Sevyasbe
Üye
Merhabalar herkese edindiğim tecrübeyi sizlere aktarmak istedim aracım şubat ortalarında her şey normal iken gün boyu fan açık gezdi jenerasyon yapıyor olsa duman atardı duman atmıyor kalorifer açık ondan dolayıdır diye çokta üstüne gitmedim akşam mazot almaya durdum tekrar çalıştırdığımda motor arıza uyarısı verdi hemen cihaza bağladım baktığımda p261A hatası bu hatayı yaklaşık 3 sene önce de vermişti yardımcı su pompasını değiştirip arızayı da silip yoluma devam etmiştim gene öyle bir hatadır diye umursamadım çünkü aracın günlük aktivitesinde sorun yaşamamıştım daha sonrasında cuma akşamı cenazemizin olduğunu öğrenip yola çıktım 220-230 boluya kadar gittim sorun yoktu boluyu geçtim highway tesislerinde aracı stop etmeden mazot aldım pompacı arkadaş camı siliyordu sanki o sıra bir buhar gördüm gibi oldu dedim camı temizlediği içindir devam ettim yaklaşık 3 km sonra 140 ile giderken hararet anlık bi şekilde 130 u devirdi hemen kaloriferi en sıcağa alıp araç çalışır şekilde emniyet şeridine geçtim kaputu açtım genleşme kabı tahliye yapmıştı su bitik değildi aracın soğumasını bekledim daha sonra üstüne su ekledim o şekilde kalorifer peteği yardımıyla ve serbest sürüş ile Çankırıya geldim cenazeyi defnettikten sonra aracı söktüm termostattan şüphelendim ana termostatı değiştirdim değiştirirken soğuktan kaynaklı bazı hortumlar kırıldı ankaradan orjinal parçaları aldım ve taktım yedek su pompasınıda test için çalıştırdım arızaları sildim aracı ısıttık 85 lere geldi ve radyatörde su 0 derece daha sonrasında araç tekrar motor lambası yaktı gene su pompasından dolayı birkaç usta ile konuştuk hareket halinde olmadan fan açmaz dediler neyse çıktık teste rampaya geldiği zaman su 92-93 gidiyor acaba araç contamı yaktı dedik ama su kaçırma yok yağ yakma yok yağa su karıştırma yok fokurdama da yok sesi çekişi herşey mükemmel aracı ankaraya çektirip kapak açtıralım dedik sonra kafam attı dedim bu şekilde giderim istanbula araç hava yaptı suyu çeviremiyor hüzünlü şekilde yola çıktım gidiyorum gece 12 oldu hararet yaptırmadan sakaryaya kadar geldim çok şükür eski arızada direk pompayı değiştirince düzeldiği için sigortalara bakmak hiç aklıma gelmedi sonra kahve aldım içerken aklıma geldi ölçü aletini aldım motor tarafında sigortalara bakarken 24. Sigorta atık şemadan da baktım su ile alakalı bütün valfler motorlar fan üniteleri hepsi ona bağlıymış sigortayı araçtaki yedek sigorta ile değiştirdim daha sonrasında stop edip çalıştırdım baktım arıza hala yanıyor bi umut deyip vcds den arızayı silince motorun ön tarafından su dönme sesine benzer tahliye sesi gibi bi ses geldi baktım vcds üzerinden radyatör motor suyu ile aynı sıcaklığa geldi gene dikkatli bir şekilde bir sonraki benzinliğe kadar denedim aracı hararet oynamıyor ama araçta su olduğu için biraz buharlaşmış bir sonraki benzinlikte araç fan açtı direk durunca suya baktım 98 olmuş dedimki içimden 5 liralık sigorta bizi kim bilir kaç paralık edecekti ben ustaya götürseydim muhtemelen kapak yapılacaktı triger cart curt olmayacaktı diyeceklerdi senin motor bitik hadi sandık atalım tamam diyecektik arıza gene olucaktı en son arabayı satardım muhtemelen Allahtan sigortaya bakmayı akıl ettim de ucuz yırttık demem o ki her edindiğiniz tecrübe yeni sorunlar ile aynı olmuyormuş 
okuyan herkeze teşekkürler








