Ceza puanı ve ehliyet


Katılım
16 Mar 2025
Mesajlar
52
Tepkime puanı
15
Konum
Gaziantep
İsim
Hanifi
Araç
GOLF
farklı bir konuda sormak istediğim bir şey var geçen gün Bodrum’dan dönerken üç kere radar cezası yemisim 3 ü de 2167tl 1ini polis cevirdi ehliyetime yazdı diğer ikisini ben görmeden arkadan yazmışlar bugün ulaştı cezalar ilk cezayi polis yazarken bana dedi ki iki tane daha yersen ehliyetine el konulur şimdi ben o gün toplam üç kere radar cezası yemiş oluyorum plakaya yazılanlarla birlikte benim ehliyetime şimdi el mi koyulacak bilen varsa yardımcı olabilir mi?
 

Muhtemelen 3'ü de ehliyete yazılma durumunda el konulur.
Bana kalsa aynı gün bu şekilde hız limiti aşımı tespiti olunca inceleme yapılmalı.. acil bir durum olup olmadığı durumuna göre de durum değerlendirmek gerekir.
Tutara bakılırsa hep sınırda aşım var.
Bilgisayar oyunu değil bu. Ceza kesilir, ehliyete el konulur geri alınır.. Aman dikkat ediniz. Sağlık olsun.
 
Muhtemelen 3'ü de ehliyete yazılma durumunda el konulur.
Bana kalsa aynı gün bu şekilde hız limiti aşımı tespiti olunca inceleme yapılmalı.. acil bir durum olup olmadığı durumuna göre de durum değerlendirmek gerekir.
Tutara bakılırsa hep sınırda aşım var.
Bilgisayar oyunu değil bu. Ceza kesilir, ehliyete el konulur geri alınır.. Aman dikkat ediniz. Sağlık olsun.
hocam koskoca yola 110 sınır koyulmuş ben de ayağım çok ağrıyor diye 118 e sabitlemiştim bazen gaz verip 121-122 olmus hep oradan yazmışlar öyle yüksek hızlar yok yazık oldu bize
 
hocam koskoca yola 110 sınır koyulmuş ben de ayağım çok ağrıyor diye 118 e sabitlemiştim bazen gaz verip 121-122 olmus hep oradan yazmışlar öyle yüksek hızlar yok yazık oldu bize
Tutardan anlaşılıyor hızlı olunmadığı da siz de yoldaki bütün puanları toplamışsınız.
1 km için itiraz edilebiliyor diye biliyorum ancak son sistemler yenilendi belki olmayabilir. Bir araştırınız.
 
Tutardan anlaşılıyor hızlı olunmadığı da siz de yoldaki bütün puanları toplamışsınız.
1 km için itiraz edilebiliyor diye biliyorum ancak son sistemler yenilendi belki olmayabilir. Bir araştırınız.
valla aynı da öyle olmuş tüm puanları toplamışım yol 16 saat sürdü son saatler eve ulaşayım diye 300 bassa üç yüzle bile giderdim o kadar kadar yorulmuştum yani zaten az önce yolda trafik polisi gördüm onu anlattım durumu o da ehliyete yazılmadığı için bir şey olmaz dedi başına gelen arkadaşlar da buradan okuyabilir bir de bana dedi ki bazen levha koymayı unutabiliyorlar sen de belki ona denk gelmişsindir kesinlikle hepsine itiraz et dedi ileride okuyan arkadaşların bilgisine bu durum da
 
hocam koskoca yola 110 sınır koyulmuş ben de ayağım çok ağrıyor diye 118 e sabitlemiştim bazen gaz verip 121-122 olmus hep oradan yazmışlar öyle yüksek hızlar yok yazık oldu bize
110 ise %10 Luk aşım ile sınır 121 olur 122 ile ceza yediyseniz itiraz edin iptal olur. Radarın hata payı var diye iptal ediyorlar
 
hocam koskoca yola 110 sınır koyulmuş ben de ayağım çok ağrıyor diye 118 e sabitlemiştim bazen gaz verip 121-122 olmus hep oradan yazmışlar öyle yüksek hızlar yok yazık oldu bize

