Mekatronikle İlgili Nasıl Bir Yol İzlemeliyim?


alaras

Katılımcı Üye
 
Katılım
18 Şub 2022
Mesajlar
527
Tepkime puanı
576
İsim
Ali Aras
Araç
Golf 7 Rline 2016
Merhabalar arkadaşlar herkese iyi günler. Aracım MK7 1.6TDI DSG CXXB 193bin kilometrede. Aracım vites değişimlerinde, D'den R'ye, P'den D'ye, P'den R'ye geçirdikten sonra gaza bastığımda araç bazen hemen yürümüyor, biraz gaz vermem gerekiyordu, ancak hareket halinde vites geçişlerinde herhangi bir problem yok. Aracımı periyodik bakım için servise bırakırken bu durumdan bahsettim ve kontrol edilmesini rica ettim. Servis kontrol yaptıktan sonra sorunun basınç tüpünde olduğunu söyledi, ancak yetkili servis 100bin kilometre üstü araçlara sadece tüp değişimini yapmadıklarını, komple mekatronik değişimi yaptıklarını, bu kilometreye iyi dayandığını ve bu kilometrelerden sonra sadece tüp değişimi yapmanın çok sağlıklı olmayacağını, seçimin bana kaldığını söylediler. Yetkili servis komple mekatronik değişimi için 60-70bin TL arası bir fiyat çıkarttı.

Benim düşüncem sadece tüp değişimi yaptırmak yönünde çünkü hareket halinde vites geçişlerinde aksama gecikme vs. yaşamıyorum, sadece vites konumu değişirken oluyor. Aynı zamanda 110bin kilometrede kavrama değişimi yaptım, o yüzden kavrama vs. değişimi yapmayı düşünmüyorum. Ancak ilk defa böyle bir problemle karşılaşıyorum, nasıl bir yol izlemeliyim çok bilmiyorum. Mekatronik değişmem lazım mı, yoksa tüp değiştirsem yeter mi gibi gibi. Bir de mekatronikte ABT şanzıman yazılımı var zamanında araç sipariş edilirken bayi tarafından eklenmişti. Parça o yazılıma göre çıkar mı yoksa yazılımın tekrar yüklenmesi gerekir mi? Eğer daha önce başına bunun gibi bir olay gelen varsa benimle paylaşırsa çok sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.
 

Bence tek başına basınç tüpü değişimi yeterli olur, çünkü genelde bu tarz sorunlar basınç tüpünün gevşemesinden veya yıpranmasından kaynaklı oluyor, serviste komple mekatronik değişirse büyük ihtimal yazılımsal bir güncelleme, adaptasyon vs. yapabilirler, dışarıda iyi bir ustada basınç tüpü değiştirip devam edin bence.
 
Upvote 0
Araç D ye R ye taktığında kendi kendine hareket etmiyorsa tüpte bası kaybı vardır.

Bence biz karar vermesek daha iyi olur yine de.

Gidersin ustaya mekatronikte dışardan görünen bir yağ kaçağı mevcutsa zaten oring yırtılmıştır. O yüzden mekatronik aşağı alınır. Alındıktan sonra platede çatlak var mı, valf körüklerinde bir yırtık deforme var mı bakılır. Mekatronik indiğinde şanzıman içindeki çatal bilyeler de kontrol edilir.

Çatal bilyeler düzgün calısmadığı zaman da vitesler düzgün gecmez.

Ona göre mekatronik tamir takımı ve yağı değişir. Mekatronik kart değişmediği sürece yazılımınız gitmez.

Ben bu servisten ABT şanzıman yazılımı olayını anlamadım nedir o olay ? Yetkili bayi mi yaptı ?

Bence bu arabayı dışarda iyi bir servise götürüp yaptırın.

