Golf 8 Life 1.0 etsi Kısa Far Aydınlatması Yetersiz ve Far Yükseklik Ayarı Yok


CrossroadsN

Yeni Üye
Katılım
27 Mar 2025
Mesajlar
6
Tepkime puanı
1
Konum
Türkiye
İsim
Deniz
Araç
Golf mk8 Life 1.0 etsi
Merhaba,

2022 Golf 8 Life 1.0 etsi aracımın aydınlatmasını yetersiz buluyorum. 2023 Peugeot 408 aracım da var ona gece bindiğimde gerçekten muhteşem bir aydınlatma var ama ondan Golfe geçince bariz fark ediyorum, Golfün gece sürüşünde farlar yeterli kadar aydınlatmıyor. İmperession paketteki gibi far yükseklik ayarı da yok.

Aracı ilk çalıştırdığımda kendisi bir selamlama yapıyor (aşağı yukarı giderek mercekli far gibi kalibrasyon yapıyor). Muhtemelen bu araca da ağırlığa bağlı otomatik yükseltme ayarı koymuşlar ama bu ayarı kendim yapamıyor olmam can sıkıyor.

Bunu düzeltmenin bir yolu var mı? İnternette alyan ile manuel ayar yapılmasını gördüm ama önerir misiniz? Öneriyorsanız bu ayar nasıl yapılacak? Yoksa serviste mi yaptırmamız gerekiyor? Servis bunun için bir ücret istiyor mu?
 

Vallahi bu forum da her geçen gün bilgilerime bilgi eklememdeki en büyük etkenlerden birisin…

Ben mesela farları taktığımda gittim ayar yaptırdım sevindirik şekilde:) insan okudukça öğreniyor işte sonra bu videoyu buldum benim fara aslında böyle bir ayar yapmam gerekiyormuş led kontrolu vsvsvs…
Yaptırdım mı hayır bayramdan sonra araya birilerini sokmaya çalışıyorum çünkü servis politikası sıkıntı eğer servis gidip ben farın led şiddeti vs kontrol etmek istiyorum dersem tespit için 3.800₺ istiyor evet sorun var düzelttik derse 1.600₺ yani toplam 5.400₺ ayar bedeli ödemem gerek🤗



Far ayarı sonradan takıldığı için yaptırmakta fayda var..

Fabrikadan Matrix farlarda videolardan izlediğim kadarıyla far şehirci düşük gibi duruyor ancak 60km/s hızı geçince otomatik olarak farlar uzuyor..

Yani fabrikadan gelen araçlar için şehiriçi performans düşük diye kaldırmaya gerek yok.
 
Upvote 0

Far ayarı sonradan takıldığı için yaptırmakta fayda var..

Fabrikadan Matrix farlarda videolardan izlediğim kadarıyla far şehirci düşük gibi duruyor ancak 60km/s hızı geçince otomatik olarak farlar uzuyor..

Yani fabrikadan gelen araçlar için şehiriçi performans düşük diye kaldırmaya gerek yok.

bayramdan sonra aksilik çıkmaz ise teste sokacağım bakalım…
 
Upvote 0
Peroyodik bakımda farlara da bakıyor musunuz diye sorduğumda evet demişlerdi ama pek sanmıyorum.
Farlara bakıyoruzun karşılığı servis içerisinde duvarda çizgi var, önüne durup aşırı bir yukarı aşağı ya da çapraşık bir durum yoksa müdahale edilmeden teslim ediliyor..
 
Upvote 0
Farlara bakıyoruzun karşılığı servis içerisinde duvarda çizgi var, önüne durup aşırı bir yukarı aşağı ya da çapraşık bir durum yoksa müdahale edilmeden teslim ediliyor..
Yani kolaya kaçıyorlar.
Peki fabrikadan ayarlı far ayarının bozulma durumu oluyor mudur? (Kaza vs hariç)
 
Upvote 0
Yani kolaya kaçıyorlar.
Peki fabrikadan ayarlı far ayarının bozulma durumu oluyor mudur? (Kaza vs hariç)
İhtimal dahilinde. Çünkü far ayarlanabilir kısmı bir çark mekanizma ile sağlanıyor. Bu da zamanla yoldaki titreşimlerle ufak da olsa değişkenlik gösterebilir.
 
