Kavrama değişimiyle sonuçlanan golf maceram.

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan UBC53
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

UBC53

Üye
Katılım
19 May 2024
Mesajlar
441
Tepkime puanı
341
Konum
İstanbul/b.paşa
İsim
Ataberk
Araç
Volkswagen Golf MK7 ''15 Highline dsg 1.6 TDİ
Herkese merhaba herkes iyidir umarım.

yaklaşık geçen sene bu zamanlarda başlayan dsg sorunlarım an itibari ile dün kavrama değişimi ile son buldu. benim gibi dsg golf alıcaklara tecrübelerimi ve başımdan geçenleri aktarmak istiyorum maksadım birazda sohbet muhabbet olsun istiyorum

geçen sene mart ayının ortalarında clio aracımı satıp 2015 model 1.6 tdi highline golf 7 aldım.

araç 143 bin km de, ilk sahibi bayandan alındı her şeyiyle orijinal ve servis bakımlı, lakin araç çok yorgundu kaportada vuruklar ön farın çatlayıp su alması içerisinin sadece bezle silinmesi ve çok pis olması vs vs

alır almaz hemen orijinal parçalarla periyodik bakımını yapıp yaklaşık 5 bin km kullandım

sonrasında araç stop edilip kısa bi süre sonra çalıştığında D konumuna alınıp gidilmeye çalışınca frene basın uyarısı verip haraket sağlamıyordu. yani d ye geçmiyip N konumda gaz veriyormuşsunuz gibi düşünün.

internette araştırmaya koyuldum ve sorunun ''Basınç tüpü'' kaynaklı bir sorun olduğunu öğrendim internette,instagramda bazı ünlü ustaların ''GÜÇLENDİRİLMİŞİ TÜP'' Diye birşeyi önerdiğini gördüm yorumları okudum ve herkesin memnun olduğunu gördüm bu yorumlara aldanıp, hemde şanzıman yağını değiştiririm birde şanzımanı kontrol ettiririm bir şey varsa erkenden arıza büyümeden çözerim maksadıyla o fenomen ustanın yolunu tuttum.

o zaman 7500 tl ye şanzıman yağı mekatronik yağı ve güçlendirilmiş tüp yaptırdım

usta bana bi yola git gel dedi (esenyurt-çatalca arası)

gidip geldim araba harika sanki yeni şanzıman takmış gibi çok güzel gidiyor frene basın uyarısı gitmiş harika bir hal almış

dükkana geri döndüm ve film burda koptu

Temel ayar yaptılar arabaya... çok sonradan öğrendim ki şanzıman kartı, kavrama değişimi harici bu işlemin yapılmaması gerekiyormuş

arabada vuruntular vites geçişlerinde aptallık karasız kalma boğulduğu halde vites düşürmeme gibi sorunlarla karşılaştım

aldığım kişi kavramanın 10 km önce dışarda değiştiğini söyledi. ustaya sorduğumda senin kavraman bitik dedi

(TEMEL AYAR ESKİ BİTİK KAVRAMAYA YAPILIRSA KAVRAMA VOLAN DEĞİŞİMİ KAÇINILMAZDIR)

aracı bu şekilde uzun bir süre kullanmak zorunda kaldım dsg optimizasyonu yaptırdım 1-7 viteslere araba biraz olsun kullanılabilir hale geldi ama son zamanlarda vites geçişleri iyice yavaşladı artık kaçırmaya başladı

forumdan tanıştığım hasan abinin önerisiyle kendime bir elm327 obd cihazı alıp arıza kodlarına baktım

k1 tölarans limitine ulaşıldı

k1 boşluk koruma uyarısı

isimli iki arıza kodu düşmüştü. tamam eyvallah, bu sıkıntı çektiğim zaman içerisinde 4 tane şanzımancı gezdim 2 si kavraman bitik dedi 2 si bu kavramada hiç bir şey yok dedi


neyse dün hasan abinin önerisiyle yetkili servis çıkışlı vag grubuna bakan bi ustaya gittim

parçaları söküp takması 2 saat sürdü fırtına gibi değiştirdi kavramamı bir de ne görelim, aracı aldığım hanımefendi bana kavrama konusunda güzel bir yalan söylemiş

aracın üzerinden çıkan kavrama ve volan fabrikanın taktığı parçalar üzerindeki tarihte 10-11-2015 yazıyordu

ve bu kavrama volan 172 bin kilometre boyunca istanbul içi kullanılmış bir kavrama...


