UBC53
Üye
- Katılım
- 19 May 2024
- Mesajlar
- 441
- Tepkime puanı
- 341
- Konum
- İstanbul/b.paşa
- İsim
- Ataberk
- Araç
- Volkswagen Golf MK7 ''15 Highline dsg 1.6 TDİ
Herkese merhaba herkes iyidir umarım.
yaklaşık geçen sene bu zamanlarda başlayan dsg sorunlarım an itibari ile dün kavrama değişimi ile son buldu. benim gibi dsg golf alıcaklara tecrübelerimi ve başımdan geçenleri aktarmak istiyorum maksadım birazda sohbet muhabbet olsun istiyorum
geçen sene mart ayının ortalarında clio aracımı satıp 2015 model 1.6 tdi highline golf 7 aldım.
araç 143 bin km de, ilk sahibi bayandan alındı her şeyiyle orijinal ve servis bakımlı, lakin araç çok yorgundu kaportada vuruklar ön farın çatlayıp su alması içerisinin sadece bezle silinmesi ve çok pis olması vs vs
alır almaz hemen orijinal parçalarla periyodik bakımını yapıp yaklaşık 5 bin km kullandım
sonrasında araç stop edilip kısa bi süre sonra çalıştığında D konumuna alınıp gidilmeye çalışınca frene basın uyarısı verip haraket sağlamıyordu. yani d ye geçmiyip N konumda gaz veriyormuşsunuz gibi düşünün.
internette araştırmaya koyuldum ve sorunun ''Basınç tüpü'' kaynaklı bir sorun olduğunu öğrendim internette,instagramda bazı ünlü ustaların ''GÜÇLENDİRİLMİŞİ TÜP'' Diye birşeyi önerdiğini gördüm yorumları okudum ve herkesin memnun olduğunu gördüm bu yorumlara aldanıp, hemde şanzıman yağını değiştiririm birde şanzımanı kontrol ettiririm bir şey varsa erkenden arıza büyümeden çözerim maksadıyla o fenomen ustanın yolunu tuttum.
o zaman 7500 tl ye şanzıman yağı mekatronik yağı ve güçlendirilmiş tüp yaptırdım
usta bana bi yola git gel dedi (esenyurt-çatalca arası)
gidip geldim araba harika sanki yeni şanzıman takmış gibi çok güzel gidiyor frene basın uyarısı gitmiş harika bir hal almış
dükkana geri döndüm ve film burda koptu
Temel ayar yaptılar arabaya... çok sonradan öğrendim ki şanzıman kartı, kavrama değişimi harici bu işlemin yapılmaması gerekiyormuş
arabada vuruntular vites geçişlerinde aptallık karasız kalma boğulduğu halde vites düşürmeme gibi sorunlarla karşılaştım
aldığım kişi kavramanın 10 km önce dışarda değiştiğini söyledi. ustaya sorduğumda senin kavraman bitik dedi
(TEMEL AYAR ESKİ BİTİK KAVRAMAYA YAPILIRSA KAVRAMA VOLAN DEĞİŞİMİ KAÇINILMAZDIR)
aracı bu şekilde uzun bir süre kullanmak zorunda kaldım dsg optimizasyonu yaptırdım 1-7 viteslere araba biraz olsun kullanılabilir hale geldi ama son zamanlarda vites geçişleri iyice yavaşladı artık kaçırmaya başladı
forumdan tanıştığım hasan abinin önerisiyle kendime bir elm327 obd cihazı alıp arıza kodlarına baktım
k1 tölarans limitine ulaşıldı
k1 boşluk koruma uyarısı
isimli iki arıza kodu düşmüştü. tamam eyvallah, bu sıkıntı çektiğim zaman içerisinde 4 tane şanzımancı gezdim 2 si kavraman bitik dedi 2 si bu kavramada hiç bir şey yok dedi
neyse dün hasan abinin önerisiyle yetkili servis çıkışlı vag grubuna bakan bi ustaya gittim
parçaları söküp takması 2 saat sürdü fırtına gibi değiştirdi kavramamı bir de ne görelim, aracı aldığım hanımefendi bana kavrama konusunda güzel bir yalan söylemiş
aracın üzerinden çıkan kavrama ve volan fabrikanın taktığı parçalar üzerindeki tarihte 10-11-2015 yazıyordu
ve bu kavrama volan 172 bin kilometre boyunca istanbul içi kullanılmış bir kavrama...
