Hocam turbo beslemeli araçlarda atmosfer basıncının pek bir etkisi olmaz. Zaten çekilen hava turbo tarafından getirilebilecek maksimum basınca getiriliyor. Sadece atmosferik araçlarda bir etkisi var ki eğer atmosferik motor ITB (her silindir için ayrı boğaz) manifoldluysa. Turbo beslemeli araçlarda güce etki edecek ana etken sıcaklıktır. Özellikle MQB TDI'larda yani Chargecooler'a (Havanın su ile soğutulduğu sistem) sahip araçlarda, sistemdeki soğutma sıvısı ne kadar sıcaksa içeri giren hava da o kadar sıcak olur. Bu değerin terim adı IAT'dir (Intake Air Temperature). Sistem aynı basıncı verse de sıcak havayla istenen etkide yanma/patlama alınamaz, bu da güç düşüklüğüne neden olur. Yani sıcak havada motorun gücü potansiyel olarak düşer, soğuk havada potansiyel olarak artar. Bu oran intercoolerlı araçlar için de geçerli ancak chargecoolerda soğutma sıvısının motordan gelen sıcaklıkla ve motorun dışarıya verdiği sıcaklıkla aldığı ısı bir de sıcak havayla birleşince performansı iyice düşürür. Bu yüzden sıkı ve uzun soluklu koşan dizellerin manifoldlarına nitro oksit sıkılır. Nitro oksit, oyunlardan alışkın olduğumuz N2O gazıdır, benzinli araçlarda yakıt hattına karışırken dizellerde manifolda sıkılır, benzinlilerde yanma odasını yanarken buharlaştığından soğutur, bazı benzinlilerde bunun su hali olan Water Injection bulunur. Araçta kaçak vs. olsa zaten yürümez.
Edit: Nemli havada nem ile havanın bir yere tutunması daha kolay olur, böylece radyatör daha etkili soğur ya da ısınır. Aynı nemli havada soğuğu ya da sıcağı daha fazla hissetiğimiz gibi. Nemli hava yapışır.
Edit: Nitro oksit soğuk bir gazdır, muhafazası için özel tüpler gerekir.