Nissan ve Volkswagen karşılaştırmasında yorumlara baktım 2,3 kişi 150 hp olan tayrona başlangıçta 19 beygir etkisi var diyorlar ama anlayamadım.
Hibrit araçlara temel olarak bakacak olursak 3 çeşide ayırabiliriz.
Tam Hibrit Araçlar (Toyota C-HR, Corolla, Honda H-RV): HEV olarak geçer. Ayrı benzin motoru ve elektrik motoru/motorları bulunur. Benzin motoru da elektrik motoru da birbirinden bağımsız ya da beraber tekere güç aktarabilir. Elektrik motoru ayrıca dışarıdan şarja ihtiyaç duymaz. Kendiliğinden şarj olur.
Plug-in Hibrit Araçlar (Cupra Formentor PHEV, Golf eHybrid, Golf GTE, BMW 2.30e): PHEV olarak geçer. Ayrı benzin motoru ve elektrik motoru/motorları bulunur. Benzin motoru da elektrik motoru da birbirinden bağımsız ya da beraber tekere güç aktarabilir. Elektrik motorunun şarjı için aracı şarj istasyonuna/prize bağlamak gerekir. Pil tükendiğinde benzin motoru bir miktar pili şarj edebilir.
Hafif Hibrit Araçlar (Golf eTSI, Skoda mHEV, C5 Aircross Hybrid 136): MHEV olarak geçer. Ayrı benzin motoru ve elektrik motoru/motorları bulunur. Elektrik motoru tek başına tekere güç aktaramaz. Sadece benzin motoruna destek olurlar. Kendiliğinden şarj olur.
14 kW ortalama 19 beygire denk gelmekte. eTSI araçlar ilk çıktığında da bu şekilde haberler yapıldı. Yanlış değil ama 116 + 19 ya da 150 + 19 beygir gibi algılanacak şekilde haber yapılıyor.
Mild Hibrit dışındaki tüm araçlarda elektrik motoru tekere güç aktarabildiği için aracın benzin motoru + elektrik motoru beygir güçleri toplanarak ya da belirli bir ortalaması alınarak toplam beygir gücü elde edilmekte. Fakat Mild Hibrit olan araçlarda benzin motorunun beygir gücü neyse aracın toplam gücü odur. Evet kalkışlarda ya da seri hızlanmalarda uygun şartlar varsa, 116 beygirlik motor belki 125-130 beygir gibi düşünülebilir. Ama araç her daim bu gücü tekere aktaramaz. 5 bilemedin 10 saniye olur.