Q2 1.6 diesel 116 hp chip tuning


Allegro

Yeni Üye
Katılım
30 May 2016
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
İsim
Zafer
Merhaba Q2 16 dizel araca chiptuning yaptırmak hakkında bilgi alabilirmiyim?
 

Merhaba Q2 16 dizel araca chiptuning yaptırmak hakkında bilgi alabilirmiyim?
Açıklığa kavuşturmak adına Chiptuning terimi daha çok ek kutu için kullanılıyor.

Yeniden programlama ise aracın orijinal motor beyninin programlaması.

Tavsiye edilen sağlıklı yöntem yeniden programlamadır.
1449 1.6 tdi 200 hp 400 tork kullaniyorum. Sifir sorun

Turbo için ayrı programla mı yapıldı yoksa normal stage2-3 yazılım mı atıldı?
 
Ek kutu genelde box tuning olarak gecer, chip tuning lafi eski eculardaki eprom degisiminden kalmadir.
 
Chip tuningde 1.6TDI için bence RSA. GTD1449 içinse ayrı map yazılıyor onu da RSA DPF EGR iptalsiz çok güzel yapıyor tonla videosu var tavsiye ederim. Turbo olmadan Stage 1 tahmini 135-150 arası güç alırsınız, turboyla Stage 3 185-200 arası.
 
Ayri program tabiki.

Hocam seni tekrar alıntılıyorum kusura bakma. Turbo değişimi sonrası yazılımı nerede ve tarih/fiyat ne şekilde yaptırdın? Bir kaç yerden fiyat aldım da yazılımcılar biraz uçuyor gibime geldi. 3-4 saat montaj yapacak olan ustanın verdiği fiyatın 2 mislini zaten önceden hazırlanmış olan dosyayı yüklemek için istiyorlar.
 
Ben 3 senedir biniyorum. Fiyat konusu yaniltir. Emc tuning Kursad yapti yazilimi. Kendisi ankarada.
 
Hocam seni tekrar alıntılıyorum kusura bakma. Turbo değişimi sonrası yazılımı nerede ve tarih/fiyat ne şekilde yaptırdın? Bir kaç yerden fiyat aldım da yazılımcılar biraz uçuyor gibime geldi. 3-4 saat montaj yapacak olan ustanın verdiği fiyatın 2 mislini zaten önceden hazırlanmış olan dosyayı yüklemek için istiyorlar.
Önceden hazırlanmış dosyayı siz de yazın hocam o zaman, bedavaya getirin işi. Beden işçiliği ile programcı/yazılımcı işini karşılaştırmanız çok saçma. Mesleklere biraz saygınız olsun.
 
Önceden hazırlanmış dosyayı siz de yazın hocam o zaman, bedavaya getirin işi. Beden işçiliği ile programcı/yazılımcı işini karşılaştırmanız çok saçma. Mesleklere biraz saygınız olsun.

Malesef bu kişilerin büyük çoğunluğu meslekten değil. Belki %90'ı sadece meslekten olanların hazırladığı ve toplu olarak satışını yapan kişilerin dosyalarını yükleyen parmaklardan ibaret. Yani maliyeti 2000tl olan dosyayı yüklemek için 12000 tl isteyen kişilerden bahsediyoruz. Adama güzel bir zengin karışım yap desen adam yüzüne boş boş bakar, bazıları konuya o kadar uzak. Bu vatandaşların tek avantajları ellerindeki 1500€ değerindeki cihaz. Yoksa yüklenecek dosya internette satışı bin bir çeşit seç beğen al. Biraz tanınmış bir işletmeye Whatsapp üzerinden fiyat soruyorum numarayı Avrupa gördüğü için mi bilmiyorum 18bin fiyat çekiyor sadece yazılıma, ok deyip sildim görüşmeyi direk.Hangi saygı. 18bin tl ye yaşadığım ülkede dinamo üzerinde yarım gün harcayıp kişiye/isteğe özel dosya yazıyor adamlar.
 
Yazılım yükleme konusunda malesef uçuk fiyat çekenler mevcut fazlasıyla, hani herseyi detaylı inceleyip yolda log alsalar önce sonra dyno ya sokup değerlendirme yapsalar ona göre yazsalar eyvallah. Her aynı cinse motoru olan araç aynı kapasiteye sahip olmayabilir.
Bunu yapan istanbul da 2cr sanırım detaylı yapan Bi orası var diye biliyorum.
 
