2016 GOLF MANUEL BASKI BALATA HAKKINDA


Değerli @EMRAH ATTS hocam vites göstergesine uyarak aracı kullanmak en doğrusu diyebilir miyiz ? Birde yarım debriyaj tam olarak nedir ? Araç giderken zevk olsun diye debriyaja basıp çekerek ivmelenme yapmak mı ? Ya da  yokuş yukarı ışıkta beklerken frene basmak yerine debriyaj-gaz verme kombinasyonuyla yokuşta asılı kalmak mı ? Manuel araçta sağlıklı kullanım için tavsiyeleriniz nelerdir ?

 
Değerli @EMRAH ATTS hocam vites göstergesine uyarak aracı kullanmak en doğrusu diyebilir miyiz ? Birde yarım debriyaj tam olarak nedir ? Araç giderken zevk olsun diye debriyaja basıp çekerek ivmelenme yapmak mı ? Ya da  yokuş yukarı ışıkta beklerken frene basmak yerine debriyaj-gaz verme kombinasyonuyla yokuşta asılı kalmak mı ? Manuel araçta sağlıklı kullanım için tavsiyeleriniz nelerdir ?
Emrah Hocam da gördüğünde cevaplayacaktır bu aralar çok yoğun çalışıyor. 

Eğer yol düzse vites ikazına uyarak kullanmak doğrusudur ancak yokuşlu yollarda bazen devrini almadan vites büyültmek aracı bayacağından dolayı devri biraz daha arttırıp vites ondan sonra büyültmek daha sağlıklı olacaktır. 

Yarım debriyaj ise sizin bahsettiğiniz durumlardan ikincisi oluyor. Baskı balatanın 1 numaralı düşmanı. Yeni değişmiş bir baskı balatayı bu şekilde kullanarak aynı gün içinde yakabilirsiniz. 

Manuel için golfte zaten auto hold mevcut. Yokuşta mümkün olduğunca fren ile bekleyin. Sadece kalkış yapacağınız zaman debriyajı kullanmanız en iyisi. Bir de mesela, dar bir sokakta geri geri yokuş çıkıyorsunuz, bas çek bas çek yaparak çıkmak yerine aracı kaldırdıktan sonra debriyajdan ayağınızı çekin gazı bıraksanız bile araç istop etmez belli bir hızda hareket etmeye devam eder, o şekilde çıkmanız daha doğru olacaktır. Bas çek yapmanız baskı balataya ciddi zarar verir, bir kaç yıl önce babam yaşamıştı oradan aklımda kaldı hiç unutmam o olayı. :)  

 

Geri
Üst Alt