Motor suyuna yağ karışmış olma ihtimali

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan emre0146
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

emre0146

Yeni Üye
Katılım
27 Ara 2024
Mesajlar
7
Tepkime puanı
1
Konum
Kahramanmaraş
İsim
Emre
Araç
Volkswagen golf 7
merhaba sayın üyeler. Aracım golf 7 1.6 tdi 2014 model. Aracı geçen sene almıştım alır almaz da yaptırdığım bakımda usta antifirizli suyun yeterli olduğunu söylemişti. Dikkatimi çekti bugün rengi hafif bakıra çalan turuncumsu bir renkti. Elimi batırdığımda pek kayganlık hissi alamadım ama kararsız kaldım. Bugüne kadar herhangi bir sıkıntı yaşamadım araçta. Bazen çok nadir de olsa ilk çalıştırmada geç çalıştığı oluyor o kadar. Fotoğrafını ekliyorum renk normal mi antifiriz özelliğini mi kaybetmiş ya da yağ mı karışmış ki son durumda üst kapak contası muhabbeti can sıkıcı.IMG_5452.jpeg
 

Hocam hiç de normal degil komple yikamali antifiriz değerini yapın
 
Upvote 0
Yağ karışsa yoğunluğu gereği üste çıkardı. Parmağınızı soğutma suyuna daldırdığınızda eliniz simsiyah olurdu. Eğer parmağınız siyah olmadıysa sorun yoktur. Komple antifriz değişikliği ve sistem temizliği ile aracınızı eski haline getirebilirsiniz. Sizden önceki sahibi antifriz bakımlarını yapmadıysa su ile tamamladıysa aracınız pas tutmuş olabilir. O pas ise bağlı olduğu yerden koparak tüm sisteme dağılır.
 
Upvote 0
Yağa su veya suya yağ karışırsa ortaya çıkan şey çamur gibi bir şey olur, renk, doku olarak. Sizin aracınızda yüksek ihtimal pas tutmuş. Araca konulması gereken antifriz servis tarafından sağlandı mı ya da uygun antifriz kullanıldı mı? Eğer uygun antifriz konulmadıysa zaten pas tutması kireç yapması normal. Kullanılması gereken G12EVO ya da G13 antifriz. Kontrol edilsin, pas kireç varsa ya sistem temizliği ya da radyatör, hortumlar vs. değişse iyi olur yoksa orijinal antifriz koyarsanız koyduktan sonra tüm kireç pas tutan yerleri patlatır, her bindiğinizde acaba bu sefer neresi patlayacak dersiniz. Şimdiden geçmiş olsun.
 
Upvote 0
Sanki antifiriz yerine sürekli su konmuş gibi bir durum…
 
Upvote 0
Yağa su veya suya yağ karışırsa ortaya çıkan şey çamur gibi bir şey olur, renk, doku olarak. Sizin aracınızda yüksek ihtimal pas tutmuş. Araca konulması gereken antifriz servis tarafından sağlandı mı ya da uygun antifriz kullanıldı mı? Eğer uygun antifriz konulmadıysa zaten pas tutması kireç yapması normal. Kullanılması gereken G12EVO ya da G13 antifriz. Kontrol edilsin, pas kireç varsa ya sistem temizliği ya da radyatör, hortumlar vs. değişse iyi olur yoksa orijinal antifriz koyarsanız koyduktan sonra tüm kireç pas tutan yerleri patlatır, her bindiğinizde acaba bu sefer neresi patlayacak dersiniz. Şimdiden geçmiş olsun.
Hocam dediğim gibi ben alalı 1 yıl oldu gerekli tüm bakımları yaptırdım ancak antifiriz yeterli diye pek umursamadım önceki sahibi de gereken antifirizi koydu mu koymadı mı bilmiyorum ancak bugün ustaya götüreceğim. Pas tuttuğundan emin misiniz acaba
 
Upvote 0
Öyle bir durum olduğunu zannetmiyorum hocam çünkü aldığımda usta gerekli ölçümü yapmıştı ve problem olmadığını söylemişti ben de hiç su katmadım.

aracın ilk sahibi olmadığın için dedim zaten senden önceki sahipleri yapmışta olabilir benimki bir tahmin düzelmeyecek bir şey değil sağlam bir usta ile çözersin çok geçmiş olsun..
 
