Fren diskini nasıl temizleyebilirim?

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan momentS7
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Bildiğimiz kahverengi pas mı oldu, yoksa disk in yüzeyi yanık gibi koyu lacivert bir hal mi aldı.

.
Bildiğin kahverengi pas. Hatta balatanın temas ettiği yerler paslandı. Daha önceki orjinal balatada da paslanabilirdi. Paslanmadı ayna gibiydi.
 

Bildiğin kahverengi pas. Hatta balatanın temas ettiği yerler paslandı. Daha önceki orjinal balatada da paslanabilirdi. Paslanmadı ayna gibiydi.


Pas oluşumunun hiç bir zararı yok. Bir kaç frenleme sonrası disk tertemiz olacaktır.

Seramik balata kullanımında ilk rodaj süresine dikkat ediniz.

Disk ile balatanın birbirine alışma süreci önemli.

400 - 500 km kadar ani ve set frenlemelerden kaçınınız. Özellikle diskler henüz soğukken ilk tutuş zayıf olabilir.

Seramik balataların Disk yüzeyinde belli belirsiz bir koyulaşma şeklinde film tabakası oluşması gerekiyor.

Seramik balata gerçek performansını ondan sonra gösteriyor.

Ate firmasının seramik balataları hakkındaki bilgilendirme metinleri bu yönde.


.
 
Arkadaş, hem diskler çelik hem balata yapısında aspest ile karışım metaller var/kompozit malzeme. Şunlardaki metali paslamaz yapsanıza! İşin içine maliyet giriyordur
 
Arkadaş, hem diskler çelik hem balata yapısında aspest ile karışım metaller var/kompozit malzeme. Şunlardaki metali paslamaz yapsanıza! İşin içine maliyet giriyordur
Tamamen paslanmaz yapmak maliyeti en az 7 - 8 kat arttıracaktır.
Ayrıca paslanmaz çelik yapısı gereği çok daha hızlı aşınacağı için dayanımı az olacaktır.
Aslında alaşımlar doğru oranlarda bir çok farklı metalin karışımı ile en güçlü ve sağlıklı sonuçları veriyor.
 
Yahu disk paslanmasındam şikayet etmek ne demek yahu, balata —>diske her temas ettiğinde disk yüzeyini aşındırıyor, Aşınan metal korumazsız korozyana uğrar,

Çıplak metal su teması olmasa bile pas tutar, Peki neden..? Çünkü korumasız kalan metallerde havadaki oksijen herşeyi paslandırır, Azıcık mantık yürütmek yeterli böyle bişey için.
evet ama o silinen paslar balata içinde kalıyor ben ona takıldım şimdi
 
Diskler paslanabilir. Hatta yıkama sonrası disk ile balata yapışabilir. İlk sürüşte geçer. Bunun için yıkama sonrası mümkünse ileri geri fren yapıp park etmek faydalıdır.
Ara ara müsait yolda freni deneme yapınız. Temizlensin.

Diskler ve balatalar aşınabilir olmalı. Kiri tozu pası kiri sıyırıp tutunmayı sağlamalı. Balata aralarındaki çizgi, kiri pası aşınma sonucu oluşan tozu vs tahliye eder.
Aşınmayan disk balata tutunma sağlamaz.
screenshot_2020-07-21-10-24-09-picsay-jpg.35823

https://www.golftutkusu.com/topic/12543-golf-7-5-fren-sikayetim/post-236758
 
Son düzenleme:
evet ama o silinen paslar balata içinde kalıyor ben ona takıldım şimdi
Birgün size Mercedes S500 veya Audi A8 sahibi olmayı kısmet ederse, Onlarda da aynı paslanma olduğuna şahit olursunuz, Bunun çözümü yoktur,

Doğanın kanunu gereği oksijen —>çıplak metalleri (çelik dahi olsa) paslandırır, Siz her frene bastığınızda diskin yüzeyinden bir katman almış olursunuz, Çıplak (korumasız) kalan yüzeyde paslanma kaçınılmazdır,

Tek çözümü Carbon-Ceramic fren disklerine sahip spor otomobil sahibi olmaktır.
 
