Mekatronikle İlgili Nasıl Bir Yol İzlemeliyim?


alaras

Katılımcı Üye
 
Katılım
18 Şub 2022
Mesajlar
527
Tepkime puanı
576
İsim
Ali Aras
Araç
Golf 7 Rline 2016
Merhabalar arkadaşlar herkese iyi günler. Aracım MK7 1.6TDI DSG CXXB 193bin kilometrede. Aracım vites değişimlerinde, D'den R'ye, P'den D'ye, P'den R'ye geçirdikten sonra gaza bastığımda araç bazen hemen yürümüyor, biraz gaz vermem gerekiyordu, ancak hareket halinde vites geçişlerinde herhangi bir problem yok. Aracımı periyodik bakım için servise bırakırken bu durumdan bahsettim ve kontrol edilmesini rica ettim. Servis kontrol yaptıktan sonra sorunun basınç tüpünde olduğunu söyledi, ancak yetkili servis 100bin kilometre üstü araçlara sadece tüp değişimini yapmadıklarını, komple mekatronik değişimi yaptıklarını, bu kilometreye iyi dayandığını ve bu kilometrelerden sonra sadece tüp değişimi yapmanın çok sağlıklı olmayacağını, seçimin bana kaldığını söylediler. Yetkili servis komple mekatronik değişimi için 60-70bin TL arası bir fiyat çıkarttı.

Benim düşüncem sadece tüp değişimi yaptırmak yönünde çünkü hareket halinde vites geçişlerinde aksama gecikme vs. yaşamıyorum, sadece vites konumu değişirken oluyor. Aynı zamanda 110bin kilometrede kavrama değişimi yaptım, o yüzden kavrama vs. değişimi yapmayı düşünmüyorum. Ancak ilk defa böyle bir problemle karşılaşıyorum, nasıl bir yol izlemeliyim çok bilmiyorum. Mekatronik değişmem lazım mı, yoksa tüp değiştirsem yeter mi gibi gibi. Bir de mekatronikte ABT şanzıman yazılımı var zamanında araç sipariş edilirken bayi tarafından eklenmişti. Parça o yazılıma göre çıkar mı yoksa yazılımın tekrar yüklenmesi gerekir mi? Eğer daha önce başına bunun gibi bir olay gelen varsa benimle paylaşırsa çok sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.
 
Şöyle ki hocam bende platede bir değişiklik yapılmadı. Güçlendirilmiş tüp de takılmadı. Eskisi gibi tüp ve oring neyse aynı şekilde devam edildi. Dolayısıyla orj sistemdeki tüp ve oring sorunu devam etti, yine devam edecek. Malum güçlendirilmiş tüp takılmadıkça her DSG aracın kaderi bu gevşeme veya oring yırtılması. Bendekinde bu sefer tüp basınç kaçırmasa da yuvasında yine zamanla oynayarak oringe zarar vererek oradan kaçırmaya başlamış. Yaklaşık 60 bin km sonra bu bahsettiğim sorun çok çok temel şekilde başlamıştı. Aracı aldığımdaki kadar geç yürüme sorunu için bi 20 30 bin km daha binmem gerekirdi. Fakat km arttığı için artık her risk x2 X3 maliyet olarak dönebilir diyerek büyümeden değiştirmek istedim.

Sizce sorun olduğunu düşündüğünüz nokta erken tekrarlaması mı yoksa sorunu çözüldüğü halde tekrarlaması mı?
Kusura bakmayın ben sizi galiba forumda tüp değiştirip bir türlü sorunu çözülmeyip en son her şeyi en başa döndürmeye çalışıp tüp olayıyla ilgili hiç iyi sonuç alamamış biriyle karıştırmışım :D

Şimdi yukarda yazdığınızı okudum da sizin yaptığınız bence de olması gereken. Servis zaten 60 bin km de mekatronik yağ değişimi öneriyor. 60 bin km de bir mekatronik açılıp oring değişse ve yağ yenilense gayet mantıklı :)
 
Upvote 0
Aynı km de (193 bin) benim de kartım gitti. Hiç bir belirti yokken, bir anda şanzıman iletişimi kesiliyordu. Sıcaklıkla bağlantısı varmış, bu sebeple yağ değişimi önemli. Sizin yerinizde olsam tüpü değiştirir denerdim, zaten max vereceğiniz 70bin, direkt vermeyin. Benim de kafamı çok karıştırdılar, soleniod arızasıdır çok akım çeker karta yüklenir kart elektriği keser falan bir sürü hikaye dinledim. Sonuç olarak komple mekatronik alıp, yalnızca kart arızalı mekatroniğimi servisten aldım, ama bende durumlar farklıydı. Gerçekten donanımsal kart hatası vardı, sanayide 30-40 bin karta verip aklım dsg de kalacağına hem taksit hem de 2 yıl garanti opsiyonuyla mantıklı gelmişti.


