1.5 ETSI Ek Beygir Sağlıyor mu?

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan MustafaU
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

MustafaU

Yeni Üye
Katılım
1 Ara 2024
Mesajlar
26
Tepkime puanı
1
Konum
Balıkesir
İsim
Mustafa
Araç
Golf 8.5 Polo 1.0 Tsi Golf 7
Tayron ek beygir üretiyormuş 19 beygir bu durum Golflerde de var mı?
 

Golf üretmiyor. Tayron da üretmiyor.
Tayron'un PHEV (Plug-in hybrid ) yani şarj edilebilir versiyonu sizin bahsettiğiniz.
 
Ayriyeten ben de şunu sormak istiyorum bu eTSI elektrik motoru yok değil mi 48v akünün amacı araç motoru durduğunda elektrik sistemlerinin devam etmesi. Ben doğru mu biliyorum?
 
Merhaba, evet 116 ve 150 beygir tüm eTSI motorlarda 14 kw elektrik motoru desteği mevcut. Fakat bunu ekstra bir güç olarak düşünmeyin. Kalkışlarda ve ara hızlanmalarda destek veriyor sadece. Kendi başına aracı yürütme yeteneği yok. Aşağıda Volkswagen Almanya sitesinden aldığım ekran görüntülerini paylaşıyorum.

Golf:
https://www.volkswagen.de/de/modelle/golf.html/__ui/technische-daten.app
golf.png
Tayron:
https://www.volkswagen.de/de/modelle/der-neue-tayron.html/__ui/technische-daten.app
tayron.png
 
Ayriyeten ben de şunu sormak istiyorum bu eTSI elektrik motoru yok değil mi 48v akünün amacı araç motoru durduğunda elektrik sistemlerinin devam etmesi. Ben doğru mu biliyorum?
48v gazdan çektiğinizde ayağınızı deviri 0 a indirir veya indirmeye çalışır amacı o diye biliyorum.
 
Ayriyeten ben de şunu sormak istiyorum bu eTSI elektrik motoru yok değil mi 48v akünün amacı araç motoru durduğunda elektrik sistemlerinin devam etmesi. Ben doğru mu biliyorum?
Elektrik motoru dediğimiz aslında marş motoru-alternatör (starter-alternator) olarak geçmekte. Bir kayış aracılığıyla motora bağlı bu sistem. Araç yavaşlarken motorun dönüşüne ters etki yaparak motor freni yapıyor bir nevi. Buradaki enerjiyi de 48V aküye aktarıyor. Aracın ilk kalkışında ise frenlemenin tersine motorun dönüş yönüne etki yaparak kalkışa destek oluyor.
Motor tamamen kapalı ve araç salınım modundayken 48V akü 12V aküyü besleyerek aracın elektrik sistemlerine güç veriyor.

 
Elektrik motoru dediğimiz aslında marş motoru-alternatör (starter-alternator) olarak geçmekte. Bir kayış aracılığıyla motora bağlı bu sistem. Araç yavaşlarken motorun dönüşüne ters etki yaparak motor freni yapıyor bir nevi. Buradaki enerjiyi de 48V aküye aktarıyor. Aracın ilk kalkışında ise frenlemenin tersine motorun dönüş yönüne etki yaparak kalkışa destek oluyor.
Motor tamamen kapalı ve araç salınım modundayken 48V akü 12V aküyü besleyerek aracın elektrik sistemlerine güç veriyor.

Yani kalkışta elektrik desteği var anladım teşekkürler
 
Nissan ve Volkswagen karşılaştırmasında yorumlara baktım 2,3 kişi 150 hp olan tayrona başlangıçta 19 beygir etkisi var diyorlar ama anlayamadım.
 
Nissan ve Volkswagen karşılaştırmasında yorumlara baktım 2,3 kişi 150 hp olan tayrona başlangıçta 19 beygir etkisi var diyorlar ama anlayamadım.
Hibrit araçlara temel olarak bakacak olursak 3 çeşide ayırabiliriz.

Tam Hibrit Araçlar (Toyota C-HR, Corolla, Honda H-RV): HEV olarak geçer. Ayrı benzin motoru ve elektrik motoru/motorları bulunur. Benzin motoru da elektrik motoru da birbirinden bağımsız ya da beraber tekere güç aktarabilir. Elektrik motoru ayrıca dışarıdan şarja ihtiyaç duymaz. Kendiliğinden şarj olur.

Plug-in Hibrit Araçlar (Cupra Formentor PHEV, Golf eHybrid, Golf GTE, BMW 2.30e): PHEV olarak geçer. Ayrı benzin motoru ve elektrik motoru/motorları bulunur. Benzin motoru da elektrik motoru da birbirinden bağımsız ya da beraber tekere güç aktarabilir. Elektrik motorunun şarjı için aracı şarj istasyonuna/prize bağlamak gerekir. Pil tükendiğinde benzin motoru bir miktar pili şarj edebilir.

Hafif Hibrit Araçlar (Golf eTSI, Skoda mHEV, C5 Aircross Hybrid 136): MHEV olarak geçer. Ayrı benzin motoru ve elektrik motoru/motorları bulunur. Elektrik motoru tek başına tekere güç aktaramaz. Sadece benzin motoruna destek olurlar. Kendiliğinden şarj olur.

14 kW ortalama 19 beygire denk gelmekte. eTSI araçlar ilk çıktığında da bu şekilde haberler yapıldı. Yanlış değil ama 116 + 19 ya da 150 + 19 beygir gibi algılanacak şekilde haber yapılıyor.

Mild Hibrit dışındaki tüm araçlarda elektrik motoru tekere güç aktarabildiği için aracın benzin motoru + elektrik motoru beygir güçleri toplanarak ya da belirli bir ortalaması alınarak toplam beygir gücü elde edilmekte. Fakat Mild Hibrit olan araçlarda benzin motorunun beygir gücü neyse aracın toplam gücü odur. Evet kalkışlarda ya da seri hızlanmalarda uygun şartlar varsa, 116 beygirlik motor belki 125-130 beygir gibi düşünülebilir. Ama araç her daim bu gücü tekere aktaramaz. 5 bilemedin 10 saniye olur.
 
Son düzenleme:
Ayriyeten ben de şunu sormak istiyorum bu eTSI elektrik motoru yok değil mi 48v akünün amacı araç motoru durduğunda elektrik sistemlerinin devam etmesi. Ben doğru mu biliyorum?
etsi motor hybrit motor değildir.kalkış anında carbon emisyon değerini düşürmek için bir motor takviyesi sağlar bu da düşük viteslerdeki yüksek tüketimi olumlu etkiliyor yakıt biraz daha düşük oluyor o kadar.
 

Geri
Üst