Mekatronik komple değişmesine gerek yok.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Sanayide yaptırcaksan gerçekten iyi bir usta bulman gerekebilir. Evet basınç tüpü gevşemesi bahsettiğin durumu oluşturuyor. Aydı durum 2 ay önce başıma geldi. Basınç tüpü güçlendirilmiş ile değişti. (uygun olduğu için, sevisten orjinal alınıp değişilmeli değişecek ise.) 1 hafta vitesi attığım gibi kaltı araç sonra yağ kaçağı oldu bıçaklardan filtresi ve playt değişti 27 k lık oldum. sonuç yağ kaçağı yok, ilk kalkışta hafif gecikme yine var 1-2. vites arası nadir sallama kararsızlık yapıyor. Şuan ki tecrübem ile iyi güvendiğim bir usta yok ise ve yetkili serviste kutu değişir çıkarım.
Arkadaşımın 1 senedir şanzuman ilk çalışmada ısına kadar tak tak ses yapıyor.. Çalışıyor ise ellemeyeceksin diyor. Herkesin bakış açısı farklı sizin için uygun olanı tercih edin.
 
Upvote 0
Araç D ye R ye taktığında kendi kendine hareket etmiyorsa tüpte bası kaybı vardır.

Bence biz karar vermesek daha iyi olur yine de.

Gidersin ustaya mekatronikte dışardan görünen bir yağ kaçağı mevcutsa zaten oring yırtılmıştır. O yüzden mekatronik aşağı alınır. Alındıktan sonra platede çatlak var mı, valf körüklerinde bir yırtık deforme var mı bakılır. Mekatronik indiğinde şanzıman içindeki çatal bilyeler de kontrol edilir.

Çatal bilyeler düzgün calısmadığı zaman da vitesler düzgün gecmez.

Ona göre mekatronik tamir takımı ve yağı değişir. Mekatronik kart değişmediği sürece yazılımınız gitmez.

Ben bu servisten ABT şanzıman yazılımı olayını anlamadım nedir o olay ? Yetkili bayi mi yaptı ?

Bence bu arabayı dışarda iyi bir servise götürüp yaptırın.

Mekatronik komple değişmesine gerek yok.
Hocam araç sipariş edilirken opsiyon olarak sunmuşlardı hem motor hem şanzıman için yazılım ABT VAG grubunun Brabusu gibiydi bize de araç siparişlerinde kendi düzenledikleri beyinleri sunuyorlardı zamanında 2000 Euroya yakın para vermiştim aracı sipariş ederken. Ancak yeni parçada böyle bir olay var mı, yazılımı aktarırlar mı bilemedim.
 
Upvote 0
Sanayide yaptırcaksan gerçekten iyi bir usta bulman gerekebilir. Evet basınç tüpü gevşemesi bahsettiğin durumu oluşturuyor. Aydı durum 2 ay önce başıma geldi. Basınç tüpü güçlendirilmiş ile değişti. (uygun olduğu için, sevisten orjinal alınıp değişilmeli değişecek ise.) 1 hafta vitesi attığım gibi kaltı araç sonra yağ kaçağı oldu bıçaklardan filtresi ve playt değişti 27 k lık oldum. sonuç yağ kaçağı yok, ilk kalkışta hafif gecikme yine var 1-2. vites arası nadir sallama kararsızlık yapıyor. Şuan ki tecrübem ile iyi güvendiğim bir usta yok ise ve yetkili serviste kutu değişir çıkarım.
Arkadaşımın 1 senedir şanzuman ilk çalışmada ısına kadar tak tak ses yapıyor.. Çalışıyor ise ellemeyeceksin diyor. Herkesin bakış açısı farklı sizin için uygun olanı tercih edin
Kaçak o kadar yokmuş anladığım kadarıyla. Güçlendirilmiş tüp furyası zaten bir fiyasko değişirsem yetkilide değişirim, benim şanzıman da sesli çalışıyor soğukken, ama vites geçişlerini vs. duyuyorum tak taktan ziyade.
 
Upvote 0
Servisin önerisi biraz trigeri değişmişken su pompasını da değiştirelim gibi olmuş..
Bir de kavrama değişiminde volan da değişsin durumuna da benzetilebilir.

Bence önce tüp kontrolü yapılmalı. Gevşek ise sıkılmalı. Conta sorunluysa değişmeli. Deneyip test etmek gerekir.

Mekatronik değişimi olursa da ekstra ödeme yapılan yazılımı yapmaları gerekir. Bunu sormakta fayda var.

Açıkçası fazla kurcalatma taraftarı değilim. Resetleme vs. deneyerek kullanıcı profilini sıfırlama yapıp da denenebilir.
 
