E-Tsi - Mild Hybrid Silkeleme Sorunu

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan CanKay84
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

CanKay84

Üye
Katılım
9 May 2020
Mesajlar
103
Tepkime puanı
97
Konum
İstanbul
İsim
Can
Araç
2023 Audi A3 8Y Sportback Advanced 35 TFSI
Herkese merhaba,

7,5 sene 2016 model golf 7 kullandıktan sonra yaklaşık 1 yıl önce 2023 model A3 e geçiş yaptım. Aracımdan performans yakıt ve konfor olarak genel anlamda çok memnunum ancak son bir kaç aydır canımı sıkan bir sorun var ve bu sorunu paylaşabileceğim bir forum olmadığı için ben de belki e-tsi golf kullanıcısı arkadaşların da başına gelmiş olabileceğini düşünerekten kendi golf formumuza siz değerli arkadaşlara danışmak istedim.

Bilindiği gibi mild hybrid araçlarda seyir halindeyken ayağı gazdan çekip frene basınca gerekli koşullar sağlanmışsa devir sıfıra düşüp motor kendini kapatıyor ve araç süzülmeye başlıyor. Benim sorunum aracım bu durumdayken motor kapalı ve süzülme modundayken araç yavaşlayıp hızım özellikle 20 - 25 km civarına düştükten sonra yeniden hızlanmak için gaza basıp kapalı olan motoru çalıştırdığımda sanki manuel arabada debriyajdan ayağımızı hızlı çekmişiz gibi araçta ciddi bir silkeleme oluyor. Yüksek hızlarda kesinlikle böyle bir sorun yok dediğim gibi genelde 30 km altındaki hızlarda bunu yaşıyorum motor yeniden çalışıp devreye girdiğinde silkeleme oluyor ve genellikle de motor ısındıktan sonra ve e-5 gibi trafiğin bir anda hızlanıp yavaşladığı gibi durumlarda oluyor şehir içi mahalle arası kullanımda bir problem yok.

Geçen ay ilk periyodik bakım için doğuş oto kartala gittiğimde bu şikayetimi de belirttim ve servis danışmanı bana yakın zamanda benzer şikayetle 1 kişinin daha geldiğini ve valf değişimi yaparak sorunu çözdüklerini söyledi. Aracım 2 gün serviste kaldı ve klasik servis söylemine göre detaylı incelenmiş ancak ne makineye bağlandığında ne de yol testinde herhangi bir sorunla karşılaşılmamış.

Bayramdan sonra farklı bir yetkili servise gidip şikayetimi belirteceğim ancak öncesinde e-tsi kullanıcısı arkadaşlardan benzer sorun yaşayan var mı ya da konu hakkında bilgisi olan birisi var mı diye foruma danışmak istedim.
 

Herkese merhaba,

7,5 sene 2016 model golf 7 kullandıktan sonra yaklaşık 1 yıl önce 2023 model A3 e geçiş yaptım. Aracımdan performans yakıt ve konfor olarak genel anlamda çok memnunum ancak son bir kaç aydır canımı sıkan bir sorun var ve bu sorunu paylaşabileceğim bir forum olmadığı için ben de belki e-tsi golf kullanıcısı arkadaşların da başına gelmiş olabileceğini düşünerekten kendi golf formumuza siz değerli arkadaşlara danışmak istedim.

Bilindiği gibi mild hybrid araçlarda seyir halindeyken ayağı gazdan çekip frene basınca gerekli koşullar sağlanmışsa devir sıfıra düşüp motor kendini kapatıyor ve araç süzülmeye başlıyor. Benim sorunum aracım bu durumdayken motor kapalı ve süzülme modundayken araç yavaşlayıp hızım özellikle 20 - 25 km civarına düştükten sonra yeniden hızlanmak için gaza basıp kapalı olan motoru çalıştırdığımda sanki manuel arabada debriyajdan ayağımızı hızlı çekmişiz gibi araçta ciddi bir silkeleme oluyor. Yüksek hızlarda kesinlikle böyle bir sorun yok dediğim gibi genelde 30 km altındaki hızlarda bunu yaşıyorum motor yeniden çalışıp devreye girdiğinde silkeleme oluyor ve genellikle de motor ısındıktan sonra ve e-5 gibi trafiğin bir anda hızlanıp yavaşladığı gibi durumlarda oluyor şehir içi mahalle arası kullanımda bir problem yok.

Geçen ay ilk periyodik bakım için doğuş oto kartala gittiğimde bu şikayetimi de belirttim ve servis danışmanı bana yakın zamanda benzer şikayetle 1 kişinin daha geldiğini ve valf değişimi yaparak sorunu çözdüklerini söyledi. Aracım 2 gün serviste kaldı ve klasik servis söylemine göre detaylı incelenmiş ancak ne makineye bağlandığında ne de yol testinde herhangi bir sorunla karşılaşılmamış.

