Golf TDI Spor Yay(Eibach)


4 cm'den daha fazla düşüren yaylar uzun süreçte amortisör ömrünü daha çabuk tüketmektedir ve önerilmemektedir. 

4 cm'den daha fazla düşürmek istiyorsanız aracınıza coilover taktırmanız aracın sağlığı için daha iyidir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@DoğanARABACI

Değerli Üstadım 

Tam bir profesyonel yorumu olmuş yine... 

Ekleme yapmak bile mümkün görünmüyor 

Harikasınız 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@silvershadow Sağolun Murat hocam  , ah keşke hep birlikte yüzyüze konuşma fırsatımız olsa da tecrübelerimizi aktarabilsek.

 
ben de bugün aracıma taktırdım. aşağıda resimler mevcut. konuda bahsi geçen model numarasından aldım. araç daha konforlu oldu gibi geldi bana. bariz bir şekilde yol tutuşu arttı. sadece arka taraf daha sert oldu. o da zamanla oturur diye düşünüyorum. umarım yeterince yardımcı olur

1.kutudaki ürün bilgisi etiketi

image.jpg

2. kutu içeriği  dıştakiler ön içtekiler arka yaylar

image.jpg

3. ön taraf uygulama öncesi referans almak için mesafe ölçümü 15cm

image.jpg

4. arka taraf için ölçüm 16 cm

image.jpg

5. ön yayın orjinali ile olan farkı

image.jpg

6. arka yayın orjinali ile olan farkı

image.jpg

7 eibach yay taktıktan sonraki ön taraf ölçümü 12cm (3cm düştü)

image.jpg

8. eibach yay sonrası arka taraf ölçümü 13cm (3cm düştü)

image.jpg

9. aşağıdaki resimde göstermek istediğim ise, otomatik far ayarı yapmak için bir sensör var ve bu sensör arka aksa bağlı. arka yayları çıkarmak için aksı aşağı doğru uzatmak gerekiyor  bu durumda bu yeşil parça kırılabilir. benimkinde önceki sahibi yaparken kırmış heralde  bilginiz olsun. önleminizi alırsınız.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

 
ben de bugün aracıma taktırdım. aşağıda resimler mevcut. konuda bahsi geçen model numarasından aldım. araç daha konforlu oldu gibi geldi bana. bariz bir şekilde yol tutuşu arttı. sadece arka taraf daha sert oldu. o da zamanla oturur diye düşünüyorum. umarım yeterince yardımcı olur1.kutudaki ürün bilgisi etiketi

/monthly_2016_11/image.thumb.jpg.510f2c403b85340fdad2375c71e10aff.jpg

2. kutu içeriği  dıştakiler ön içtekiler arka yaylar

/monthly_2016_11/image.thumb.jpg.04e505bb60cf23ad906469c86b61a9da.jpg

3. ön taraf uygulama öncesi referans almak için mesafe ölçümü 15cm

/monthly_2016_11/image.thumb.jpg.715aab71d6e2eb1899132ea396ff41a2.jpg

4. arka taraf için ölçüm 16 cm

/monthly_2016_11/image.thumb.jpg.b1bb9d76424476d4096c0144c285db66.jpg

5. ön yayın orjinali ile olan farkı

/monthly_2016_11/image.thumb.jpg.786255f394bd7e367526e31fb27b9259.jpg

6. arka yayın orjinali ile olan farkı

/monthly_2016_11/image.thumb.jpg.f54b37b15588264e6e6de551d9069200.jpg

7 eibach yay taktıktan sonraki ön taraf ölçümü 12cm (3cm düştü)

/monthly_2016_11/image.thumb.jpg.8d9d525dbe739c61d1ffbb39160f8222.jpg

8. eibach yay sonrası arka taraf ölçümü 13cm (3cm düştü)

/monthly_2016_11/image.thumb.jpg.4410f106853d4d5f388e18f810ba0ed7.jpg

9. aşağıdaki resimde göstermek istediğim ise, otomatik far ayarı yapmak için bir sensör var ve bu sensör arka aksa bağlı. arka yayları çıkarmak için aksı aşağı doğru uzatmak gerekiyor  bu durumda bu yeşil parça kırılabilir. benimkinde önceki sahibi yaparken kırmış heralde  bilginiz olsun. önleminizi alırsınız.

/monthly_2016_11/image.thumb.jpg.53cc9990d7cea0fcd2ba3f45ff80e18b.jpg

/monthly_2016_11/image.thumb.jpg.b87ac3d18527e93892d9c105254210ea.jpg

/monthly_2016_11/image.thumb.jpg.c459ae7ade61025f17cc3e9400f7a9b4.jpg
Gule gule kullanin cok bilgileyici olmus birde araci komple son olarak fotografini atarsaniz uzaktan nasil duruyor diye daha bir guzel olur

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
@hellfire39

Değerli Hocam 

Bu kadar detaylı ve bilgilendirici pozlar az bulunur.