Malesef bu kişilerin büyük çoğunluğu meslekten değil. Belki %90'ı sadece meslekten olanların hazırladığı ve toplu olarak satışını yapan kişilerin dosyalarını yükleyen parmaklardan ibaret. Yani maliyeti 2000tl olan dosyayı yüklemek için 12000 tl isteyen kişilerden bahsediyoruz. Adama güzel bir zengin karışım yap desen adam yüzüne boş boş bakar, bazıları konuya o kadar uzak. Bu vatandaşların tek avantajları ellerindeki 1500€ değerindeki cihaz. Yoksa yüklenecek dosya internette satışı bin bir çeşit seç beğen al. Biraz tanınmış bir işletmeye Whatsapp üzerinden fiyat soruyorum numarayı Avrupa gördüğü için mi bilmiyorum 18bin fiyat çekiyor sadece yazılıma, ok deyip sildim görüşmeyi direk.Hangi saygı. 18bin tl ye yaşadığım ülkede dinamo üzerinde yarım gün harcayıp kişiye/isteğe özel dosya yazıyor adamlar.
Stage 1 yazılımlar için evet 2000₺ dosya maliyeti var ancak stage 2-3 gibi dosyalar hiçbir zaman hazır değildir. Aracın o an ki durumuna göre, takılan parçalara göre özel olarak yazılması şarttır. Özel olarak yazmayan bir yer varsa oradan kaçın zaten.
Bu arada tuner ile muhatap olmanız güç çünkü sahadan iletilen dosyaları modlamak ile meşgul. Her araca önceden indirilen dosyayı yüklemek gibi bir terim maalesef ki yok. Her dosya genel merkeze iletilir ve yazılıp sahadaki ekibe tekrar iletilir. Ardından araca yazılıp test edilir. Bu arada araç yazılmadan önce ve sonra detaylı log alma işlemi de mevcut. Bunun için harcanan zaman, kullanılan ekipmanlar da cabası.

Benim araç yazdırdığım firma bu şekilde çalışıyor. Hazır dosya algısını bırakın. Haritalar o motor kodu ve beyin için hazırdır evet ama her dosya mutlaka merkezdeki tunere iletilir.

Bu arada tek avantajları 1500€'luk cihaz demişsiniz ancak bunun dükkan işletmesi, kirası, sigortası vs. bir dünya gideri var. Tabii merdiven altı yerlerde bunlar yoktur hatta çoğunun yeri adresi bile belli değildir.

Ayrıca yazılım işini yapan kişilerin aldığı riskte vardır. Olası bir yazılım hatasında beyin çöktüğünde masraflar tamamen işletmeye ait oluyor.
 

Stage 1 yazılımlar için evet 2000₺ dosya maliyeti var ancak stage 2-3 gibi dosyalar hiçbir zaman hazır değildir. Aracın o an ki durumuna göre, takılan parçalara göre özel olarak yazılması şarttır. Özel olarak yazmayan bir yer varsa oradan kaçın zaten.
Bu arada tuner ile muhatap olmanız güç çünkü sahadan iletilen dosyaları modlamak ile meşgul. Her araca önceden indirilen dosyayı yüklemek gibi bir terim maalesef ki yok. Her dosya genel merkeze iletilir ve yazılıp sahadaki ekibe tekrar iletilir. Ardından araca yazılıp test edilir. Bu arada araç yazılmadan önce ve sonra detaylı log alma işlemi de mevcut. Bunun için harcanan zaman, kullanılan ekipmanlar da cabası.

Benim araç yazdırdığım firma bu şekilde çalışıyor. Hazır dosya algısını bırakın. Haritalar o motor kodu ve beyin için hazırdır evet ama her dosya mutlaka merkezdeki tunere iletilir.

Bu arada tek avantajları 1500€'luk cihaz demişsiniz ancak bunun dükkan işletmesi, kirası, sigortası vs. bir dünya gideri var. Tabii merdiven altı yerlerde bunlar yoktur hatta çoğunun yeri adresi bile belli değildir.

Ayrıca yazılım işini yapan kişilerin aldığı riskte vardır. Olası bir yazılım hatasında beyin çöktüğünde masraflar tamamen işletmeye ait oluyor.

Hocam benim düzgün esnafa lafım yok zaten, sitemim yolunacak kaz arayanlara.

Modifikasyonun amacı zaten tüm dünyada minumum maliyetle daha fazlasını elde etmek. Yoksa öyle her isteyene istediği fiyatı verirsek zaten yapılan işin anlamı kalmıyor. Çıkan fatura ya kendi aracını ekledinmi 2.0 GTD aracın fiyatını buluyor o zaman ne anlamı kaldı o kadar uğraşın.

Neyse zaten bir yerden düzgün bir fiyat aldım. Bakalım, işlem zaten yazın yapılacak, luan ön araştırmadayım. Adamların işi modifikasyon, neredeyse ötekilerin yazılıma istediği fiyata hem montajı, işçiliği hem yazılım ayarlayıp veriyorlar anahtar teslim. Turboy'u zaten ben kendim götüreceğim.
 

Geri
Üst