Golf 8.5 Ön tampon açıklığı için bulduğum çözüm


Olayın teknik bir tasarım olduğunu sanmıyorum. Belki maliyet ve belki farklı bir açığı kapatmak için böyle yada sadece böyle.

Orada fabrikasyon küçük delikli bir ızgara olması hava akışını önemli ölçüde değiştirmeyecek. Yani koskoca VW mühendisliği %10 bile farketmeyecek bir ön panjur ızgarasına mı kaldı. Audi de 300-400hp motorlarda bile ön ızgara çok daha sık ve korunaklı. Onlar havasız mı çalışıyor.
Aynı düşüncedeyiz ✋
 

Bir fikir niteliğinde paylaşma gereksinimi duydum tabi kendimde bir mühendisim ve illaki bir hesabı vardır,ama gelin görün ki geldiğim rotalar yollar irili ufaklı mıcır ve çakıllarla dolu. belki işine yarayan benim gibi düşünen birileri olursa ne mutlu
Konuyu forumda ilk ben açtım ve çözümünü inş yakın zamanda görücez
 
Olayın teknik bir tasarım olduğunu sanmıyorum. Belki maliyet ve belki farklı bir açığı kapatmak için böyle yada sadece böyle.

Orada fabrikasyon küçük delikli bir ızgara olması hava akışını önemli ölçüde değiştirmeyecek. Yani koskoca VW mühendisliği %10 bile farketmeyecek bir ön panjur ızgarasına mı kaldı. Audi de 300-400hp motorlarda bile ön ızgara çok daha sık ve korunaklı. Onlar havasız mı çalışıyor.
Her motorun çalışma prensibi farklıdır. Yüksek beygir olmayıp daha çok ısınan motorlar mevcut.
Zaten kesin bundandır demiyorum. Elimde bir belge veya belge yok.
Sadece son yıllarda çıkan 1.5 TSI araçlarda böyle olduğunu gözlemledim.
Altında teknik bir detay olabilir diye tahminde bulunuyorum.
Şahsen bu riske girmem.
 
Her motorun çalışma prensibi farklıdır. Yüksek beygir olmayıp daha çok ısınan motorlar mevcut.
Zaten kesin bundandır demiyorum. Elimde bir belge veya belge yok.
Sadece son yıllarda çıkan 1.5 TSI araçlarda böyle olduğunu gözlemledim.
Altında teknik bir detay olabilir diye tahminde bulunuyorum.
Şahsen bu riske girmem.
Çok sıkıntısı olmaz ama yararı da çok olmaz
 
Bende yapmayı düşündüm fakat hava girişini engellemesi başka sorunlara yol açarmı bilemedim dikkat ederseniz araç biraz yol yapınca yağ sıcaklığı 104 -105 dereceleri geçiyor yani motor çok sıcak çalışan bir motor açıklık bu yüzden fazla bırakılmış olabilir ama taş izleri oluşmuş şimdiden radyatörde
 
Bende yapmayı düşündüm fakat hava girişini engellemesi başka sorunlara yol açarmı bilemedim dikkat ederseniz araç biraz yol yapınca yağ sıcaklığı 104 -105 dereceleri geçiyor yani motor çok sıcak çalışan bir motor açıklık bu yüzden fazla bırakılmış olabilir ama taş izleri oluşmuş şimdiden radyatörde
105 normal dereceler taş girmeyecek kadar kaparsan muhtemelen daha da çıkar. Taş girecek kadar açık bırakırsan da bı anlamı kalmıyor
 
O sorunun cevabi

1.5 etsi evo2 icin

Miller cevrimi

Fakir calisan motor, afr fakire kaldikca motor isisi artar.

Yuksek sıkıstırma orani

Bu sebeple evo2 daha cok isiniyor. Ayrica emisyon zorlamalari da mevcut.
 
Bal peteği ızgaralarla kapatanlar da vardı. Görüntü olarak kapatınca daha güzel görünüyor bence ama dediğiniz gibi r line dahil tüm paketlerde o bölgeyi ciddi açıklık ile tasarlamışlar.
 

Ekli dosyalar

  • 20241031_151552.jpg
    20241031_151552.jpg
    302 KB · Görüntüleme: 26
Montajını alt kartel plastik aksamını sökerek mi taktınız
 

Geri
Üst