Upvote 0
@thelordof
(tamir işlemi / onarım) vs.. belirli bir sebebten farlar yerinden sökülürse o zaman far ayarı yapılması gerekir (halojen dahil tüm diğer far teknolojileri için de bu geçerlidir),

Diğer türlü (far yerinden sökülmedikçe veya far yerinden oynatılmadığı sürece) far ayarı kolay kolay bozulmaz, yani gerek yoktur,

Adaptif Bi-Xenon farlar
Adaptif Bi-Xenon farlar (DLA özellikli)
Matrix Led Farlar

Bu far tiplerinde aracı düz bir zemin üzerinde farları duvara karşı açıp (farların yüksekliğini / far çizgisi) aşşağı da mı, ayarsız mı vs.. diyee kontrol etmek (ayar bozukta olsa / ayar doğru ayarlanmışta olsa) bu far tiplerinde duvara karşı far çizgisini kontrol etmek tamamen yanlış sonuç verecektir..!!

Peki neden..?
Çünkü bu far tipleri aracın hızına ve hava şartlarına göre değişen, sürekli değişken aydınlatma özelliklerine sahiptir,

Fakat
Halojen, adaptif olmayan Bi-Xenon, matix özelliği olmayan Led far tiplerinde aracın hızı 0km’de de olsa, aracın hızı 160 km’de olsa tek tip standart aydınlatma dediğimiz (çevre yolu aydınlatmasına) sahiptir..!!

Oysa ki;
Adaptif Bi-Xenon
Adaptif Bi-Xenon (DLA özellikli)
Matrix Led farlar
Bu tiplerinde aracın yolu aydınlatma şekli (sürekli değişkenlik) gösterir,

Örneğin;
0-30 km hızlarda mercekler (yaya aydınlatma moduna geçer) bu hız aralığında daha ileriyi değil çevredeki ve kaldırımdaki insanları görmek daha önemlidir. Bu sebebten far mercekleri biraz aşşağıya iner ve aynı zamanda mercekler sağa-sola doğru açılarak etrafınızdaki insanları görüşünüzü kolaylaştırır, YANİ bu far tiplerine sahip araç sahibi arkadaşların farları açıp aracı duvara karşı çekip far çizgisini kontrol etmesi tamamen yanlış sonuç verecektir, Çünkü o esnada araç durur vaziyette olsa bile farlar standart/geleneksel (adaptif özelliği olmayan veya matrix olmayan farlardaki gibi) o esnada normal aydınlatma (çevre yolu) aydıntlama modunda değildir..!!

31-60km hızlarda
(şehir için aydınlatma moduna geçer) far mercekleri yine sağa-sola doğru açılır ama bu sefer çok açılmazlar, yine standart far modundan daha alçak bir aydınlatma sağlamır ama bu sefer (yaya aydınlatma moduna göre) biraz daha ileri aydınlatılır, şehir içi aydınlatma modu sokak ışıklandırmalarına ve belirli koşullara göre devreye girer,

61-100 km hızlarda standart (çevre yolu aydınlatma moduna) geçer, bu aydınlatma modu bildiğimiz halojen, adatif olmayan Bi-Xenon ve matrix olmayan Led farlardaki gibi bildiğimiz geleneksel aydınlatma modudur.

100 km ve üstün hızlarda (otoban aydınlatma moduna) geçer, bu far modunda sol far merceği karşıdan gelenin gözünü rahatsız etmemek için sabit kalır, sağ far merceği ise yukarı kalkar ve bu sayede yüksek hızlarda (kısa farlar) ile daha uzağı görebilmeye olanak verir,

Yağmurlu ve karlı havalarda (sistem yağmur sensörü) ile koordineli olarak çalışır, görüş zayıfladığı için ve farlar da ıslak zeminde yansıma yaptığından bunun neticesinde görüş mesafesi daha da azaldığı için sistem merceklerin konumunda değişiklik yaparak ve ışığın yoğunluğu (azaltıp-yükselterek) farklı farklı ayarlamalar yaparak aydınlatmayı iyileştirmeye çalışır.

