1.2 TSİ 105 HP Yağ Eksiltme Kompresyon Testi



Volkswagen'e göre 1000km / 1L seviyesine göre "normal" sayılıyor. Bu yüzden zaten bu araçlar zamanında garantileri varken düzeltilmeyip bu güne kadar bu şekilde gelmiş.

Garanti kapsamındayken yağ eklenip baştan savılmıştır. Sonuçta yağın bidonu, bir servis çalışanının saatlik ücretinden daha ucuz. Olan yine kullanıcıya olmuş.
Hiçbir yerde 1000 KM / 1 LT normal değildir. Çok performanslı R, GTI gibi modellerde bile 3000 KM / 500 ML yada 5000 KM / 1 LT şeklinde gider. Standart binek araçlarda yağ değişim periyodu arası yani 10.000 KM / 1 LT normal karşılanır. Hatta onu bile eksiltmemesi gerekir keza hiçbir TSI aracımda 200 ml üstü yağ eksiltme yaşamadım. 1.2 TSI 105 HP olan motorlar kronik segman sorunu olduğu için 2015/6. ay itibari ile 110 HP modeline geçiş yaptılar. VW Bu sorunu kabul ediyor. Hatta garanti kapsamında servisin motor yaptığı dönemler de oldu.
 
Benim kompresyon testide segmanda ufak bir sorun olduğunu gösteriyor 3 silindir 12 bar çıkarken 1 silindir 10 bar çıktı ama bu ufak kayıptan dolayı bu kadar yağ yakma normalmidir onu kestiremiyorum
 
Hocam geçmiş olsun öncelikle. Aynı aracı 5 sene kadar kullandım. Tek seçenek segman attırmak. Ben bu işlemi yaklaşık 2 sene önce yaptırmıştım. Motor rektefiye edildi. Segman, piston, kol değişmek zorunda. Sonrasında bir gram yağ eksiltmemişti.
 
Hocam geçmiş olsun öncelikle. Aynı aracı 5 sene kadar kullandım. Tek seçenek segman attırmak. Ben bu işlemi yaklaşık 2 sene önce yaptırmıştım. Motor rektefiye edildi. Segman, piston, kol değişmek zorunda. Sonrasında bir gram yağ eksiltmemişti.
Teşekkür ederim . Zaten kafa rahat etmiyor bu şekilde sorun neyse yaptırasım var ama şuan ustalar o bu derken sandık motor parası kadar fiyat çıkartıyor o durumdada sandık motor alalım kafan rahat eder diyorlar yani her iki ihtimaldede 140-160 masraf çıkartıyorlar sanki uğraşmamak için tamir fiyatını sandık motora uyarlamış gibiler sizin yaptırdığınız dönemde hiç sandık fiyatlarını araştırmışmıydınız yani dediğiniz gibi segman piston kol subap subap lastiği ve işçilik masrafı daha düşük çıkması gerekirdi diye düşünüyorum acaba yakın zamanda motor yaptıran varmıdır
 
Teşekkür ederim . Zaten kafa rahat etmiyor bu şekilde sorun neyse yaptırasım var ama şuan ustalar o bu derken sandık motor parası kadar fiyat çıkartıyor o durumdada sandık motor alalım kafan rahat eder diyorlar yani her iki ihtimaldede 140-160 masraf çıkartıyorlar sanki uğraşmamak için tamir fiyatını sandık motora uyarlamış gibiler sizin yaptırdığınız dönemde hiç sandık fiyatlarını araştırmışmıydınız yani dediğiniz gibi segman piston kol subap subap lastiği ve işçilik masrafı daha düşük çıkması gerekirdi diye düşünüyorum acaba yakın zamanda motor yaptıran varmıdır
Hocam ben yaptırdığımda 60.000 TL gibi bir tutar ödemiştim. Sandık motorlar ise 80.000 TL civarındaydı. Sandık motor attırmayı istemedim açıkçası. Çünkü bu işlemi ya hakkıyla yapıp ruhsata işletmek gerek ya da hiç yapmamak gerek bence. Sonradan başım ağrımasın diye ben tamir seçeneğinden ilerledim. Bu hali ile satıp alıcıyı mağdur etmek de istemedim. O yüzden yaptırıp belli bir süre bindim ve o şekilde sattım.
 
