10 yaş 150 bin KM Bakım


DemirRen

Yeni Üye
Katılım
12 Eyl 2018
Mesajlar
6
Tepkime puanı
2
Konum
İstanbul
İsim
Ahmet
Araç
1.6 tdi DSG Highline
Merhabalar,

Golf 7 dizel sahibiyim. Aracımda artık ciddi masraflara girmek gerekiyor. Aşağıdakileri yaptırmak istiyorum. Bunu yaptırmışken şuna da baktır gibi tasviyeniz var mıdır?

-Kavrama, volant, geliştirilmiş DSG tüpü
-Makaralardan birisi ses yapıyor, değiştirilecek. Trigger seti ve su devirdaim pompasını da değiştireceğim. Şimdilik devirdaimde sorun yok fakat epey oldu değişeli.

Teşekkürler,
 

Ek olarak fren balataları ve fren diskleri de değişecek.
 
Merhaba. Ne zamandır sahibisiniz? Daha önce ne yapıldı?
 
Araç 150 binde tdi ?

Triger hiç degişmedimi ?

Yetkili servis ne der bu duruma ?

120 bin de degismesi lazımdı

Geri viteste 30 bin km yapıp km yi 120 bine cekerek yetkiliye öyle teslim etmek gerekir.

150 binde tdi triger değisimi ! Tam benim hesapladığım gibi
 
V kayışı , Kızdırma bujilerini de kontrol ettirin.
 
Fren hidroliği
Motor soğutma sıvısı
 
dsg tüpünü geliştirilmiş değil de orijinal olarak değiştirin, tüpü değiştirmişken mekatronik temizliğinide yapsınlar.

antifriz ve enjektörleride kontrol ettirin yedek su kabı kirliyse sıfırı ile değiştirin yanlış bilmiyorsam g13 kırmızı antifriz kullanman lazım ayrıca fren hidroliğini ve salıncak burçlarınıda kontrol ettirin değişimi gerekiyorsa orijinali ile olmak kaydıyla değişimini yapın
 
İlk sahibiyim. Aracım Doğuş Oto bakımlı, hiçbir bakımını geciktirmedim. 90 binde Triger ve su devirdaim pompası değişti. 120 bin km'de şanzıman yağı ve fren hidroliği değişti. Geçen sene mazot filtresi değişti düzenli bakımlarına ek olarak. Ön takımdan gelen sesler arttığı için bozulmasa da değişmesi gereken şeyler var mıdır?

@UBC53 @thelordof teşekkür ederim. Orjinal tüp ile 150 bine geldim. Dediğiniz gibi yine orjinali kullanmak mantıklı olacaktır.
 
Bu zamana kadar yetkili devam ettiyseniz özele geçmeyin. Yetkiliden devam zaten km yaşına göre normal pek masraf çıkartmaz.
 
İlk sahibiyim. Aracım Doğuş Oto bakımlı, hiçbir bakımını geciktirmedim. 90 binde Triger ve su devirdaim pompası değişti. 120 bin km'de şanzıman yağı ve fren hidroliği değişti. Geçen sene mazot filtresi değişti düzenli bakımlarına ek olarak. Ön takımdan gelen sesler arttığı için bozulmasa da değişmesi gereken şeyler var mıdır?

@UBC53 @thelordof teşekkür ederim. Orjinal tüp ile 150 bine geldim. Dediğiniz gibi yine orjinali kullanmak mantıklı olacaktır.

Altakım da burçlar, z rotlar, rotil, amortisör takozu - bilyaları, amortisörler kontrol edilebilir. 100bin den sonra kısım kısım alttakım da parçaların değişme zamanı geliyor.
 
İlk sahibiyim. Aracım Doğuş Oto bakımlı, hiçbir bakımını geciktirmedim. 90 binde Triger ve su devirdaim pompası değişti. 120 bin km'de şanzıman yağı ve fren hidroliği değişti. Geçen sene mazot filtresi değişti düzenli bakımlarına ek olarak. Ön takımdan gelen sesler arttığı için bozulmasa da değişmesi gereken şeyler var mıdır?