Özetlersek (adaptif ve matrix far) gibi akıllı far sistemlerinde —>öyle farları açıp duvara karşı aracı çekeyim farların aydınlatma çizgisi doğru mu değil mi bakayım demek tamamen yanlış fikir verecektir..!! Çünkü araç durur vaziyette olsa bilee (far merceklerinin konumu) koşullara sürekli değişkenlik gösterir,

Son olarak;
Aracınızın farları (adatif özelliği olmayan Bi-Xenon veya matrix özelliği olmayan Led far) olsa bile aracı duvara karşı konumlandırarak far çizgisini kontrol etmek yine de sağlıklı sonuç vermez..!! Hatta analog far ayar makinesinde bile far ayarı yapmak yanlış far ayarı ile sonuçlanır, Çünkü Xenon / Led gibi far teknolojileri çok yoğun ve şiddetli ışık yaydığı için analog far ayar makinasının perdesine düşen ışık, çok yoğun ışık sebebiyle perde üzerinde “saçaklanma” oluşturur ve doğru ayar yapmayı engeller, bu sebebten (digital far ayar makinasına) ihtiyaç duyulur, digital far ayar makinasında far ayarı esnasında perdeye yansıyan ışık —>öncesinde özel bir filtre üzerinden geçirilerek yüksek yoğunluktaki ışığın saçaklanma yapması engellenir, bu sayede teknisyene doğru far ayarı yapma imkanı sağlanır.

Herkese iyi bayramlar :)

@metinkar
@ogzogz
@hosmyy
@Brk34
 
Upvote 0
(tamir işlemi / onarım) vs.. belirli bir sebebten farlar yerinden sökülürse o zaman far ayarı yapılması gerekir (halojen dahil tüm diğer far teknolojileri için de bu geçerlidir),

Diğer türlü (far yerinden sökülmedikçe veya far yerinden oynatılmadığı sürece) far ayarı kolay kolay bozulmaz, yani gerek yoktur,

Adaptif Bi-Xenon farlar
Adaptif Bi-Xenon farlar (DLA özellikli)
Matrix Led Farlar

Bu far tiplerinde aracı düz bir zemin üzerinde farları duvara karşı açıp (farların yüksekliğini / far çizgisi) aşşağı da mı, ayarsız mı vs.. diyee kontrol etmek (ayar bozukta olsa / ayar doğru ayarlanmışta olsa) bu far tiplerinde duvara karşı far çizgisini kontrol etmek tamamen yanlış sonuç verecektir..!!

Peki neden..?
Çünkü bu far tipleri aracın hızına ve hava şartlarına göre değişen, sürekli değişken aydınlatma özelliklerine sahiptir,

Fakat
Halojen, adaptif olmayan Bi-Xenon, matix özelliği olmayan Led far tiplerinde aracın hızı 0km’de de olsa, aracın hızı 160 km’de olsa tek tip standart aydınlatma dediğimiz (çevre yolu aydınlatmasına) sahiptir..!!

Oysa ki;
Adaptif Bi-Xenon
Adaptif Bi-Xenon (DLA özellikli)
Matrix Led farlar
Bu tiplerinde aracın yolu aydınlatma şekli (sürekli değişkenlik) gösterir,

Örneğin;
0-30 km hızlarda mercekler (yaya aydınlatma moduna geçer) bu hız aralığında daha ileriyi değil çevredeki ve kaldırımdaki insanları görmek daha önemlidir. Bu sebebten far mercekleri biraz aşşağıya iner ve aynı zamanda mercekler sağa-sola doğru açılarak etrafınızdaki insanları görüşünüzü kolaylaştırır, YANİ bu far tiplerine sahip araç sahibi arkadaşların farları açıp aracı duvara karşı çekip far çizgisini kontrol etmesi tamamen yanlış sonuç verecektir, Çünkü o esnada araç durur vaziyette olsa bile farlar standart/geleneksel (adaptif özelliği olmayan veya matrix olmayan farlardaki gibi) o esnada normal aydınlatma (çevre yolu) aydıntlama modunda değildir..!!

