silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,342
- İsim
- Murat İNCİ
Yorgunluk algılama sistemi
Daha önce satış danışmanı olduğunu söyleyen bir arkadaş direksiyon üzerinde sensörler olduğunu ve direksiyonu sıkışımıza bağlı olarak buradaki sensörlerin yorgunluğu algıladığına dair bir yorumu vardı...
Bu açıklama iyi güzel de direksiyonu kavrayarak tutmam hep... genelde 9-15 pozisyonunda iki elle ama bazen tek elle idare ederim.. Bu durumda sensörler nasıl algılayacak?
Amaç sürücünün dikkatinin dağılmaya başladığını gösterir sürüş karakteristikleri göstermeye başladığında sürücüyü uyararak kaza riskini azaltmak.
Belirli bir süre aralığında sürüşe ara verilmezse uyarı bir kez daha ve son kez veriliyor.
Direksiyon milinin üzerindeki tork ve açı sensörüyle direksiyon hareketleri belli bir sürüş süresinden sonra takip edilmeye başlıyor.
Söz gelimi 2 saatlik yolculuğum esnasında bir an dikkatsizlik sonucu arcın şeritten çıktığını fark ederek aniden ve hızla direksiyonu düzeltince yorgunluk algılama devreye girdi... ve fincanı burnuma dayayıverdi...
Eğer siz tüm yolculuğunuz boyunca yola konsantre olduysanız ve böyle bir şey yaşanmaya da bilir.
Aşağıda MFA ve Medya bilgi ekranındaki uyarılar.