VW'de ve Golf'te Lastik Basınç İzleme Sistemleri


yusuf hocam benim kaygım şu , 2 ay önce şişirdim ve set ettim. 2 aydır uyarı yok ama bunu nasıl yorumlamam gerektiğini bilmiyorum.              2 ihtimal var :

1- halen set ettiğim gündeki gibi basınçlar

2- hepsi aynı oranda düşmüş olabilir , dengesizlik oluşmamış uyarı vermiyor.

eğer 2. ihtimal gerçekleşiyorsa eksik bir sistem.

@yusuf

 

@Umut

Lastiği çıkartip sıcak yama yapılması en sağlıklısı aslında. İşini iyi yapan lastikçi lazım ;) ben bir tane buldum işim düştümu başkasına gitmem.

 
Rust dedi:
yusuf hocam benim kaygım şu , 2 ay önce şişirdim ve set ettim. 2 aydır uyarı yok ama bunu nasıl yorumlamam gerektiğini bilmiyorum.              2 ihtimal var :

1- halen set ettiğim gündeki gibi basınçlar

2- hepsi aynı oranda düşmüş olabilir , dengesizlik oluşmamış uyarı vermiyor.

eğer 2. ihtimal gerçekleşiyorsa eksik bir sistem.

@yusuf
Hocam aslında bunu denemek lazım :) ben 1. Seçenekten yana kullanıyorum oyumu. Zaten hepsinin aynı anda 5ps düşmesi çok zor :)

 
Hadi bakim lastik basıncından konuyu nereye bağlıyorum. :)

DCC li araçları olan arkadaşlar, modu değiştirdiğinizde, süspansiyonda belirgin bir fark hissediyor musunuz?

Ben comfort ve race modunda çok bariz bir fark hissedemiyorum,sanki bütün modlarda süspansiyon aynı gibi yahu,ha lastik basıncı tek kişi 36 diyor ama ben 39 yapmışım( yolların dandikliğinden dolayı) onun etkisi ne kadardır bilmiyorum ama kıllandım açıkçası...

 
Rust dedi:
@Rust

Tahminimce uyarır..
acaba her lastiğin basıncını ayrı ayrı ölçebiliyor mu ? yoksa yüksekliği karşılaştırarak mı karar veriyor ?

eğer ikinci şekildeyse her lastik basıncı eşit inmiş olsa uyarı vermeyecektir.

@silvershadow  a konsultasyonumuzu da atalım :)
Değerli Hocam;

Sistem dört lastiğin dönüş hızın takip eder ve aralarında bir, iki veya üçünün farkı varsa uyarı verir.

İlk aldığımda ilk gün lastikçide sistemi 29psi'da set ettim.

alışkanlık gereği her yakıt aldığımda kontrole başladım bir iki kez yakıt aldım ama yakıt değerleri anormal artmaya başlayınca lastiklerin basıncından şüphelendim.

(Gerçi lastiklerin profilleri düşük olduğundan indiğinde anlamak zor ve bu profili kaybetmek için bastığınız havanın psi cinsinden değeri 50 'ye yakın olmalı. merak edip bizzat denedim.. :) )

Sonra ilk kontrolde sorumlu bulundu.

Lastik basınçların 19 psi'ye düşmüş.

her 2 psi için 0.5 litre fazla yakıt tüketir araç.

Dolayısıyla 10 psi fark oluştuğuna göre 2,5 litrelik fark yaratmış olur ki oldu zaten...

sonuç olarak tespitiniz benim de deneyimlerimle koşuttur: tüm lastikler inerse sistem bunu anlayamaz ve bir lastiğin inmesi veya yüksek basınçla şişirilmesi halinde belli bir limiti aşması halinde uyarı veriyor ki bu limit deneyimlerime göre 4psi civarında...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@silvershadow

hocam öğleden sonra Adapazarı'na gidip gelecem 600 km kadar. 3 kisi bagajsiz bi yolculuk olacak. Basınçlarım 31 psi. 33e çekmeme gerek var midir sizce?

 
maniax dedi:
@silvershadow

hocam öğleden sonra Adapazarı'na gidip gelecem 600 km kadar. 3 kisi bagajsiz bi yolculuk olacak. Basınçlarım 31 psi. 33e çekmeme gerek var midir sizce?
Hocam gereklilik değil tabi ki. 33 olursa bir miktar az yakıt harcarsınız.

 
yusuf dedi:
@silvershadow

hocam öğleden sonra Adapazarı'na gidip gelecem 600 km kadar. 3 kisi bagajsiz bi yolculuk olacak. Basınçlarım 31 psi. 33e çekmeme gerek var midir sizce?
Hocam gereklilik değil tabi ki. 33 olursa bir miktar az yakıt harcarsınız.
teşekkürler Yusuf hocam. böyle gidip gelicem sanırım. 110-130 arası bi yolculuk planlıyorum

 
maniax dedi:
@silvershadow

hocam öğleden sonra Adapazarı'na gidip gelecem 600 km kadar. 3 kisi bagajsiz bi yolculuk olacak. Basınçlarım 31 psi. 33e çekmeme gerek var midir sizce?
Değerli Murat Hocam,