kavrama değişiminde traverste aşağı alınıyor fırsat bu fırsat diyip golflerde baş belası olan salıncak burçlarıda serviste bulunan bir yağ ile yağlandı (daha önce ustam sıvı gresle yağlamıştı ama ses kesilmemişti)
kavrama ve volan değişimi sonrası dsg ile ilgili hiç bir problemim kalmadı
1-gaza basıştaki gecikme ortadan kalktı
2- vites geçişleri çok daha seri ve sağlıklı hale geldi
3- vites düşüşleri olması gereken hale geldi
4- araba kalkışta artık zorlanmıyor titremiyor
5- volan değiştiği için rölantide titreme ve ses yapma sorunu tamamen çözüldü benzinli araba kıvamına geldi
6-marş sesi azaldı daha sessiz çalışıyor
ama şöyle bir mevzu var aracımda dsg optimizasyonu halen duruyor ilk başlar hoşuma gidiyordu ama dsg nin 2 yle kalkması olayı bazen gerekiyor
bu bize bir sorunmuş gibi gösteriliyor lakin dsg 1. vitesi sadece kalkış için kullanılacak şekilde ayarlamış 1. viteste sürekli 10-14 kmlerde değişim yapar veya bu aralıkta kullanırsa k1 dediğimiz 1-3-5-7 . vitesleri kontrol eden 1. kavrama çok fazla ısıya maruz kalıp daha çabuk bitiyor benim aracımda da k2 değil k1 aşınmıştı
bu korkuyla yarın dsg yazılımınıda orjinale çevirip iptal edicem.
gelelim 2025 nisan ayı itibari ile fiyat bilgisine
kavrama volan luk marka 27.600 TL
ustanın aldığı işçilik 11.000 tl
toplam 38.600 bin TL tuttu. helali hoş olsun
kavrama ve volan değişicek arkadaşlara söylüyorum sadece bu işi bilen yerlere aracınızı verin kavramanın pul ayarı k1-k2 ayarları var bunları herkes yapamıyor aparatı olması lazım
ayrıca volanın prizdirek parçalarınıda değişmesi lazım kutu içerisinden çıkıyor ama aparatsız değiştiremiyor ustalar o yüzden değişmeden es geçiyorlar bu ise yeni volanın bozulmasına sebep oluyor ilerde
bu sefer bi işe 2x para ödemek zorunda kalıyorsunuz
Özetle güçlendirilmiş tüpe çok yanaşmayın, yanaşıyorsanızda temel ayar yaptırmayın, yaptırıyorsanızda benim gibi kavrama volan parasını ayarlayana kadar arabadan soğumaya hazırlıklı olun.
okuyan, yanıt veren herkese şimdiden teşekkür ediyorum
yaklaşık geçen sene bu zamanlarda başlayan dsg sorunlarım an itibari ile dün kavrama değişimi ile son buldu. benim gibi dsg golf alıcaklara tecrübelerimi ve başımdan geçenleri aktarmak istiyorum maksadım birazda sohbet muhabbet olsun istiyorum
geçen sene mart ayının ortalarında clio aracımı satıp 2015 model 1.6 tdi highline golf 7 aldım.
araç 143 bin km de, ilk sahibi bayandan alındı her şeyiyle orijinal ve servis bakımlı, lakin araç çok yorgundu kaportada vuruklar ön farın çatlayıp su alması içerisinin sadece bezle silinmesi ve çok pis olması vs vs
alır almaz hemen orijinal parçalarla periyodik bakımını yapıp yaklaşık 5 bin km kullandım
sonrasında araç stop edilip kısa bi süre sonra çalıştığında D konumuna alınıp gidilmeye çalışınca frene basın uyarısı verip haraket sağlamıyordu. yani d ye geçmiyip N konumda gaz veriyormuşsunuz gibi düşünün.
internette araştırmaya koyuldum ve sorunun ''Basınç tüpü'' kaynaklı bir sorun olduğunu öğrendim internette,instagramda bazı ünlü ustaların ''GÜÇLENDİRİLMİŞİ TÜP'' Diye birşeyi önerdiğini gördüm yorumları okudum ve herkesin memnun olduğunu gördüm bu yorumlara aldanıp, hemde şanzıman yağını değiştiririm birde şanzımanı kontrol ettiririm bir şey varsa erkenden arıza büyümeden çözerim maksadıyla o fenomen ustanın yolunu tuttum.
