E-Tsi - Mild Hybrid Silkeleme Sorunu

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan CanKay84
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi


Selam hocam,

Benim aracım 10 bin km de ve yaklaşık 2 bin km dir bu şikayetim var ama sorun kavrama değil şanzımanla alakalı bir sıkıntım yok ama frenlerin ses yapması durumunu son zamanlarda ben de yaşamaya başladım. Bayram sonrası farklı bir yetkili servise gideceğim bakalım onlar ne diyecekler.

Sizin aracınızda da düşük hızlarda araç süzülürken motor kapalı halde gaza basıp motoru çalıştırdığınızda araçta silkeleme mi oluyor aynı şikayetiniz mi var ?
Hocam, şöyle ki oradaki sorun şudur:

Araç her viteste sabit bir oranda çalışır. Ancak sürüş moduna göre vites değişimleri farklılık gösterir. Örneğin, Comfort modunda 45 km/h hızla giderken araç 3. vitese ayarlıdır, fakat 44 km/h hızda 2. vitese geçer. Eğer tam 45 km/h ile giderken hızın 44 km/h'ye düştüğü anda gaz verirsen, araç 2 ile 3. vites arasında kararsız kalır ve 2. vitese çekerek sarsıntı yapar.

Bu durum benim şahsi gözlemime göre A3 modellerinde özellikle belirgin ve sebebinin mild hybrid sisteminin uzun süre aracı kapatmaya odaklı çalışması olduğunu düşünüyorum. Ancak fark ettiysen, mild hybrid modunda bile yavaşlarken vites düşüş sesini duyarsın. Dikkatlice dinlersen, araç kapalı bile olsa mild hybrid modunda vitesleri seçmeye devam eder.

Aynı sorunu yokuş inerken de yaşayabilirsin veya araç 1. viteste kalıp gaz vermeden hızlandığında da benzer bir sorun oluşabilir. Bu tarz şikayetler tamamen şanzıman dişli oranları ve TCU ile alakalıdır.

Yanlış bilmiyorsam, işin sonunda şunu söyleyeyim: Bunun kesin bir çözümü yok. Uzun araştırmalarım ve deneyimlerim sonucunda, aracı bu şekilde kullanmak gerektiğini öğrendim. Hatta belki düzelir umuduyla kavramayı bile değiştirdim, ama sonuç değişmedi. Demek istediğim buydu.

Frenler için sana söyleyecekleri bence bunlar, şahsi fikrim: Frenlerin durumu iyi, ara ara böyle şeyler olabiliyor. Diğer kullanıcılardan da benzer şikayetler duyuyoruz. Fren balatası ve malzemesinden kaynaklanıyor, yapılacak bir şey yok. Fren ve disklerin sağlıklı olduğunu söylüyorlar.


Ses ise kar küreme veya sürtünme benzeri bir ses çıkarıyor, ıslık çalma veya ötme şeklinde değil.
Farklı bir cevap alırsın paylaşırsan iyi olur.
 
Hocam, şöyle ki oradaki sorun şudur:

Araç her viteste sabit bir oranda çalışır. Ancak sürüş moduna göre vites değişimleri farklılık gösterir. Örneğin, Comfort modunda 45 km/h hızla giderken araç 3. vitese ayarlıdır, fakat 44 km/h hızda 2. vitese geçer. Eğer tam 45 km/h ile giderken hızın 44 km/h'ye düştüğü anda gaz verirsen, araç 2 ile 3. vites arasında kararsız kalır ve 2. vitese çekerek sarsıntı yapar.

Bu durum benim şahsi gözlemime göre A3 modellerinde özellikle belirgin ve sebebinin mild hybrid sisteminin uzun süre aracı kapatmaya odaklı çalışması olduğunu düşünüyorum. Ancak fark ettiysen, mild hybrid modunda bile yavaşlarken vites düşüş sesini duyarsın. Dikkatlice dinlersen, araç kapalı bile olsa mild hybrid modunda vitesleri seçmeye devam eder.

Aynı sorunu yokuş inerken de yaşayabilirsin veya araç 1. viteste kalıp gaz vermeden hızlandığında da benzer bir sorun oluşabilir. Bu tarz şikayetler tamamen şanzıman dişli oranları ve TCU ile alakalıdır.

Yanlış bilmiyorsam, işin sonunda şunu söyleyeyim: Bunun kesin bir çözümü yok. Uzun araştırmalarım ve deneyimlerim sonucunda, aracı bu şekilde kullanmak gerektiğini öğrendim. Hatta belki düzelir umuduyla kavramayı bile değiştirdim, ama sonuç değişmedi. Demek istediğim buydu.

Frenler için sana söyleyecekleri bence bunlar, şahsi fikrim: Frenlerin durumu iyi, ara ara böyle şeyler olabiliyor. Diğer kullanıcılardan da benzer şikayetler duyuyoruz. Fren balatası ve malzemesinden kaynaklanıyor, yapılacak bir şey yok. Fren ve disklerin sağlıklı olduğunu söylüyorlar.


Ses ise kar küreme veya sürtünme benzeri bir ses çıkarıyor, ıslık çalma veya ötme şeklinde değil.
Farklı bir cevap alırsın paylaşırsan iyi olur.
Hocam ilk paragrafta yazdığınız bana mantıklı geldi gaza basıp motoru çalıştırdığımız an dediğiniz gibi vites değişim anına denk geliyorsa kararsızlıktan kaynaklı silkeleme olabilir. Buna dikkat edeceğim genelde normal modda vites değişim anları zaten üç aşağı 5 yukarı belli hızlarda oluyor eğer ki silkeleme bu hızlara denk geliyorsa söylediğiniz nedenden kaynaklanma ihtimali yüksek demektir.

