Arkadaslar Acil Yardim


Fikirmizah

Üye
Katılım
23 Haz 2021
Mesajlar
134
Tepkime puanı
25
İsim
Doğu
Merhaba 1.6 tdi golf 7 aracim 1000 devirde calisiyordu rejenerasyona girmis bende kenara cektim kendi kendine temizlemesini bekledim zamanim da vardi 45 dk falan araba rölanti de calisti.Sonra devir dustu bende stop ettim.5 dk sonra calistirip yola ciktim tekrar 1000 devirde calismaya basladi sonra yokus falan cikiyoruz sıkışık trafik hararetin 120 falan oldugunu gordum hemen kaloriferi actim dustu tekrardan 90a o sekilde geldim park ettim araci.Simdi sorum su hararet hic oynamazdi aracimda ilk defa boyle bisey oldu arac dpf temizligi yaparken malum havalar da isindi artik boyle hararetin yukselmesi normal mi yarin aracla otobana cikip dpfi temizleyecegim 3000 devirde bi 20 dk surus yapacagim hararet yine yukselir mi acaba dusuncelerinizi alabilir miyim
 

Sogutma suyunda antifriz var refraktometre ile 1 hafta önce olcmustum -30 gosterdi .aracta hep antifriz kullanildi hatta uzerindeki antifriz 8 senelik antfriz fabrikasyon bilginiz olsun.Rengi falan gayet iyi
 
Upvote 0
Merhaba 1.6 tdi golf 7 aracim 1000 devirde calisiyordu rejenerasyona girmis bende kenara cektim kendi kendine temizlemesini bekledim zamanim da vardi 45 dk falan araba rölanti de calisti.Sonra devir dustu bende stop ettim.5 dk sonra calistirip yola ciktim tekrar 1000 devirde calismaya basladi sonra yokus falan cikiyoruz sıkışık trafik hararetin 120 falan oldugunu gordum hemen kaloriferi actim dustu tekrardan 90a o sekilde geldim park ettim araci.Simdi sorum su hararet hic oynamazdi aracimda ilk defa boyle bisey oldu arac dpf temizligi yaparken malum havalar da isindi artik boyle hararetin yukselmesi normal mi yarin aracla otobana cikip dpfi temizleyecegim 3000 devirde bi 20 dk surus yapacagim hararet yine yukselir mi acaba dusuncelerinizi alabilir miyim
Rejenerasyon aktifken rolantide devam etmeniz durumunda 10-15 dk sonra gaza hafif basmanız gerekir. Ek olarak multimedya start stop durumunu kontrol ederek motorun çalışması gerekir durumu bitince ve start stop aktif gorunce de rejenerasyonun bittiğini anlayabilirsiniz. Aksi halde 2 saat de bekleseniz rölanti 1000 altına düşmeyebilir. 45dk çok fazla.
 
Upvote 0
Merhaba 1.6 tdi golf 7 aracim 1000 devirde calisiyordu rejenerasyona girmis bende kenara cektim kendi kendine temizlemesini bekledim zamanim da vardi 45 dk falan araba rölanti de calisti.Sonra devir dustu bende stop ettim.5 dk sonra calistirip yola ciktim tekrar 1000 devirde calismaya basladi sonra yokus falan cikiyoruz sıkışık trafik hararetin 120 falan oldugunu gordum hemen kaloriferi actim dustu tekrardan 90a o sekilde geldim park ettim araci.Simdi sorum su hararet hic oynamazdi aracimda ilk defa boyle bisey oldu arac dpf temizligi yaparken malum havalar da isindi artik boyle hararetin yukselmesi normal mi yarin aracla otobana cikip dpfi temizleyecegim 3000 devirde bi 20 dk surus yapacagim hararet yine yukselir mi acaba dusuncelerinizi alabilir miyim
Normal değil hararet yükselmemesi lazım devirli de kullanmayın tekrar yükselir en kısa sürede ustaya götürün baktırın belki devir daimdendir. Kötü ihtimalleri söylemiyorum.
 
Upvote 0
Ustaya gotursen devirdaimi sokturecek antifrizi degisecek termostati belki conta yanmis diyicek silindir kapak contasini bile degisterecek ustalara guven duyamiyorum
 
Upvote 0
Bence rolantide fazla 1000 devirde calisti sicaklik zaten cok yuksek fan da yetmedi sicaklik yukseldi.Yarin dpfi temizlerken sorun cikmazsa hararet bi problem yok demektir
 
Upvote 0
Evet aynen dedigim gibi oldu araba dpfi kitlemis 5 6 sefer rejenerasyona girmisti onemsememistim o kadar yaklasik 40 km 3000 devirde kullandim hararet dalgalanmasi gitti.sabit 90da kaliyor artik cok sıkısık trafiklerede girdim sonrasinda hic oynamadi.Demem o ki dizel arabalarda dpf sıkıntılı bi is.illa uyari isigi yakmasini beklemeyin benim aracimda lamba yakmadi mesela fakat 1000 devirde calisiyordu.Eksoz sicakliklari 550 600u buluyor bu demek ki su sicakligini da etkiliyor.baktiniz ki araba israrla 1000 devirde calisiyor lamba yakmasini beklemeyin arabayi bi yola vurun icindeki kurumlari pislikleri atsin rahat nefes alsin.Bunu yapmayip servise veya ustaya gitseydim adim gibi eminim devirdaim diyeceklerdi.devirdaimi sokunce antifirizi de degistireceksin hatta triger ve v kayisi da degisekti ki triger ve v kayisi 1.5 yil once serviste degismisti .demem o ki aracinizi iyi taniyin fuzuli masraf yapilmasina izin vermeyin.
 
Upvote 0
Yukarıda paylaşmamışsınız , aracın kilometresi nedir?
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Devirdaim daha önce değişmemişse bozulmak üzere olabilir. Rejenerasyon ve hararetin ani yükselmesi iki ayrı olay gibi sanki sizin durumunuzda. Hararetin ani yükselmesi 65000km'de iken bende de olmuştu. Devirdaim değişince bir daha sorun yaşamadım 100000 km'dir.
 
Upvote 0

Geri
Üst