Yorgunluk algılama sistemi


silvershadow dedi:
Bu ozellik benim cok isime yarayacak opsiyonlardan biri.

İzmir-Aydın otobanini bilen bilir.

Ortalama her yaz kullanirim tatil dolayısıyla

Dumduz ve bolca surat yapabileceginiz bol seritli genis bir yol

Hiz sabitleyiciyi kullanirim

Özellikle bu yolda benim icin iyi olacak.
Değerli Hocam;

İlk kez ACT donanımında bu özelliğin opsiyonel hale geldiğini gördüm...

Çok şaşırdım açıkçası..

İsteyen almayabilecek mi?

Zaman gösterecek..
hocam bu ozellik standart degilmi butun golflerde?
 

Srkn dedi:
Bu ozellik benim cok isime yarayacak opsiyonlardan biri.

İzmir-Aydın otobanini bilen bilir.

Ortalama her yaz kullanirim tatil dolayısıyla

Dumduz ve bolca surat yapabileceginiz bol seritli genis bir yol

Hiz sabitleyiciyi kullanirim

Özellikle bu yolda benim icin iyi olacak.
Değerli Hocam;

İlk kez ACT donanımında bu özelliğin opsiyonel hale geldiğini gördüm...

Çok şaşırdım açıkçası..

İsteyen almayabilecek mi?

Zaman gösterecek..
hocam bu ozellik standart degilmi butun golflerde?
Değerli Hocam;

Evet standart.

Garip olan da bu zaten

 
silvershadow dedi:
Bu ozellik benim cok isime yarayacak opsiyonlardan biri.

İzmir-Aydın otobanini bilen bilir.

Ortalama her yaz kullanirim tatil dolayısıyla

Dumduz ve bolca surat yapabileceginiz bol seritli genis bir yol

Hiz sabitleyiciyi kullanirim

Özellikle bu yolda benim icin iyi olacak.
Değerli Hocam;

İlk kez ACT donanımında bu özelliğin opsiyonel hale geldiğini gördüm...

Çok şaşırdım açıkçası..

İsteyen almayabilecek mi?

Zaman gösterecek..
hocam bu ozellik standart degilmi butun golflerde?
Değerli Hocam;

Evet standart.

Garip olan da bu zaten
hocam 1,2 aracta standart olan bu ozelligi (bana göre hayati bir ozellik) 150 hplik guclu bir motorda opsiyonel yapmak cok sacma olur bana göre.Kapatma secenegi bile olmamasi lazim bence.sonucta irkilip kendinize geldiginizde zaten sistem otomatikmen devreden cikiyor.

Uzun yola cikanlar bilirki dikkatin dağılması ve goz kapanmasi saliselik bir sey.

Bu ozelligin bana göre hic bir yan etkisi yok.

 
Öncesinden uykumu iyi alamadığım 3-4 saatlik bir sürüşten sonra çalıştı, önce dikkate almadım yarım saat sonra tekrarladı, bende durdum. Kemer uyarısına benzer bir sesle birlikte ekranda kahve resmi çıkıyor.

 

Ben direksiyonu bırakarak, uyuyor izlenimi vererek kendisi ile tanışmayı denedim ama başaramadım
:)


Kendine göre birkaç kez uyardı. Uyardığında hakikaten uzun süredir kullanıyordum.



Öncelikle kullanma süreniz belirli bir değerin üzerinde ise mutlaka uyarıyor.



Bunun dışında da Murat Beyin dediği gibi çalışıyor.



Daha iyi algılayıcıları olan ve düzgün çalışan sistemler var, bizdekiler oldukça basit ve uykulu kullanmayı hemen fark edemiyor (göz izlemesi yok).



Yine de çok faydalı bence, hiç yoktan iyidir.


 
Arkadaşlar ben aracımı Manisa'dan Ocak ayının ilk haftası aldım ve eve dönüş yolunda aralıklarla 2 defa uyarı almayı başardım :)  bunu tek şekilde başarabiliyorum. hemen örnek vereyim. mesela yonca dönüşlerden ana yola bağlanırken iki yolun birleşimine yakınken kör nokta oluyor. bu durumda arkaya dönüp bir süre bakınca uyarı alabiliyorum. Bazı arkadaşlar göz takibi yok demiş ancak bence var çünkü ben ani manevra hareketleri de sergilemedim. sadece dediğim gibi sabit bir direksiyon açısıyla yoncalardan dönerken uyarı almayı başardım. :)  onun haricinde düz yolda giderken bilerek şerit değiştirdim ve neredeyse göz kapaklarım %80 kapalı yaptım ama yinede o uyarıyı almadım.

Ayrıca eğer bu sistem ani manevralara bağlı hareketler meydana geldiğinde tepki veriyorsa bence çok geç bir tepki olur neden derseniz çok fazla uyuyanların muhabbetini dinledim ve inanın o uyarı kesinlikle bir işe yaramayacak ve çoktan iş işten geçmiş olacaktır. gerçekten uyku moduna girildiği anda o uyarıyı bırakın müziğin sesi bile gelmiyor kulağa..

Aman dikkat ne olur yorgunluk durumunuz varken yola çıkmayalım. HEMEN GİDECEĞİM YERE ULAŞAYIM DERKEN SONSUZLUĞA ULAŞMAYIN ERKENDEN..