Upvote 0
Kesinlikle güçlendirilmiş tüp işine girmeyin en son formdan bir arkadaş da değişim yapmıştı ve çok pişman olmuştu orjinal ne ise o olmali
 
Upvote 0
Servisin önerisi biraz trigeri değişmişken su pompasını da değiştirelim gibi olmuş..
Bir de kavrama değişiminde volan da değişsin durumuna da benzetilebilir.

Bence önce tüp kontrolü yapılmalı. Gevşek ise sıkılmalı. Conta sorunluysa değişmeli. Deneyip test etmek gerekir.

Mekatronik değişimi olursa da ekstra ödeme yapılan yazılımı yapmaları gerekir. Bunu sormakta fayda var.

Açıkçası fazla kurcalatma taraftarı değilim. Resetleme vs. deneyerek kullanıcı profilini sıfırlama yapıp da denenebilir.
Tüp kaçırıyormuş tüp değişsin ancak aracın kilometresi yüksek biz 100bin kilometre üstü araçlara direkt mekatronik değişimi tavsiye ediyoruz daha sağlıklı olur dediler. Çatallar kollar ne durumda tam bilmiyorum. Dediğiniz gibi soracağım yazılım işini.
 
Upvote 0
Aracı 110 bin km'de aldığımda aynı sorunları yaşamıştım. Araba vites geçişlerinde vs hiçbir sorun yoktu. Güçlendirilmiş tüpe karşıydım ve buna göre araştırma yaptım. Kafama yatan ustayı Adana'da buldum ve işlemi yaptırdım. Tüp sökülürken takip ettim, contada zedelenme vardı. Tüp gevşemişti. Basıncını ölçtüler ve kayıp olduğunu dile getirdiler. Yeni bir tüp+oring takıldı. Mekatronik ve şanzıman yağı da değiştirelim dedim inmişken. Yaklaşık 60 bin km sonra eski sıkıntımın 10da 1i şiddetinde benzer şeyleri yaşamaya başladım. Aracı kullanan diğer kişilerin(kendi araçları da DSG olan) farketmeyediği kadar ufak bir durumdu. Erken teşhis adına yine gittim aynı yere. Oring kenarı zedelenmişti. Oringi yeniledik, tüpü ölçtük ve kayıp olmayınca geri taktık. Araba yine eski haline döndü. Kavrama değiştikten sonra yaklaşık 70 80 bin km oldu, tüpe 2 kere böyle işlem yaptırdım ve henüz hiçbir sorun yaşamadım çok şükür. Tüp değişimi DSGdeki olağan ve en ucuz sorun bence. Tüp sorunu küçümsenip öyle binildikçe büyük sorunlara kapı açılıyor.
 
Upvote 0
Aracı 110 bin km'de aldığımda aynı sorunları yaşamıştım. Araba vites geçişlerinde vs hiçbir sorun yoktu. Güçlendirilmiş tüpe karşıydım ve buna göre araştırma yaptım. Kafama yatan ustayı Adana'da buldum ve işlemi yaptırdım. Tüp sökülürken takip ettim, contada zedelenme vardı. Tüp gevşemişti. Basıncını ölçtüler ve kayıp olduğunu dile getirdiler. Yeni bir tüp+oring takıldı. Mekatronik ve şanzıman yağı da değiştirelim dedim inmişken. Yaklaşık 60 bin km sonra eski sıkıntımın 10da 1i şiddetinde benzer şeyleri yaşamaya başladım. Aracı kullanan diğer kişilerin(kendi araçları da DSG olan) farketmeyediği kadar ufak bir durumdu. Erken teşhis adına yine gittim aynı yere. Oring kenarı zedelenmişti. Oringi yeniledik, tüpü ölçtük ve kayıp olmayınca geri taktık. Araba yine eski haline döndü. Kavrama değiştikten sonra yaklaşık 70 80 bin km oldu, tüpe 2 kere böyle işlem yaptırdım ve henüz hiçbir sorun yaşamadım çok şükür. Tüp değişimi DSGdeki olağan ve en ucuz sorun bence. Tüp sorunu küçümsenip öyle binildikçe büyük sorunlara kapı açılıyor.
Yeni takılan tüp orijinal miydi ? Güçlendirilmiş değil sanırım.
 
