Golf 7.5 XT Springs Spor Yay Deneyimi

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Ugurin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Ugurin

Yeni Üye
Katılım
30 Mar 2025
Mesajlar
4
Tepkime puanı
8
Konum
İstanbul
İsim
Uğur
Araç
Golf 7.5 1.4Tsi
Herkese selamlar. Bu konuda aracıma 1 hafta önce taktırdığım XT 30mm Spor yayların nasıl olduğunu anlatmaya çalışacağım. İlk öncelikle spor yay taktırma sebebim, aracın virajlarda çok fazla yatması ve görüntü olarak biraz fazla leylek gibi durmasıydı. Araca yaklaşık 10 aydır sahibim ve görüntüsündende biraz sıkılmıştım. Hem gözüme daha iyi gelmesi için hemde virajlarda yatmayı engellemek için spor yay almaya karar verdim. Orjinal yayları presletebilirdim ama orjinalleri bozmamak için böyle bir yola başvurdum. Yaylar takılmadan önceki görüntüsü bu şekilde:

IMG_1043.JPEG


Daha sonrasında yay araştırma işine girdim. H&R, Eibach ve Vogtland gibi markalara daha çok ilgi gösterdim ama işin sonunda hem maliyet hemde elimdeki para sadece ikinci ellerine yeticeği için sıfır XT Springs 30mm yayı aracıma özel olan ölçülerle sipariş ettim. Bu yay hakkında internette sadece 1-2 konu gördüm ama biraz cesaretle bu yayı seçtim. 2 günün sonunda yaylar elime ulaştı:

IMG_1193.JPEG

Yaylar elime ulaştıktan sonra Sanayide bir dükkanda ustayla anlaşıp yayları takmaya başladık. Ön taraf bizi biraz uğraştırsada arka tarafı kolay bir şekilde montajladık. Araç liftteyken ikimizde aracın nasıl duracağını merak ediyorduk. Aracı indirdik ve sonuç beni mutlu etti. Ne aşırı basık ne de leylek, tam arada bir görüntü yakaladık.

IMG_1198.JPEGIMG_1215.JPEG

Araçla ilk teste çıktığımda rotun bozulduğunu farkettim ama bunun yaşanacağını tahmin ediyordum. Forumda gördüğüm konularda bunu yaşayanlar olmuştu. Yola çıktığım zaman aracın sertleştiğini ve net olduğunu hissettim. Aracın konforunda neredeyse hiç bozulma olmamıştı. Sert bir araba kullandığımı hissediyordum ama kesinlikle konforsuz değildi.
Konfor tabiki biraz bozulmuştu ama rahatsız edecek şekilde değildi. Normalde kullandığım yolları kullandım ve tümseklerden geçtim. Hiçbir tümsekte sürtme gibi bir sıkıntı olmadı. Akşamında viraj yapmak için yola çıktığımda aracın gerçektende virajda verdiği güvenin arttığını farkettim. Araç artık virajlardaki ufak yol bozukluklarından sarsılmıyordu. Daha öncesinde virajlara hızlı girince aracın savrulmasını ve sağa sola yatışını hissediyordum. Asfalta oturmuş bir şekilde gidiyordu. Yani günün sonunda XT yaylardan memnun olduğumu en azından Golf 7.5 1.4Tsi için önerebileceğimi söylemek isterim. Normalde çamurluğa göre içerde kalan arka tekerlekler basınca daha da içerde kaldı ve Spacer almak şart oldu. Bir sonraki ufak modifiyem bu olacak. Buraya kadar okuduysanız teşekkür eder, iyi forumlar dilerim.
 

Aracın yeni sürüş hissiyatından memnunsanız çok güzel. Çünkü gerçekten tadında bir basıklık olmuş ve güzel durmuş güle güle kullanın.
 
Hayırlı olsun, detaylı konunun anlatımı güzel olmuş.
30mm tam yakışmış 50 mm de başka dertler başlıyor. Öne 10 mm arkaya 20 mm spacer atarsanız tamamlarsınız.
 