 
Hocam keskin hareketten ziyade başıboş yavaş yavaş sağa sola sürüklenmeleri dikkate alıyor galiba.

Sent from my iPhone using Tapatalk
hocam bu sistem şürüşe başlandığı andan itibaren sürücünün tüm reflekslerini kontrol ediyor ve hataları kayıt altına alıyon tepkilerin tamamının ortalamasındaki sapmaya göre gerek duydugunda lambayı yakıyor aynı zamanda direksiyon çok hassas tutulursada yakıyor saygılarımla :)

 
Orhan Hoca dedi:
ortalama hızı düşürdüm ve ilk defa stressiz, gamsız bir sürüş keyfiyle ilerlerken 2 kez yaktım geçen gün.  usta sürücülüğe yanıyor genelde. hiçte yorgun ve uykulu değildim.

deli gibi sürersen hiç sorun yok yanmıyor ikaz.
hocam kralsın ayynen bu şekilde aha uyudu çabuk uyar diyor va yanıyor:D

 
Göz takip sistemi yok. Direksiyon, pedal, gaz verilerinden kendince bir yorumda bulunuyor.

Yonca çıkışı da direksiyon hareketine baktığının göstergesi zeten.

Spor sürüşlerde uyarı vermesi için bir neden yok, bu durumda sadece toplam süre aşımından dolayı uyarı vermesi muhtemel.

Arkadaşların dediği gibi hız düştüğünde ve yumuşak kullanımda yorgun olduğunuz varsayımı yapıldığı için daha çok orada veriyor.

Aşağıda görebileceğiniz gibi:

1. < 65 km / saat hızlarda

2. Spor kullanımda

3. Rüzgarlı yolda (direksiyon hareketlerinin rüzgardan mı sürücüden mi geldiğini ayırd etmek zor olacağı için)

4. Bozuk zeminli yollarda  (direksiyon hareketlerinin bozuk yoldan mı sürücüden mi geldiğini ayırd etmek zor olacağı için)

sistem çalışmıyor !

Ayrıca sistemin bir tahminde bulunabilmesi için en az 15 dk sürüş gerekiyor.

Mükemmel değil ama hiç olmamasından iyidir.

----------

http://www.volkswagen.com.au/en/technology_and_service/technical-glossary/fatigue-detection.html

Fatigue Detection

The driver Fatigue Detection system automatically analyses the driving characteristics and if they indicate possible fatigue, recommends that the driver takes a break. The system continually evaluates steering wheel movements along with other signals in the vehicle on motorways and others roads at speeds in excess of 65 km/h, and calculates a fatigue estimate. If fatigue is detected, the driver is warned by information in the Multi-function Display and an acoustic signal. The warning is repeated after 15 minutes if the driver has not taken a break. Fatigue Detection cannot replace the driver’s attentiveness. The driver is still legally responsible for the vehicle and therefore determining whether or not they are fit to drive. A driving time of 15 minutes is required in order to assess the driver correctly. The functionality of the system is restricted given a sporty driving style, winding roads and poor road surfaces.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
cruise control ile aralıksız 3 saat 110'la dümdüz gitsek, örneğin ankara-konya, uyarı vermesi muhtemel midir?

cc'de iken pedal tepkimiz olmaz malum

 
cruise control ile aralıksız 3 saat 110'la dümdüz gitsek, örneğin ankara-konya, uyarı vermesi muhtemel midir?cc'de iken pedal tepkimiz olmaz malum
Hocam bnm yukaridaki metinden anladigim. Pedal degil direksiyondaki hareketleri algiliyor ve buna gore bir degerlendirme yapiyor. Bu durumda cc ile seyahat edenler rahat olsun uyari vermez. Bende tam bahsettiginiz gibi 90-100 sabitleyerek Konya dan dondum. Acc acik geldim rampalar hariç. Ayrica lane asist sayesinde direksiyona da 15 sn de 1 dokundum. Yolun ortasinda yakti isigi yorgunsunuz diye. Ama gercekten yorgundum :) Sabah git Konyaya gece don hesabı. Takdir ettim bir kez daha Golfumu.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Bu uyariyi ben yazin Turkiye'de daha evden ciktiktan 50 dakika sonra almayi basardim. 

Kayinpederin araciyla Aydin'dan Marmaris'e giderken Cine yolunda cok virajli yollarda yasadim. ( sabah 5 ) Virajlar cok oldugu icin serit ihlali yapiyordum yolda bos olunca hemen bu uyariyi verdi. Tabi goz takibi , yada refleks hareketleri ile alakasi varmi bilmiyorum. Bu arada arac 2012 model E250 idi. Ayni uyariyi 5 gun sonra donus yolunda hic almadim ( oglen saatleri ) . 

 
@calik hocam teşekkürler bilmiyordum ben de göz sensörü var gibi düşünmüştüm 

 

Hafta sonu Ankara-Niğde güzergahında giderken 3 dönerken 1 olmak üzere 4 defa yorgunluk algılandı uyarısı çıktı. Dönüşte çıkan uyarı da yol gayet rüzgarlı ve yağmurluydu. 

 

Geri
Üst Alt