Bende yeni konu açmak istemedim gerekte yok buradan yazıyorum.
2016 1.2 manuel arabam 56k da.
Bulunduğum kasabada hava 0.5/1 derece.
Bu sabah yıllar sonra çok az kar yağdı.Camlarda hafif kar durdu o kadar.
Yarın sabah arabamı tüvtürk e muayeneye götüreceğim bu sabah ta reno bayisine egzoz ölçümüne gideyim dedim.
Arabamı çalıştırdım be 1 dk sonra geri geri çıkmak için el frenini manuel indirdim ve hafif gaza bastım.Ekrandaki el fren ışığı söndü fakat arabanın kıçı kalkıyor gitmiyor 1 e aldım yine araba gitmiyor.Eyvah ne oluyor gibisinden hafiften panik atak geçirir gibi de oldum.
Stop ettim durdum biraz çalıştırdım,el freni çek bırak autohold aktif pasif yaptım yine araba ne ileri ne geri gitmedi.
1-2 dakika çalışır halde durdum ve ileri doğru biraz fazla gaza bastım ve araba taaaaaaaak diyerek ileri gitti.
Geri çıkarak garajdan çıktım ve 150/200 m kadar araba arkadan tak tak sesler geldi ve sonra geçti.
Hemen sanayiye gittim yağ değişimi yapan ustaya götürdüm lifte kaldırdı baktı disklere tekerlek aralarına yok bir şey dedi Balat’a yapışmıştır biraz kullan fren yap sorun çıkmaz dedi.Şu an sorun yok evede geldim ses yok.Usta bakıma gelince arka balatalarıda değiştiririz dedi.Ben ön arka 40k daha kullanırım diyordum hep.
Bu balatalar kullanıma bağlı aşınacağı gibi zamana bağlı olarak ta özelliğini kaybetme gibi bir durum olabilir mi acaba.
 
Bende yeni konu açmak istemedim gerekte yok buradan yazıyorum.
2016 1.2 manuel arabam 56k da.
Bulunduğum kasabada hava 0.5/1 derece.
Bu sabah yıllar sonra çok az kar yağdı.Camlarda hafif kar durdu o kadar.
Yarın sabah arabamı tüvtürk e muayeneye götüreceğim bu sabah ta reno bayisine egzoz ölçümüne gideyim dedim.
Arabamı çalıştırdım be 1 dk sonra geri geri çıkmak için el frenini manuel indirdim ve hafif gaza bastım.Ekrandaki el fren ışığı söndü fakat arabanın kıçı kalkıyor gitmiyor 1 e aldım yine araba gitmiyor.Eyvah ne oluyor gibisinden hafiften panik atak geçirir gibi de oldum.
Stop ettim durdum biraz çalıştırdım,el freni çek bırak autohold aktif pasif yaptım yine araba ne ileri ne geri gitmedi.
1-2 dakika çalışır halde durdum ve ileri doğru biraz fazla gaza bastım ve araba taaaaaaaak diyerek ileri gitti.
Geri çıkarak garajdan çıktım ve 150/200 m kadar araba arkadan tak tak sesler geldi ve sonra geçti.
Hemen sanayiye gittim yağ değişimi yapan ustaya götürdüm lifte kaldırdı baktı disklere tekerlek aralarına yok bir şey dedi Balat’a yapışmıştır biraz kullan fren yap sorun çıkmaz dedi.Şu an sorun yok evede geldim ses yok.Usta bakıma gelince arka balatalarıda değiştiririz dedi.Ben ön arka 40k daha kullanırım diyordum hep.
Bu balatalar kullanıma bağlı aşınacağı gibi zamana bağlı olarak ta özelliğini kaybetme gibi bir durum olabilir mi acaba.

Benzer durumu ben de yaşamıştım.
Yanlışlık olmasın diye aşağıya daha önce @cengizceng tarafından paylaşılan videoyu ekliyorum..


Bu ses tamamen disk paslanması ile oluşuyor.

Genelde yıkama sonrası bekleyen araçlarda görülür.

Ya da çok nemli ya da soğuktan oluşan donmalar sonrası ilk olarak geriye hareket ederseniz duyarsınız.

Direkt olarak ileri hareketle, ya duymasınız ya da 100 metre kadar tak tak diye bir ses gelir ve balata diski süpürünce geçer.

Aklıma gelen örneklemeler bunlardır.

Ses normal midir? Bana göre de değildir.

Ancak yıkama sonrası direkt olarak park etmek yerine, öne arkaya bir iki manevra ve hafif frenle çözülebilir. Ondan sonra park edilebilir.

Bir hatırlatma da yıkama sonrası frenlerinizi musait bir yerde test edecek şekilde fren yapın. Bu frenleme disk yüzeyini süpürür, pas kir tozları alır ve ihtiyaç anında daha iyi bir tutunma saylarsınız.


Balata yapışması durumu yaşanmış. Eğer ki yıkama sonrası ya da yağış sonrası ıslanma durumu olmuşsa bu durum oluşabiliyor. Daha sonrasında bir sorun yaratmadı.
 