kavrama değişiminde traverste aşağı alınıyor fırsat bu fırsat diyip golflerde baş belası olan salıncak burçlarıda serviste bulunan bir yağ ile yağlandı (daha önce ustam sıvı gresle yağlamıştı ama ses kesilmemişti)


kavrama ve volan değişimi sonrası dsg ile ilgili hiç bir problemim kalmadı

1-gaza basıştaki gecikme ortadan kalktı
2- vites geçişleri çok daha seri ve sağlıklı hale geldi
3- vites düşüşleri olması gereken hale geldi
4- araba kalkışta artık zorlanmıyor titremiyor
5- volan değiştiği için rölantide titreme ve ses yapma sorunu tamamen çözüldü benzinli araba kıvamına geldi
6-marş sesi azaldı daha sessiz çalışıyor



ama şöyle bir mevzu var aracımda dsg optimizasyonu halen duruyor ilk başlar hoşuma gidiyordu ama dsg nin 2 yle kalkması olayı bazen gerekiyor

bu bize bir sorunmuş gibi gösteriliyor lakin dsg 1. vitesi sadece kalkış için kullanılacak şekilde ayarlamış 1. viteste sürekli 10-14 kmlerde değişim yapar veya bu aralıkta kullanırsa k1 dediğimiz 1-3-5-7 . vitesleri kontrol eden 1. kavrama çok fazla ısıya maruz kalıp daha çabuk bitiyor benim aracımda da k2 değil k1 aşınmıştı

bu korkuyla yarın dsg yazılımınıda orjinale çevirip iptal edicem.


gelelim 2025 nisan ayı itibari ile fiyat bilgisine

kavrama volan luk marka 27.600 TL

ustanın aldığı işçilik 11.000 tl

toplam 38.600 bin TL tuttu. helali hoş olsun


kavrama ve volan değişicek arkadaşlara söylüyorum sadece bu işi bilen yerlere aracınızı verin kavramanın pul ayarı k1-k2 ayarları var bunları herkes yapamıyor aparatı olması lazım

ayrıca volanın prizdirek parçalarınıda değişmesi lazım kutu içerisinden çıkıyor ama aparatsız değiştiremiyor ustalar o yüzden değişmeden es geçiyorlar bu ise yeni volanın bozulmasına sebep oluyor ilerde

bu sefer bi işe 2x para ödemek zorunda kalıyorsunuz




Özetle güçlendirilmiş tüpe çok yanaşmayın, yanaşıyorsanızda temel ayar yaptırmayın, yaptırıyorsanızda benim gibi kavrama volan parasını ayarlayana kadar arabadan soğumaya hazırlıklı olun.

okuyan, yanıt veren herkese şimdiden teşekkür ediyorum
 

Geçmiş olsun.
Dsg aracı olanlara fikir vermiştir.
 
Hocam büyük geçmiş olsun , sırf bu yüzden araçlarımı 100k görmeden değiştiyorum.
Tamir edilecek yeni gibi olacak diye dünya para ödüyoruz ama başımıza cok daha büyük bela açılıyor ne yazıkki.

İş yaptırdığınız ustaları da paylaşırsanız referans olsun forumdaşlarımıza da
 
hadi gözünüz aydın hocam hayırlı olsun
 
Güçlendirilmiş tüp uygulaması ile ilgili bir usta aynen şu ifadeyi kullanıyordu. “ güçlendirilmiş tüp uygulaması bir balondur bunun değişimi yeni ve iyi bir şeymiş gibi aktarılıyor. Tüplerinizi değiştirmeyin. İleride aracınızda daha büyük problemlere yol açacaksınız. Birisi çıkarttı bunu yaydı böyle de devam ediyor. Yazıl günah adam sıfır araba almış tüp değiştirmeye gidiyor. Delinin biri kuyuya bir taş atıyor gerisini siz düşünün” diye sitemde bulunuyordu. Bahsettiğiniz yol güzergahında fo ile başlayan bir marka var. Sonra gitmiş olduğunuz adresiniz ise bildiğim kadarı re ile başlayan bir marka mevcut tahminlerime göre :) geçmiş olsun bu arada..
 
