2016 GOLF MANUEL BASKI BALATA HAKKINDA


Patriot

Üye
Katılım
24 Mar 2016
Mesajlar
49
Tepkime puanı
0
İsim
İsmail
Arkadaşlar bu arada dikkatimi baskı balatadan gelen koku çekiyor..Bayır aşağı dururken geri geri çıkmaz istedim yavaş yavaş ama arabanın içi leş gibi koktu bu daha sonraları normal yokuşlardada olmaya başladı..Neden olmaya başladı bu koku anlamadım..İlk gelen kokudan sonra artık her hafif yüklenmede koku gelir oldu..Servise götürdüm sorun yok dedi..Anlamadım bu işten hiç birşey.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Aracınız garanti kapsamında sonuç alana kadar servisin peşini bırakmamakta fayda görmekteyim.Doğuşu da arayıp şikayetinizi iletebilirsiniz.

 
@Patriot Geri geri dar alandan çıkarken baskı balatadan aşırı bir koku ve duman gelmişti. Kaputun aralıklarından duman çıkıyordu Focusta. Sonrasında ki yüklenmelerde koku vb bir durum oldu mu hatırlamıyorum ama hala o debriyaj balatası ile kullanıyoruz. Yaklaşık 30bin km geçti üzerinden araç 120.000 kmyi geçti şuanda, daha yeni ses gelmeye başladı debriyajdan. 

Ben içiniz rahat olsun demekten yana kullanıyorum oyumu, bir sorun olacağını düşünmüyorum.

 
Arkadaşlar bu arada dikkatimi baskı balatadan gelen koku çekiyor..Bayır aşağı dururken geri geri çıkmaz istedim yavaş yavaş ama arabanın içi leş gibi koktu bu daha sonraları normal yokuşlardada olmaya başladı..Neden olmaya başladı bu koku anlamadım..İlk gelen kokudan sonra artık her hafif yüklenmede koku gelir oldu..Servise götürdüm sorun yok dedi..Anlamadım bu işten hiç birşey.
Değerli Hocam 

Geçmiş olsun 

Marka ve modele özgü kronik bir sorun bulunmuyor. İçiniz rahat olsun. 

Ancak bu tarzda kullanmaya devam ederseniz bir sorun olacak gibi :)

Bana kalırsa Sorun kullanım tarzınızla alakalı olabilir. Çünkü hangi marka veya modelde bunları yapsanız benzer sonuçla karşılaşırsınız.

Auto hold fonksiyonunu yeterince kullanmanız ve yarım debriyajdan kaçınmanız gerektiğine inanıyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ayni olay uzun zaman once basima Renault Symbol aracimla olmustu. Geri geri cok dik bir yokusu yarim debriyaj ile kalkmayi denemistim, koku ve duman almisti araci :)  Ozellikle geri geri dik yokuslarda el freni yardimi ile kalkmak gerekiyor. Sorun olmayacaktir ben de uzun zaman kullanmistim bu olaydan sonra.

 
Koku bir süre devam edecek, sonucta yanmıs tozlar kapalı alanda duruyor hala . Bir süre sonra kesilir kullanımda sorun olmaz, ancak kaçırma olmadıgından emın olmanız lazım.

2. viteste 2000 devir civariyken gaza sonuna kadar basın. Devir aniden yukselıyor arac hızını aynı keskinlkte arttırmıyorsa kaçırma vardır. Ki servis bunu kontrol etmiştir zaten siz götürdüğünüzde. Kaçırmadıgı ıcın sorun yok demişlerdir.

Birde ek bilgi araç manuelse baskı ve balatalardaki aşınmalar garanti kapasamına girmez.

 
Daha önce onca araba geçti elimden ama hiç birinde bu koku olmamıştı..ki asıl onlarda baya zorlamıştım..belki bir ihtimal, uzun süreli yarım debriyaj olayından olabilir diye düşünüyorum..bir dahakine daha seri kalkış deneyeceğim ama eğer alanım darsa gene mecbur aheste aheste hareket etmem gerekecek ki buda gene koku olacak anlamına geliyor..5 aya yakın bir zamanda ilk koku gelene kadar kullanım şeklim aynıydı ama hiç koku olmamıştı..ne zaman o gün o kadar zorladım ve ilk defa koku gelmeye başladı ondan sonra artık en ufak bir durumdada gelir oldu..Gerçekten anlamak çok güç böyle bişeyin golf gibi bir arabada olması..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Patriot hocam araç yeni iken bana da oldu bu durum. Artık hiç koku gelmiyor. Yeni kokusu diyebiliriz ;)

