- Katılım
- 18 Şub 2022
- Mesajlar
- 527
- Tepkime puanı
- 576
- İsim
- Ali Aras
- Araç
- Golf 7 Rline 2016
Merhabalar arkadaşlar herkese iyi günler. Aracım MK7 1.6TDI DSG CXXB 193bin kilometrede. Aracım vites değişimlerinde, D'den R'ye, P'den D'ye, P'den R'ye geçirdikten sonra gaza bastığımda araç bazen hemen yürümüyor, biraz gaz vermem gerekiyordu, ancak hareket halinde vites geçişlerinde herhangi bir problem yok. Aracımı periyodik bakım için servise bırakırken bu durumdan bahsettim ve kontrol edilmesini rica ettim. Servis kontrol yaptıktan sonra sorunun basınç tüpünde olduğunu söyledi, ancak yetkili servis 100bin kilometre üstü araçlara sadece tüp değişimini yapmadıklarını, komple mekatronik değişimi yaptıklarını, bu kilometreye iyi dayandığını ve bu kilometrelerden sonra sadece tüp değişimi yapmanın çok sağlıklı olmayacağını, seçimin bana kaldığını söylediler. Yetkili servis komple mekatronik değişimi için 60-70bin TL arası bir fiyat çıkarttı.
Benim düşüncem sadece tüp değişimi yaptırmak yönünde çünkü hareket halinde vites geçişlerinde aksama gecikme vs. yaşamıyorum, sadece vites konumu değişirken oluyor. Aynı zamanda 110bin kilometrede kavrama değişimi yaptım, o yüzden kavrama vs. değişimi yapmayı düşünmüyorum. Ancak ilk defa böyle bir problemle karşılaşıyorum, nasıl bir yol izlemeliyim çok bilmiyorum. Mekatronik değişmem lazım mı, yoksa tüp değiştirsem yeter mi gibi gibi. Bir de mekatronikte ABT şanzıman yazılımı var zamanında araç sipariş edilirken bayi tarafından eklenmişti. Parça o yazılıma göre çıkar mı yoksa yazılımın tekrar yüklenmesi gerekir mi? Eğer daha önce başına bunun gibi bir olay gelen varsa benimle paylaşırsa çok sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.
Benim düşüncem sadece tüp değişimi yaptırmak yönünde çünkü hareket halinde vites geçişlerinde aksama gecikme vs. yaşamıyorum, sadece vites konumu değişirken oluyor. Aynı zamanda 110bin kilometrede kavrama değişimi yaptım, o yüzden kavrama vs. değişimi yapmayı düşünmüyorum. Ancak ilk defa böyle bir problemle karşılaşıyorum, nasıl bir yol izlemeliyim çok bilmiyorum. Mekatronik değişmem lazım mı, yoksa tüp değiştirsem yeter mi gibi gibi. Bir de mekatronikte ABT şanzıman yazılımı var zamanında araç sipariş edilirken bayi tarafından eklenmişti. Parça o yazılıma göre çıkar mı yoksa yazılımın tekrar yüklenmesi gerekir mi? Eğer daha önce başına bunun gibi bir olay gelen varsa benimle paylaşırsa çok sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.