Hiçbir yerde 1000 KM / 1 LT normal değildir. Çok performanslı R, GTI gibi modellerde bile 3000 KM / 500 ML yada 5000 KM / 1 LT şeklinde gider. Standart binek araçlarda yağ değişim periyodu arası yani 10.000 KM / 1 LT normal karşılanır. Hatta onu bile eksiltmemesi gerekir keza hiçbir TSI aracımda 200 ml üstü yağ eksiltme yaşamadım. 1.2 TSI 105 HP olan motorlar kronik segman sorunu olduğu için 2015/6. ay itibari ile 110 HP modeline geçiş yaptılar. VW Bu sorunu kabul ediyor. Hatta garanti kapsamında servisin motor yaptığı dönemler de oldu.Volkswagen'e göre 1000km / 1L seviyesine göre "normal" sayılıyor. Bu yüzden zaten bu araçlar zamanında garantileri varken düzeltilmeyip bu güne kadar bu şekilde gelmiş.
Garanti kapsamındayken yağ eklenip baştan savılmıştır. Sonuçta yağın bidonu, bir servis çalışanının saatlik ücretinden daha ucuz. Olan yine kullanıcıya olmuş.
Teşekkür ederim . Zaten kafa rahat etmiyor bu şekilde sorun neyse yaptırasım var ama şuan ustalar o bu derken sandık motor parası kadar fiyat çıkartıyor o durumdada sandık motor alalım kafan rahat eder diyorlar yani her iki ihtimaldede 140-160 masraf çıkartıyorlar sanki uğraşmamak için tamir fiyatını sandık motora uyarlamış gibiler sizin yaptırdığınız dönemde hiç sandık fiyatlarını araştırmışmıydınız yani dediğiniz gibi segman piston kol subap subap lastiği ve işçilik masrafı daha düşük çıkması gerekirdi diye düşünüyorum acaba yakın zamanda motor yaptıran varmıdırHocam geçmiş olsun öncelikle. Aynı aracı 5 sene kadar kullandım. Tek seçenek segman attırmak. Ben bu işlemi yaklaşık 2 sene önce yaptırmıştım. Motor rektefiye edildi. Segman, piston, kol değişmek zorunda. Sonrasında bir gram yağ eksiltmemişti.
Hocam ben yaptırdığımda 60.000 TL gibi bir tutar ödemiştim. Sandık motorlar ise 80.000 TL civarındaydı. Sandık motor attırmayı istemedim açıkçası. Çünkü bu işlemi ya hakkıyla yapıp ruhsata işletmek gerek ya da hiç yapmamak gerek bence. Sonradan başım ağrımasın diye ben tamir seçeneğinden ilerledim. Bu hali ile satıp alıcıyı mağdur etmek de istemedim. O yüzden yaptırıp belli bir süre bindim ve o şekilde sattım.Teşekkür ederim . Zaten kafa rahat etmiyor bu şekilde sorun neyse yaptırasım var ama şuan ustalar o bu derken sandık motor parası kadar fiyat çıkartıyor o durumdada sandık motor alalım kafan rahat eder diyorlar yani her iki ihtimaldede 140-160 masraf çıkartıyorlar sanki uğraşmamak için tamir fiyatını sandık motora uyarlamış gibiler sizin yaptırdığınız dönemde hiç sandık fiyatlarını araştırmışmıydınız yani dediğiniz gibi segman piston kol subap subap lastiği ve işçilik masrafı daha düşük çıkması gerekirdi diye düşünüyorum acaba yakın zamanda motor yaptıran varmıdır
Tabiki normal değil. Ancak ben demiyorum Volkswagen kendisi diyor. Bazılarının kitapçığında 1000km/1L tüketeblir yazıyormuş. Benim tdi'nin kitapçığında 2000km/1L tüketebilir yazıyor.Hiçbir yerde 1000 KM / 1 LT normal değildir. Çok performanslı R, GTI gibi modellerde bile 3000 KM / 500 ML yada 5000 KM / 1 LT şeklinde gider. Standart binek araçlarda yağ değişim periyodu arası yani 10.000 KM / 1 LT normal karşılanır. Hatta onu bile eksiltmemesi gerekir keza hiçbir TSI aracımda 200 ml üstü yağ eksiltme yaşamadım. 1.2 TSI 105 HP olan motorlar kronik segman sorunu olduğu için 2015/6. ay itibari ile 110 HP modeline geçiş yaptılar. VW Bu sorunu kabul ediyor. Hatta garanti kapsamında servisin motor yaptığı dönemler de oldu.
olmaz hocam, bu sürüş tarzınız ile alakalı bir durum değil maalesef. Ben de çok yöntem denedim ancak hiçbiri sonuç vermedi. Benim aracım da sizinki gibi 1000km'de 1lt civarında yağ eksiltiyordu.Aracımın önceki ekspertiz evrakları , bakım kağıtları vs duruyor düzenli bakım yapılmış ama şuanda malesef durum bu . benim kullanımım vitesleri 3bin devirde atıyorum genel kullanımım işyeri ve otoban işyerime gitmek için bayağı bir bayır çıkıyorum 3. Vites 2.500 devirlerde falan geziyorum otobanda ise genellikle düzlükte veya bayırda 130-140 seyrediyorum çokta yormuyorum gibi aracı ama bilmiyorum 90-100 gitsem farklı olurmu