@UBC53 @thelordof teşekkür ederim. Orjinal tüp ile 150 bine geldim. Dediğiniz gibi yine orjinali kullanmak mantıklı olacaktır.
O nasıl araba hocam triger 90 bin değiştirme sebebin bir sorun mu vardı? Benim golf 7 aracım 180 binde daha triger seti komple değişmedi servis her bakımda kontrol ediyor.
 
Araç 150 binde tdi ?

Triger hiç degişmedimi ?

Yetkili servis ne der bu duruma ?

120 bin de degismesi lazımdı

Geri viteste 30 bin km yapıp km yi 120 bine cekerek yetkiliye öyle teslim etmek gerekir.

150 binde tdi triger değisimi ! Tam benim hesapladığım gibi
Hocam trigerde sorun olmadığı sürece değiştirilmez zaten triger kayışı kolay kolay kopmaz su kaçırmadıgı sürece veya içerisinde bulunan parçalarda sorun olmadığı sürece. Sanırım Türkiye’de para için değişiyorlar servisler.
 
Bakımı yetkili serviste yaptırırsanız, ( sözde ) geliştirilmiş tüpten takmazlar zaten. Orijinal tüp takarlar.

Şanzımana yetkili dışında hiç bir müdahale ettirmeyiniz, dertsiz başınız ağrımaya başlar.


90 binde triger ve devirdaim değişti ise, devirdaim su kaçırma yapmıyorsa, bence triger ve devirdaim değişimi için çok erken. 180 - 210 bin aralığına kadar triger devam edebilir. Yazık olur, boşuna faturayı kabartmış olursunuz.

Ama illa değiştireceğim diyorsanız

Devirdaim değişince zaten soğutma suyu boşalıyor.

Komple antifriz değişimi mecburen yapılacaktır.

Yetkili servisler artık G13 kullanmıyor. Devirdaim değiştirilirse , aracınıza G12 EVO antifriz dolduracaklardır,

bakım sonrası aracınızın motoru G12 EVO antifriz ile soğutuluyor olacak, bilginiz olsun.

Yedekte antifriz bulundurmak gibi güzel bir adetiniz varsa, bakımdan sonra elinizde G12 EVO antifriz bulundurunuz artık.

.
 
Ek olarak tüm frenlerin ve fren tertibatının kontrolü, antifriz değişimi, devirdaim gibi gibi şeyleri de listenize ekleyebilirsiniz. Triger için biraz geç kalmışsınız ancak çok büyük bir problem değil trigerde Continental tercih edebilirsiniz. Güçlendirilmiş tüp olayına girmeyin yetkilide mekatronik kontrol edilsin belki sadece conta değişecek sadece temizlenecek ancak olur da değişirse orijinal ekipmanla değişin. Bu kilometrelere kadar yetkili servisle geldiyseniz hiç özele geçmeyin yetkili servis bakımlı dizel masraf açmaz. Ön takım içinse genellikle burçlar ses yapıyor ancak malum havalar çok soğuk bu havalarda ses yapması normal. Kontrol edilmesini rica ederseniz size gerekeni söylerler.
 

Hocam trigerde sorun olmadığı sürece değiştirilmez zaten triger kayışı kolay kolay kopmaz su kaçırmadıgı sürece veya içerisinde bulunan parçalarda sorun olmadığı sürece. Sanırım Türkiye’de para için değişiyorlar servisler.

Aynen öyle ben biraz yergi yapıyorum kriptolu yazıyorum

Tdi icin vw-tr kitap 120.000 km diyor
Konu sahibi 90.000 de değistirmis zaten (30.000 km erkene cekmiş)

Bu seferde trigeri erkenden degistirirse (ki degistirebilir ) bu degisimide 210.000 de yapması gerekirken 150.000 de yapmıs olacak. (60 bin önceden yani)

Ben 105 bin km deyim . Hiç degismedi
150 binde degistiririm büyük ihtimal (kitab falan tınlamam)

149.999 da koparsa da gelip burda ibreti alem olsun diye yazarım zaten. En azından km aşımından triger koparan biri olur googla da arama yapınca
 

Geri
Üst