silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
VW'de ve Golf'te Lastik Basınç İzleme Sistemleri.
Bizdeki sistemde limit bir değerin altına indiğinde veya üstüne çıktığında uyarı devreye giriyor.
Tüm lastikler aynı anda düşerse devreye girmiyor. (Bende 19'a kadar düşmüşler bir keresinde)
Bir gün arızalı bir benzinlik hava pompasının azizliğine uğradım.
Lastik havalarını benzinlikte ayarlayıp yola çıktım. 7-8 km sonra lastik uyarısı başladı...
"Eyvah! şimdi lastik patladıysa bir de uğraş dur.." diye söylene söylene indim.
Gözle kontrolümde lastiklerde bir şey göremeyince yoluma devam ettim ve ilk benzinliğe girip lastikçiye kadar şişireyim en azından diye pompanın önünde durdum.
Lastiklerin hepsi 33 fakat sağ arka lastiğin 41 psi olduğunu gördüm. Havayı diğerleriyle aynı değerlere düşürünce uyarı kesildi.
Bizde bulunanlar yalnızca ABS veya ESP sistemindeki verileri kullanarak patlak ya da aşırı şişirilmiş olanın diğerlerinden daha küçük veya yüksek çapa sahip olduğu için bir turunu tamamlaması için dönüşü esnasında daha yavaş veya hızlı olmasına bağlı olarak uyarı verir.
Daha gelişmiş olan ve opsiyonel olarak satılan sistemde ise her lastik sübap kapağı olarak monte edilen ve kablosuz olarak merkezine veri aktaran hassas ölçüm yapan bir basınç ölçerli bir sistemle lastik basınçları anlık olarak takip edilir.
Bizdeki lastik basınç uyarı sistemi opsiyonel olarak passat'ta alınan lastik basınç izleme sistemiyle hiç bir benzerliği yok.
ancak böyle bir donanım Vw araçlarından bildiğim kadarıyla polo crossover gibi konsept araçlar hariç Passat'ta, Phaeton ve Tuareg'de kullanılıyor.
"premium lastik basınç izleme sensörleri" de opsiyonel olarak ekleniyor olarak biliniyor ve anlık olarak basınç değişikliklerini takip ediyor.
Kullanılan sensörler şöyle:
Bizdeki sistemde limit bir değerin altına indiğinde veya üstüne çıktığında uyarı devreye giriyor.
Tüm lastikler aynı anda düşerse devreye girmiyor. (Bende 19'a kadar düşmüşler bir keresinde)
Bir gün arızalı bir benzinlik hava pompasının azizliğine uğradım.
Lastik havalarını benzinlikte ayarlayıp yola çıktım. 7-8 km sonra lastik uyarısı başladı...
"Eyvah! şimdi lastik patladıysa bir de uğraş dur.." diye söylene söylene indim.
Gözle kontrolümde lastiklerde bir şey göremeyince yoluma devam ettim ve ilk benzinliğe girip lastikçiye kadar şişireyim en azından diye pompanın önünde durdum.
Lastiklerin hepsi 33 fakat sağ arka lastiğin 41 psi olduğunu gördüm. Havayı diğerleriyle aynı değerlere düşürünce uyarı kesildi.
Bizde bulunanlar yalnızca ABS veya ESP sistemindeki verileri kullanarak patlak ya da aşırı şişirilmiş olanın diğerlerinden daha küçük veya yüksek çapa sahip olduğu için bir turunu tamamlaması için dönüşü esnasında daha yavaş veya hızlı olmasına bağlı olarak uyarı verir.
Daha gelişmiş olan ve opsiyonel olarak satılan sistemde ise her lastik sübap kapağı olarak monte edilen ve kablosuz olarak merkezine veri aktaran hassas ölçüm yapan bir basınç ölçerli bir sistemle lastik basınçları anlık olarak takip edilir.
Bizdeki lastik basınç uyarı sistemi opsiyonel olarak passat'ta alınan lastik basınç izleme sistemiyle hiç bir benzerliği yok.
ancak böyle bir donanım Vw araçlarından bildiğim kadarıyla polo crossover gibi konsept araçlar hariç Passat'ta, Phaeton ve Tuareg'de kullanılıyor.
"premium lastik basınç izleme sensörleri" de opsiyonel olarak ekleniyor olarak biliniyor ve anlık olarak basınç değişikliklerini takip ediyor.
Kullanılan sensörler şöyle: