Golf 1.4 tsi ilk marşta gelen ilginç ses


l0kan1

Yeni Üye
Katılım
19 Mar 2025
Mesajlar
16
Tepkime puanı
4
Konum
Ankara
İsim
Okan
Araç
Golf mk7
Arkadaşlar merhabalar.
Aracım sabahları ilk marş bastığımda anlık farklı bir ses geliyor. Karşı komşumun golfünde de aynı olay olduğundan normal zannediyordum. Bu gün ustaya sordum ve anormal durum dedi. Sizlerin de yorumunu almam iyi olacak.
 

Nesi anormalmış, teşhisi nedir, cihaza bağlayıp hata kodlarına baktı mı? Her motor soğuk çalışmada farklı seste çalışır. Diğer araçta da aynı demişsiniz zaten. 'usta' kendine para alacak iş arayışında olmasın!?
 
Arkadaşlar merhabalar.
Aracım sabahları ilk marş bastığımda anlık farklı bir ses geliyor. Karşı komşumun golfünde de aynı olay olduğundan normal zannediyordum. Bu gün ustaya sordum ve anormal durum dedi. Sizlerin de yorumunu almam iyi olacak.
Hocam marş motoru zamanında çekilmiyor gibi. Siz marşa bastığınız zaman marş şalteri dişliyi öne iterek volanla birleştirir ve volanın dönmesini sağlar. Motor ateşlemeye başladığında marş motoru durur ve volandan ayrılarak yerine geri çekilir. Yüksek ihtimal marş motoru durduktan sonra hemen çekilmiyor ve volana sürterek bu sesi çıkarıyor. Zamanla eskiyip tutukluk yapıyor.

Ekran görüntüsü 2025-03-20 233852.pngEkran görüntüsü 2025-03-20 233841.png
 
Herkesin ankarada önerdigi mass oto ali usta dedi bunu bide. Bende bilmediğimden tereddüte düştüm ve paylaştım. Araçta 4 pistonda da tekleme mevcut ve hiç bir arıza kodu yok. Beni de yanıltan bu.
@alaras Hocam dilimden konuştun çok teşekkür ederim anladım. Sanırım selenoid ile ilgili bir sorun. Zararı olmaz sanırım.
 
Herkesin ankarada önerdigi mass oto ali usta dedi bunu bide. Bende bilmediğimden tereddüte düştüm ve paylaştım. Araçta 4 pistonda da tekleme mevcut ve hiç bir arıza kodu yok. Beni de yanıltan bu.
@alaras Hocam dilimden konuştun çok teşekkür ederim anladım. Sanırım selenoid ile ilgili bir sorun. Zararı olmaz sanırım.
Hocam 4 piston tekleme olsa aracın arıza vermeden durmasını bırakın düzenli çalışması bir mucize. Tek bir pistonda tek seferlik milisaniyelik bir gecikme olsa bile beyine her şekilde (Cylinder X Misfire Detected - Silindir X Tekleme Tespit Edildi/ Idle RPM Lower Than Expected - Rölanti Devri Beklenenden Düşük, eğer elektrikle bobinle vs alakalıysa ''Ignition Coil X Circuit Malfunction - X Bobini Devre Arızası ya da High Input şeklinde) arıza düşer aynı zamanda siz de düzenli tekleme oluyorsa farkedersiniz ki 4 pistonda tekleme varsa fark etmemeniz mümkün değil, aracınızın yanından seyreden başka bir sürücü bile anlar. Anlayacağınız 4 pistonun da teklemesi sonucu aracın bırakın yürümeyi çalışması büyük bir mucize olurdu.

Marş motoru konusuna gelecek olursak şuan için aciliyet teşkil eden bir problem değil ancak zamanla marş motorunun dişlileri kırılabilir, hem marş motoru işlevini kaybeder hem de kırılan parçalar şanzımana yürüyeceğinden diğer dişliler arasına girerek sorunu çığ gibi büyütür. Pek bir aciliyeti yok ancak mümkün olan ilk anda bir ustanın kontrol etmesinin ve parça değişiminin sağlanmasını tavsiye ederim. Şimdiden geçmiş olsun, iyi sürüşler :).
 
Son düzenleme:
Hocam 4 piston tekleme olsa aracın arıza vermeden durmasını bırakın düzenli çalışması bir mucize. Tek bir pistonda tek seferlik milisaniyelik bir gecikme olsa bile beyine her şekilde (Cylinder X Misfire Detected - Silindir X Tekleme Tespit Edildi/ Idle RPM Lower Than Expected - Rölanti Devri Beklenenden Düşük, eğer elektrikle bobinle vs alakalıysa ''Ignition Coil X Circuit Malfunction - X Bobini Devre Arızası ya da High Input şeklinde) arıza düşer aynı zamanda siz de düzenli tekleme oluyorsa farkedersiniz ki 4 pistonda tekleme varsa fark etmemeniz mümkün değil, aracınızın yanından seyreden başka bir sürücü bile anlar. Anlayacağınız 4 pistonun da teklemesi sonucu aracın bırakın yürümeyi çalışması büyük bir mucize olurdu.

Marş motoru konusuna gelecek olursak şuan için aciliyet teşkil eden bir problem değil ancak zamanla marş motorunun dişlileri kırılabilir, hem marş motoru işlevini kaybeder hem de kırılan parçalar şanzımana yürüyeceğinden diğer dişliler arasına girerek sorunu çığ gibi büyütür. Pek bir aciliyeti yok ancak mümkün olan ilk anda bir ustanın kontrol etmesinin ve parça değişiminin sağlanmasını tavsiye ederim. Şimdiden geçmiş olsun, iyi sürüşler :).
Bu tekleme arızasında da ustasınız anladığım kadarıyla. Motor çalışırken sıcak veya soğuk fark etmeksizin rolantide hissedilir şekilde sallama (öksürür gibi anlık) giderkende hissettirmeden tekleme. Bunu 4 piston da yapıyor götürmediğim usta kalmadı. Biri manifolt sökülecek temizlik yapılacak dedi, biri sente kontrolü yapılacak vs gibi şeyler dediler. Buji yeni takıldı, bobin sökülüp göz kontrolü yapıldı. Bilgisayara bağlandı gezildi teklemeler gözlendi, hata vermedi ancak teklemeler mevcut. Yakıt enjektörlerinden olabilir mi ? Sürekli veya aralıklı arıza tüm pistonlarda rastgele gerçekleşiyor.
 

Ekli dosyalar

  • 20250320_163807.jpg
    20250320_163807.jpg
    96.2 KB · Görüntüleme: 13
Bu tekleme arızasında da ustasınız anladığım kadarıyla. Motor çalışırken sıcak veya soğuk fark etmeksizin rolantide hissedilir şekilde sallama (öksürür gibi anlık) giderkende hissettirmeden tekleme. Bunu 4 piston da yapıyor götürmediğim usta kalmadı. Biri manifolt sökülecek temizlik yapılacak dedi, biri sente kontrolü yapılacak vs gibi şeyler dediler. Buji yeni takıldı, bobin sökülüp göz kontrolü yapıldı. Bilgisayara bağlandı gezildi teklemeler gözlendi, hata vermedi ancak teklemeler mevcut. Yakıt enjektörlerinden olabilir mi ? Sürekli veya aralıklı arıza tüm pistonlarda rastgele gerçekleşiyor.
Sağolun hocam teşekkür ederim :). Hissedilir sallama varsa eğer tamam tekleme var demektir. Rastgele pistonlarda tekleme oluyorsa çok yüksek ihtimal yakıt hattıyla alakalı. Manifolda bir alakası yok manifold pis olsa rolantide dalgalanma yapar, çok yakar, teklemeyle pek bir alakası yok. Sente vs. için sadece tek bir pistonda sürekli tekleme görülür, çekişten düşerdi. Yakıt hattı basıncı ölçülerek yakıt pompası filtresindeki problemler görülebilir, eğer basınç aralıklarla düşüp yükseliyorsa. Bilgisayarla da log alınabilir, içeri ne kadar yakıt giriyor, ateşleme zamanı vs. sürekli değişiklik gösteriyorsa bobin-buji-enjektör üçünden biridir. Sente vs. olsa yağ yakma gibi problemler de yüzeye çıkabilir. Bence elektriksel bir problem, marş motoru vs. de elektrikten aksıyor olabilir. Yüksek ihtimal tek bir enjektör değil direkt yakıt hattında bir sıkıntı var. Basınç ölçümü yapılırsa problemin mekanik mi elektronik mi olduğu anlaşılır. Eğer sente, segman, gömlek olsa kendini daha ciddi bir şekilde belli ederdi. Enjektörler test edilebilir düzgün çalışıyor mu, ağzı pis mi vs. ancak bu işlemler bir tık maliyetli ve uzman kişilerin kontrolünce yapılması gereken işlerdir forumdaki dostlarımıza danışıp iyi, dürüst, bilgili bir özel servis, ya da direkt yetkili servise başvurmanızı tavsiye ederim.

Yani özetleyecek olursak;
Yakıt pompası veya filtresi tıkalıysa, düzgün çalışmıyorsa yakıt hattında aralıklı basınç düşüşleri görülür.

Enjektörler düzgün çalışmıyorsa motorun ateşleme hızına yetişmiyor, basıncı düşürüp içeri yavaş ve fazla yakıt gönderiyorsa (sanayi tabiriyle işeme de denir) tekleme yaşanabilir.

Elektronik olarak bobin soketleri, enjektör soketleri ya da kablolarla ilgili bazı problemler görülebilir, ancak bu pek yüksek ihtimal değil bu durumda ECU hata verir.


Bu üç sorundan biri yüksek ihtimal yaşadığınız sorun. Dediğim gibi yakıt hattı basınç testi, enjektör testi ve yolda log alınarak daha detaylı ve nokta atışı şekilde çözüme ilerleyebilirsiniz. Günümüz ustaları ne yazık ki müşterilere daha çok yolunacak kaz gibi bakınca araçtan olmayacak, o soruna neden olmayan parçaların arızalı olduğunu, en basit karadüzen araçlar için gerekli olan işlemleri yapılması gerektiğini söylüyorlar. Benim tavsiyem yetkili serviste araca bakılması, arızanın bulunması ve ona göre hareket edilmesi. Yetkili servis çalışanları bu işin eğitimini alıyorlar araçlara alışkınlar sizleri daha kolay sonuca ulaştırırlar. Şimdiden tekrardan geçmiş olsun.
 
Sağolun hocam teşekkür ederim :). Hissedilir sallama varsa eğer tamam tekleme var demektir. Rastgele pistonlarda tekleme oluyorsa çok yüksek ihtimal yakıt hattıyla alakalı. Manifolda bir alakası yok manifold pis olsa rolantide dalgalanma yapar, çok yakar, teklemeyle pek bir alakası yok. Sente vs. için sadece tek bir pistonda sürekli tekleme görülür, çekişten düşerdi. Yakıt hattı basıncı ölçülerek yakıt pompası filtresindeki problemler görülebilir, eğer basınç aralıklarla düşüp yükseliyorsa. Bilgisayarla da log alınabilir, içeri ne kadar yakıt giriyor, ateşleme zamanı vs. sürekli değişiklik gösteriyorsa bobin-buji-enjektör üçünden biridir. Sente vs. olsa yağ yakma gibi problemler de yüzeye çıkabilir. Bence elektriksel bir problem, marş motoru vs. de elektrikten aksıyor olabilir. Yüksek ihtimal tek bir enjektör değil direkt yakıt hattında bir sıkıntı var. Basınç ölçümü yapılırsa problemin mekanik mi elektronik mi olduğu anlaşılır. Eğer sente, segman, gömlek olsa kendini daha ciddi bir şekilde belli ederdi. Enjektörler test edilebilir düzgün çalışıyor mu, ağzı pis mi vs. ancak bu işlemler bir tık maliyetli ve uzman kişilerin kontrolünce yapılması gereken işlerdir forumdaki dostlarımıza danışıp iyi, dürüst, bilgili bir özel servis, ya da direkt yetkili servise başvurmanızı tavsiye ederim.

Yani özetleyecek olursak;
Yakıt pompası veya filtresi tıkalıysa, düzgün çalışmıyorsa yakıt hattında aralıklı basınç düşüşleri görülür.

Enjektörler düzgün çalışmıyorsa motorun ateşleme hızına yetişmiyor, basıncı düşürüp içeri yavaş ve fazla yakıt gönderiyorsa (sanayi tabiriyle işeme de denir) tekleme yaşanabilir.

Elektronik olarak bobin soketleri, enjektör soketleri ya da kablolarla ilgili bazı problemler görülebilir, ancak bu pek yüksek ihtimal değil bu durumda ECU hata verir.


Bu üç sorundan biri yüksek ihtimal yaşadığınız sorun. Dediğim gibi yakıt hattı basınç testi, enjektör testi ve yolda log alınarak daha detaylı ve nokta atışı şekilde çözüme ilerleyebilirsiniz. Günümüz ustaları ne yazık ki müşterilere daha çok yolunacak kaz gibi bakınca araçtan olmayacak, o soruna neden olmayan parçaların arızalı olduğunu, en basit karadüzen araçlar için gerekli olan işlemleri yapılması gerektiğini söylüyorlar. Benim tavsiyem yetkili serviste araca bakılması, arızanın bulunması ve ona göre hareket edilmesi. Yetkili servis çalışanları bu işin eğitimini alıyorlar araçlara alışkınlar sizleri daha kolay sonuca ulaştırırlar. Şimdiden tekrardan geçmiş olsun.
yetkili servis araç arıza tespiti için saatlik olarak 3600 tl ücret çıkardı. Arca otomotiv ustası da 2 3 gün durması gerekiyor dedi. Yaptırmak istersemde extra olarak işçilik ve parça parası. Malesef öyle bi durumum yok. Bu gün şunu fark ettim. Araç soğukken ilk defa bi gaza dokundum. 2 bin devirde acayip tekliyor içeriyi sallıyor böyle. Isınınca motor tatlı bi hissiyatla yapıyor. Yanda oturan adam anlamaz yani. Enjektörlere baktıracağım ilk iş. Bu gün aracı çalıştırmadan hava filtresini filan söktüm emme manifoltunun üstündeki hava akış sensörünü söktüm baya pislenmişti. Ultrasyonik temizleyiciyle bir güzel temizledim. Ateşleme bobin kablolarını söktüm primer sekonder sargı ohm değerlerine baktım hepsi aynı. Acaba bi yerden hava mı alıyorda sallıyor böyle düzensiz çalışıyor? Bu hava alma muhabbeti tekleme arızası gösterir mi emin değilim. Bi turluyayım dedim bi ara sıkıştırdım motoru sanırım hızım 190 200 oldu bıraktım. Gitmeye de gidiyor anlıyamadım gitti .
 
yetkili servis araç arıza tespiti için saatlik olarak 3600 tl ücret çıkardı. Arca otomotiv ustası da 2 3 gün durması gerekiyor dedi. Yaptırmak istersemde extra olarak işçilik ve parça parası. Malesef öyle bi durumum yok. Bu gün şunu fark ettim. Araç soğukken ilk defa bi gaza dokundum. 2 bin devirde acayip tekliyor içeriyi sallıyor böyle. Isınınca motor tatlı bi hissiyatla yapıyor. Yanda oturan adam anlamaz yani. Enjektörlere baktıracağım ilk iş. Bu gün aracı çalıştırmadan hava filtresini filan söktüm emme manifoltunun üstündeki hava akış sensörünü söktüm baya pislenmişti. Ultrasyonik temizleyiciyle bir güzel temizledim. Ateşleme bobin kablolarını söktüm primer sekonder sargı ohm değerlerine baktım hepsi aynı. Acaba bi yerden hava mı alıyorda sallıyor böyle düzensiz çalışıyor? Bu hava alma muhabbeti tekleme arızası gösterir mi emin değilim. Bi turluyayım dedim bi ara sıkıştırdım motoru sanırım hızım 190 200 oldu bıraktım. Gitmeye de gidiyor anlıyamadım gitti .
Hocam hava yakıt karışımının düzensizleşmesi teklemelere neden olabilir. Ancak ısındığında yavaş yavaş kesiliyorsa yakıt elemalarından olabilir. Hava vs. alma olsa her sıcaklıkta her hızda aynı şekil tekleme yapar diye düşünüyorum.
 
