Tavan'da pas başlangıcı


Kerogolf

Üye
Katılım
7 Kas 2019
Mesajlar
30
Tepkime puanı
5
İsim
Kerem
Merhabalar, 2017 model gold 7.5 aracımda fotoğraflarda da görüldüğü üzere ön camın bittiği nokta ile tavanın başladığı bölgede paslanmalar mevcut. Ne zaman başladığını inanın bilmiyorum tek emin olduğum ilk 2-3 yıl yoktu yaklaşık 1 yıl önce farkettim ancak zamanla bu küçük paslanmalar büyüdü veya ben paranoya yaptığım için daha fazla ciddiye aldım.konuyu gerek burada forumumuzda gerek başka yerlerde araştırdığımda elde ettiğim bilgilere göre;

  • sorun kronik, fabrika hatası olabilir
  • ön cam değişimindeki işçiliğin kötü olması sonucu zamanla başlayabilir.

ben 2019'dan beri aracı kullanmaktayım. ön camı hiç değiştirmedim ancak benden önceki sahibi değiştirmiş, hangi koşullarda değiştiğini bilemiyorum haliyle ancak aracın daha önce bir kazası yok onu biliyoruz. sizlere danışmak istediğim konu ise

  • aracı 1-2 yıl içerisinde satmayı düşünüyorum, hiç dokunmayıp bu şekilde mi bırakayım (açıkcası yıllardır golf aşığı olmama rağmen bu durum gerçekten soğutmadı desem yalan olur)
  • rötuş vs kurtarır mı yoksa lokal boya şart mı, alternatif bir öneriniz var mı?

Şimdiden çok teşekkür ederim tavsiye ve yardımlarınız için.tempImageGLHtUL.jpgtempImageImboTO.jpgtempImage6jQXea.jpgtempImageGLHtUL.jpgtempImageImboTO.jpgtempImage6jQXea.jpg
 

Öncelikle geçmiş olsun. VW araçlarda görülebilen bir durum. Ancak bazende sizin dediğiniz gibi işçilik hatasıda olabilir. Tavsiyem aracı bir süre sonra satacaksanız bile sizden sonraki sahibini mağdur etmemek için bir an önce yaptırmanızı tavsiye ederim. Rötuş ve vernik yapılacak. Yapılmazsa bir kaç yıla alır başını gider böyle.
 
Upvote 0
Merhaba.

Evet, bu kısımda cam filmi kaplama ya da cam değişimi esnasında oluşabilecek darbe ve çizikler sonucu boya kalkabiliyor ve haliyle pas kaçınılmaz oluyor.

Bir de sürüş esnasında oluşan durumlar var. Taş ya da sert bir parça o kısma çarpıp boyayı kaldırmış ve yine pas oluşumu başlamış olabilir.

Sürüş esnasındaki durum gibi duruyor..

Ne yapılmalıydı?

Boya kalkan herhangi bir yer olunca mutlaka rötuş işlemi yapılmalı. Yapılmazsa pas kaçınılmaz.
Kısaca o kısımdaki pas temizlenip rötuşlanacak.

Nasıl olsa satılacak olarak bakmamanızı, önlem almanızı tavsiye ederim.
Geçmiş olsun.
 
Upvote 0
aslında ben de ne gerekiyorsa yapılması taraftarıyım ancak malum söz konusu tavan olunca satarken sıkıntı çıkabiliyor ancak boya değil de rötuş ile halledilecek bir şey ise bildiğim kadarıyla rötuş vernik vs bu durumlarda satarken sorun olmuyor diye biliyorum.
 
Upvote 0
Cam değişirken , eski camı çıkartma sırasında kullandıkları "levye" nin marifeti gibi gözüküyor.

Sonradan zamanla niye büyüdü boya attı?

Boya yüzey gerilimi denen boyanın kendi mukavemetini Uyguladıkları levye ile zorlayıp mikro çatlaklara sebeb olmuşlar.

Durum budur.
 
Upvote 0
güzel bi maskeleme ile önce pasların temizlenmesi lazım sonra lc9a boya kodu ile ufak bi rötuş boyası bastırıp çok aşırı ince bir boya ile rötüş yapmanız lazım yoksa zamanla ilerliyor cam değişiminden değil vag grubunda kronik taş gelince zamanla bu hali alıyor. benim aracımda da pas şeklinde olmasada taş izi tarzında vardı 2-3 tane paslanmadan rötuş yaptım 1 senedir bişey yok araba haftada 2 kez yıkanıyor hiç boya kalkması olmadı. (ön camım orijinal fabrikanın taktığı cam hiç değişmedi)
 
Upvote 0
Volkswagen Garantisi
Tüm yeni Volkswagen'ler, teslimat tarihinden itibaren başlayan 2 yıl mekanik, 3 yıl boya ve 12 yılpaslanmazlık garantisi ile koruma altındadır. Üstelik tüm bu garanti süreleri boyunca herhangi bir kilometre sınırı da uygulanmaz.
 
Upvote 0
Volkswagen Garantisi
Tüm yeni Volkswagen'ler, teslimat tarihinden itibaren başlayan 2 yıl mekanik, 3 yıl boya ve 12 yılpaslanmazlık garantisi ile koruma altındadır. Üstelik tüm bu garanti süreleri boyunca herhangi bir kilometre sınırı da uygulanmaz.
Bu durum sadece fabrikasyon bir hatadan kaynaklı oluşacak paslanma için geçerli diye biliyorum. Görünüşe göre dışarıdan darbe ile oluşan bir paslanma olduğu için dahil olmayabilir
 
Upvote 0
Volkswagen Garantisi
Tüm yeni Volkswagen'ler, teslimat tarihinden itibaren başlayan 2 yıl mekanik, 3 yıl boya ve 12 yılpaslanmazlık garantisi ile koruma altındadır. Üstelik tüm bu garanti süreleri boyunca herhangi bir kilometre sınırı da uygulanmaz.
Bu konuda bir kaç yabancı forum gönderisi okumuştum geçmişte. Bu garanti (gövde garantisi) Volkswagen tarafından sunuluyor olsa da yönetim mercisi ayrı bir kurum muş.

Yani siz önce başvuracağınız bayii ikna edip dosya açtıracaksınız sonra bayi bu dosyayı merkeze yönlendirecek merkez ise o kuruma yönlendirecek ve sonuç olarak başvurunun kabulünden 3.taraf kurum sorumlu, son kararı onlar veriyor.

Okuduğum forum konularında da her iki kişide ellerinde bir kaç farklı yerden alınmış profesyonel raporlarına rağmen ve başvuruyu yaptığı VW servislerinin durumu kabul etmesine rağmen ilgili kurum tarafından kabul görülmeyip bu garantiden faydalanamamışlar. Sonuç olarak bu garanti bir bakıma reklam malzemesi gibi görünüyor. İhtiyaç duyacağınız güne kadar harika ve güven verici ancak ihtiyaç duyduğunuzda aylar süren belge, eposta ve görüşmeden sonra hiç birşey elde edemeden vaktinizi harcamanız kuvvetle muhtemel görünüyor. Yinede tabiki herkes için aynı sonuç olacak değil belki olumlu sonuç alanlarda olmuş olabilir.
 
Upvote 0

Geri
Üst