o zaman 7500 tl ye şanzıman yağı mekatronik yağı ve güçlendirilmiş tüp yaptırdım
usta bana bi yola git gel dedi (esenyurt-çatalca arası)
gidip geldim araba harika sanki yeni şanzıman takmış gibi çok güzel gidiyor frene basın uyarısı gitmiş harika bir hal almış
dükkana geri döndüm ve film burda koptu
Temel ayar yaptılar arabaya... çok sonradan öğrendim ki şanzıman kartı, kavrama değişimi harici bu işlemin yapılmaması gerekiyormuş
arabada vuruntular vites geçişlerinde aptallık karasız kalma boğulduğu halde vites düşürmeme gibi sorunlarla karşılaştım
aldığım kişi kavramanın 10 km önce dışarda değiştiğini söyledi. ustaya sorduğumda senin kavraman bitik dedi
(TEMEL AYAR ESKİ BİTİK KAVRAMAYA YAPILIRSA KAVRAMA VOLAN DEĞİŞİMİ KAÇINILMAZDIR)
aracı bu şekilde uzun bir süre kullanmak zorunda kaldım dsg optimizasyonu yaptırdım 1-7 viteslere araba biraz olsun kullanılabilir hale geldi ama son zamanlarda vites geçişleri iyice yavaşladı artık kaçırmaya başladı
forumdan tanıştığım hasan abinin önerisiyle kendime bir elm327 obd cihazı alıp arıza kodlarına baktım
k1 tölarans limitine ulaşıldı
k1 boşluk koruma uyarısı
isimli iki arıza kodu düşmüştü. tamam eyvallah, bu sıkıntı çektiğim zaman içerisinde 4 tane şanzımancı gezdim 2 si kavraman bitik dedi 2 si bu kavramada hiç bir şey yok dedi
neyse dün hasan abinin önerisiyle yetkili servis çıkışlı vag grubuna bakan bi ustaya gittim
parçaları söküp takması 2 saat sürdü fırtına gibi değiştirdi kavramamı bir de ne görelim, aracı aldığım hanımefendi bana kavrama konusunda güzel bir yalan söylemiş
aracın üzerinden çıkan kavrama ve volan fabrikanın taktığı parçalar üzerindeki tarihte 10-11-2015 yazıyordu
ve bu kavrama volan 172 bin kilometre boyunca istanbul içi kullanılmış bir kavrama...
kavrama değişiminde traverste aşağı alınıyor fırsat bu fırsat diyip golflerde baş belası olan salıncak burçlarıda serviste bulunan bir yağ ile yağlandı (daha önce ustam sıvı gresle yağlamıştı ama ses kesilmemişti)
kavrama ve volan değişimi sonrası dsg ile ilgili hiç bir problemim kalmadı
1-gaza basıştaki gecikme ortadan kalktı
2- vites geçişleri çok daha seri ve sağlıklı hale geldi
3- vites düşüşleri olması gereken hale geldi
4- araba kalkışta artık zorlanmıyor titremiyor
5- volan değiştiği için rölantide titreme ve ses yapma sorunu tamamen çözüldü benzinli araba kıvamına geldi
6-marş sesi azaldı daha sessiz çalışıyor
ama şöyle bir mevzu var aracımda dsg optimizasyonu halen duruyor ilk başlar hoşuma gidiyordu ama dsg nin 2 yle kalkması olayı bazen gerekiyor
bu bize bir sorunmuş gibi gösteriliyor lakin dsg 1. vitesi sadece kalkış için kullanılacak şekilde ayarlamış 1. viteste sürekli 10-14 kmlerde değişim yapar veya bu aralıkta kullanırsa k1 dediğimiz 1-3-5-7 . vitesleri kontrol eden 1. kavrama çok fazla ısıya maruz kalıp daha çabuk bitiyor benim aracımda da k2 değil k1 aşınmıştı
bu korkuyla yarın dsg yazılımınıda orjinale çevirip iptal edicem.
gelelim 2025 nisan ayı itibari ile fiyat bilgisine
kavrama volan luk marka 27.600 TL
ustanın aldığı işçilik 11.000 tl
toplam 38.600 bin TL tuttu. helali hoş olsun
kavrama ve volan değişicek arkadaşlara söylüyorum sadece bu işi bilen yerlere aracınızı verin kavramanın pul ayarı k1-k2 ayarları var bunları herkes yapamıyor aparatı olması lazım
ayrıca volanın prizdirek parçalarınıda değişmesi lazım kutu içerisinden çıkıyor ama aparatsız değiştiremiyor ustalar o yüzden değişmeden es geçiyorlar bu ise yeni volanın bozulmasına sebep oluyor ilerde
bu sefer bi işe 2x para ödemek zorunda kalıyorsunuz
Özetle güçlendirilmiş tüpe çok yanaşmayın, yanaşıyorsanızda temel ayar yaptırmayın, yaptırıyorsanızda benim gibi kavrama volan parasını ayarlayana kadar arabadan soğumaya hazırlıklı olun.
okuyan, yanıt veren herkese şimdiden teşekkür ediyorum