 
2. viteste 2000 devir civariyken gaza sonuna kadar basın. Devir aniden yukselıyor arac hızını aynı keskinlkte arttırmıyorsa kaçırma vardır. Ki servis bunu kontrol etmiştir zaten siz götürdüğünüzde. Kaçırmadıgı ıcın sorun yok demişlerdir.
Benim araç 1.6 TDI manuel 2. viteste turbonun devreye girdiği 1500-1600 devir aralığında gaza biraz fazla yüklenince gücü tekerleklere aktarmakta zorluk çekiyor araç..?? Ve devir yükseliyor Ama gücün tamamını tekerleklere aktarmakta zorluk çekiyor..!! Sanki eski amerikan arabalarında olduğu gibi sanki güç/tork çok fazla da tekerler bunu karşılıyamıyor gibi.. bu araç dizel sonuçta.., tamam torku yüksek ama bi TSI ACT motor da değil ki yahu biraz garipsedim..! Araç turbo devreye girdiği 1500 devir den 2.200-2.400 devir aralığına kadar stabil hızlanıyor ve gücü de tam olarak tekerlere aktarıyor., Ama ondan sonra 2.400 devirden sonra aniden olması gerektiğiden çok daha hızlı devir saati fırlıyor ama tekerlere bu gücün tamamının aktarılmadığını hissedebiliyorum., ama lastikler patinaja da düşmüyor tam sınırda hissediyorum! ASR lambası da yanmıyor sadece bi kere yaktı gaza yüklenmemde ama 20 kere denediysem 1 kere ASR yandı oda araç hafif meğil çıkıyordu.. Araç daha 6.000 km de..!! 

Bir başka değişle sanki gaza basarken yarım debriyaj yapıpta devir saatini yükseltmek gibi oluyor., Hani genelde minübüsçüler yaparya hani deli gibi gazlarlar sonrada hafif hafif yarımdebriyaj yapıp deviri yükseltirler onun gibi bişey., bu olayı 2.700-3.900 devir/dk aralığında yapıyor., sonrasında devir saati de normal şekilde yükselmeye ve tekerler de gücü yere aktarmaya kaldığı yerden devam ediyor! Ama neden 1. Viteste bu olay yaşanmıyor.. Yani aracın torku çok fazla olsa diyelim 1. Viteste de yapmasıngerekmez mi..?

tamam araç dizel ve torku yüksek ama sonuçta 300 beygir bir araçta değil ki bu.. @silvershadow @EMRAH ATTS

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
ASR lambası yanmıyorsa lastiklerde kayma algılanmıyor demekki. 

1. viteste devir 1500 de iken falan tam gaz yapın deneyin . balata sıyırıyorsa 1. viteste de yapması lazım. Aksine yüksek viteslerde yuksek hızlarda pek belli olmaz sıyırma. 1. viteste olmaması garip.

ASR lambanız da yanmadıgından lastikler sessiz patınaja düşüyüor da diyemiyorum. ilginç.

 
@forzaGilles degerli hocam 2. vitesin gücü tükenerek baskı balatayı yakma safhasına geciyor aman düşük vites son gaz sorunlara davetiye çıkartır manuelde 

 
@forzaGilles bunu arkadaşımız aracındada farkettim 1. vitestede yapıyordur hocam fakat dişli oranına göre sizi 2. vitese hemen yönlendiriyor fakat sınırları lütfen zorlamayalım balatayı çok kötü bir şekilde parçalıyor 

 

@forzaGilles degerli hocam 2. vitesin gücü tükenerek baskı balatayı yakma safhasına geciyor aman düşük vites son gaz sorunlara davetiye çıkartır manuelde

bunu arkadaşımız aracındada farkettim 1. vitestede yapıyordur hocam fakat dişli oranına göre sizi 2. vitese hemen yönlendiriyor fakat sınırları lütfen zorlamayalım balatayı çok kötü bir şekilde parçalıyor 
Değerli Emrah Hocam, size mesaj gönderdim

 

Geri
Üst Alt