Bayramdan sonra farklı bir yetkili servise gidip şikayetimi belirteceğim ancak öncesinde e-tsi kullanıcısı arkadaşlardan benzer sorun yaşayan var mı ya da konu hakkında bilgisi olan birisi var mı diye foruma danışmak istedim.
Merhaba bu sorunla bende cupra leon aracımla bir defa karşılaştım. Daha hiç olmadı önemsemedim sonrasında
 
Merhaba bu sorunla bende cupra leon aracımla bir defa karşılaştım. Daha hiç olmadı önemsemedim sonrasında
Cevap için teşekkür ederim hocam, benim araçta ilk başlarda bu kadar sık yapmıyordu ama son zamanlarda daha sık yapmaya başladı belli ki bir sorun var ama işte gel de bunu yetkili servise anlat
 
Merhaba,
Golf eTSI ile aynı motor aynı olduğu için soruyorum. A3 te 2 silindir modunu (güncelleme almamış Golflerde kadrandaki anlık tüketimde görünmekte) görebileceğiniz bir yer mevcut mu? Eğer motor tamamen kapandıktan sonra 2 silindir moduyla çalışmaya başlıyorsa titreşimi hissetmeniz bundan olabilir.

eTSI araçlarda düşük hız ve devirlerde 2 silindir modu (ACT) devreye girdiğinde titreşim yapması bilinen bir durum. Yüksek hızlarda fark edilmiyor fakat düşük hızlarda ben de bir kaç kez hissettim. Bunun bir çözümü de yok.
 
Merhaba,
Golf eTSI ile aynı motor aynı olduğu için soruyorum. A3 te 2 silindir modunu (güncelleme almamış Golflerde kadrandaki anlık tüketimde görünmekte) görebileceğiniz bir yer mevcut mu? Eğer motor tamamen kapandıktan sonra 2 silindir moduyla çalışmaya başlıyorsa titreşimi hissetmeniz bundan olabilir.

eTSI araçlarda düşük hız ve devirlerde 2 silindir modu (ACT) devreye girdiğinde titreşim yapması bilinen bir durum. Yüksek hızlarda fark edilmiyor fakat düşük hızlarda ben de bir kaç kez hissettim. Bunun bir çözümü de yok.
Motor tam kapmdıktan sonra 2 silindir ( eco modu) cuprada görünmüyor. Motor kapanmadığında görünüyor.
 
Cevap için teşekkür ederim hocam, benim araçta ilk başlarda bu kadar sık yapmıyordu ama son zamanlarda daha sık yapmaya başladı belli ki bir sorun var ama işte gel de bunu yetkili servise anlat
Hocam selam,
Aynı sorunu yaşayan birini bulmak üzücü. Aracım 2023 A3 Sedan S-Line, şu an 30 bin kilometrede ve bu sorunu yaklaşık 20 bin kilometreden beri yaşıyorum. Gitmediğim servis, sormadığım kişi kalmadı. En son garanti kapsamında kavrama değişimi yapıldı ama sorun hala devam ediyor.
Özetle, bu A3’lerdeki şanzımanda bulunan sarsıntı, titreme, ses yapma (halay çeker gibi şıngır mıngır), vites geçişlerinde kararsızlık, hantallık ve performans düşüklüğü gibi sıkıntıların hepsi mevcut. Örneğin, 70-75 km/s hızla giderken kickdown yaptığında ikinci vitese düşmemesi gibi durumlar yaşanıyor. Ne yazık ki bu sorunların kesin bir çözümü yok.
Yetkili servisteki formen bile artık çaresiz kaldı, "Abi vallahi bir şey yok aracında, bırak gideyim, bütün A3 DQ200 şanzımanlar böyle" diyerek durumu kabullenmemi söylüyor. Ayrıca frenlerin durumu iyi olmasına rağmen zaman zaman ses yapabiliyor, bu da normalmiş.
Ben de satıp bir yıl içinde G20 almayı planlıyorum inşallah. İyi günler!
 
Merhaba,
Golf eTSI ile aynı motor aynı olduğu için soruyorum. A3 te 2 silindir modunu (güncelleme almamış Golflerde kadrandaki anlık tüketimde görünmekte) görebileceğiniz bir yer mevcut mu? Eğer motor tamamen kapandıktan sonra 2 silindir moduyla çalışmaya başlıyorsa titreşimi hissetmeniz bundan olabilir.

eTSI araçlarda düşük hız ve devirlerde 2 silindir modu (ACT) devreye girdiğinde titreşim yapması bilinen bir durum. Yüksek hızlarda fark edilmiyor fakat düşük hızlarda ben de bir kaç kez hissettim. Bunun bir çözümü de yok.
Hocam benim aracım 2023 aralık üretimi ve araştırdığım kadarıyla 2023 modellerden itibaren anlık tüketim ekranında ''2 silindir modu'' ibaresi belirmiyor 2023 ten önceki modellerde bu yazı çıkıyor. Hatta bir ara acaba benim aracımda ACT yok mu diye bu duruma takılmıştım.

Evet dediğiniz gibi ACT devreye girdiğindeki titreşim oluyor bunu hissediyorum ancak benim aracımda titreşimden ziyade bildiğiniz silkeleme oluyor maalesef farklı bir durum.
 
