180bin kmde Tsi mı , Tdi mı??


TIME

Yeni Üye
Katılım
27 Kas 2022
Mesajlar
10
Tepkime puanı
6
Konum
Ankara
İsim
Fedd
Araç
Golf 8.5 1.5tsi
Golf 8.5 1.5tsi impression aracimi sattim arkadaslar .Daha once de golf 7 1.4tsi 125 hp manuel aracim vardi.Ikisi arasinda golf7yi daha cok ozluyorum.Gerek motor performansi gerek sanziman oranlari nedeniyle.

Simdi de 600 bin bandinda yine golf bakiyorum.Bu kez butcem golf 6lara yetiyor.Yine manuel dusunuyorum.

Tdi'da enjektor ve egr-dpf soru isareti.

sizce 180bin km civari tsi mi tdi mi bakmaliyim. Yillik ortalama 12bin km civari yol yapiyordum ama tasindik.ortalamam yillik 15bini gecer saniyorum.

Bu kmlerde hangisi daha az bas agritir? Sorun ciksa dahi hangisinde daha uygun yollu cozulur?

Yuksek kmlerde bu araclardan alip kullananlar ne gibi sorunlarla karsilastiniz? sizi yordu mu?
 

Bence TSI yada TDI olayı bulacağınız araca göre değişir.Gözü kapalı dizel yada benzin demek çok zor bunlardan önce aracın kimin elinde olduğu ve ne şartlar altında kullanıldığı önemli benim fikrim.
 
Öncelikle tavsiyem iyi bakım gördüğüne kanaat getirdiğiniz bir araç bulmanızdır. Şahsen karadüzen kullanılmış 100bin de bir araç yerine, iyi bakılmış 150-200binde bir aracı tercih ederim.

Bu kilometrede olmak zorundaysa benim tercihim benzinli motor olurdu.

Bir dizelci olarak bu kilometrede bir tdi almak için çok çok ince eleyip sık dokumak lazım. Egr-dpf yi çok sıkıntı etmeyin. Türkiye şartlarında bu iki şeyi komple iptal edip kullanabilirsiniz. Bunun haricinde enjektör ve turboya dikkat etmeniz gerekir. Münkünse enjektörleri yenilenmiş bir araç bulmalı yada bu masrafı ihtimal dahiline almalısınız. Turbo kontrolünü sanıyorum ki basitçe yaptırabilirsiniz. Mil de ve mil yatağında oynama yada yağ kaçırma yoksa sorun yok demektir ancak yinede bu kilometrede işlem görmemiş bir turbo da her an kendini bırakabilir. Onun haricinde TDI de kolay kolay mekanik arıza çıkartacak bir şey yok.

Bunlar benim kişisel nacizane tavsiyelerim.
 
golf 6daki 122lik tsi'in epey yuksek yakit tukettigi konusuluyor.Golf7imin 125hp tsindan yakit anlaminda memnundum.122lik golf 6 ne kadar daha fazla yakar acaba
 
Golf 8.5 1.5tsi impression aracimi sattim arkadaslar .Daha once de golf 7 1.4tsi 125 hp manuel aracim vardi.Ikisi arasinda golf7yi daha cok ozluyorum.Gerek motor performansi gerek sanziman oranlari nedeniyle.

Simdi de 600 bin bandinda yine golf bakiyorum.Bu kez butcem golf 6lara yetiyor.Yine manuel dusunuyorum.

Tdi'da enjektor ve egr-dpf soru isareti.

sizce 180bin km civari tsi mi tdi mi bakmaliyim. Yillik ortalama 12bin km civari yol yapiyordum ama tasindik.ortalamam yillik 15bini gecer saniyorum.

Bu kmlerde hangisi daha az bas agritir? Sorun ciksa dahi hangisinde daha uygun yollu cozulur?

Yuksek kmlerde bu araclardan alip kullananlar ne gibi sorunlarla karsilastiniz? sizi yordu mu?
6 için konuşacak olursak FSI'dan uzak durun, 1.4TSI'ın ilk kullanıldığı jenerasyon yağ yakma problemi var diye biliyorum. Düzgün kullanılmış iyi bakılmış dizelden korkmayın, sizi hiçbir şekilde üzmez. O kilometrelerde TSI çok bilemedim ancak eli yüzü düzgün TDI daha mantıklı gibi. Manuel TDI tadından yenmez bence.
 
8.5 ile ilgili izlenimler nasildi? Hayirlisi olsun.
 
251 binde Golf 5 var, 1.4 tsi 140 beygir olandan. Motor olarak kefilim. :)
 
8.5 ile ilgili izlenimler nasildi? Hayirlisi olsun.
yalitim iyi
hizlanma iyi degil cunku sanziman oranlari kotu.Arac 2.viteste hizlanmadan 3u istiyor.
Auto hold golf7de daha basariliydi.Gazi cok vermessen yokusta stop edebilirsin.
Yuksek hizlarda tutunmasi 116hpye gore iyi.Max 216 gordum.Golf 7imde de 215i cok zor gormustum.Yuksek hizlarda guven veriyor.Bagimsiz suspansiyon eksikligini hissetmedim.Yol tutusu basarili.
Ic malzeme kalitesi golf7ye gore geride.koltuklar rahat olmasina karsin kotu gozukuyor.Renault koltugu gibi.Yeni tasarim diline alisamadim.Her seyin ekrandan yonetimi hos degil.
Yine de o paraya alinacak en iyi araba.Sifir vw aliyosun manuel de olsa.
Hic sorun cikaracak bi araba degil.
Alip uzun yillar kullanilabilir.Otomatik sart diilse.
 

Geri
Üst