Herkese selamlar. Bu konuda aracıma 1 hafta önce taktırdığım XT 30mm Spor yayların nasıl olduğunu anlatmaya çalışacağım. İlk öncelikle spor yay taktırma sebebim, aracın virajlarda çok fazla yatması ve görüntü olarak biraz fazla leylek gibi durmasıydı. Araca yaklaşık 10 aydır sahibim ve görüntüsündende biraz sıkılmıştım. Hem gözüme daha iyi gelmesi için hemde virajlarda yatmayı engellemek için spor yay almaya karar verdim. Orjinal yayları presletebilirdim ama orjinalleri bozmamak için böyle bir yola başvurdum. Yaylar takılmadan önceki görüntüsü bu şekilde:

Ekli dosyayı görüntüle 83310


Daha sonrasında yay araştırma işine girdim. H&R, Eibach ve Vogtland gibi markalara daha çok ilgi gösterdim ama işin sonunda hem maliyet hemde elimdeki para sadece ikinci ellerine yeticeği için sıfır XT Springs 30mm yayı aracıma özel olan ölçülerle sipariş ettim. Bu yay hakkında internette sadece 1-2 konu gördüm ama biraz cesaretle bu yayı seçtim. 2 günün sonunda yaylar elime ulaştı:

Ekli dosyayı görüntüle 83311

Yaylar elime ulaştıktan sonra Sanayide bir dükkanda ustayla anlaşıp yayları takmaya başladık. Ön taraf bizi biraz uğraştırsada arka tarafı kolay bir şekilde montajladık. Araç liftteyken ikimizde aracın nasıl duracağını merak ediyorduk. Aracı indirdik ve sonuç beni mutlu etti. Ne aşırı basık ne de leylek, tam arada bir görüntü yakaladık.

Ekli dosyayı görüntüle 83312Ekli dosyayı görüntüle 83313

Araçla ilk teste çıktığımda rotun bozulduğunu farkettim ama bunun yaşanacağını tahmin ediyordum. Forumda gördüğüm konularda bunu yaşayanlar olmuştu. Yola çıktığım zaman aracın sertleştiğini ve net olduğunu hissettim. Aracın konforunda neredeyse hiç bozulma olmamıştı. Sert bir araba kullandığımı hissediyordum ama kesinlikle konforsuz değildi.
Konfor tabiki biraz bozulmuştu ama rahatsız edecek şekilde değildi. Normalde kullandığım yolları kullandım ve tümseklerden geçtim. Hiçbir tümsekte sürtme gibi bir sıkıntı olmadı. Akşamında viraj yapmak için yola çıktığımda aracın gerçektende virajda verdiği güvenin arttığını farkettim. Araç artık virajlardaki ufak yol bozukluklarından sarsılmıyordu. Daha öncesinde virajlara hızlı girince aracın savrulmasını ve sağa sola yatışını hissediyordum. Asfalta oturmuş bir şekilde gidiyordu. Yani günün sonunda XT yaylardan memnun olduğumu en azından Golf 7.5 1.4Tsi için önerebileceğimi söylemek isterim. Normalde çamurluğa göre içerde kalan arka tekerlekler basınca daha da içerde kaldı ve Spacer almak şart oldu. Bir sonraki ufak modifiyem bu olacak. Buraya kadar okuduysanız teşekkür eder, iyi forumlar dilerim.
Hayırlı olsun daha önce bu yaydan bende kullandım hiç memnun kalmamıştım direksiyonu çevirdiğimde tıkırtı geliyordu yaylardan sebeb daha sonra eibach a geçince araç rahatladı ayrıyetten bende sekmede yaptı Xt yay
 
Hayırlı olsun, detaylı konunun anlatımı güzel olmuş.
30mm tam yakışmış 50 mm de başka dertler başlıyor. Öne 10 mm arkaya 20 mm spacer atarsanız tamamlarsınız.
Sağolun. 50mm spor yayda orjinal amortisör araştırdığım ve duyduğum kadarıyla pek iyi ikili olmuyor. Amortisörü bozuyormuş sanırım. Öne takmayı düşünmüyorum ama dediğiniz gibi arkaya abartmayacak şekilde 15-20 mm Spacerla tamamlanacak gibi.
 
Hayırlı olsun daha önce bu yaydan bende kullandım hiç memnun kalmamıştım direksiyonu çevirdiğimde tıkırtı geliyordu yaylardan sebeb daha sonra eibach a geçince araç rahatladı ayrıyetten bende sekmede yaptı Xt yay
Sağolun. Tıkırtı yapma sebebi yayın amortisöre tam oturmaması olabilir. Araç dururken veya yavaş hızla sağa sola çevirince benim orjinal yaylarımda da tıkırtı geliyordu, hatta tümsekten vs geçerken gıcırtı sesi geliyordu. Yayları taktıktan sonra o gıcırtı kesildi. O tıkırtının sebebi amortisör üst takozu sağa sola çevrildikçe o da hareket etmeye çalışıyor ve tıkıtıkıtıkı diye ses yapıyo. VAG grubunda bu kronik. Sıfır takozda alınsa yağlansada illaki bu ses geri geliyor. Aracı alırken Eksper firması bu şekilde söylemişti. Bende buna katılıyorum.
 

Geri
Üst