31-60km hızlarda
(şehir için aydınlatma moduna geçer) far mercekleri yine sağa-sola doğru açılır ama bu sefer çok açılmazlar, yine standart far modundan daha alçak bir aydınlatma sağlamır ama bu sefer (yaya aydınlatma moduna göre) biraz daha ileri aydınlatılır, şehir içi aydınlatma modu sokak ışıklandırmalarına ve belirli koşullara göre devreye girer,

61-100 km hızlarda standart (çevre yolu aydınlatma moduna) geçer, bu aydınlatma modu bildiğimiz halojen, adatif olmayan Bi-Xenon ve matrix olmayan Led farlardaki gibi bildiğimiz geleneksel aydınlatma modudur.

100 km ve üstün hızlarda (otoban aydınlatma moduna) geçer, bu far modunda sol far merceği karşıdan gelenin gözünü rahatsız etmemek için sabit kalır, sağ far merceği ise yukarı kalkar ve bu sayede yüksek hızlarda (kısa farlar) ile daha uzağı görebilmeye olanak verir,

Yağmurlu ve karlı havalarda (sistem yağmur sensörü) ile koordineli olarak çalışır, görüş zayıfladığı için ve farlar da ıslak zeminde yansıma yaptığından bunun neticesinde görüş mesafesi daha da azaldığı için sistem merceklerin konumunda değişiklik yaparak ve ışığın yoğunluğu (azaltıp-yükselterek) farklı farklı ayarlamalar yaparak aydınlatmayı iyileştirmeye çalışır.

Özetlersek (adaptif ve matrix far) gibi akıllı far sistemlerinde —>öyle farları açıp duvara karşı aracı çekeyim farların aydınlatma çizgisi doğru mu değil mi bakayım demek tamamen yanlış fikir verecektir..!! Çünkü araç durur vaziyette olsa bilee (far merceklerinin konumu) koşullara sürekli değişkenlik gösterir,

Son olarak;
Aracınızın farları (adatif özelliği olmayan Bi-Xenon veya matrix özelliği olmayan Led far) olsa bile aracı duvara karşı konumlandırarak far çizgisini kontrol etmek yine de sağlıklı sonuç vermez..!! Hatta analog far ayar makinesinde bile far ayarı yapmak yanlış far ayarı ile sonuçlanır, Çünkü Xenon / Led gibi far teknolojileri çok yoğun ve şiddetli ışık yaydığı için analog far ayar makinasının perdesine düşen ışık, çok yoğun ışık sebebiyle perde üzerinde “saçaklanma” oluşturur ve doğru ayar yapmayı engeller, bu sebebten (digital far ayar makinasına) ihtiyaç duyulur, digital far ayar makinasında far ayarı esnasında perdeye yansıyan ışık —>öncesinde özel bir filtre üzerinden geçirilerek yüksek yoğunluktaki ışığın saçaklanma yapması engellenir, bu sayede teknisyene doğru far ayarı yapma imkanı sağlanır.

Herkese iyi bayramlar :)

@metinkar
@ogzogz
@hosmyy
@Brk34

Teşekkürler:)
 
Upvote 0
@thelordof
(tamir işlemi / onarım) vs.. belirli bir sebebten farlar yerinden sökülürse o zaman far ayarı yapılması gerekir (halojen dahil tüm diğer far teknolojileri için de bu geçerlidir),

Diğer türlü (far yerinden sökülmedikçe veya far yerinden oynatılmadığı sürece) far ayarı kolay kolay bozulmaz, yani gerek yoktur,

Adaptif Bi-Xenon farlar
Adaptif Bi-Xenon farlar (DLA özellikli)
Matrix Led Farlar

Bu far tiplerinde aracı düz bir zemin üzerinde farları duvara karşı açıp (farların yüksekliğini / far çizgisi) aşşağı da mı, ayarsız mı vs.. diyee kontrol etmek (ayar bozukta olsa / ayar doğru ayarlanmışta olsa) bu far tiplerinde duvara karşı far çizgisini kontrol etmek tamamen yanlış sonuç verecektir..!!

Peki neden..?
Çünkü bu far tipleri aracın hızına ve hava şartlarına göre değişen, sürekli değişken aydınlatma özelliklerine sahiptir,

Fakat
Halojen, adaptif olmayan Bi-Xenon, matix özelliği olmayan Led far tiplerinde aracın hızı 0km’de de olsa, aracın hızı 160 km’de olsa tek tip standart aydınlatma dediğimiz (çevre yolu aydınlatmasına) sahiptir..!!

