Golf 1.5 Life vs Skoda Scala 1.5 Monte Carlo



Scala son haliyle gayet güzelleşti diyebilirim. TSI olması iyi. Çünkü Golf'ün batarya ve alternatör arızaları duyunca bu bana göre Scala'ya artı demek. Matrix far iyidir. Tamam, Simply Clever ama mekanik el freni herkesin istisnasız eksi yazdığı kısımdır..

Golf life sade ve görev adamı bana göre. Batarya ve alternatör arızası olmadığı sürece gideri var. Basic LED eksidir.

Sonuca gelecek olursam her zaman yazdığım gibi, artıları eksileri yazıp eksilerin ne kadar üzeceği üzerinden değerlendirebilirsiniz.

iki araç arasında kalsam Golf tercih ederdim.

Mekanik el freni bence eksi olmamalı Monte Carlo donanımda ekstra sunulan şeyler ihtiyaç dışı şeyler bence. Golf daha mantıklı geliyor

Mekanik el freninin avantajı ne?

Dezavantajı ne? Bence bir etken değil dedim sadece

O zaman şöyle anlatayım:
Scala, ben C sınıfıyım diyorsa mekanik el freni eksidir. Avantaja cevap yoksa eksi olmamalı da denmemeli.

Sizce etken değilse zaten benim eksi dememi alıntılayıp tersine bir cevap vermeye gerek yok.
 
Selam arkadaş lar bu iki model arasında bir seçim yapılsa sizce mantıklı bir karşılaştırma olurmu. ? Scala nin öne çıkan birkaç artısi var jantlar spor birkaç ekleme koltuklar cam tavan 1.5 motorun 150 bg olması gibi diğeride zaten bildiğimiz golf ne dersiniz yorumlarınızı merak ediyorum. Fiyat olarak Golf 1755 opak beyaz. Scala 1690 renkler biraz seçenek var artı 200 bin 0.99 faiz.

Scalada Mekanik el freni var 🫣
Bknz. https://www.golftutkusu.com/topic/23349-golf-7den-scalaya-gecis/ tecrübe edinen bir kullanıcı.
 
116ps'lik 1.5 tsi motorların 1.0 tsi golf 8'den en ufak bir farkı olduğunu düşünmüyorum fabrika verileri dahil aynı ivmelenmeye sahip. O yüzden 1.5 gözüyle bakmıyorum golfe .

0 olmayacaksa 2.el style 150'lik araçları değerlendirirdim yerinizde olsam.

Bu arada yukarıda yaptığım performans açıklaması, Golfe opsiyon olarak style önerim içindi. Neredeyse golf parasına scala alınmaz . Faiz indirimi vesaire göz boyasa da satarken araca değer kaybettirecektir . Sonuçta takipteyseniz eğer skoda,cupra gibi markalar satış yelpazesi için kredi sunsalar dahi 2.el emsal araçlar düşük fiyattan fiyatlanıyor ileriye dönük bir yorum da yapmış olayım
 
Çeyrek altın alma Golf al :)
Araba piyasasının en çok değerlenen aracı yerine geleceği belli olmayan bir araç tercih etmezdim.

Birde yalıtım açısından Scala nasıldır bilmiyorum.
Bu konuda Golf 8,5 segmentinin üstünde bir deneyim sunuyor.

Kağıt üstünde aynı grubun aracı, motor vs. aynı demeyin.
Volkswagen tarafında kalite bariz daha üstün.
Bunu Leon ve Golf'ü deneyimlemiş biri olarak söylüyorum.

Karar vermeden önce iki aracı da test sürüşü yapmanızı tavsiye ederim.
 
Scala son haliyle gayet güzelleşti diyebilirim. TSI olması iyi. Çünkü Golf'ün batarya ve alternatör arızaları duyunca bu bana göre Scala'ya artı demek. Matrix far iyidir. Tamam, Simply Clever ama mekanik el freni herkesin istisnasız eksi yazdığı kısımdır..

Golf life sade ve görev adamı bana göre. Batarya ve alternatör arızası olmadığı sürece gideri var. Basic LED eksidir.

Sonuca gelecek olursam her zaman yazdığım gibi, artıları eksileri yazıp eksilerin ne kadar üzeceği üzerinden değerlendirebilirsiniz.

iki araç arasında kalsam Golf tercih ederdim.
ben ikisinide kullanıyorum scaladan inip golfe binince sınıf atladığını hissediyorsun scalam 1.0 baz model , el frenini unutuyorsun bu mesajı okuyunca bir an beynim durdu mekanık freni otomatiğe bağlamışım varlığını unutmuşum düşündüm yani benimkinde varmıydı diye.
 
116ps'lik 1.5 tsi motorların 1.0 tsi golf 8'den en ufak bir farkı olduğunu düşünmüyorum fabrika verileri dahil aynı ivmelenmeye sahip. O yüzden 1.5 gözüyle bakmıyorum golfe .

0 olmayacaksa 2.el style 150'lik araçları değerlendirirdim yerinizde olsam.