Upvote 0
Yağ karışsa yoğunluğu gereği üste çıkardı. Parmağınızı soğutma suyuna daldırdığınızda eliniz simsiyah olurdu. Eğer parmağınız siyah olmadıysa sorun yoktur. Komple antifriz değişikliği ve sistem temizliği ile aracınızı eski haline getirebilirsiniz. Sizden önceki sahibi antifriz bakımlarını yapmadıysa su ile tamamladıysa aracınız pas tutmuş olabilir. O pas ise bağlı olduğu yerden koparak tüm sisteme dağılır.
@Backup ında dediği sekilde yağ karışması olması durumunda antifiriz kabı içinde yüzeye yakın asılı sekilde yada kabın iç çeperine yapışmış yağ partikülleri görmeniz gerekirdi. (Yağ partiküllerini cıvık çamur şeklinde görmenizde mümkün aslında , çünkü yağ 90 dereceye ısınan antifirizin icinde kendi özgül yapısını kaybediyor)
Yağ karısması durumu olsaydı ki yok gibi gözüküyor!?
Yağ sogutucu degismesi gerekirdi
Yani bu parça
https://www.onlineyedekparca.com/ur...del-sonrasi-1-6-tdi-yag-sogutucusu-ithal-urun


Bu parca genelde opel araçlarda kroniktir.
 
Upvote 0
merhaba sayın üyeler. Aracım golf 7 1.6 tdi 2014 model. Aracı geçen sene almıştım alır almaz da yaptırdığım bakımda usta antifirizli suyun yeterli olduğunu söylemişti. Dikkatimi çekti bugün rengi hafif bakıra çalan turuncumsu bir renkti. Elimi batırdığımda pek kayganlık hissi alamadım ama kararsız kaldım. Bugüne kadar herhangi bir sıkıntı yaşamadım araçta. Bazen çok nadir de olsa ilk çalıştırmada geç çalıştığı oluyor o kadar. Fotoğrafını ekliyorum renk normal mi antifiriz özelliğini mi kaybetmiş ya da yağ mı karışmış ki son durumda üst kapak contası muhabbeti can sıkıcı.


Ustanız antifrizli suyun yeterli olduğunu, neye göre söyledi.

1 - Kendi şahsi kriterlerine gör mi ?

2 - Yaşadığınız gölgenin yaz/kış sıcaklık kriterine göre mi ?

3 - İklim ve bölgeden bağımsız, olması gereken kritere göre mi ?

Tabi ki doğru olan 3. seçeneğe göre antifriz durumuna ve sağlığına karar vermektir.

Antifriz yeterliliğinin, olması gereken 2 kriteri vardır.

1 - Antifrizli Suyun berraklığı ( Genleşme kabından şırınga ile su çekilir, şeffaf bir bardağa dökülür, renk berrak olmalıdır, bulanık olmamalıdır. )

Bulanıklık varsa, sitem temizlenip, ( araca uygun ) yeni antifriz %50 - saf su %50 karışımı ile doldurulacak.

1. kriter ( berraklık ) uygun ise :


2 - antifrizli suyun Soğuk direnci ( sağlıklı bir antifriz Bomesi ile ölçüm yapıldığında -32 / - 38 arası bir değer göstermelidir.

( % 50 antifriz + %50 saf su karışımı -35 veya -37 arası bir soğuk direnci gösterir.

Ölçülen değer, -32 nin altında ise : Antifriz oranı düşük - saf su oranı yüksektir. Genleşme kabının tamamı şırınga ile boşaltılır ve 1 litre kadar ( su karıştırılmamış ) saf antifriz ilave edilir.

Ölçülen değer, - 38 in üstünde ise, Antifriz oranı yüksek - saf su oranı düşüktür. Genleşme kabının tamamı şırınga ile boşaltılır ve 1 litre kadar saf su ilave edilir.

Not : Antifriz ölçümünde çıkan -10 / - 25 gibi değerler sıcak vaya ılıman bölgelerde soğuk koruması için yeterli görülebilir. Ama bu değerler paslanma için yeterli değildir.

Antifriz ölçümü -33 / -38 arası olmadığı sürece , paslanmaya karşı koruma sağlamayacaktır.


.
 
Upvote 0
Dostlar güvendiğim bi ustama götürdüm baktı antifirizin özelliğini kaybettiğini değişmesi gerektiğini söyledi herhangi bir paslanma olmadığını söyledi ancak yine de sistemi temizledik ve gerekli antifirizi koyduk teşekkür ederim hepinize
 
Upvote 0

Geri
Üst