Upvote 0
Yeni takılan tüp orijinal miydi ? Güçlendirilmiş değil sanırım.
Hocam yeni takılan tüp de orjinal idi. Basıncı sağlayacak şekilde dolum yapıyorlar sanırım ya da çıkma takıyorlar, tam fikrim yok. Ama presleyerek şu şekilde bi basınç ölçümü yapıyorlar. Belirledikleri basınç altına inmedikçe değiştirmiyorlar. Bende geçen sefer düşüktü değiştirdiler, son seferde yeterli basınç vardı değiştirmedik.
1000444390.jpg

Güçlendirilmişe mecbur kalmadıkça geçmeyi düşünmüyorum, 50 60 bin km'de de olsa oring ve yağ değişmeye razıyım.
 
Upvote 0
Ben truckpoint tüp ve mekatronik oring ve tamir takımı ile işlem yaptırdım.

Şanzıman yağı ve mekatronik yağı da değiştirdim.

30.000km oldu hiçbir sorun yaşamadım. Önceki şikayetim neydi derseniz mekatronik yağ kaçırıyordu.

Ha şuna katılıyorum ama mekatronik tamir takımı ve tüp için olan oring değişse yeter miydi. Mekanik bilgime dayanarak evet. Ancak yine gevşeyeceği ya da oringi yırtacağı açık ve net.

Bu durumu ilk bu mevzular patlak verdiğinde şöyle bir açıklama hatırlıyorum, "Basınç tüpü ve plate in malzemesi birbirinden farklı olduğu için mekatronik yağı ısınıp soğudukça genleşmeyle birlikte bu tüp gevşiyor."

Biz de aynı malzeme olan tüp ve plate i takarak bunu çözüyoruz.

@mustafacagri nın aracında bir uygulama hatası ya da malzeme kaynaklı bir sorun olduğunu düşünüyorum.
 
Upvote 0

Ben truckpoint tüp ve mekatronik oring ve tamir takımı ile işlem yaptırdım.

Şanzıman yağı ve mekatronik yağı da değiştirdim.

30.000km oldu hiçbir sorun yaşamadım. Önceki şikayetim neydi derseniz mekatronik yağ kaçırıyordu.

Ha şuna katılıyorum ama mekatronik tamir takımı ve tüp için olan oring değişse yeter miydi. Mekanik bilgime dayanarak evet. Ancak yine gevşeyeceği ya da oringi yırtacağı açık ve net.

Bu durumu ilk bu mevzular patlak verdiğinde şöyle bir açıklama hatırlıyorum, "Basınç tüpü ve plate in malzemesi birbirinden farklı olduğu için mekatronik yağı ısınıp soğudukça genleşmeyle birlikte bu tüp gevşiyor."

Biz de aynı malzeme olan tüp ve plate i takarak bunu çözüyoruz.

@mustafacagri nın aracında bir uygulama hatası ya da malzeme kaynaklı bir sorun olduğunu düşünüyorum.
Şöyle ki hocam bende platede bir değişiklik yapılmadı. Güçlendirilmiş tüp de takılmadı. Eskisi gibi tüp ve oring neyse aynı şekilde devam edildi. Dolayısıyla orj sistemdeki tüp ve oring sorunu devam etti, yine devam edecek. Malum güçlendirilmiş tüp takılmadıkça her DSG aracın kaderi bu gevşeme veya oring yırtılması. Bendekinde bu sefer tüp basınç kaçırmasa da yuvasında yine zamanla oynayarak oringe zarar vererek oradan kaçırmaya başlamış. Yaklaşık 60 bin km sonra bu bahsettiğim sorun çok çok temel şekilde başlamıştı. Aracı aldığımdaki kadar geç yürüme sorunu için bi 20 30 bin km daha binmem gerekirdi. Fakat km arttığı için artık her risk x2 X3 maliyet olarak dönebilir diyerek büyümeden değiştirmek istedim.

Sizce sorun olduğunu düşündüğünüz nokta erken tekrarlaması mı yoksa sorunu çözüldüğü halde tekrarlaması mı?
 
Upvote 0

Geri
Üst