Bu arada yukarıda yaptığım performans açıklaması, Golfe opsiyon olarak style önerim içindi. Neredeyse golf parasına scala alınmaz . Faiz indirimi vesaire göz boyasa da satarken araca değer kaybettirecektir . Sonuçta takipteyseniz eğer skoda,cupra gibi markalar satış yelpazesi için kredi sunsalar dahi 2.el emsal araçlar düşük fiyattan fiyatlanıyor ileriye dönük bir yorum da yapmış olayım
3 silindir motor ve 4 slindir motor aslında tek başına en büyük fark bu.
 
Scala uzatılmış şişirilmiş Fabia gibi geliyor bana. İncelediğimde malzeme kalitesi vs. düşük gelmişti, zorlamayla C segment olmuş gibiydi.
 
Selam arkadaş lar bu iki model arasında bir seçim yapılsa sizce mantıklı bir karşılaştırma olurmu. ? Scala nin öne çıkan birkaç artısi var jantlar spor birkaç ekleme koltuklar cam tavan 1.5 motorun 150 bg olması gibi diğeride zaten bildiğimiz golf ne dersiniz yorumlarınızı merak ediyorum. Fiyat olarak Golf 1755 opak beyaz. Scala 1690 renkler biraz seçenek var artı 200 bin 0.99 faiz.

Scalada Mekanik el freni var 🫣
Son zamanlarda forumda 8.5'larla ilgili olan problemler gerçekten çok fazla mekanik yazılımsal tonla problemle geldi servis de ne yazık ki bunlara pek bir çözüm bulamıyorlar. 1.5TSI 116'lar çok yeni üniteler ancak 1.5TSI 150 2019 2020'den beri üstüne koya koya gelmeye devam ediyor. Dikkat ettim, bu yazılımsal, mekanik problemler genellikle 116'lıklarda daha yaygın. Yoksa aynı aracın 150'likleri tüm VAG grubunun üstünde çok tutuldu çok sıkıntılı bir motor değil. Bu saatten sonra bence boş paket bir Volkswagen'e bu denli para dökmenin pek bir anlamı kalmadı. Skoda, Cupra VW'nin yanında daha prestijli kalmaya başladı bana kalırsa. Scala daha bir ayakta duruyor Golf'e göre. Ne kadar Golf'ü çok sevsem de 8.5'lar çok plastik duruyor. Onca özellik, güç, tasarım eklendikten sonra mekanik el freni çok aman aman bir eksi değil bence. Çoğu arkadaşımız yazılım sorunlarıyla aylardır uğraşıyor, geçen bir arkadaşımızın aracı bile çalışmamış! 5 6 aylık arabalarda hiç normal kronikler değil bunlar. Ancak uzun vade binecekseniz satma gibi bir derdiniz yoksa ikisini de deneyip ona göre karar vermenizi tavsiye ederim. Şimdiden hayırlı olsun, keyifli sürüşler :).
 
Scala uzatılmış şişirilmiş Fabia gibi geliyor bana. İncelediğimde malzeme kalitesi vs. düşük gelmişti, zorlamayla C segment olmuş gibiydi.
Çok normal hocam. Scala, Fabia ile aynı platformu (MQB A0) kullanıyor. Golf ise A3, Formentor ve Octavia ile aynı platformu (MQB Evo) kullanıyor.
 
3 silindir motor ve 4 slindir motor aslında tek başına en büyük fark bu.
bu devasa farklılık ve 0.5 litrelik hacmin sonunda aynı verimi sergileyen iki motor :) Aman aman bir fark yok sadece daha az titrersiniz kabinde o kadar.

Birisi 110 beygiri 3 pistondan elde ediyor
Birisi 116 beygiri 4 pistondan elde ediyor

3 silindir motorun alt devirleri daha doluyken
4 silindir motorun alt devirleri daha boş
üst devirlerde de tam tersi bi verim mevcut

Forumda 1.0 tsi'den 1.5 116 lık araca geçmiş kullanıcıların da yorumlarına daha önce denk geldiyseniz eğer yorumları bu şekilde.

0-100 Hızlanmalar aynı
Son hız -limitörler- aynı

Ama çok büyük bir fark sadece piston sayısı... anlıyorum :)
 

bu devasa farklılık ve 0.5 litrelik hacmin sonunda aynı verimi sergileyen iki motor :) Aman aman bir fark yok sadece daha az titrersiniz kabinde o kadar.

Birisi 110 beygiri 3 pistondan elde ediyor
Birisi 116 beygiri 4 pistondan elde ediyor

3 silindir motorun alt devirleri daha doluyken
4 silindir motorun alt devirleri daha boş
üst devirlerde de tam tersi bi verim mevcut

Forumda 1.0 tsi'den 1.5 116 lık araca geçmiş kullanıcıların da yorumlarına daha önce denk geldiyseniz eğer yorumları bu şekilde.

0-100 Hızlanmalar aynı
Son hız -limitörler- aynı

Ama çok büyük bir fark sadece piston sayısı... anlıyorum :)
1.0 ın alt devirleri daha dolu demenizle kullanmadığınız belli oldu. 1.5 daha torklu bunun verileri de var grafikler var.

Ayrıca siz şahsi olarak 3 silindir tercih eder misiniz 4 silindir varken. Ben asla etmem. Siz ederim derseniz de sebebini merak ederim
 

Geri
Üst