Hocam benim aracım 2023 aralık üretimi ve araştırdığım kadarıyla 2023 modellerden itibaren anlık tüketim ekranında ''2 silindir modu'' ibaresi belirmiyor 2023 ten önceki modellerde bu yazı çıkıyor. Hatta bir ara acaba benim aracımda ACT yok mu diye bu duruma takılmıştım.

Evet dediğiniz gibi ACT devreye girdiğindeki titreşim oluyor bunu hissediyorum ancak benim aracımda titreşimden ziyade bildiğiniz silkeleme oluyor maalesef farklı bir durum.
2024 8.5 impression da var. Ama yeni yazılım yapanların gittiğini söylediğini hatırlıyorum
 
Hocam selam,
Aynı sorunu yaşayan birini bulmak üzücü. Aracım 2023 A3 Sedan S-Line, şu an 30 bin kilometrede ve bu sorunu yaklaşık 20 bin kilometreden beri yaşıyorum. Gitmediğim servis, sormadığım kişi kalmadı. En son garanti kapsamında kavrama değişimi yapıldı ama sorun hala devam ediyor.
Özetle, bu A3’lerdeki şanzımanda bulunan sarsıntı, titreme, ses yapma (halay çeker gibi şıngır mıngır), vites geçişlerinde kararsızlık, hantallık ve performans düşüklüğü gibi sıkıntıların hepsi mevcut. Örneğin, 70-75 km/s hızla giderken kickdown yaptığında ikinci vitese düşmemesi gibi durumlar yaşanıyor. Ne yazık ki bu sorunların kesin bir çözümü yok.
Yetkili servisteki formen bile artık çaresiz kaldı, "Abi vallahi bir şey yok aracında, bırak gideyim, bütün A3 DQ200 şanzımanlar böyle" diyerek durumu kabullenmemi söylüyor. Ayrıca frenlerin durumu iyi olmasına rağmen zaman zaman ses yapabiliyor, bu da normalmiş.
Ben de satıp bir yıl içinde G20 almayı planlıyorum inşallah. İyi günler!
Selam hocam,

Benim aracım 10 bin km de ve yaklaşık 2 bin km dir bu şikayetim var ama sorun kavrama değil şanzımanla alakalı bir sıkıntım yok ama frenlerin ses yapması durumunu son zamanlarda ben de yaşamaya başladım. Bayram sonrası farklı bir yetkili servise gideceğim bakalım onlar ne diyecekler.

Sizin aracınızda da düşük hızlarda araç süzülürken motor kapalı halde gaza basıp motoru çalıştırdığınızda araçta silkeleme mi oluyor aynı şikayetiniz mi var ?
 
2024 8.5 impression da var. Ama yeni yazılım yapanların gittiğini söylediğini hatırlıyorum
Ben aracı ocak 2024 te aldım ve o zamandan bugüne hiç yazılım güncelleme olmadı.

A3 lerde 2023 yılından itibaren ekranda o ibarenin yazmasını kaldırmışlar.
 
Bu tarz üç kuruş faydalı zorlama aşırı mühendislik çözümleri er geç sorun çıkarmaya mahkum maalesef. Aksi mümkün değil. Üreticinin derdi WLTP ve benzeri testlerde az yaksın ve beyan edilen emisyon yakıt tüketimi falan düşsün. O noktadan sonra işi bitti ve bombayı kullanıcının kucağına attı. Aracın ömrü boyunca edeceği tasarrufun çok daha fazlasını başta araç bedelinde, sonra da kullanırken ödüyoruz. Start stop'tan yılmışken bir de bu çıktı.
 
Act en düşük kaç km/h hızda devreye giriyor ki?
 
Ben aracı ocak 2024 te aldım ve o zamandan bugüne hiç yazılım güncelleme olmadı.

A3 lerde 2023 yılından itibaren ekranda o ibarenin yazmasını kaldırmışlar.
Sizinki güncel olarak gelmiştir
 
Bu tarz üç kuruş faydalı zorlama aşırı mühendislik çözümleri er geç sorun çıkarmaya mahkum maalesef. Aksi mümkün değil. Üreticinin derdi WLTP ve benzeri testlerde az yaksın ve beyan edilen emisyon yakıt tüketimi falan düşsün. O noktadan sonra işi bitti ve bombayı kullanıcının kucağına attı. Aracın ömrü boyunca edeceği tasarrufun çok daha fazlasını başta araç bedelinde, sonra da kullanırken ödüyoruz. Start stop'tan yılmışken bir de bu çıktı.
Katılıyorum hocam zaten e-tsi alırken çok isteyerek almadım normal 1.5 150 lik tsi motor olsa tercihim kesinlikle o olurdu. Artık normal tsi motor gelmediği için mecbur kaldım.
 

Act en düşük kaç km/h hızda devreye giriyor ki?
Açıkçası kaç km hızda devreye girdiğine dikkat etmedim ama yolun eğimine aracın ihtiyacı olduğu anlık güce göre değişiyor hocam
 

Geri
Üst