Bildiğin kahverengi pas. Hatta balatanın temas ettiği yerler paslandı. Daha önceki orjinal balatada da paslanabilirdi. Paslanmadı ayna gibiydi.Bildiğimiz kahverengi pas mı oldu, yoksa disk in yüzeyi yanık gibi koyu lacivert bir hal mi aldı.
.
Bildiğin kahverengi pas. Hatta balatanın temas ettiği yerler paslandı. Daha önceki orjinal balatada da paslanabilirdi. Paslanmadı ayna gibiydi.Bildiğimiz kahverengi pas mı oldu, yoksa disk in yüzeyi yanık gibi koyu lacivert bir hal mi aldı.
.
Bildiğin kahverengi pas. Hatta balatanın temas ettiği yerler paslandı. Daha önceki orjinal balatada da paslanabilirdi. Paslanmadı ayna gibiydi.
Tamamen paslanmaz yapmak maliyeti en az 7 - 8 kat arttıracaktır.Arkadaş, hem diskler çelik hem balata yapısında aspest ile karışım metaller var/kompozit malzeme. Şunlardaki metali paslamaz yapsanıza! İşin içine maliyet giriyordur
evet ama o silinen paslar balata içinde kalıyor ben ona takıldım şimdiYahu disk paslanmasındam şikayet etmek ne demek yahu, balata —>diske her temas ettiğinde disk yüzeyini aşındırıyor, Aşınan metal korumazsız korozyana uğrar,
Çıplak metal su teması olmasa bile pas tutar, Peki neden..? Çünkü korumasız kalan metallerde havadaki oksijen herşeyi paslandırır, Azıcık mantık yürütmek yeterli böyle bişey için.
Birgün size Mercedes S500 veya Audi A8 sahibi olmayı kısmet ederse, Onlarda da aynı paslanma olduğuna şahit olursunuz, Bunun çözümü yoktur,evet ama o silinen paslar balata içinde kalıyor ben ona takıldım şimdi
Bende yeni konu açmak istemedim gerekte yok buradan yazıyorum.
2016 1.2 manuel arabam 56k da.
Bulunduğum kasabada hava 0.5/1 derece.
Bu sabah yıllar sonra çok az kar yağdı.Camlarda hafif kar durdu o kadar.
Yarın sabah arabamı tüvtürk e muayeneye götüreceğim bu sabah ta reno bayisine egzoz ölçümüne gideyim dedim.
Arabamı çalıştırdım be 1 dk sonra geri geri çıkmak için el frenini manuel indirdim ve hafif gaza bastım.Ekrandaki el fren ışığı söndü fakat arabanın kıçı kalkıyor gitmiyor 1 e aldım yine araba gitmiyor.Eyvah ne oluyor gibisinden hafiften panik atak geçirir gibi de oldum.
Stop ettim durdum biraz çalıştırdım,el freni çek bırak autohold aktif pasif yaptım yine araba ne ileri ne geri gitmedi.
1-2 dakika çalışır halde durdum ve ileri doğru biraz fazla gaza bastım ve araba taaaaaaaak diyerek ileri gitti.
Geri çıkarak garajdan çıktım ve 150/200 m kadar araba arkadan tak tak sesler geldi ve sonra geçti.
Hemen sanayiye gittim yağ değişimi yapan ustaya götürdüm lifte kaldırdı baktı disklere tekerlek aralarına yok bir şey dedi Balat’a yapışmıştır biraz kullan fren yap sorun çıkmaz dedi.Şu an sorun yok evede geldim ses yok.Usta bakıma gelince arka balatalarıda değiştiririz dedi.Ben ön arka 40k daha kullanırım diyordum hep.
Bu balatalar kullanıma bağlı aşınacağı gibi zamana bağlı olarak ta özelliğini kaybetme gibi bir durum olabilir mi acaba.
Yanlışlık olmasın diye aşağıya daha önce @cengizceng tarafından paylaşılan videoyu ekliyorum..
Bu ses tamamen disk paslanması ile oluşuyor.
Genelde yıkama sonrası bekleyen araçlarda görülür.
Ya da çok nemli ya da soğuktan oluşan donmalar sonrası ilk olarak geriye hareket ederseniz duyarsınız.
Direkt olarak ileri hareketle, ya duymasınız ya da 100 metre kadar tak tak diye bir ses gelir ve balata diski süpürünce geçer.
Aklıma gelen örneklemeler bunlardır.
Ses normal midir? Bana göre de değildir.
Ancak yıkama sonrası direkt olarak park etmek yerine, öne arkaya bir iki manevra ve hafif frenle çözülebilir. Ondan sonra park edilebilir.
Bir hatırlatma da yıkama sonrası frenlerinizi musait bir yerde test edecek şekilde fren yapın. Bu frenleme disk yüzeyini süpürür, pas kir tozları alır ve ihtiyaç anında daha iyi bir tutunma saylarsınız.
Bende yeni konu açmak istemedim gerekte yok buradan yazıyorum.
2016 1.2 manuel arabam 56k da.
Bulunduğum kasabada hava 0.5/1 derece.
Bu sabah yıllar sonra çok az kar yağdı.Camlarda hafif kar durdu o kadar.
Yarın sabah arabamı tüvtürk e muayeneye götüreceğim bu sabah ta reno bayisine egzoz ölçümüne gideyim dedim.
Arabamı çalıştırdım be 1 dk sonra geri geri çıkmak için el frenini manuel indirdim ve hafif gaza bastım.Ekrandaki el fren ışığı söndü fakat arabanın kıçı kalkıyor gitmiyor 1 e aldım yine araba gitmiyor.Eyvah ne oluyor gibisinden hafiften panik atak geçirir gibi de oldum.
Stop ettim durdum biraz çalıştırdım,el freni çek bırak autohold aktif pasif yaptım yine araba ne ileri ne geri gitmedi.
1-2 dakika çalışır halde durdum ve ileri doğru biraz fazla gaza bastım ve araba taaaaaaaak diyerek ileri gitti.
Geri çıkarak garajdan çıktım ve 150/200 m kadar araba arkadan tak tak sesler geldi ve sonra geçti.
Hemen sanayiye gittim yağ değişimi yapan ustaya götürdüm lifte kaldırdı baktı disklere tekerlek aralarına yok bir şey dedi Balat’a yapışmıştır biraz kullan fren yap sorun çıkmaz dedi.Şu an sorun yok evede geldim ses yok.Usta bakıma gelince arka balatalarıda değiştiririz dedi.Ben ön arka 40k daha kullanırım diyordum hep.
Bu balatalar kullanıma bağlı aşınacağı gibi zamana bağlı olarak ta özelliğini kaybetme gibi bir durum olabilir mi acaba.
Menüde fren ayarlarında pasif hale getirebilirsiniz@hosmyy @Oktay_b8_gte cevaplar için teşekkür ederim yalnız benim araba stop edince kendi otomatik el freni çekiyor.Bunun nasıl önüne geçeceğim bu güne kadar hep böyleydi.
El freni çektirmeden arabayı terk etme yolu varımdır.
yalnız benim araba stop edince kendi otomatik el freni çekiyor.Bunun nasıl önüne geçeceğim bu güne kadar hep böyleydi.
El freni çektirmeden arabayı terk etme yolu varımdır.