Arada bir gazlamak huyunuzu keşfettiğim için fabrika değerleri olan önler 33 psi. Arkalar 41 iyidir.

 
silvershadow dedi:
@silvershadow

hocam öğleden sonra Adapazarı'na gidip gelecem 600 km kadar. 3 kisi bagajsiz bi yolculuk olacak. Basınçlarım 31 psi. 33e çekmeme gerek var midir sizce?
Değerli Murat Hocam,

Arada bir gazlamak huyunuzu keşfettiğim için fabrika değerleri olan önler 33 psi. Arkalar 41 iyidir.
:D o zaman ben yüklü moduna alayım. zaten 4 kişi ile 31 biraz sıkıntı olacak gibi geliyor bana da

teşekkürler hocam

 
@silvershadow

Hocam kapı icindeki basınc göstergesinse 200 pka ve 230 psa yazıyor yolcu sayıları aynı ama ne farkı var anlamadım. Ladtik basıncını 29 ve 33 olarak ayrı yazmış

 
makowdki dedi:
@silvershadow

Hocam kapı icindeki basınc göstergesinse 200 pka ve 230 psa yazıyor yolcu sayıları aynı ama ne farkı var anlamadım. Ladtik basıncını 29 ve 33 olarak ayrı yazmış
Farklı ülkelere ait farklı değerler ve basınç birimleridir o gördükleriniz.

Siz psi değerlerini dikkate alınız.

 
Aynen araca binmeden mutlaka lastiklere bakarım 18 inch te çok anlaşılmasa da...

Aklıma geldi de,lastik patladığında lastikçiye gidilir yama yapılır ama ne kullanıyorlar ne kadar sağlıklı oluyor,neye dikkat etmeliyiz bilmiyorum(fitil koyan uyanık lastikçiler dışında).Lastiğim delindiğinde en yakın herhangi bir firma yetkili servisine gitmek aklımda yazılıdır,18 jant olunca jantın çizilmesi derdi de var ya.Ha bir de bijon yerleri değişirse balans derdi.
Umut hocam (bijon yerleri değişirse balans derdi.) var derken tam olarak ne demek istediniz..? Lastiği söküp tamir sonrası tekrardan yerine takarken her bir bijonu çıkarmış olduğumuz bijon yerlerine işaretliyerek aynı yerlerine takmamız mı gerekiyor? Tam anlıyamadım açıkçası açıklıyabilirseniz..

 
Umut hocam (bijon yerleri değişirse balans derdi.) var derken tam olarak ne demek istediniz..? Lastiği söküp tamir sonrası tekrardan yerine takarken her bir bijonu çıkarmış olduğumuz bijon yerlerine işaretliyerek aynı yerlerine takmamız mı gerekiyor? Tam anlıyamadım açıkçası açıklıyabilirseniz..
Değerli Ali Üstadım

Sübap saat 12 yönünde durduğu esnada saat yönünde numara vermeli.

Daha iyisi bir karton alıp üzerine 1. 2. 3. 4. 5. Yazıp bunları burada deldiğiniz yerlere takın.

Böylece yeniden balans yaptıracağım diye kendinizi ve jantlarınızı üzmezsiniz. :)

 

Sayın @silvershadow hocam,

Benim araçta kapı eşiği plakada konfor için 30 psi x 4 lastik, normal kullanım için 33 psi x 4 lastik diye belirtilmiş (Umarım doğru hatırlıyorumdur). Bazı hocalarım şehir içi kullanımda 30 psi, uzun yolda ise dahada arttırılması gereklidir diye belirtmekteler. Kullanım klavuzunu komple okudum fakat uzun yolda lastik basıncının arttırılması konusunda bir yazı hatırlayamadım. (Yahut var ama ben kaçırmış olabilirim)

Biraz kafam karıştı nasıl davranmam gerektiği konusunda. Ben tamamen konfor odaklı sürüş sevdiğimden ve asla 110-120 km bandını geçmeyen biri olarak şehir içi, dışı farketmeden devamlı 30 psi'da tutmamda herhangi bir sakınca varmıdır? Şehir içi, şehir dışı diye devamlı lastik havalarını değiştirmeyi açıkçası tercih etmiyorum. Daha yeni Michelin portatif 12v lastik basınç pompası aldım ve tek amacım her zaman lastik basıncını 30 psi'da tutmak ki maksimum konfora sahip olayım.

Bu konuda beni aydınlatabilir misiniz sayın Murat hocam? Sizin engin bilgilerinizle vereceğiniz önerilerinize göre alışkanlığımı edinmek istiyorum.

Saygılar

 

Geri
Üst Alt