Göz takip sistemi yok. Direksiyon, pedal, gaz verilerinden kendince bir yorumda bulunuyor.
Yonca çıkışı da direksiyon hareketine baktığının göstergesi zeten.
Spor sürüşlerde uyarı vermesi için bir neden yok, bu durumda sadece toplam süre aşımından dolayı uyarı vermesi muhtemel.
Arkadaşların dediği gibi hız düştüğünde ve yumuşak kullanımda yorgun olduğunuz varsayımı yapıldığı için daha çok orada veriyor.
Aşağıda görebileceğiniz gibi:
1. < 65 km / saat hızlarda
2. Spor kullanımda
3. Rüzgarlı yolda (direksiyon hareketlerinin rüzgardan mı sürücüden mi geldiğini ayırd etmek zor olacağı için)
4. Bozuk zeminli yollarda (direksiyon hareketlerinin bozuk yoldan mı sürücüden mi geldiğini ayırd etmek zor olacağı için)
sistem çalışmıyor !
Ayrıca sistemin bir tahminde bulunabilmesi için en az 15 dk sürüş gerekiyor.
Mükemmel değil ama hiç olmamasından iyidir.
----------
http://www.volkswagen.com.au/en/technology_and_service/technical-glossary/fatigue-detection.html
Fatigue Detection
The driver Fatigue Detection system automatically analyses the driving characteristics and if they indicate possible fatigue, recommends that the driver takes a break. The system continually evaluates steering wheel movements along with other signals in the vehicle on motorways and others roads at speeds in excess of 65 km/h, and calculates a fatigue estimate. If fatigue is detected, the driver is warned by information in the Multi-function Display and an acoustic signal. The warning is repeated after 15 minutes if the driver has not taken a break. Fatigue Detection cannot replace the driver’s attentiveness. The driver is still legally responsible for the vehicle and therefore determining whether or not they are fit to drive. A driving time of 15 minutes is required in order to assess the driver correctly. The functionality of the system is restricted given a sporty driving style, winding roads and poor road surfaces.