Ugurin
Yeni Üye
Herkese selamlar. Bu konuda aracıma 1 hafta önce taktırdığım XT 30mm Spor yayların nasıl olduğunu anlatmaya çalışacağım. İlk öncelikle spor yay taktırma sebebim, aracın virajlarda çok fazla yatması ve görüntü olarak biraz fazla leylek gibi durmasıydı. Araca yaklaşık 10 aydır sahibim ve görüntüsündende biraz sıkılmıştım. Hem gözüme daha iyi gelmesi için hemde virajlarda yatmayı engellemek için spor yay almaya karar verdim. Orjinal yayları presletebilirdim ama orjinalleri bozmamak için böyle bir yola başvurdum. Yaylar takılmadan önceki görüntüsü bu şekilde:

Daha sonrasında yay araştırma işine girdim. H&R, Eibach ve Vogtland gibi markalara daha çok ilgi gösterdim ama işin sonunda hem maliyet hemde elimdeki para sadece ikinci ellerine yeticeği için sıfır XT Springs 30mm yayı aracıma özel olan ölçülerle sipariş ettim. Bu yay hakkında internette sadece 1-2 konu gördüm ama biraz cesaretle bu yayı seçtim. 2 günün sonunda yaylar elime ulaştı:

Yaylar elime ulaştıktan sonra Sanayide bir dükkanda ustayla anlaşıp yayları takmaya başladık. Ön taraf bizi biraz uğraştırsada arka tarafı kolay bir şekilde montajladık. Araç liftteyken ikimizde aracın nasıl duracağını merak ediyorduk. Aracı indirdik ve sonuç beni mutlu etti. Ne aşırı basık ne de leylek, tam arada bir görüntü yakaladık.


Araçla ilk teste çıktığımda rotun bozulduğunu farkettim ama bunun yaşanacağını tahmin ediyordum. Forumda gördüğüm konularda bunu yaşayanlar olmuştu. Yola çıktığım zaman aracın sertleştiğini ve net olduğunu hissettim. Aracın konforunda neredeyse hiç bozulma olmamıştı. Sert bir araba kullandığımı hissediyordum ama kesinlikle konforsuz değildi.
Konfor tabiki biraz bozulmuştu ama rahatsız edecek şekilde değildi. Normalde kullandığım yolları kullandım ve tümseklerden geçtim. Hiçbir tümsekte sürtme gibi bir sıkıntı olmadı. Akşamında viraj yapmak için yola çıktığımda aracın gerçektende virajda verdiği güvenin arttığını farkettim. Araç artık virajlardaki ufak yol bozukluklarından sarsılmıyordu. Daha öncesinde virajlara hızlı girince aracın savrulmasını ve sağa sola yatışını hissediyordum. Asfalta oturmuş bir şekilde gidiyordu. Yani günün sonunda XT yaylardan memnun olduğumu en azından Golf 7.5 1.4Tsi için önerebileceğimi söylemek isterim. Normalde çamurluğa göre içerde kalan arka tekerlekler basınca daha da içerde kaldı ve Spacer almak şart oldu. Bir sonraki ufak modifiyem bu olacak. Buraya kadar okuduysanız teşekkür eder, iyi forumlar dilerim.

Daha sonrasında yay araştırma işine girdim. H&R, Eibach ve Vogtland gibi markalara daha çok ilgi gösterdim ama işin sonunda hem maliyet hemde elimdeki para sadece ikinci ellerine yeticeği için sıfır XT Springs 30mm yayı aracıma özel olan ölçülerle sipariş ettim. Bu yay hakkında internette sadece 1-2 konu gördüm ama biraz cesaretle bu yayı seçtim. 2 günün sonunda yaylar elime ulaştı:

Yaylar elime ulaştıktan sonra Sanayide bir dükkanda ustayla anlaşıp yayları takmaya başladık. Ön taraf bizi biraz uğraştırsada arka tarafı kolay bir şekilde montajladık. Araç liftteyken ikimizde aracın nasıl duracağını merak ediyorduk. Aracı indirdik ve sonuç beni mutlu etti. Ne aşırı basık ne de leylek, tam arada bir görüntü yakaladık.


Araçla ilk teste çıktığımda rotun bozulduğunu farkettim ama bunun yaşanacağını tahmin ediyordum. Forumda gördüğüm konularda bunu yaşayanlar olmuştu. Yola çıktığım zaman aracın sertleştiğini ve net olduğunu hissettim. Aracın konforunda neredeyse hiç bozulma olmamıştı. Sert bir araba kullandığımı hissediyordum ama kesinlikle konforsuz değildi.
Konfor tabiki biraz bozulmuştu ama rahatsız edecek şekilde değildi. Normalde kullandığım yolları kullandım ve tümseklerden geçtim. Hiçbir tümsekte sürtme gibi bir sıkıntı olmadı. Akşamında viraj yapmak için yola çıktığımda aracın gerçektende virajda verdiği güvenin arttığını farkettim. Araç artık virajlardaki ufak yol bozukluklarından sarsılmıyordu. Daha öncesinde virajlara hızlı girince aracın savrulmasını ve sağa sola yatışını hissediyordum. Asfalta oturmuş bir şekilde gidiyordu. Yani günün sonunda XT yaylardan memnun olduğumu en azından Golf 7.5 1.4Tsi için önerebileceğimi söylemek isterim. Normalde çamurluğa göre içerde kalan arka tekerlekler basınca daha da içerde kaldı ve Spacer almak şart oldu. Bir sonraki ufak modifiyem bu olacak. Buraya kadar okuduysanız teşekkür eder, iyi forumlar dilerim.