Golf 8.5 Ön tampon açıklığı için bulduğum çözüm


cyber3d

Yeni Üye
Katılım
24 Ocak 2025
Mesajlar
20
Tepkime puanı
11
Konum
Bingöl
İsim
Bora
Araç
Golf 8.5
Arkadaşlar aracı yıkarken farkettim ki ön tampon açıklığımız normalden biraz fazla.Bu sebeple radyatörde ufak olsa dahi aşınmalar ezikler oluşmuş beni rahatsız etti ve uzun yola çıkacağım için bildiğiniz esnek çilek kasalarının alt tabanından keserek ızgara oluşturdum, ızgarayı esnek olduğu için alt muhafazayı sökmeden boşluktan geçirerek siyah ufak cırt kelepçeyle sabitledim. Konuyu daha önce genel paylaşımda görmüştüm belki yardımcı olur diye açtım :)
 

Ekli dosyalar

  • IMG_0723.jpeg
    IMG_0723.jpeg
    702.4 KB · Görüntüleme: 103
  • IMG_0718.jpeg
    IMG_0718.jpeg
    607.6 KB · Görüntüleme: 102
  • IMG_0721.jpeg
    IMG_0721.jpeg
    725.7 KB · Görüntüleme: 102

Elinize sağlık hocam güzel olmuş. Bahsettiğiniz bağlantı noktaları tam olarak neresi oluyor hocam ? Görsel olarak bizimle paylaşırsanız süper olur bende yapmayı düşünüyorum.
 
Ben gereksiz olduğunu düşünüyorum radyatörden önce orda radar var asıl hasar görecek şey radar ona bile bir şey olmuyorsa gerek yok bence mühendis düşünmüştür bunu
 
Alternatif çözümler iyidir.
Malzeme, zamanla gevreyen bir malzeme. Sert cisimler ile kırılma oranı yüksek. Bu, yavaşlatma görevi görebilir.
Aralık geniş. Bu sebeple yine giren girecektir.
Malzeme yapısı üretimi itibariyle fazla çapaklı. Bu da ıslık sesine dönüşebilir..

Ben olsam yapar mıydım?, Galiba yapmazdım.
Ne yapardım? Takip mesafesine uyar, fazla kamyon (ağır vasıta ) arkasına girmez, yol konusunda da seçici olup dikkat ederdim.

Geçici çözüm için iyi denilebilir..

İyi yolculuklar.
 
1.5 TSI motoru kullanan yeni VAG araçların bir çoğunda bu boşluk var. Dün Formentora baktım onda da var.
Bence ekstra hava girişi için kasıtlı yapılmış.
 
1.5 TSI motoru kullanan yeni VAG araçların bir çoğunda bu boşluk var. Dün Formentora baktım onda da var.
Bence ekstra hava girişi için kasıtlı yapılmış.
Bal peteği ızgaralarla kapatanlar da vardı. Görüntü olarak kapatınca daha güzel görünüyor bence ama dediğiniz gibi r line dahil tüm paketlerde o bölgeyi ciddi açıklık ile tasarlamışlar.
 
Çinden bu işin üreticisine mail attım yakında orjinal daha ince gözenekli hava akışını bozmayacak şekilde bir ürün için ali babadan satıcak şekilde inş
 
Güzel bi fikir, bi kaç kişiyi görmüştüm radyatore taş geliyor akıyor soğutma sıvısı sonra yolda kalıyor vs. mühendisler tasarımı düşünsede ülkemizin taşlı yollarını çok hesaba katmamış olabilirler :)
 
Elinize sağlık hocam güzel olmuş. Bahsettiğiniz bağlantı noktaları tam olarak neresi oluyor hocam ? Görsel olarak bizimle paylaşırsanız süper olur bende yapmayı düşünüyorum.
Panjurdaki dikine ince plastik noktalar yarın daha detaylı atarım ama fotoda biraz görünebilir
 

Ekli dosyalar

  • IMG_0728.jpeg
    IMG_0728.jpeg
    86.2 KB · Görüntüleme: 6
Kesinlikle kalıcı olarak düşünmedim alternatif olarak basit ve etkili geldi, uzun yol yaptığım rotalar genelde hep çakıllı ve kirli asfaltlı olabiliyor buda aracımı yıkarken farkettiğim radyatördeki ezilmeler moralimi bozmuştu diye,kendimce bulduğum hava akışınıda çok kesmeyecek bir malzeme.Tabi bu iş için üretilmediği için günü kurtarır nitelikte dediğiniz gibi esnek ince tel şeklinde üretilirse daha iyi olabilir.
 
Bir fikir niteliğinde paylaşma gereksinimi duydum tabi kendimde bir mühendisim ve illaki bir hesabı vardır,ama gelin görün ki geldiğim rotalar yollar irili ufaklı mıcır ve çakıllarla dolu. belki işine yarayan benim gibi düşünen birileri olursa ne mutlu
Güzel bi fikir, bi kaç kişiyi görmüştüm radyatore taş geliyor akıyor soğutma sıvısı sonra yolda kalıyor vs. mühendisler tasarımı düşünsede ülkemizin taşlı yollarını çok hesaba katmamış olabilirler :)
 

Olayın teknik bir tasarım olduğunu sanmıyorum. Belki maliyet ve belki farklı bir açığı kapatmak için böyle yada sadece böyle.

Orada fabrikasyon küçük delikli bir ızgara olması hava akışını önemli ölçüde değiştirmeyecek. Yani koskoca VW mühendisliği %10 bile farketmeyecek bir ön panjur ızgarasına mı kaldı. Audi de 300-400hp motorlarda bile ön ızgara çok daha sık ve korunaklı. Onlar havasız mı çalışıyor.
 

Geri
Üst