Tutardan anlaşılıyor hızlı olunmadığı da siz de yoldaki bütün puanları toplamışsınız.
1 km için itiraz edilebiliyor diye biliyorum ancak son sistemler yenilendi belki olmayabilir. Bir araştırınız.

valla aynı da öyle olmuş tüm puanları toplamışım yol 16 saat sürdü son saatler eve ulaşayım diye 300 bassa üç yüzle bile giderdim o kadar kadar yorulmuştum yani zaten az önce yolda trafik polisi gördüm onu anlattım durumu o da ehliyete yazılmadığı için bir şey olmaz dedi başına gelen arkadaşlar da buradan okuyabilir bir de bana dedi ki bazen levha koymayı unutabiliyorlar sen de belki ona denk gelmişsindir kesinlikle hepsine itiraz et dedi ileride okuyan arkadaşların bilgisine bu durum da
Polisin söylediği de hemen hemen benim
yukarıda yazdığım gibi sınır üstü 1 km aşımlar için itiraz edilebiliyor.

Ödemeyi yapıp itiraz etmek kalıyor geriye.
Umarım yeni cihazlarda kalibrasyon iyi ve hata yapma olasılığı yok denilerek iptal edilmeme durumu olmaz. Dediğim gibi hepsi sınırda hızların.
 
Yorgun olmak bahane olmaması gerekir, yorgunluk gayet normal bir durum ancak böyle durumlarda hızı artırmak yerine aracı müsait bir yere çekip dinlemek hatta biraz uyumak gerekir, 16 saat kesintisiz araç kullanmak zaten doğru bir şey değil, Yorgunluğun etkisiyle en ufak dalgınlıkta gözleriniz kapansa Allah korusun….. Hiç birşey canınızdan daha önemli değil.
 
Hocam mümkünse 16 saat bir fiil araç kullanmayın. Hem kendi hemde diğer sürücüler için risk oluşturursunuz.

Cezalar konusunda ise ehliyetinize bir şey olmaz. Geçmiş olsun. 1 yıl boyunca ehliyete ceza yazdırmamaya çalışın.
 
Hocam mümkünse 16 saat bir fiil araç kullanmayın. Hem kendi hemde diğer sürücüler için risk oluşturursunuz.

Cezalar konusunda ise ehliyetinize bir şey olmaz. Geçmiş olsun. 1 yıl boyunca ehliyete ceza yazdırmamaya çalışın.
16 saat uyku dahildi ya araç içerisindeki süreden bahsettim ben bazı yerlerde mola verdim tabii ki. ama mola ne fayda sonucta kutu kadar arabanın icindesin
 
farklı bir konuda sormak istediğim bir şey var geçen gün Bodrum’dan dönerken üç kere radar cezası yemisim 3 ü de 2167tl 1ini polis cevirdi ehliyetime yazdı diğer ikisini ben görmeden arkadan yazmışlar bugün ulaştı cezalar ilk cezayi polis yazarken bana dedi ki iki tane daha yersen ehliyetine el konulur şimdi ben o gün toplam üç kere radar cezası yemiş oluyorum plakaya yazılanlarla birlikte benim ehliyetime şimdi el mi koyulacak bilen varsa yardımcı olabilir mi?
ben olsam cezaları öderdim ve konuyu kendi içimde kapatmaya çalışırdım bir hızla cezalara itiraz etmek aynı gün içinde 3 defa tekrarlanma maddesine girebilir ve sürücü belgesine el konulması durumu oluşabilir. burada farklı farklı kişiler itiraz ederse daha iyi olur, itiraz içinde önce ödeme yapılması ve ardın SULH CEZA HAKİMLİĞİNE itiraz edilmesi gerekiyor.
 
Geçen yıl 122 ile Sivas’ta ceza yedim.
İtiraz dilekçem de son derece ikna ediciydi.
1 km hız aşımının yolun trafik durumuna göre değiştiğini, radar cihazının kalibrasyon güvenliği vs herşeyi yazdım.