yetkili servis araç arıza tespiti için saatlik olarak 3600 tl ücret çıkardı. Arca otomotiv ustası da 2 3 gün durması gerekiyor dedi. Yaptırmak istersemde extra olarak işçilik ve parça parası. Malesef öyle bi durumum yok. Bu gün şunu fark ettim. Araç soğukken ilk defa bi gaza dokundum. 2 bin devirde acayip tekliyor içeriyi sallıyor böyle. Isınınca motor tatlı bi hissiyatla yapıyor. Yanda oturan adam anlamaz yani. Enjektörlere baktıracağım ilk iş. Bu gün aracı çalıştırmadan hava filtresini filan söktüm emme manifoltunun üstündeki hava akış sensörünü söktüm baya pislenmişti. Ultrasyonik temizleyiciyle bir güzel temizledim. Ateşleme bobin kablolarını söktüm primer sekonder sargı ohm değerlerine baktım hepsi aynı. Acaba bi yerden hava mı alıyorda sallıyor böyle düzensiz çalışıyor? Bu hava alma muhabbeti tekleme arızası gösterir mi emin değilim. Bi turluyayım dedim bi ara sıkıştırdım motoru sanırım hızım 190 200 oldu bıraktım. Gitmeye de gidiyor anlıyamadım gitti .
2cr ye de gidecektiniz, gidebildiniz mi?
 
2cr ye de gidecektiniz, gidebildiniz mi?
2cr ye gidemedim hocam arkadaşta vag grubu için kablo varmış. Detaylı bir şekilde baktık bu duruma. Yakıt basıncı filan yerinde gibi görünüyor. Bu gün ngk bobin seti aldım taktım kendim birşey değişmedi. Araç soğukken teklemesini daha iyi anlıyabilmek için 2000 rpm ye ayarladım. Bunun videosunu çektim.
Bilgisayar üzerindeki teklemelere ait fotoğrafları da buraya ekliyeyim. Çıkılmaz bir hal aldı bu iş. Bayramdan sonra da enjektör setini değiştireceğim.
 

Ekli dosyalar

  • 20250324_170018.jpg
    20250324_170018.jpg
    136.5 KB · Görüntüleme: 4
  • 20250324_170041.jpg
    20250324_170041.jpg
    140.6 KB · Görüntüleme: 4
  • 20250324_171730.jpg
    20250324_171730.jpg
    175.5 KB · Görüntüleme: 3
  • 20250324_171739.jpg
    20250324_171739.jpg
    140.1 KB · Görüntüleme: 3
  • 20250324_171747.jpg
    20250324_171747.jpg
    154.8 KB · Görüntüleme: 3
  • 20250324_171755.jpg
    20250324_171755.jpg
    145.9 KB · Görüntüleme: 4
1,4 tsi kayışlı motorların hepsi böyle , motor soğuk iken yapıyor ,ısınınca yapmıyor, videoları izleyin hepsi bu şekilde, sorun olduğunu düşünmüyorum, sanırım çalışması böyle,
 

1,4 tsi kayışlı motorların hepsi böyle , motor soğuk iken yapıyor ,ısınınca yapmıyor, videoları izleyin hepsi bu şekilde, sorun olduğunu düşünmüyorum, sanırım çalışması böyle,
Motor soğukken teklemesi belirgin olduğu için bunu paylaşmıştım ustam. Motor ısındığında da teklemesi mevcut özellikle silindir 1, genelde 2000 devirde çok yapıyor. Şoför koltuğunda oturduğumda hissediyorum. Bunu çözmek istiyorum, buji bobin yenisi ile değişti sırada kompresyon testi var daha sonra da enjektörleri değiştireceğim ama gerçekten maliyetli. Tüm ustalar şu anda ramazan nedeniyle pek iş almıyorlar ve bayram öncesi diye çok yoğunlar sanırım. Uzun yola çıkmadan önce bir tavsiyeniz veya şuna da bi baksan demek istediğiniz bir yer var mı ?
 

Geri
Üst