Bu mild hybrid sitemin frenleme hissiyatına alışmakta açıkçası baya zamanımı aldı. İlk başlarda fren pedalı boşa düşüp araç durmayacak hissi veriyor ama pedala daha kararlı basınca araç yere yapışıyor. Genel anlamda frenlerden memnunum ama son zamanlarda ki ses olayı can sıkıyor.

Detaylı cevabınız için teşekkürler. Servis bakalım ne diyecek sonucunu yazarım (y)
 
  1. viteste, 10-15 km/h hızda bile ayağımı gazdan çektiğimde örneğin AVM otoparklarında araç kendini kapatıyor (mild hybrid sistemi devreye giriyor).
Mild hybrid ile Act nin çalışma şekli ayrı.
Mild Hybrid düşük hızda da çalışıyor evet.
 
Motorun tamamen kapanması ve 2 silindir modunun devreye girmesi ayrı teknolojiler olup her ikisi de uygun şartlar sağlandığında vites ve devir farketmeksizin devreye girer. ACT motor kapandıktan sonra devre dışı kalır. Amacı zaten motorun kapatılamadığı durumlarda yakıt ekonomisi yapmak.

Sanıyorum ki ACT sadece 1. viteste devreye girmiyor. Onun dışında kalkıştan sonra hemen 2 ye attığı için araç, sıkışık trafikte tam durmadan yavaş yavaş ilerlerken 8-10 km/sa hızda bile bende devreye girdiği oluyor. Titreşimden direkt hissedip kadrandan kontrol ediyorum.

Bir de otomatik vites araçlarda vites S konumunda iken motor kapanmadığı için ACT modu çok daha sık devreye giriyor. Yüksek hız ve devirlerde ACT deki titreşim hissedilmiyor.

Bu mild hybrid sitemin frenleme hissiyatına alışmakta açıkçası baya zamanımı aldı. İlk başlarda fren pedalı boşa düşüp araç durmayacak hissi veriyor ama pedala daha kararlı basınca araç yere yapışıyor. Genel anlamda frenlerden memnunum ama son zamanlarda ki ses olayı can sıkıyor.

Hibrit araçlar bu şekilde. O boşa düştüğünü hissettiğiniz kısımda mild hybrid sistemi frenleme yapıp aküyü şarj ediyor. Daha da sert basarsanız asıl fren devreye giriyor. İnşallah sorunuza net bir çözüm bulabilirsiniz.
 
Motorun tamamen kapanması ve 2 silindir modunun devreye girmesi ayrı teknolojiler olup her ikisi de uygun şartlar sağlandığında vites ve devir farketmeksizin devreye girer. ACT motor kapandıktan sonra devre dışı kalır. Amacı zaten motorun kapatılamadığı durumlarda yakıt ekonomisi yapmak.

Sanıyorum ki ACT sadece 1. viteste devreye girmiyor. Onun dışında kalkıştan sonra hemen 2 ye attığı için araç, sıkışık trafikte tam durmadan yavaş yavaş ilerlerken 8-10 km/sa hızda bile bende devreye girdiği oluyor. Titreşimden direkt hissedip kadrandan kontrol ediyorum.

Bir de otomatik vites araçlarda vites S konumunda iken motor kapanmadığı için ACT modu çok daha sık devreye giriyor. Yüksek hız ve devirlerde ACT deki titreşim hissedilmiyor.



Hibrit araçlar bu şekilde. O boşa düştüğünü hissettiğiniz kısımda mild hybrid sistemi frenleme yapıp aküyü şarj ediyor. Daha da sert basarsanız asıl fren devreye giriyor. İnşallah sorunuza net bir çözüm bulabilirsiniz.
Detaylı açıklama için teşekkür ederim hocam inşallah çözüm bulabilirim. Servis sonucunu buradan detaylı yazacağım (y)
 
Bende silkeleme yok ama hibrit devreden çıktığı zaman yani araç tekrar devir aldığı zaman tıss diye bir ses gelmeye başladı. Önceden yoktu anlamadım. Birde frene 40 km'den sonra hafif basınca çıtır çıtır ses geliyor. Sizde de bu sesler var mı? Bende bunlar için bir servise gideceğim
 
Bende silkeleme yok ama hibrit devreden çıktığı zaman yani araç tekrar devir aldığı zaman tıss diye bir ses gelmeye başladı. Önceden yoktu anlamadım. Birde frene 40 km'den sonra hafif basınca çıtır çıtır ses geliyor. Sizde de bu sesler var mı? Bende bunlar için bir servise gideceğim
Ses konusunda genelde aracımı dinlerim ama belirttiğiniz seslere kendi aracımda hiç denk gelmedim hocam
 
Ses konusunda genelde aracımı dinlerim ama belirttiğiniz seslere kendi aracımda hiç denk gelmedim hocam
Sağol hocam bazı golf8lerde varmış ama benim ki bakımdan sonra başladığı için sıkıntı daha önce yoktu. Bayram sonrası bir servise gitmekte fayda var garanti devam ediyorken.
 
bende de etsi düsük hızlarda ayağımı gazdan çekice şanzıma hafif sarsma yapior ama yüksek hızlarda olmuyor
 
Bu tüm sorunlar, kısa sürede takozlara sorun verebilir diye düşünüyorum. Kısa sürese ömür tamamlama gibi
 
bende de etsi düsük hızlarda ayağımı gazdan çekice şanzıma hafif sarsma yapior ama yüksek hızlarda olmuyor
Hocam benim araçtaki silkeleme sadece süzülme modunda düşük hızlarda motor kapalıyken gaza basıp motor tekrar çalıştığında oluyor.

Belirttiğiniz sıkıntıyı ben yaşamadım sanırım sizin araçtaki sorun farklı bir durumdan kaynaklanıyor
 

Geri
Üst