa bu serilerde çok sık bir şekilde sorunlu silindir kapağı bulunuyormuş. Bunu bir kontrol edin derim. Belki sorunu nokta atışı ile bulma şansınız olur.
 
Son düzenleme:
Geçmiş olsun, 1.2 105lik olanlar kronik biliyorum araştırdınız mı
Direk 1.2 tsi diye araştırmıştım ama büyük bir kronik soruna rastlamamıştım açıkcası aracımı alırken 120.000 deki arabada ne çıkabilir ki diye düşünmüştüm ama yanıldım gibi duruyor
 
Bu konu ile ilgili internette bulduğum bilgiye göre eğer triger kayışının plastik kapağının üzerindeki etikette CJZ_: 170947 değerinden daha düşük bir değer yazıyorsa bu serilerde çok sık bir şekilde sorunlu silindir kapağı bulunuyormuş. Bunu bir kontrol edin derim. Belki sorunu nokta atışı ile bulma şansınız olur.
Yarın gün içerisinde kontrol edicem .Silindir kapağı subabların vs. Olduğu kısım sanırım burdaki sorun subap lastikleri falan olabilir mi acaba ?
 
Yarın gün içerisinde kontrol edicem .Silindir kapağı subabların vs. Olduğu kısım sanırım burdaki sorun subap lastikleri falan olabilir mi acaba ?

Evet subapların olduğu kısım. Subap lastikleri olduğunu sanmıyorum. Okuduğum fransızca forumda bir kişi Volkswagen servisinde bu sorun nedeniyle silindir kapağının ve piston segmalarının değiltirildiğini yazmış. Ancak teknik servisleri biliyoruz işi garantiye almak için ne lazım olan olmayan herşeyi yeniliyorlar.

Sizin içinizi belki sade bir piston segmanı ve yeni bir kapak contası görebilir bilmiyorum. Ancak açıldıktan sonra kesin olarak belli olabilir.
 
Merhabalar , aracım 1.2 tsi 105hp aracı yeni aldım o gün bu gündür yağ eksiltme sorunu yaşıyorum ve şehirlerarası 80-100kmlik yollarda kullanıyorum. Gittiğim km nin yarısı kadar yani 1000km de 0.5L yağ eksiltiyor. Aracı alırken yağ değiştim castrol yağ vardı belki sahtedir diye boşalttırıp mobil koydurttum yine eksilme devam etti .Egzozda mavi duman yok gidişinde vs. de hiçbir sıkıntı yok. Hangi ustaya gittiysem bakmadan motor yapılcak diyor zorla kontrol ettiriyorum turbo da hafif kaçak haricinde yağ kaçağı yok. Son olarak kompresyon testi yaptırdım 3 silindir basıncı 170 yani 12 bar civarlarinda , bir silindir 145-150 10bar civarında çıktı kuru ölçüm yapıldı sadece motor yapılcak dendi . Sorum o ki bu küçük kayıp 1000km de 0.5LT yağ eksilmesinin sebebimidir ? Bu sorunu yaşayan varmı , çözen varmı ?
lukoil 5.40 mavi Tavsiye etti tamirci
Ben bakımı bekliyorum
Lukoil 5.30 ana bayiden gri renk aldım iyisi ilave ederek kullandım aldıgımdan beri 700km den 1600km çıktı yağ uyarısı
Bakım zamanı gelince 5.40 maviye geçeceğim
 
lukoil 5.40 mavi Tavsiye etti tamirci
Ben bakımı bekliyorum
Lukoil 5.30 ana bayiden gri renk aldım iyisi ilave ederek kullandım aldıgımdan beri 700km den 1600km çıktı yağ uyarısı
Bakım zamanı gelince 5.40 maviye geçeceğim
Yani kaliteli yağ çok önemli ama ana bayiden alınması gerekiyor
 
lukoil 5.40 mavi Tavsiye etti tamirci
Ben bakımı bekliyorum
Lukoil 5.30 ana bayiden gri renk aldım iyisi ilave ederek kullandım aldıgımdan beri 700km den 1600km çıktı yağ uyarısı
Bakım zamanı gelince 5.40 maviye geçeceğim
Denemekte fayda var gibi hem 5-40 hemde marka olarak . Ben 5-30 kullanıyorum son gittiğim usta yağ çubuğun dibinde diye 1 litre yağ koydu sonradan aklıma geldi koyduğu yağ kutusunu arastirdim 10-40 çıktı sorun olurmu acaba ?
 
Motor yapılması şart gibi. Çok yakın arkadaşım motor yaptırdıktan sonra kurtuldu bu dertten.
 
Motor yapılması şart gibi. Çok yakın arkadaşım motor yaptırdıktan sonra kurtuldu bu dertten.
Benim sorunum segmandaysa eğer gerçekten bana kalsa sadece piston+segman+subap lastikleri değişse yeter ama ustalar ana yatak kol yatak o bu derken niye olduğunu anlamadığım 50 parça ürün sayıyor buda direk sandık motor fiyatına çıkıyor. Arkadaşınız komple rektefiye yolunamı gitti ?
 
Benim sorunum segmandaysa eğer gerçekten bana kalsa sadece piston+segman+subap lastikleri değişse yeter ama ustalar ana yatak kol yatak o bu derken niye olduğunu anlamadığım 50 parça ürün sayıyor buda direk sandık motor fiyatına çıkıyor. Arkadaşınız komple rektefiye yolunamı gitti ?
Motoru alttan açmadı. Pistonlar ve kollar değişti. Segman atıldı. Yataklara müdahale edilmedi.
 
Kronik sorun genelde 2013 kullanıcıları yag eksilttigini yaziyor 2014 te görünende var benimki de 2014 alali 3 sene oldu 112 binde şükür sorun çıkmadı ama ne zaman çıkar kim bilir korkmuyor değilim

Satici belliki eksiltiyor diye elinden çıkarmış sana da söylememiş geçmiş olsun vw nin büyük ayıbı 120 binde araç yağ eksiltir mi tabiii o kmlerde garanti ne kalmadığı için yırtıyorlar
 

Kronik sorun genelde 2013 kullanıcıları yag eksilttigini yaziyor 2014 te görünende var benimki de 2014 alali 3 sene oldu 112 binde şükür sorun çıkmadı ama ne zaman çıkar kim bilir korkmuyor değilim

Satici belliki eksiltiyor diye elinden çıkarmış sana da söylememiş geçmiş olsun vw nin büyük ayıbı 120 binde araç yağ eksiltir mi tabiii o kmlerde garanti ne kalmadığı için yırtıyorlar

Volkswagen'e göre 1000km / 1L seviyesine göre "normal" sayılıyor. Bu yüzden zaten bu araçlar zamanında garantileri varken düzeltilmeyip bu güne kadar bu şekilde gelmiş.

Garanti kapsamındayken yağ eklenip baştan savılmıştır. Sonuçta yağın bidonu, bir servis çalışanının saatlik ücretinden daha ucuz. Olan yine kullanıcıya olmuş.
 

Geri
Üst