Sağolun hocam teşekkür ederim

. Hissedilir sallama varsa eğer tamam tekleme var demektir. Rastgele pistonlarda tekleme oluyorsa çok yüksek ihtimal yakıt hattıyla alakalı. Manifolda bir alakası yok manifold pis olsa rolantide dalgalanma yapar, çok yakar, teklemeyle pek bir alakası yok. Sente vs. için sadece tek bir pistonda sürekli tekleme görülür, çekişten düşerdi. Yakıt hattı basıncı ölçülerek yakıt pompası filtresindeki problemler görülebilir, eğer basınç aralıklarla düşüp yükseliyorsa. Bilgisayarla da log alınabilir, içeri ne kadar yakıt giriyor, ateşleme zamanı vs. sürekli değişiklik gösteriyorsa bobin-buji-enjektör üçünden biridir. Sente vs. olsa yağ yakma gibi problemler de yüzeye çıkabilir. Bence elektriksel bir problem, marş motoru vs. de elektrikten aksıyor olabilir. Yüksek ihtimal tek bir enjektör değil direkt yakıt hattında bir sıkıntı var. Basınç ölçümü yapılırsa problemin mekanik mi elektronik mi olduğu anlaşılır. Eğer sente, segman, gömlek olsa kendini daha ciddi bir şekilde belli ederdi. Enjektörler test edilebilir düzgün çalışıyor mu, ağzı pis mi vs. ancak bu işlemler bir tık maliyetli ve uzman kişilerin kontrolünce yapılması gereken işlerdir forumdaki dostlarımıza danışıp
iyi, dürüst, bilgili bir özel servis, ya da direkt yetkili servise başvurmanızı tavsiye ederim.
Yani özetleyecek olursak;
Yakıt pompası veya filtresi tıkalıysa, düzgün çalışmıyorsa yakıt hattında aralıklı basınç düşüşleri görülür.
Enjektörler düzgün çalışmıyorsa motorun ateşleme hızına yetişmiyor, basıncı düşürüp içeri yavaş ve fazla yakıt gönderiyorsa (sanayi tabiriyle işeme de denir) tekleme yaşanabilir.
Elektronik olarak bobin soketleri, enjektör soketleri ya da kablolarla ilgili bazı problemler görülebilir, ancak bu pek yüksek ihtimal değil bu durumda ECU hata verir.
Bu üç sorundan biri yüksek ihtimal yaşadığınız sorun. Dediğim gibi yakıt hattı basınç testi, enjektör testi ve yolda log alınarak daha detaylı ve nokta atışı şekilde çözüme ilerleyebilirsiniz. Günümüz ustaları ne yazık ki müşterilere daha çok yolunacak kaz gibi bakınca araçtan olmayacak, o soruna neden olmayan parçaların arızalı olduğunu, en basit karadüzen araçlar için gerekli olan işlemleri yapılması gerektiğini söylüyorlar. Benim tavsiyem yetkili serviste araca bakılması, arızanın bulunması ve ona göre hareket edilmesi. Yetkili servis çalışanları bu işin eğitimini alıyorlar araçlara alışkınlar sizleri daha kolay sonuca ulaştırırlar. Şimdiden tekrardan geçmiş olsun.