Dostum sonunda mutlu sona erişmen sevindirici. Konularından da, konuşmalarımızdan da takipteydim. Güçlendirilmiş tüpe acaba demeden girişmememde büyük etkensin, teşekkür ederim.
Fiyat olarak da önce de dediğim gibi bence çok uygun bir rakama hallolmuş. Ablamız İstanbul gibi bir yerde bu kadar km kavramayı iyi kullanmış :)

Ankara'da güçlendirilmiş tüpü dile getirmeden layığıyla iş yapan yer bulamayınca gidip yine Adana'da yaptırdım tüpü. Basıncı ölçtürüp oringi yeniletip geri toplattım. Oring kenarında zedelenme olduğu için çok ufak ufak başlamıştı eski sorunum.
Araba km si iyice yükselir, kavrama volant değiştirirsem mecbur kalınca anca geçerim güçlendirilmiş tüp muhabbetine.
 
Hocam epey süredir takipteyim çözümlendiğine çok sevindim bundan sonra keyifli günlerde kullanmanızı dilerim 🧿
 
nasıl diyeyim hem geçmiş olsun hem de gözün aydın…

sorun yaşadığın usta-firma ve sorunu çözen usta-firma isimleri de yazarsan bu durum ile karşılaşmamak yada karşılaşıldığında çözüme ihtiyaç duyulursa değerlendirmek amaçlı bilgileri paylaşabilirmisin herkese fikir olacaktır…
 
Hocam senin adına çok sevindim gözün aydın

Milyar dolarlar yatırım yaparak dünyanın en iyi şanzımanını yapan ( "kişisel görüşüm" ) mühendisleri bünyesinde çalıştıran VAG grubu DSG tüp sorununu çözememiş, bilinmeyen sanayi sitelerinde Lise terk ustalarımız güçlendirilmiş tüp ile bu sorunu çözmüştür ve İnstagram fenomeni olmuşlardır gerçekten bir alkışı hak ediyorlar. 👏👏

Şubat ayında 160 binde 2015 1.6 TDİ DSG aldım, aracı almadan önce DSG hakkında o kadar çok video izledim ki güçlendirilmiş tüp yalanının bu aracı severek alan insanlara sonradan nasıl zarar verdiğini fark ettim. Orijinal tüp bozulmadığı sürece tüp değişimine karşıyım.

Özellikle DSG arızalarında bu işi gerçekten bilen ustalara aracınızı göstermeniz çok önemlidir.

Aracınızdaki arızaya benzer bir arıza benimde başımda dolanmakta... 1 saat civarı aracı kullandık diyelim stop edip tekrar çalıştırdığımızda sarı renkli Hata: Şanzıman uyarısı verip stop ediyor, tekrar marş bastığımda marş alıyor ama çalışmıyor. Yaklaşık 1 dakika bekleyip frene sert basarak çalıştırdığımda marş alıyor bu sefer D ye aldığımda vitesi geç okuyor.

Satıcı abimiz 130 binde kavramanın değiştiğini söyledi vites geçişleri çok güzel titreme vs. sorunum yok, her dsg gibi 5KM/H bandında 2. vitese aldığı için yoğun trafikte ve kısa kalkışlarda S modunda kullanmayı tercih ediyorum.

Vites bölümü içerisindeki konum sensöründen olduğunu düşünüyorum ama bu işe bulaşırsam başıma geleceklerden korktuğum için servise gitmeye pek mecalim yok😀
 

Geçmiş olsun hocam. Basınç tüpü, dsg optimizasyonu ve temel ayar işlerine karşın insanları bilgilendirdiğiniz ve çaba sağladığınız için teşekkür etmek istedim.
İstanbul trafiğinde 172 bin km dayanan bir kavrama ve volan çok başarılı. Özellikle son 30 bin kmsi problemli olarak çalışmasına rağmen iyi bir performans sergilediğini düşünüyorum. DSG ye laf atanlar lütfen bu yazıları iyi okusunlar. Manuel arabadan 170-180 bin kmde minimum 2 kere baskı balata değişirsiniz. Kullanmadan sadece iş bilmez ustaların lafına kanarak uzak durduğunuz - tercihinize saygı duyuyorum- ve her fırsatta kötülediğiniz dsg şanzıman kasap ustalara rağmen görevini yerine getirmiş. 40 bin tl gibi cüzzi bir masrafla ilk gün ki performansına kavuşmuş. DSG yi tasarlayan, üreten ve emeği geçen herkesin eline sağlık. CVT ve türevleri gibi kendi görüşümce vasat olan şanzımanlara bizi tamah ettirmediğiniz için teşekkürler.

DSG yi kötüleyip manuel yada CVT güzellemesi yapan arkadaşlar için biraz serzenişte bulunmak istedim :)
 

Geri
Üst