DCX 1.6 TDI Rölanti Dalgalanması ve Hararet Sorunu

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan sahin24
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Hocam rail müşürü değiştiğinde bir süre araç titremeden normal çalıştı mı yoksa hiç mi fayda etmedi?
Rölanti titremesini devir saatinde görebiliyor musunuz yoksa sadece aracın titrediğini mi hissediyorsunuz?
Birde çok enteresan bir durum var araç çalışırken dalgalanma sırasında akü kutup başını sökünce motor düzgün çalışıyor geri takınca başlıyor dalgalanmaya tesadüf sanıp bunu 5 defa üst üste yaptım ve hep aynı sonucu gördüö
 

Güzel kardeşim sen hararet olayı için termostat i bir kontrol ettir kapalı kalıyor sanırım, diğer sorunlar için birsey diyemeyecegim
 
Birde çok enteresan bir durum var araç çalışırken dalgalanma sırasında akü kutup başını sökünce motor düzgün çalışıyor geri takınca başlıyor dalgalanmaya tesadüf sanıp bunu 5 defa üst üste yaptım ve hep aynı sonucu gördüö
Aracın kullanım sıklığı nedir? Yani akü şarj olabiliyor mu? Akü eski yeni durumu?
Böyle bir durumda mantık yürütürsek, alternatör aküyü doldurmaya çalışınca zorlanıyor diyebilir miyiz?

Bu dalgalanma sadece rolantide mi oluyor?

Aküyü şarj ettirin ve çalışınca durumu tekrar kontrol ettirin. Akü full şarjlıyken sarsıntı olmuyorsa , alternatör yüke girince zorlanıyor ve motorun çalışma dengesini bozuyor denilebilir.. bu soruna kasnak da sebep olabilir olarak yorumlayabilirim
 
Güzel kardeşim sen hararet olayı için termostat i bir kontrol ettir kapalı kalıyor sanırım, diğer sorunlar için birsey diyemeyecegim
Teşekkür ederim termostat ve hararet müşürünü değiştireceğim inşallah düzelir
 
Aracın kullanım sıklığı nedir? Yani akü şarj olabiliyor mu? Akü eski yeni durumu?
Böyle bir durumda mantık yürütürsek, alternatör aküyü doldurmaya çalışınca zorlanıyor diyebilir miyiz?

Bu dalgalanma sadece rolantide mi oluyor?

Aküyü şarj ettirin ve çalışınca durumu tekrar kontrol ettirin. Akü full şarjlıyken sarsıntı olmuyorsa , alternatör yüke girince zorlanıyor ve motorun çalışma dengesini bozuyor denilebilir.. bu soruna kasnak da sebep olabilir olarak yorumlayabilirim
Aküyü sıfırı ile değiştirdim üzerine 100 km yol yaptım ama ilk taktığımda ve yol sonrası aynı sorun devam etti araç çalışırken ölçüm yapıldı şarjda sorun yok 14 v görünüyor dizel araçlarda agm akü olması gerekiyor dediler üzerinde efb vardı yetkili servisten şase ve plaka ile sorgulattım efb çıkıyordu ben yine de sıfır agm takıp kontrol ettim değişen birşey olmadı bende üzerindeki aküyü geri taktım
 
Aküyü sıfırı ile değiştirdim üzerine 100 km yol yaptım ama ilk taktığımda ve yol sonrası aynı sorun devam etti araç çalışırken ölçüm yapıldı şarjda sorun yok 14 v görünüyor dizel araçlarda agm akü olması gerekiyor dediler üzerinde efb vardı yetkili servisten şase ve plaka ile sorgulattım efb çıkıyordu ben yine de sıfır agm takıp kontrol ettim değişen birşey olmadı bende üzerindeki aküyü geri taktım
Akü tipini tanıttınız mi? Efb ile agm voltaj değerleri farklıdır. Bu sebeple aküyü araca tanıtma yaptırmalısınız. Sorun bu olabilir. Yani araç beyninde akü tipi ile takılı olan akü tipi uyumlu olmalı.
 
Akü tipini tanıttınız mi? Efb ile agm voltaj değerleri farklıdır. Bu sebeple aküyü araca tanıtma yaptırmalısınız. Sorun bu olabilir. Yani araç beyninde akü tipi ile takılı olan akü tipi uyumlu olmalı.
Tanıttırma yapmadım sordum gerekiyormu diye gerek yok dediler yaptırmak gerekiyorsa gidip tekrar şansımı deneyeyim
 
Tanıttırma yapmadım sordum gerekiyormu diye gerek yok dediler yaptırmak gerekiyorsa gidip tekrar şansımı deneyeyim
Siz sadece aküyü çıkartınca düzeliyor dediğiniz için bu şekilde yorumladım. Gerisi size kalmış.
 
Herkese tekrardan selamünaleyküm arkadaşlar aracımın sorununu bugün giderdim çok şükür sıkıntı aracın yazılımındaymış orjinal servis yazılımı attık ve sadece DPF iptali yaptık araç düzeldi eski yazılımda bir sıkıntı varmış başına gelen olursa aklında bulunsun ilk önce yazılımdan başlayın derim selametle kalın Allah'a emanet olun.
 
Eger yazilimdan dpfi iptal ettiyseniz arac rejenerasyona girmez bi sure sonra eger aracta partikul filtresi hala varsa tikanir
 

Geri
Üst