Evet biz bu haliyle satamıyoruz ama millet bize iteliyor işte mecbur yaptıracağız . Sandık motoru ruhsata işletme meselesinide araştırıp iyi bir karar vermek lazım gibi duruyor hayırlısı artık
 
Hiçbir yerde 1000 KM / 1 LT normal değildir. Çok performanslı R, GTI gibi modellerde bile 3000 KM / 500 ML yada 5000 KM / 1 LT şeklinde gider. Standart binek araçlarda yağ değişim periyodu arası yani 10.000 KM / 1 LT normal karşılanır. Hatta onu bile eksiltmemesi gerekir keza hiçbir TSI aracımda 200 ml üstü yağ eksiltme yaşamadım. 1.2 TSI 105 HP olan motorlar kronik segman sorunu olduğu için 2015/6. ay itibari ile 110 HP modeline geçiş yaptılar. VW Bu sorunu kabul ediyor. Hatta garanti kapsamında servisin motor yaptığı dönemler de oldu.
Tabiki normal değil. Ancak ben demiyorum Volkswagen kendisi diyor. Bazılarının kitapçığında 1000km/1L tüketeblir yazıyormuş. Benim tdi'nin kitapçığında 2000km/1L tüketebilir yazıyor.
 
Bendeki 1.2TSI 105'lik motor üç senede 15-17k km de değişime yakın, bir kez yağ eksiltti. Onu da önceki yağ değişiminden kalan 300-400 cc yağı ilave edince ikaz ışığı söndü. Sakin ve az km yapan biriyim. Motoru zorlamam.;)
 
Yaklaşık 10 yıl, 180 bin kilometredir 1.2 tsi 105 hp manuel araç kullanıyorum. Tüm bakımlarını 15 bin kmde 1 defa olacak şekilde aksatmadan yaptırıyorum. Hiçbir bakım aralığında yağ seviyesinin min. altına indiğini görmedim. Max. seviyeye kadar yağ koyup, max-min arasında ya da minimum seviyeye yakın yerlerde bakım zamanı gelmiş oluyor. Genelde şehir içi ve sakin kullanıyorum. Tsi motorlar performanslı kullanımda yağ eksiltmeye meyilli diye biliyorum. Yine de 1000km/0,5 litre çok çok fazla bir oran. Motorda sıkıntı var gibi gözüküyor maalesef.
 
1000 km 1 litre normal kabul edilemez zaten ilk zamanlarda bu şekil olmasi imkansiz vw uyanıklık yapıp ilerki yillar için yazmış olabilir

Düşünsenize uzun yola gittiniz 1000km yag eksildi doldurdunuz geri geldiniz yine eksildi yine doldurdunuz böyle saçmalık olmaz normal kabul ediyorsa vw nin sorunu ama bu kabul edilemez aslında mahkemelik olmalari lazim kisa sürede sekman aşınmasi normal değil
 
Aracımın önceki ekspertiz evrakları , bakım kağıtları vs duruyor düzenli bakım yapılmış ama şuanda malesef durum bu . benim kullanımım vitesleri 3bin devirde atıyorum genel kullanımım işyeri ve otoban işyerime gitmek için bayağı bir bayır çıkıyorum 3. Vites 2.500 devirlerde falan geziyorum otobanda ise genellikle düzlükte veya bayırda 130-140 seyrediyorum çokta yormuyorum gibi aracı ama bilmiyorum 90-100 gitsem farklı olurmu
 
Aracı aldığım zaman ki yağ değişimi sanayide rastgele biyerde yapıldı 1200km sonra uyarı verdi yağdan şüphelenmiştim castrolun sahtesi vs olabiliyor diye işletmenin yorumlarindada böyle yorumlar vardı komple yağı değiştirttim çıkan çöp yağı varile boşaltırlarken sanki çaydanlıktan su döker gibi tenekenin ucundan yerlere damlıyordu yani bi yoğunluğu yoktu dahada şüphelenmiştim yağı bildiğim yerde değiştirttim filtreyle beraber sorun devam etti acaba ilk yağ sahteyse böyle bi zarar vermiş olabilirmi ?
 
Aracımın önceki ekspertiz evrakları , bakım kağıtları vs duruyor düzenli bakım yapılmış ama şuanda malesef durum bu . benim kullanımım vitesleri 3bin devirde atıyorum genel kullanımım işyeri ve otoban işyerime gitmek için bayağı bir bayır çıkıyorum 3. Vites 2.500 devirlerde falan geziyorum otobanda ise genellikle düzlükte veya bayırda 130-140 seyrediyorum çokta yormuyorum gibi aracı ama bilmiyorum 90-100 gitsem farklı olurmu
olmaz hocam, bu sürüş tarzınız ile alakalı bir durum değil maalesef. Ben de çok yöntem denedim ancak hiçbiri sonuç vermedi. Benim aracım da sizinki gibi 1000km'de 1lt civarında yağ eksiltiyordu.
 

Kardeşim uğraşma 1 takım piston segman takımı 12 bin civari üst kapak contası 1.5 arası biyel kolu yatağı orj. 1.8 civari luıqı moly yağ 2 bin TL filtreler 600 TL civarı üst kapakcı gayd lastik değişimi 8 bin civarı tutar gerisi el emeği ama kesinlikle sadece segman atma piston segman takımı yenile
 

Geri
Üst