Bende yeni konu açmak istemedim gerekte yok buradan yazıyorum.
2016 1.2 manuel arabam 56k da.
Bulunduğum kasabada hava 0.5/1 derece.
Bu sabah yıllar sonra çok az kar yağdı.Camlarda hafif kar durdu o kadar.
Yarın sabah arabamı tüvtürk e muayeneye götüreceğim bu sabah ta reno bayisine egzoz ölçümüne gideyim dedim.
Arabamı çalıştırdım be 1 dk sonra geri geri çıkmak için el frenini manuel indirdim ve hafif gaza bastım.Ekrandaki el fren ışığı söndü fakat arabanın kıçı kalkıyor gitmiyor 1 e aldım yine araba gitmiyor.Eyvah ne oluyor gibisinden hafiften panik atak geçirir gibi de oldum.
Stop ettim durdum biraz çalıştırdım,el freni çek bırak autohold aktif pasif yaptım yine araba ne ileri ne geri gitmedi.
1-2 dakika çalışır halde durdum ve ileri doğru biraz fazla gaza bastım ve araba taaaaaaaak diyerek ileri gitti.
Geri çıkarak garajdan çıktım ve 150/200 m kadar araba arkadan tak tak sesler geldi ve sonra geçti.
Hemen sanayiye gittim yağ değişimi yapan ustaya götürdüm lifte kaldırdı baktı disklere tekerlek aralarına yok bir şey dedi Balat’a yapışmıştır biraz kullan fren yap sorun çıkmaz dedi.Şu an sorun yok evede geldim ses yok.Usta bakıma gelince arka balatalarıda değiştiririz dedi.Ben ön arka 40k daha kullanırım diyordum hep.
Bu balatalar kullanıma bağlı aşınacağı gibi zamana bağlı olarak ta özelliğini kaybetme gibi bir durum olabilir mi acaba.



Oğuz arkadaşımızın dediği gibi balatanın disk ' e yapışma durumu yaşamış. Balata değişimi bu sorunu çözmez. Bu nedenle balatalarınız gittiği yere kadar kullanmaya devam ediniz, gereksiz yere balata değişimi yapmayınız.

3 dereceden düşük sıcaklıklarda ve ( Ağustos ayında bile ) aracı yıkadıktan hemen sonra, el frenini çekili bırakmayınız.

Park ettiğiniz yer düz ise zaten direk Park modunda el freni çekmeden bırakınız.

Park ettiğiniz yer ön veya arkaya meyilli ise, meyil olan taraftaki tekerin arkasına takoz koyunuz, aracı boşa alarak kaydırınız ve takoza yaslanmasını sağlayınız, araç takoza yaslandıktan sonra vitesi park moduna alarak el freni çekmeden stop ediniz.

Eğer balataların disklere yapışmasını istemiyorsanız, 3 derece altındaki hava sıcaklıklarında ve araç yıkandıktan sonra hemen park edilecek ise bu dediklerimi mutlaka uygulayın.

1 - 2 seferden bir şey olmaz belki ama, bu yapışma olayı sık sık yaşanırsa, fren mekanizması zarar görebilir.

Ben aracı yıkadıktan sonra hemen garaja çekersem takoz koyuyorum. Ertesi gün takozu alıp el frenini çekip park ediyorum.




takoz.png

.
 
Son düzenleme:
Hocam yagisli havalarda herzaman oluyor benim aracimda yaşadığım yerde yilin 9 ayın yağışlı. Geciyor Aracı hareket edtirinci birkaç frenden sonra o pas gidiyor bu sorun yapilacak yada değişim yapilacak bir durum degil
 
@hosmyy @Oktay_b8_gte cevaplar için teşekkür ederim yalnız benim araba stop edince kendi otomatik el freni çekiyor.Bunun nasıl önüne geçeceğim bu güne kadar hep böyleydi.
El freni çektirmeden arabayı terk etme yolu varımdır.
 
yalnız benim araba stop edince kendi otomatik el freni çekiyor.Bunun nasıl önüne geçeceğim bu güne kadar hep böyleydi.
El freni çektirmeden arabayı terk etme yolu varımdır.

Elektromekanik park freni emniyet kemeri ve Auto hold ile birlikte kullanıldığında stop edince otomatik olarak devreye girer.
Eğer aracı park frensiz terk etmek istiyorsanız önce kemeri çıkarıp daha sonra aracı stop ederseniz park freni devreye girmez.
DSG araçta bu şekilde.
Manuel için farklı bir durum var mı bilmiyorum. Varsa da stop edince devreye girerse tekrar yarım kontak fren ve manuel olarak elektronik park frenini devreden çıkarabilirsiniz.

Kullanma kılavuzunda acil durumlar için çözümler olabiliyor. Oradan da kontrol edebilirsiniz.
 
Son düzenleme:

@ogzogz bilgi için teşekkürler.Bu sabah arabayı çalıştırdım ve sorunsuz elektrikli fren kendi saldı hiç bir ses sorun olmadan çıktım gittim.Muayene hafif kusurlu cam filmi,motor no okunamıyor olarak geçtim.
Bütün yazılanları yaptım autohold pasif iken el freni stop edince çekmiyor olarak 9yıl sonra öğrendim.
Autohold aktif kemer takılı stop et el freni çekiyor
Autohold aktif kemersiz stop et el freni çekiyor.
Kemerli kemersiz autohold aktif stop et yarım kontak yap manuel el freni bırakılmıyor.
Autohold pasif stop et el freni çekmiyor.
Kış aylarında bu yöntem çok yararlı olacaktır özellikle birkaç gün araba kullanılmayacaksa ve takozda kullanılmalı.
 

Geri
Üst