Sizin tüp sorunu nispete ucuz, bence oringleri vs değiştirip yarı revize yaparak gittiği yere kadar gitsin. Bir not daha, ben mekatroniği değiştirirken kart kendine gelir de dsg diagnozunu çalıştırabilirsek tamir takımıyla çözebiliriz demişlerdi. Demekki dsg nin tamir takımı yetkili serviste var. Bilginize
 
Upvote 0
Kusura bakmayın ben sizi galiba forumda tüp değiştirip bir türlü sorunu çözülmeyip en son her şeyi en başa döndürmeye çalışıp tüp olayıyla ilgili hiç iyi sonuç alamamış biriyle karıştırmışım :D

Şimdi yukarda yazdığınızı okudum da sizin yaptığınız bence de olması gereken. Servis zaten 60 bin km de mekatronik yağ değişimi öneriyor. 60 bin km de bir mekatronik açılıp oring değişse ve yağ yenilense gayet mantıklı :)
Yok yok hocam o ben değilim. Ama o arkadaş gibi birkaç kişinin daha yorumu yüzünden güçlendirilmiş tüpten tamamen soğudum. Ne zaman ki mecbur kalırım o zaman taktırıp devam ederim diye düşünüyorum. Siz gibi kimisi çok memnun hiç sıkıntısız kullanıyor, kimisi de türlü türlü şikayetleri başlıyor. Sırf basınç kaçırıyor diye geçmek istemedim. Tüpü sökmesi ve oringi değişmesi son derece kolay. Zorlu denebilirse bi aküyü falan söküp üstten yağı doldurması uzun sürüyor. Yoksa arabaların klasik bi yağ bakımı gibi bi işlem resmen.
 
Upvote 0
Aynı km de (193 bin) benim de kartım gitti. Hiç bir belirti yokken, bir anda şanzıman iletişimi kesiliyordu. Sıcaklıkla bağlantısı varmış, bu sebeple yağ değişimi önemli. Sizin yerinizde olsam tüpü değiştirir denerdim, zaten max vereceğiniz 70bin, direkt vermeyin. Benim de kafamı çok karıştırdılar, soleniod arızasıdır çok akım çeker karta yüklenir kart elektriği keser falan bir sürü hikaye dinledim. Sonuç olarak komple mekatronik alıp, yalnızca kart arızalı mekatroniğimi servisten aldım, ama bende durumlar farklıydı. Gerçekten donanımsal kart hatası vardı, sanayide 30-40 bin karta verip aklım dsg de kalacağına hem taksit hem de 2 yıl garanti opsiyonuyla mantıklı gelmişti.


Sizin tüp sorunu nispete ucuz, bence oringleri vs değiştirip yarı revize yaparak gittiği yere kadar gitsin. Bir not daha, ben mekatroniği değiştirirken kart kendine gelir de dsg diagnozunu çalıştırabilirsek tamir takımıyla çözebiliriz demişlerdi. Demekki dsg nin tamir takımı yetkili serviste var. Bilginize
Ben de galiba komple mekatroniği değiştiricem, şuan ne durumda pek bir bilgim yok mekatronik ne halde, ona göre değişim yapıcağım. Yağ değişimini sordum, şanzıman yağının ömürlük olduğunu VW'nin önermediğini söylediler ancak o da değişir herhalde. Benim araçta solenoid arızası hep vardı zaten daha çok hata diyebiliriz, aracı tam durdurmadan vitesin konumunu değiştirdiğimde ara sıra ''Hata! Aracı P Konumuna Alın ve Aracı Terk Edin!'' uyarısını alıyordum, hep vardı aracı ilk aldığım günlerden beri de var. Bana da tamir takımıyla devam edebileceğim söylendi ama pek yanlısı değilim ne de olsa kilometre yüksek ve daha binicem en az 1.5 2 yıl.
Servisin önerisi biraz trigeri değişmişken su pompasını da değiştirelim gibi olmuş..
Bir de kavrama değişiminde volan da değişsin durumuna da benzetilebilir.

Bence önce tüp kontrolü yapılmalı. Gevşek ise sıkılmalı. Conta sorunluysa değişmeli. Deneyip test etmek gerekir.

Mekatronik değişimi olursa da ekstra ödeme yapılan yazılımı yapmaları gerekir. Bunu sormakta fayda var.

Açıkçası fazla kurcalatma taraftarı değilim. Resetleme vs. deneyerek kullanıcı profilini sıfırlama yapıp da denenebilir.
Yazılım olayını da sordum aracın şasi numarasını girdiklerinde aracın üretim bandında takılan parçaları bir bir çıkıyormuş ona göre parça sipariş ediliyormuş, eğer aracınızda böyle bir donanım varsa şasi numarasından çıkar ona göre sipariş edilir dendi, yüksek ihtimal de parça bekliyorlar bugün serviste 4. günü çünkü.
 
Upvote 0

Geri
Üst