DCX 1.6 TDI Rölanti Dalgalanması ve Hararet Sorunu

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan sahin24
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

sahin24

Yeni Üye
Katılım
5 Nis 2025
Mesajlar
14
Tepkime puanı
2
Konum
Ankara
İsim
Abdulkadir
Araç
Skoda süperb
Arkadaşlar herkese merhaba,
1.6 tdı dcx motor aracımda motor ısındıktan sonra rölantide dalgalanma oluyor bazen kesiliyor sonra devam ediyor ama rahatsız edici bir durum, cihaza bağlıyoruz hiçbir hata vermiyor ayağımı gaz pedalına koyup 10.000 devire getirince daha belirgin görebiliyorum dalgalanmayı ve ayrıca aracım normal kullanımda hararet 90 da sabit lakin rampada ve düz yolda dip gaz yapınca hararet 120 lere kadar çıkıyor normal kullanıma döününce 90 a geri geliyor bunlara istinaden araçta yapılan işlemler silindir üst kapak contası değişti enjektörler cihaza bağlandı değerler normal rail müşürü değişti mazot pompası müşürü değişti triger devirdaim değişti kavrama volant değişti kızdırma bujileri değişti akü değişti mazot pompası değişti oksijen sensörü temizlendi araca 100.000 TL para harcadım ama hala dalgalanma ve hararet gitmedi kafayı yemek üzereyim yardımcı olursanız çok büyük sevaba girersiniz yardımlarınızı ve tecrübelerinizi bekliyorum.
 

dpf egr üstünde mi? araçta yazılım var mı?
 
Kardeş termostat kapalı kalıyor senin hiç orya baktılar mi
 
Kardeş termostat kapalı kalıyor senin hiç orya baktılar mi
Hayır termostat ile alakalı bir işlem yapılmadı değiştirmem gerekiyor mu ? Birde hararet müşürü de buna sebep olur mu acaba ?
 
Devirdaim olabilir ki degistirmisler anladigim kadariyla fakat birde soyle bir durum var bizzat basima geldi
Bizim araclarda dpf rejenerasyonu var eger arabayi surekli 1400 1600 devir arasi kullaniyorsan kisa mesafelerde kullanip kontak kapatiyorsan motor ici de saglikli verimli bir yanma gerceklesmiyor bu sefer karbon birikiyor ve filtreyi tikiyor.Bu durumda aracta israrla 1000 devirde calisiyor ve kendi temizlemeye calisiyor sen her defasinda bunu farketmeyip stop edersen bu islem artarak yani karbon birikmesi artarak devam ediyor.bu esnada eksoz sicakligi cok yukseliyor saniyorum bu durum motor sogutma suyu sicakligini da etkiliyor.Dalgalanma olmasi bu yuzden olabilir.cunku ayni durum benim basima geldi.ben rolantide 1000 devirde calissin demistim zamanim da vardi durdugu yerde 45 dk araba hic ruzgar yemeden calisti.cok yanlis yapmisim mesela orda yola ciktigimda hararet dalgalanmasi oldu.ertesi gun arabayi otobana vurdum yaklasik 30 dk 3000 devirde 80 km/h hizla surdum.arac kurumlari yakti bir daha hic dalgalanma basima gelmedi cok sıkışık trafiklere de girdim bir daha o dalgalanma olmadi yaklasik 1 hafta once istanbuldan ayvaliga geldim yaklasik 500 km 200km/h hizlara ciktim hararet hic oynama dahi olmadi bilginize sunarim.
 
abimde 2016 superb vardı dpf egr iptal edilmiş turbo revizyon görmüştü bazen devir dalgalanması yapıyordu istanbuldan almanyaya giderken bulgarda devirdaim patlattı araba hararet yapıp değiştikten sonra hiç hararet yapmadı bidaha devirdaimi kontrol et sistem antifriz sistem temizliği yapılsın aracına musluk suyu koyduysan zamanında araç onun acısını çıkartıyor şu an öyle diyim.
 
Hocam rail müşürü değiştiğinde bir süre araç titremeden normal çalıştı mı yoksa hiç mi fayda etmedi?
Rölanti titremesini devir saatinde görebiliyor musunuz yoksa sadece aracın titrediğini mi hissediyorsunuz?
 