Mahkeme emniyetten görüş istedi.
Emniyet bu yolda yasal hız sınırı 110, ekip %10 tolerans tanıyarak cihazı 121 e kurmuş.
Sürücü yasal hakkı ihlal etttiği gibi tolerans miktarınıda ihlal ederek 122 ile cihaza takılmış. (Yani diyorki hız sınırı 121 değil, 110. Yol, sürücü, trafik, hava şartlarını dikkate alarak anlık ihlalleri tolere etmek için 121 kuruyoruz. Burada ihlal edilen 1 km değil, 11 km dir) Mahkeme emniyet haklı dedi ve ceza ile birlikte dosya masrafınıda benden aldı. Ayrıca radar araçları çok sık kalibre ediliyor. Belgeleri ile mahkemeye sunulabiliyor. Erken ödemenizi tavsiye ederim.
(1 km ile oluşan çabaların İptal olduğuna yönelik emsal kararlar var ama yerel mahkemeler pek tınlamıyor. )
 
Geçen yıl 122 ile Sivas’ta ceza yedim.
İtiraz dilekçem de son derece ikna ediciydi.
1 km hız aşımının yolun trafik durumuna göre değiştiğini, radar cihazının kalibrasyon güvenliği vs herşeyi yazdım.

Mahkeme emniyetten görüş istedi.
Emniyet bu yolda yasal hız sınırı 110, ekip %10 tolerans tanıyarak cihazı 121 e kurmuş.
Sürücü yasal hakkı ihlal etttiği gibi tolerans miktarınıda ihlal ederek 122 ile cihaza takılmış. (Yani diyorki hız sınırı 121 değil, 110. Yol, sürücü, trafik, hava şartlarını dikkate alarak anlık ihlalleri tolere etmek için 121 kuruyoruz. Burada ihlal edilen 1 km değil, 11 km dir) Mahkeme emniyet haklı dedi ve ceza ile birlikte dosya masrafınıda benden aldı. Ayrıca radar araçları çok sık kalibre ediliyor. Belgeleri ile mahkemeye sunulabiliyor. Erken ödemenizi tavsiye ederim.
(1 km ile oluşan çabaların İptal olduğuna yönelik emsal kararlar var ama yerel mahkemeler pek tınlamıyor. )
Doğrusu bu aslında. Genel kullanım olarak sürücüler hız sınırına %10 ekleyip sürüş yapıyorlar.

Bir de araç hızı ile gerçek yani gps hızı durumu. Acaba radarlar GPS ile mi kalibre ediliyor?
Araç hızı ile GPS hızı farklı benim araçta. Yani gps 76 km/s gösterirken ibre 80 km/s gösteriyor.
 

Doğrusu bu aslında. Genel kullanım olarak sürücüler hız sınırına %10 ekleyip sürüş yapıyorlar.

Bir de araç hızı ile gerçek yani gps hızı durumu. Acaba radarlar GPS ile mi kalibre ediliyor?
Araç hızı ile GPS hızı farklı benim araçta. Yani gps 76 km/s gösterirken ibre 80 km/s gösteriyor.
GPS yada kadrandaki hız, radar teknolojisi ile aynı değildir.

Polis hız radarları, genellikle Doppler etkisi ya da lazer teknolojisi kullanarak araçların hızını ölçer. Bu iki yöntem farklı mantıklarla çalışır:
  1. Doppler Radar (Radar Hızı Ölçümü):
    • Bu radarlar, radyo dalgalarını yayar ve bu dalgaların bir araçtan geri dönmesini bekler.
    • Araç hızlandıkça, geri dönen dalganın frekansı değişir. Bu frekans değişikliği, Doppler etkisi olarak bilinir ve araç hızını belirlemek için kullanılır.
    • Radar, bu frekans değişimini analiz ederek, aracın hızını hesaplar.
  2. Lidar (Lazer Radar):
    • Lidar teknolojisi, lazer ışınlarını hedefe gönderir ve bu ışınların hedeften yansıma süresini ölçer.
    • Lazerin hedefe ve geri dönme süresi, hedefin uzaklığını ve hareket hızını hesaplamak için kullanılır.
    • Lidar, özellikle sabit hedeflere veya belirli noktalara daha hassas hız ölçümü sağlar.
 

Geri
Üst