Oysa ki;
Adaptif Bi-Xenon
Adaptif Bi-Xenon (DLA özellikli)
Matrix Led farlar
Bu tiplerinde aracın yolu aydınlatma şekli (sürekli değişkenlik) gösterir,

Örneğin;
0-30 km hızlarda mercekler (yaya aydınlatma moduna geçer) bu hız aralığında daha ileriyi değil çevredeki ve kaldırımdaki insanları görmek daha önemlidir. Bu sebebten far mercekleri biraz aşşağıya iner ve aynı zamanda mercekler sağa-sola doğru açılarak etrafınızdaki insanları görüşünüzü kolaylaştırır, YANİ bu far tiplerine sahip araç sahibi arkadaşların farları açıp aracı duvara karşı çekip far çizgisini kontrol etmesi tamamen yanlış sonuç verecektir, Çünkü o esnada araç durur vaziyette olsa bile farlar standart/geleneksel (adaptif özelliği olmayan veya matrix olmayan farlardaki gibi) o esnada normal aydınlatma (çevre yolu) aydıntlama modunda değildir..!!

31-60km hızlarda
(şehir için aydınlatma moduna geçer) far mercekleri yine sağa-sola doğru açılır ama bu sefer çok açılmazlar, yine standart far modundan daha alçak bir aydınlatma sağlamır ama bu sefer (yaya aydınlatma moduna göre) biraz daha ileri aydınlatılır, şehir içi aydınlatma modu sokak ışıklandırmalarına ve belirli koşullara göre devreye girer,

61-100 km hızlarda standart (çevre yolu aydınlatma moduna) geçer, bu aydınlatma modu bildiğimiz halojen, adatif olmayan Bi-Xenon ve matrix olmayan Led farlardaki gibi bildiğimiz geleneksel aydınlatma modudur.

100 km ve üstün hızlarda (otoban aydınlatma moduna) geçer, bu far modunda sol far merceği karşıdan gelenin gözünü rahatsız etmemek için sabit kalır, sağ far merceği ise yukarı kalkar ve bu sayede yüksek hızlarda (kısa farlar) ile daha uzağı görebilmeye olanak verir,

Yağmurlu ve karlı havalarda (sistem yağmur sensörü) ile koordineli olarak çalışır, görüş zayıfladığı için ve farlar da ıslak zeminde yansıma yaptığından bunun neticesinde görüş mesafesi daha da azaldığı için sistem merceklerin konumunda değişiklik yaparak ve ışığın yoğunluğu (azaltıp-yükselterek) farklı farklı ayarlamalar yaparak aydınlatmayı iyileştirmeye çalışır.

Özetlersek (adaptif ve matrix far) gibi akıllı far sistemlerinde —>öyle farları açıp duvara karşı aracı çekeyim farların aydınlatma çizgisi doğru mu değil mi bakayım demek tamamen yanlış fikir verecektir..!! Çünkü araç durur vaziyette olsa bilee (far merceklerinin konumu) koşullara sürekli değişkenlik gösterir,

Son olarak;
Aracınızın farları (adatif özelliği olmayan Bi-Xenon veya matrix özelliği olmayan Led far) olsa bile aracı duvara karşı konumlandırarak far çizgisini kontrol etmek yine de sağlıklı sonuç vermez..!! Hatta analog far ayar makinesinde bile far ayarı yapmak yanlış far ayarı ile sonuçlanır, Çünkü Xenon / Led gibi far teknolojileri çok yoğun ve şiddetli ışık yaydığı için analog far ayar makinasının perdesine düşen ışık, çok yoğun ışık sebebiyle perde üzerinde “saçaklanma” oluşturur ve doğru ayar yapmayı engeller, bu sebebten (digital far ayar makinasına) ihtiyaç duyulur, digital far ayar makinasında far ayarı esnasında perdeye yansıyan ışık —>öncesinde özel bir filtre üzerinden geçirilerek yüksek yoğunluktaki ışığın saçaklanma yapması engellenir, bu sayede teknisyene doğru far ayarı yapma imkanı sağlanır.

Herkese iyi bayramlar :)

@metinkar
@ogzogz
@hosmyy
@Brk34
Detaylı bilgiler için çok çok teşekkürler.
 
Upvote 0

Geri
Üst