Devirdaim olabilir ki degistirmisler anladigim kadariyla fakat birde soyle bir durum var bizzat basima geldi
Bizim araclarda dpf rejenerasyonu var eger arabayi surekli 1400 1600 devir arasi kullaniyorsan kisa mesafelerde kullanip kontak kapatiyorsan motor ici de saglikli verimli bir yanma gerceklesmiyor bu sefer karbon birikiyor ve filtreyi tikiyor.Bu durumda aracta israrla 1000 devirde calisiyor ve kendi temizlemeye calisiyor sen her defasinda bunu farketmeyip stop edersen bu islem artarak yani karbon birikmesi artarak devam ediyor.bu esnada eksoz sicakligi cok yukseliyor saniyorum bu durum motor sogutma suyu sicakligini da etkiliyor.Dalgalanma olmasi bu yuzden olabilir.cunku ayni durum benim basima geldi.ben rolantide 1000 devirde calissin demistim zamanim da vardi durdugu yerde 45 dk araba hic ruzgar yemeden calisti.cok yanlis yapmisim mesela orda yola ciktigimda hararet dalgalanmasi oldu.ertesi gun arabayi otobana vurdum yaklasik 30 dk 3000 devirde 80 km/h hizla surdum.arac kurumlari yakti bir daha hic dalgalanma basima gelmedi cok sıkışık trafiklere de girdim bir daha o dalgalanma olmadi yaklasik 1 hafta once istanbuldan ayvaliga geldim yaklasik 500 km 200km/h hizlara ciktim hararet hic oynama dahi olmadi bilginize sunarim.
Bilgilendirme için çok teşekkür ederim lakin araçla 750 km yol yaptım yüksek devirlerde kullandım ama yoldan gelip durduğumda aynı sorunla karşı karşıya kaldım tekrar boş bir yola çıkıp spor modda 200 lere kadar çıktım durduğunda yine dalgalanma oldu ve yine basarken hararet yükseldi
 
Hocam rail müşürü değiştiğinde bir süre araç titremeden normal çalıştı mı yoksa hiç mi fayda etmedi?
Rölanti titremesini devir saatinde görebiliyor musunuz yoksa sadece aracın titrediğini mi hissediyorsunuz?
Hiçbir değişiklik olmadı devir saatinde gözükmüyor ama gaz pedalına çok hafif bastığımda 1000 devire geldiğimde bariz bir şekilde gözüküyor dalgalanma ve çok nizami yapıyor bazen kendi kendine kesiliyor saat gibi çalışıyor bir süre sonra tekrar başlıyor
 
abimde 2016 superb vardı dpf egr iptal edilmiş turbo revizyon görmüştü bazen devir dalgalanması yapıyordu istanbuldan almanyaya giderken bulgarda devirdaim patlattı araba hararet yapıp değiştikten sonra hiç hararet yapmadı bidaha devirdaimi kontrol et sistem antifriz sistem temizliği yapılsın aracına musluk suyu koyduysan zamanında araç onun acısını çıkartıyor şu an öyle diyim.
Üzerinden açık tip devirdaim çıktı orjinal Continental marka kapalı tip devirdaim ile değiştirdik devirdaim arızalı olsaydı beyinden arızaya düşerdi diye düşünüyorum ve yeni devirdaim değiştikten hemen sonra yine dalgalanma ve hararet devam etti radyatör suyu temiz durumda herhangi bir tortu pas ve pislik yok içerisinde resimdeki açık devirdaim üzerinden çıkan
 

Ekli dosyalar

  • 1000143981.jpg
    1000143981.jpg
    174.5 KB · Görüntüleme: 13
Hiçbir değişiklik olmadı devir saatinde gözükmüyor ama gaz pedalına çok hafif bastığımda 1000 devire geldiğimde bariz bir şekilde gözüküyor dalgalanma ve çok nizami yapıyor bazen kendi kendine kesiliyor saat gibi çalışıyor bir süre sonra tekrar başlıyor
araç titrerken enjektörleri bir daha kontrol etmenizi öneririm çünkü aynısı başıma geldiğinde enjektör değerlerine bakmıştık ilk ve değerler gözümüze normal gelmişti, daha sonra araç titrerken bir daha baktık değerlerin inanılmaz derecede saptığını gördük.
 

Hocam rail müşürü değiştiğinde bir süre araç titremeden normal çalıştı mı yoksa hiç mi fayda etmedi?
Rölanti titremesini devir saatinde görebiliyor musunuz yoksa sadece aracın titrediğini mi hissediyorsunuz?
Araçta titremeden ziyade al ver sorunu var sanki birşey motoru sıkıp bırakıyor gibi
 

Geri
Üst