Emeğiniz ve paylaşımınız için teşekkür ediyorum 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@dgn Hocam direkt mesaj attım, bakar mısınız size zahmet

 
Öncelikle bu konuyu araştırmak için değil bilgi vermek için açtığımı söylemek isterim.Çünkü ben spor yay almadan önce araştırırken pek bir şey bulamadım bari benden sonrakiler faydalansın ve bazı yanlış bilgiler ortadan kalksın diye bu konuyu açma ihtiyacı hissettim. :)

Kendi arabama sıfır eibach pro kit taktırdım.Ön 3,5 arka 3cm civarında düştüğü kataloğunda belirtiliyor.Yayı alırken epeyi araştırdım ve kodunu karşılaştırıp aldım.E10-15-021-02-22 1.6 TDI için gerekli kod.Ayrıca belirtmeliyim ki piyasada eibach sportline 5cm adı altında bir yay dolaşıyor.Ne kodu var ne başka bir şeyi.Eibach'ın sitesinde de böyle bir yayın üretildiği belirtilmiyor.Yanı yay başlı başına ne olduğu belli olmayan bir yay.Bu yüzden bu yayı düşünenler veya alıp takanlar bir kez daha düşünsün derim.Taktığımız yaya gelecek olursak.Arabam comfortline yani 16 dover jantlara sahip.Öncesi sonrası karşılaştırma yapacak olursam.Kesinlikle araba sertleşti.Çok daha dikkatli kullanmakta fayda var.Eski esnekliği kalmadı.Daha sert bir yapıya büründü.Çevre yolu deneyimlerimde net bir şekilde yol tutuşunun arttığını söyleyebilirim.Ama kasislerden geçerken ufak tefek sesler arttı.Haliyle pat pat vurduğu için bazı kişiler rahatsız olabilir.Bunuda düşünün derim.Araba eskisi kadar esnek değil çünkü.Herhangi gıcırtı gacurtu tarzı şeyler ise olmadı.Bazıları baştan size gıcırtı olmasın diye yayların ucuna hortum takalım falan diyebilir.Bizim araçlarımızda gerek yok.Boşa uğraşmanıza değmez.Hiç bir şekilde gacırtı gucurtu tarzı sesler çıkmıyor.

Montajı ise işi bilen bir yerde yaptırmanız çok önemli.Çünkü ön tekerleklerde çok fazla civata sökülüyor.Bazıları bu civataları sıkmazsa büyük tehlikeler doğurabilir.Bu yüzden  montaj yerinize çok dikkat edin.Büyük şehirlerdekiler çok daha şanslı tabii. Kutudan 2 tane amortisör takozu tarzı ufak plastik parça çıkmalı.Buna da mutlaka dikkat edin eksik gedik olmasın. 

Ayrıca diğer yay taktıran üyelerimiz eksik yanlış bildiğim yerleri düzeltirse sevinirim.Amacım bu konuda her şeyin cevabı olması.Sorularınız varsa bildiğim kadarı ile cevaplarım.Önemli olan paylaşmak :)

Kendi arabamın uygulama sonrası fotosunu da koyayım.Araba dizel olduğundan ötürü ve ön taraf yayının 3.5 cm düşürmesinden dolayı ön fazla düşüyor.Önler 3.5 arka 3.0 çünkü.

v4ncxc.jpg


35buxsg.jpg
Hocam resimler sizlere ömür acaba tekrardan yükleyebilir misiniz acaba?

 
Konuya ek olarak arkadaşlar güncel fiyat 1300 tl den set kullanıyorum alt takımımı 0 dan yaptırdıktan sonra 3.5 cm kullanıyorum sorularınız varsa yanıtlarım araç 1.6 tdi golf7

 
[mention=187]gdervisoglu[/mention] Göktuğ hocam , görsel ve yol tutuş açısından güzellikleri muazzam, ama karoseri ve frenajda göz ardı edilmemesi gereken durumlar söz konusu olabiliyor.Özellikle Golf'ten örnek vermem gerekirse , Golf R 'ın motor gücü normal bir Golf'e göre fazla olduğundan, aracın seyir esnasında yanal kuvvetlere uygulaması gereken momentin de iyi bir yol tutuş için fazla olması gerekir ve bu sebeple jant ve lastik ebatında büyüme ve süspansiyonda sertlik bu dengeyi sağlar , fakat , bu birbiriyle doğru orantılı ilerleyen süreçte karşıt kuvvetlere de aracın cevap vermesi için yani büyüyen jant , sertleşen süspansiyon gibi durumlara ilk etki eden fren disk'i ve kaliper boyutudur . En net olarak , anlatayım , süspansiyonunuzda sertleştirmeye gittiğinizde , fren disk , kaliper , restoranz , kaliper üstündeki piston sayısıyla oynamanızı gerektirecek kadar motor gücünüzü arttırmıyorsanız ARACINIZA ÇELİK FREN HORTUM'ları taktırarak fren iyileştirmesine gidebilirsiniz.Yani yaylarınızda yaptığınız değişiklik fren mesafenize direkt etki eder, imkanınız varsa çelik fren hortumları ile destekleyin derim , karoseri açısından merak ettiklerinizi de duymak isterseniz yazabilirim , yazmama sebeim karoseriye olan etkiler uzun zaman zarfında ortaya çıkmaktadır.
Bende kısa bir süre yay kombinasyonu ile bindim. Uzun uzadıya araştırmalarım sonucunda sizinle %100 aynı kanaate varmıştım o zaman. Bazen araçlar üzerinde yaptığımız ufak değişikliklerin aslında bize geri dönüşleri çok farklı ve büyük boyutta olabiliyor. Bazılarımız görüntü için bunu hiçe sayıyor ama bu gerçeği asla değiştiremezler. Mesela araç alırken 5 yılı geçmiş spor yay takan aracı asla almam. Alırsam da alt takımı yapmadan asla binmem.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Geri
Üst Alt